معرفی و دانلود کتاب فیزیک چیزهای روزمره: علم خارق العاده در پس یک روز عادی

عکس جلد کتاب فیزیک چیزهای روزمره: علم خارق العاده در پس یک روز عادی
قیمت:
۳۲,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب فیزیک چیزهای روزمره و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب فیزیک چیزهای روزمره و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب فیزیک چیزهای روزمره: علم خارق العاده در پس یک روز عادی

جیمز کاکالیوس، استاد برجسته‌ی فیزیک در دانشگاه مینه‌سوتا و نویسنده‌ی کتاب پرفروش فیزیک ابرقهرمانان، در کتاب فیزیک چیزهای روزمره می‌کوشد ما را به زبانی ساده با نحوه‌ی عملکرد فیزیکی پدیده‌هایی که روزانه با آن‌ها سروکار داریم آشنا کند.

درباره‌ی کتاب فیزیک چیزهای روزمره

تصور کنید که از نحوه‌ی کارکرد تمامی دستگاه‌های محبوبی که در طول یک شبانه‌روز از زندگی روزمره استفاده می‌کنید، آگاهی دارید. در این صورت زندگی شما بسیار غنی‌تر می‌شد. کتاب فیزیک چیزهای روزمره (The Physics of Everyday Things) درست به همین منظور تألیف شده است. جیمز کاکالیوس می‌کوشد در این کتاب شما را با نحوه‌ی دقیق عملکرد وسایلی که جزوی جدانشدنی از زندگی شما شده‌اند، آشنا کند.

ممکن است تعجب کنید اگر بدانید که حتی رایج‌ترین پدیده‌ها و وسایلی که از آن‌ها استفاده می‌کنید، مانند تلفن هوشمند و GPS، به شگفتی‌ها و پیچیدگی‌های فیزیک مدرن مانند مکانیک کوانتومی و نسبیت عام بستگی دارند. اکنون و در کتاب فیزیک چیزهای روزمره، دنیای جدید و جذابی که جیمز کاکالیوس به شرح آن می‌پردازد، در انتظار شماست و با مثال‌های جالب توجه درصدد آن است که بینشی فوق‌العاده را برای شما رقم بزند.

بسیاری از ما در مورد فیزیک و پدیده‌های فیزیکی پرکاربردی که زیستن در دنیای مدرن را به تجربه‌ای بسیار راحت تبدیل می‌کند، آگاهی و اطلاعات چندانی نداریم. فیزیکِ پشت سنسورهای حرکتی، صفحه‌های نمایشگر لمسی و تستر چگونه کار می‌کند؟ چگونه هر روز به سادگی آب خوردن و تنها با یک کلیک، با استفاده از GPS به مکان‌های جدیدی که برای اولین بار به آنجا می‌رویم، راه پیدا می‌کنیم؟ کارت عابربانکی که روزانه چندین مرتبه از آن استفاده می‌کنیم، چه تفاوتی با کارت ویزیت و دیگر کارت‌ها دارد که آن را برای ما و دستگاه‌های پوز متمایز می‌کند؟ در کتاب فیزیک چیزهای روزمره، جیمز کاکالیوس ما را به سفری شگفت‌انگیز و گردشی علمی به سوی شگفتی‌های فیزیکی می‌برد تا پشت پرده‌ی علمی بسیاری از چیزهایی را که استفاده می‌کنیم و بدیهی می‌دانیم، برایمان توضیح دهد.

کاکالیوس در بخش‌های گوناگون کتاب فیزیک چیزهای روزمره، کنجکاوی ما را درباره‌ی پرسش‌های جالب توجه و به‌ظاهر ساده درگیر می‌کند: چگونه یخچال‌های ما غذا را خنک نگه می‌دارند؟ چگونه هواپیما می‌تواند در هوا باقی بماند؟ چگونه دستگاه‌های تناسب اندام، گام‌های ما را می‌شمارند؟ هر یک از توضیحات کاکالیوس با داستانی جالب و خواندنی همراه است که تأثیر متقابل نیروهای نامرئی حیرت‌انگیز پیرامون ما را آشکار می‌کند. از طریق این فیزیک روایی که کاکالیوس در کتاب فیزیک چیزهای روزمره از آن بهره می‌گیرد، درمی‌یابیم که علم فیزیک هر چقدر هم که پیچیده و انتزاعی باشد، کاملاً کاربردی است. کاکالیوس با بیان منحصر به فرد و خلاقیت مخصوص خود، تخیلات ما را شعله‌ور می‌سازد و ما را مجذوب اصول علمی‌ای می‌کند که زندگی‌مان را تشکیل می‌دهند.

