معرفی و دانلود کتاب جشن احساسات: شناخت بلوغ عاطفی دختران

عکس جلد کتاب جشن احساسات: شناخت بلوغ عاطفی دختران
قیمت:
۳۴,۵۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب جشن احساسات و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب جشن احساسات و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب جشن احساسات: شناخت بلوغ عاطفی دختران

کتاب جشن احساسات درمورد یکی از حساس‌ترین مقاطع زمانیِ زندگی دختران، یعنی دوران بلوغ است. لورن ریورز در این کتاب به دختران نوجوان یاد می‌دهد که چگونه پذیرای تغییرات در افکار و احساساتشان باشند و چگونه از خود مراقبت کنند تا در آینده به شخصی بااعتمادبه‌نفس و توانمند تبدیل شوند.

درباره‌ی کتاب جشن احساسات

دوران بلوغ یکی از دشوارترین مقاطع زندگی هر انسانی است. چه دختر باشید و چه پسر، با تغییرات فراوانی در روح و جسمتان روبه‌رو خواهید شد. بلوغ جنبه‌های مختلفی مثل بلوغ جنسی، بلوغ روانی، بلوغ اجتماعی، بلوغ هیجانی و... را در بر می‌گیرد. لورن ریورز (Lauren Rivers) در کتاب جشن احساسات (Celebrate Your Feelings) مشخصاً بلوغ عاطفی را در دختران از نظر می‌گذراند.

کتاب جشن احساسات در چهار فصل تدوین شده است؛ فصل اول به دگرگونی هیجانات در دختران می‌پردازد و فصل دوم به دگرگونی در ذهن آن‌ها نظر دارد. لورن ریورز در فصل سومِ کتاب، به روابط دوستانه و خانوادگی می‌پردازد و فصل چهارم را محل بحث درباره‌ی بهترین نسخه از خود و احساس توانمندی قرار می‌دهد.

هر رشدی با تغییر و هر تغییری با سردرگمی و اضطراب همراه است. کاری که می‌توانید در چنین مواقعی انجام دهید، نه انکار تغییرات، بلکه شناخت آن‌هاست؛ چراکه شناخت تغییرات به شناخت خودِ حقیقی‌تان کمک می‌کند و در نتیجه از اضطرابتان می‌کاهد. بنابراین بار بعدی که عصبانی شدید یا گریه‌تان گرفت، پیش از سرزنش خود، به چندوچونِ کیفیتِ این تجربه بیندیشید و خودتان را به چشم سرزمینی کشف‌نشده ببینید که هرلحظه قرار است با گوشه‌هایی جدید از آن آشنا شوید.

شناخت احساسات و عواطف، اصلی‌ترین قدمی است که هرکس باید در زندگی‌اش برای رسیدن به خودشناسی بردارد. هیجانات و احساسات واژگانی هستند تا از طریق آن‌ها احساس درونی خود را شرح دهید. شما در تمام طول روز دارای احساسات و هیجانات مختلفی هستید. برخی از هیجانات موجب احساس لذت در شما می‌شوند و شما نام هیجانات مثبت یا خوب را بر آن‌ها می‌گذارد؛ مثل شادی. برخی دیگر اما ناخوشایند هستند و شاید سعی کنید آن‌ها را نادیده بگیرید؛ مانند خشم و غم. هیجانات، پاسخ یا واکنش شما به اتفاقات بیرونی است. هیجانات، احساسات را به وجود می‌آورند و احساسات موجب تغییر حالت روحی می‌شوند. شما ممکن است اول صبح در وضعیت روحی شادی قرار داشته باشید و در بعدازظهر احساس غمگین بودن کنید و دوباره قبل از خواب شاد و مسرور شوید. شاید همیشه خوب و سرحال به نظر نرسید، اما اگر راهش را یاد بگیرید، می‌توانید از عهده‌ی وضعیت روحی متغیر خود برآیید. چیزی که لورن ریورز آن را قطعی و مسلم می‌پندارد این است که احساسات، چه مثبت و منفی، همگی دارای ارزشی برابر هستند و هیچ‌کدام نباید نادیده گرفته شود.

کتاب جشن احساسات می‌تواند به دخترانی که در حال گذراندن دوران بلوغ خود هستند، کمک کند تا خودشان را بهتر درک کنند و به‌جای جنگیدن با تغییرات خود، مصلحانه با آن کنار بیایند. لورن ریورز تکنیک‌های ساده‌ی تنفس، تمرین تمرکز حواس، ورزش‌های مناسب و نکات مراقبت از خود را در این کتاب به دختران آموزش می‌دهد. نوجوانان با خواندن این کتاب درمی‌یابند که برای برقراری ارتباط با دیگران و تبدیل شدن به جوانی باهوش، قوی و با اعتمادبه‌نفس به چه چیزهایی نیاز دارند. در یک کلام، کتاب جشن احساسات به نوجوانان کمک می‌کند، به‌جای ترس به خاطر تمام این تغییرات، هیجان‌زده باشند و مهارت‌های لازم برای مدیریت هیجانات، روابط، حالات روحی و فکری را فرابگیرند.

