معرفی و دانلود کتاب من و احساساتم: راهنمای کاربردی کودک برای شناخت احساسات و نحوه‌ی ابراز آن‌ها

عکس جلد کتاب من و احساساتم: راهنمای کاربردی کودک برای شناخت احساسات و نحوه‌ی ابراز آن‌ها
قیمت:
۴۰,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب من و احساساتم و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب من و احساساتم و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب من و احساساتم: راهنمای کاربردی کودک برای شناخت احساسات و نحوه‌ی ابراز آن‌ها

کتاب من و احساساتم، نوشته‌ی ونسا گرین الن، راهنمایی بسیار عالی برای خودکنترلی و تسلط بر خویشتن است و به کودکان نحوه‌ی برخورد صحیح با احساسات خود را می‌آموزد. نویسنده در این کتاب نشان می‌دهد که داشتن احساسات مختلف و گاه متناقض ایرادی ندارد؛ تنها باید راه رویارویی مناسب با آن‌ها را بیاموزیم. مطالعه‌ی این کتاب برای کودکان، والدین آن‌ها، معلمان و مشاوران مدارس بسیار سودمند خواهد بود.

درباره‌ی کتاب من و احساساتم

ساختار ذهنی انسان بسیار جالب و پیچیده است. هر فرد در طی روز، در موقعیت‌های مختلف و در واکنش به رخدادهای گوناگون، احساسات متفاوتی را از خود بروز می‌دهد. برخی از این احساسات خودآگاه و برخی ناخودآگاه هستند. به طور مثال، احساس شادی‌ای که موقع دریافت یک هدیه‌ تجربه می‌کنید، خودآگاه است اما ممکن است بدون هیچ دلیل خاصی، از خواب بیدار شوید و حس اضطراب یا هیجان داشته باشید. تمام این احساسات، اعم از شادی، غم، اضطراب، هیجان، لذت، ترس، عصبانیت، نفرت و... جزئی از طبیعت انسانی هستند و ما نباید خود را بابت احساساتی که داریم، سرزنش کنیم. بااین‌حال، می‌توانیم آن‌ها را کنترل کنیم و در موقعیت‌های مناسب احساسات خود را بروز دهیم.

کتاب من و احساساتم (Me and My Feelings)، اثری از نویسنده‌ی آمریکایی ونسا گرین الن (Vanessa Green Allen) است که به کودکان 7 تا 10‌ساله می‌‌آموزد که چگونه احساسات خود را مدیریت کنند. کودکان به اندازه‌ی افراد بزرگسال، در بیان و کنترل احساسات واقعی خود توانا نیستند. آن‌ها زودتر خشمگین، ناراحت و شاد می‌شوند و پس از تجربه هر احساسی، بلافاصله آن را بروز می‌دهند. گاهی هم بالعکس، نمی‌توانند احساس فقدان، اضطراب، درد و ترس را در خود تشخیص دهند و ممکن است آسیب ببینند.

ونسا گرین الن در کتاب من و احساساتم، توصیه‌های کارآمدی به کودکان، معلمان، والدین و مشاوران، در زمینه‌ی بیان احساسات از سوی کودکان ارائه می‌دهد. نویسنده کتاب خود را در 6 فصل تنظیم کرده است. در فصل اول اطلاعات مفیدی پیرامون هیجانات، احساسات و خلق‌وخوها ارائه می‌شود. فصل دوم به این نکته اشاره دارد که چقدر شناخت خود و نقاط قدرت و ضعف مهم هستند. در فصل سوم از ارتباط بین احساسات و ذهن سخن به میان می‌آید. کودک در این فصل یاد می‌گیرد با استفاده از ذهن متفکر، با ترس‌ها و نگرانی‌های خود مواجه شود. فصل چهارم به تأثیر احساسات بر روی جسم و نحوه‌ی برخورد با آن پرداخته می‌شود. فصل پنجم درباره‌ی ارتباط کودک با خانواده، دوستان، معلمان، مدرسه و سرگرمی‌هاست و در فصل آخر، چاره‌ی کار و نحوه‌ی کنترل احساسات معرفی می‌شود.
معصومه یعقوبی و سمیه حبیب‌پور کتاب حاضر را ترجمه کرده‌اند. این اثر در سال 1399 از سوی انتشارات آپریس منتشر شده است.

نکوداشت‌های کتاب من و احساساتم

  • کودکان اغلب اوقات به‌سختی می‌توانند احساسات خود را بیان کنند. من و احساساتم، کتابی عالی است که به آن‌ها کمک می‌کند تا درمورد چگونگی احساسات، عواطف و نحوه‌ی بیان آن‌ها به روش‌های سالم، نکته‌های ارزشمندی را بیاموزند. زبان مناسب برای کودکان، تصاویر چشم‌نواز و منابع سودمند، موجب شده تا اثر حاضر کتابی ضروری برای هر کتابخانه‌ای باشد. من این راهنما را برای مشاوران، والدین، معلمان و البته بچه‌ها به‌شدت توصیه می‌کنم. (دکتر ناتالی اسپنسر گوین، درمانگر و نویسنده‌)

  • این کتاب به دانش‌آموزان یاد می‌دهد که چگونه احساسات خود را، چه خوب و چه بد درک کرده و آن‌ها را به روش‌های صحیح بیان کنند. کتاب پیش‌رو همراه با دستورالعمل‌ها، ارزیابی‌ها و فعالیت‌های تعاملی آسان، دانش‌آموزان را به کنکاش در روحیات خود دعوت می‌کند که در نهایت منجر به افزایش اعتمادبه‌نفس در ایشان می‌شود. (کریستن پری، متخصص مشاوره مدرسه K-12 در مدارس دولتی شیکاگو)

  • کتاب من و احساساتم، همان چیزی است که والدین، معلمان و مشاوران در دنیایی پر از استرس و اضطراب برای کودکان خردسال به آن نیاز دارند. این مجموعه‌ی مملو از درس‌ها و فعالیت‌های تعاملی و دوستانه است و به کودکان کمک می‌کند یاد بگیرند که چگونه خود و احساساتشان را مدیریت کنند. (امی دین، نویسنده‌)

کتاب من و احساساتم برای چه کسانی مناسب است؟

این کتاب برای والدین، معلمان، مشاوران و کودکان هفت تا ده سال مناسب است.