نکوداشت‌های کتاب فیزیک چیزهای روزمره

  • یک خلاصه‌ی آسان از درس‌های دشوار علوم. صفحات کتاب فیزیک چیزهای روزمره به طور مداوم و در پیوندهایی که نویسنده میان آن‌ها برقرار می‌کند، یک «آهان!» لذت‌بخش برای شما به ارمغان می‌آورند. (Wall Street Journal)

  • کتاب فیزیک چیزهای روزمره اطلاعات زیادی برای آموزش به شما خواهد داشت. وقتی کارتان تمام شد، می‌توانید دفعه‌ی بعد که دوستانتان را ملاقات کردید، آن‌ها را با توضیح نحوه‌ی کار کردن کارت‌های اعتباری، شگفت‌زده کنید. (Stuff.tv)

  • کاکالیوس کاری ستودنی را در شناخت فرایندهای فیزیک در پدیده‌های به ظاهر پیش پا افتاده انجام می‌دهد. او اشتیاق خود را برای این موضوعات به نوشته‌های خود تزریق می‌کند. برخی از موضوعات مانند سرزمین‌هایی هستند که به خوبی در آن‌ها گشت و گذار شده است. او حتی زمانی که به سراغ این موضوعات می‌رود نیز می‌تواند چشم‌انداز تازه‌ای را از آن‌ها به ارمغان بیاورد. کتاب فیزیک چیزهای روزمره یک کتاب ضروری برای هر کتابخانه است. سبک نوشتن جذاب این کتاب برای علاقه‌مندان به فیزیک عالی است و نمونه‌های مورد بحث برای کسانی که با افراد غیرمتخصص بحث می‌کنند نیز ارزشمند خواهد بود. (Physics World)

  • خوانندگان از توضیحات شفاف و ساده درباره‌ی تکنولوژی‌های خیره‌کننده و در عین حال معمولی لذت خواهند برد. (Publishers Weekly)

کتاب فیزیک چیزهای روزمره برای چه کسانی مناسب است؟

اگر به کتاب‌های فیزیک علاقه دارید، خواندن این کتاب تجربه‌ای شگفت‌انگیز را برای شما رقم خواهد زد.

با جیمز کاکالیوس بیشتر آشنا شویم

جیمز کاکالیوس (James Kakalios) استاد فیزیک دانشگاه مینه‌سوتا است و برای عموم مخاطبان به عنوان نویسنده‌ی کتاب فیزیک ابرقهرمانان شناخته می‌شود. کاکالیوس که در سال 1985 از مدرک دکترای خود در دانشگاه شیکاگو دریافت کرد، در سال 2010 در جشنواره‌ی علم و مهندسی ایالات متحده‌ی آمریکا در مورد کار و حرفه‌ی خود برای دانش‌آموزان راهنمایی و دبیرستان به ایراد سخرانی پرداخت، و بدین ترتیب به عنوان نامزد یکی از پنجاه سخنران ممتاز این جشنواره انتخاب شد.

در بخشی از کتاب فیزیک چیزهای روزمره: علم خارق العاده در پس یک روز عادی می‌خوانیم

در ابتدای کتاب درباره ساعت‌های شماته‌دار و زمان‌سنج‌های دیجیتالی در قالب جرم نوسان‌کننده آویخته از یک فنر و نوسان آونگ سخن گفتیم. این نوسان‌گرها دارای یک بسامد طبیعی هستند که با ویژگی‌های آن‌ها تعیین می‌شود (جرم وزنه، سفتی فنر، طول ریسمان آونگ، و غیره). اما با اعمال ناگهانی و کوتاه‌مدت نیرو، می‌توان این بسامد نوسان را تغییر داد. این را می‌توانید هنگام هل دادن یک نفر هنگام تاب‌سواری امتحان کنید. در مچ‌بندهای آمادگی جسمانی، آونگ یا جرم انتهای فنر با قطعه‌ای تعویض شده که شبیه به یک تخته شیرجه مینیاتوری به طول 500 میکرون و ضخامت 50 میکرون است - ضخامت متوسط موی انسان در حدود 50 میکرون می‌باشد - که هرگونه حرکت ناگهانی موجب انحراف آن می‌شود.

زمانی که این تخته شیرجه در پاسخ به یک نیروی خارجی به بالا و پایین حرکت می‌کند، انحرافات مکانیکی آن اندازه‌گیری شده و توسط صفحات خازنی، بالا و پایین آن به یک سیگنال الکتریکی تبدیل می‌شود. در زیر و روی این تخته شیرجه کوچک، یک صفحه فلزی وجود دارد، و در بالا و پایین آن، دیگر صفحات فلزی صلب قرار گرفته‌اند. درنتیجه این تخته شیرجه، عملاً نصف دو خازن مجزا می‌باشد. زمانی که تخته رو به پایین حرکت می‌کند، فاصله میان صفحات پایینی کاهش، و در عین حال فاصله بین صفحات بالایی افزایش می‌یابد. برای مقدار مشخصی از بار، ولتاژ خازن بسیار به فاصله میان صفحات حساس است، و تغییر موقعیت تخته به اندازه‌ی حدود یک گلبول قرمز خون قابل آشکارسازی است. ضربه‌گیرهایی در بالا و پایین تخته از برخورد آن با صفحات هنگام لرزش‌های شدید جلوگیری می‌کنند.

فهرست مطالب کتاب

1: روزتان را شروع می کنید
2: در شهر رانندگی می کنید
3: به دکتر می روید
4: به فرودگاه می روید
5: پرواز می کنید
6: در جلسه کاری شرکت می کنید
7: به هتل می روید

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب فیزیک چیزهای روزمره: علم خارق العاده در پس یک روز عادی
نویسنده
مترجمواروژان هارطون
ناشر چاپیانتشارات مازیار
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات144
زبانفارسی
شابک978-600-6043-03-6
موضوع کتابکتاب‌های فیزیک
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب فیزیک چیزهای روزمره

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب فیزیک چیزهای روزمره

برای دریافت کتاب فیزیک چیزهای روزمره و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.