این کتاب را انتشارات برگ و باد با ترجمه‌ی یاسمن مدانلو و سمیه حبیب‌پور در اختیار مخاطبین نوجوان قرار داده است.

کتاب جشن احساسات برای چه کسانی مناسب است؟

این کتاب راهنمای مناسبی برای دختران 8 تا 12ساله است تا چالش‌های دوران بلوغ را با موفقیت پشت‌سر بگذرانند.

در بخشی از کتاب جشن احساسات: شناخت بلوغ عاطفی دختران می‌خوانیم

وقتی دوستان جدید پیدا می‌کنید، ممکن است همه با هم یک گروه تشکیل دهید که کارهایتان را با هم انجام می‌دهید. شاید هم ترجیح می‌دهید فقط با یک یا دو دوست صمیمی در گروهی کوچک باشید.

هر انتخابی که داشته باشید به احتمال زیاد در مقطعی از زندگی عضوی از یک گروه خواهید بود. انواع مختلفی از گروه‌ها با اندازه‌های مختلف وجود دارد. گروه کوچک، بزرگ، ورزشی، مذهبی، گروه‌های هنری. می‌توانید گروه خودتان را ایجاد کنید و از هر کسی که دوست دارید بخواهید به گروه بپیوندد، مثل گروه روزنامه‌ دیواری یا گروه سرود.

افراد با شخصیت‌های متفاوت در گروه خواهند بود که هیجان‌انگیز و جالب خواهد بود. در یک گروه خوب، هر اتفاقی که بیفتد همه با هم هستند و پشت یکدیگر را خالی نمی‌کنند.

گروه دوستان خاص، کمی متفاوت است. گروهی از دوستان صمیمی که هر کسی را به جمع خود راه نمی‌دهند. مثلاً گروهی از بچه‌هایی که با هم بسکتبال بازی می‌کنند یا موسیقی می‌نوازند، البته شاید هم فقط گروهی از بچه‌هایی باشند که از بودن کنار هم لذت می‌برند. در این گروه‌ها احساس تعلق خاطر دارید و آن‌ها را همچون اعضای خانواده می‌پندارید. یک گروه دوستان خاص هرگز نمی‌کوشد کسی که هستید را تغییر دهد، احساس تنها ماندن کنید یا درمورد خودتان احساس بدی داشته باشید.

بعضی گروه‌های خاص خیلی مثبت نیستند. یک گروه بد ممکن است پشت سر دیگران صحبت کنند یا قوانین مضحک برای کنترل دیگران وضع کنند. مثلاً شاید در این گروه فقط اجازه دارید آبی بپوشید یا برای ناهار فقط یک جای خاص بنشینید. افراد این گروه ممکن است اجازه نداشته باشند با افرادی خارج از گروه تماس داشته باشند یا حرف بزنند؛ و این چندان جالب و قشنگ نیست. شاید در این گروه‌ها بیشتر تحت فشار گروه همسالان باشید یا احساس کنید نمی‌توانید خودِ واقعی‌تان باشید.

فهرست مطالب کتاب

فصل اول: دگرگونی هیجانات
چه احساسی دارم؟
چگونه احساس بهتری داشته باشم؟
فصل دوم: دگرگونی ذهن
نگرش مثبت
از وسواس تا اعتماد به نفس
از خجالت تا راحتی
از کمرویی تا شجاعت
از اضطراب تا آرامش
از خشم تا صلح
از غم تا امیدواری
از حسادت تا سپاسگزاری
فصل سوم: روابط
دوستان
خانواده
الگو و مربی
فصل چهارم: بهترینِ خودم
احساس توانمندی
احساس شگفتی
درباره‌ی نویسنده
منابع

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب جشن احساسات: شناخت بلوغ عاطفی دختران
نویسنده
مترجمسمیه حبیب پور، یاسمن مدانلو
ناشر چاپیانتشارات برگ و باد
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات113
زبانفارسی
شابک978-622-98139-5-9
موضوع کتابکتاب‌های روانشناسی کودک و نوجوان، کتاب علمی و آموزشی کودک
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب جشن احساسات

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب جشن احساسات

برای دریافت کتاب جشن احساسات و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.