با ونسا گرین الن بیشتر آشنا شویم

ونسا گرین الن، نویسنده و مشاور کودکان آمریکایی است. او مدرک لیسانس خود را در زمینه‌ی آموزش ابتدایی از دانشگاه مرکزی کارولینای شمالی و مدرک کارشناسی ارشد خود را در رشته‌ی مشاوره از دانشگاه ایالتی کارولینای شمالی دریافت کرد. ونسا گرین الن، مشاوری حرفه‌ای برای کودکان است و از سال 1991 برای سیستم مدارس دولتی «ویک کانتی» در کارولینای شمالی فعالیت دارد. کتاب «قوی باش اما نه قلدر»، اثری دیگر این نویسنده است که به فارسی نیز ترجمه شد.

در بخشی از کتاب من و احساساتم می‌خوانیم

چون من مشاور مدرسه هستم، با بچه‌ها خیلی درباره‌ی دوستی حرف می‌زنم. مسائل دوستی آنقدر عادی و متداول است که احتمالاً هر کسی که در زندگی‌تان دیده‌اید زمانی با دوستانش به مشکل برخورده است. والدین، آموزگاران و حتی معاونین مدرسه هم از این قاعده مستثنا نیستند. به مشکل دوستی زیر نگاهی بیاندازید. آشنا به نظر نمی‌رسد؟

سیدنی و بنیامین دوستان خوبی هستند. امسال دیوید همکلاسی جدید آن‌ها است. بنیامین و دیوید با هم دوست شده‌اند. سیدنی از اینکه این دو باهم بازی می‌کنند حسودی‌اش می‌شود. احساس می‌کند کنار گذاشته شده و صمیمیت قبل را ندارند اما بنیامین نمی‌خواهد سیدنی را کنار بگذارد؛ فقط با یک دوست تازه هم بازی می‌کند. سیدنی نمی‌خواهد سه‌نفره بازی کنند، می‌خواهد فقط خودشان دو نفر باشند.

تاحالا این شرایط برایتان پیش آمده؟ گاهی به‌خاطر اتفاقاتی که در رفاقت رخ می‌دهد ممکن است عصبانی و غمگین شوید یا حسادت کنید. مهم است با دوستانتان پیرامون احساسات صادق باشید تا بتوانید مشکلات را حل کنید. همچنین مهم است سعی کنید احساسات دوستتان را هم درک کنید. یک دوست واقعی می‌خواهد همه چیز بهتر شود؛ هردوی شما می‌توانید دوستان خوبی باشید و به توافق برسید؟ بهتر است سیدنی تلاش کند شرایط را بپذیرد و درک کند که بنیامین یک دوست دیگر هم دارد. بنیامین هم می‌تواند از سیدنی دعوت کند بعد از مدرسه به خانه‌شان برود و دو نفری بازی کنند. این کار باعث می‌شود همه شاد و راضی باشند.
ابراز احساسات!

فهرست مطالب کتاب

پیشگفتار
1. هیجانات
شش هیجان مهم
احساس‌ها در مقابل خلق و خو
احساس‌های خوب
احساس‌های بد
من می‌توانم!
2. من و احساساتم
شناخت خودم: چه کمکی می‌کند؟
شخصیت و احساسات
احساس‌های مثبت و منفی
چه چیزی مرا عصبانی می‌کند؟
نقاط قوت و ضعف: وجود هر دو طبیعی است
من منحصر به فرد هستم
3. احساسات و ذهن
انواع ذهن: احساسی و متفکر
احساس خجالت
رویارویی با ترس‌ها و نگرانی‌ها: با استفاده از ذهن متفکر
4. احساسات و جسم
دلم مثل سیر و سرکه می‌جوشد
با احساسم چگونه برخورد کنم؟
شجاعت
5. احساسات و زندگی
دوستان
خانواده
مدرسه
سرگرمی‌ها
همدلی
مسئولیت!
6. چاره‌ی کار
وقتی غمگینم
وقتی عصبانی هستم
زمان اضطراب
درباره‌ی نویسنده

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب من و احساساتم: راهنمای کاربردی کودک برای شناخت احساسات و نحوه‌ی ابراز آن‌ها
نویسنده
مترجممعصومه یعقوبی، سمیه حبیب پور
ناشر چاپیانتشارات آپریس
سال انتشار۱۳۹۹
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات114
زبانفارسی
شابک978-622-743039-4
موضوع کتابکتاب‌های روانشناسی کودک و نوجوان
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب من و احساساتم

مهدی ولی زاده
۱۴۰۳/۱/۷
با سلام و تشکر برای مشاوران مدارس ابتدایی عالیه چون برای کودکان کاربردی هست و به شناخت و مدیریت احساسات و هیجانات آن ها کمک می کنه.
زینب ورمقانی
۱۴۰۳/۱/۷
اگه هنوز ازدواج نکردید و بچه ندارید هم کتاب رو بخونید برای درک بهتر‌ی سری رفتارای بچه گانه خودمون و رفتار بهتر با خواهر و برادر زاده هامون
مشاهده همه نظرات 2

راهنمای مطالعه کتاب من و احساساتم

برای دریافت کتاب من و احساساتم و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.