معرفی و دانلود کتاب جهان هستی بر اساس فیزیک

عکس جلد کتاب جهان هستی بر اساس فیزیک
قیمت:
۴۱,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب جهان هستی بر اساس فیزیک و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب جهان هستی بر اساس فیزیک و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب جهان هستی بر اساس فیزیک

تا به حال برایتان پیش آمده است که بخواهید وارد مباحث فیزیک کوانتوم شوید، اما از پیچیدگی و سنگینی مطالب آن بترسید؟ کتاب جهان هستی بر اساس فیزیک نوشته‌ی جیم الخلیلی، نویسنده‌ی پرفروش و مجری بی‌بی‌سی، برای مقابله‌ی شما با این ترس تألیف شده است. نویسنده در این کتاب همان‌گونه که فیزیک مدرن را برای شما توضیح می‌دهد، از شما دعوت می‌کند که واقعیت جهان پیرامون خود را بهتر درک کنید.

درباره‌ی کتاب جهان هستی بر اساس فیزیک

بسیاری از فیزیکدانان برجسته در سراسر جهان، بارها تصمیم گرفته‌اند که دنیای عجیب و غریب و شگفت‌انگیز جهان هستی را برای خوانندگان عادی توضیح دهند، اما تعداد کمی از آن‌ها با ظرافت و در عین حال سادگی جیم الخلیلی موفق به انجام این کار شده‌اند. این استاد فیزیک برجسته‌ی دانشگاه که اغلب او را به خاطر برنامه‌های رادیویی و تلویزیونی‌اش در مورد علم می‌شناسند، در کتاب جهان هستی بر اساس فیزیک (The World According to Physics) از کوانتوم به کیهان‌شناختی سفر می‌کند تا علم ماده، انرژی، فضا و زمان را که زیربنای تمام تجربیات و فناوری‌های روزمره‌ی بشر به شمار می‌روند، مورد بررسی قرار دهد.

الخلیلی می‌گوید: «مردم باید از فیزیک لذت ببرند.» او با نگارش کتاب جهان هستی بر اساس فیزیک می‌کوشد شگفتی و شعفی را که خود در هنگام مطالعات و پژوهش‌های حرفه‌ای و تخصصی‌اش تجربه نموده است، به خواننده‌ی این کتاب نیز انتقال دهد. کتاب جهان هستی بر اساس فیزیک دربردارنده‌ی برداشتی تازه، عاری از معادلات پیچیده‌ی ریاضی و گاه حتی آمیخته به مسائل فلسفی در مورد فیزیک است و یکی از نکاتی که آن را با سایر آثار همرده‌ی خود متمایز می‌کند، این است که مطالب آن برای فیزیکدانان و عموم مردم به یک اندازه جذاب و هیجان‌انگیز تألیف شده است.

اگر می‌خواهید بدانید که از کجا آمده‌اید، اتم‌های بدنتان چگونه شکل گرفته‌اند، و بسیاری از «چرا؟»ها و «چگونه؟»های جهان و کیهان ذهن شما را به خود مشغول ساخته است، فیزیک راهی برای درک واقعیت پیش روی شما می‌گذارد. این کتاب روشنگر که حتی مبهم‌ترین و مناقشه‌برانگیزترین ایده‌های علمی را به مباحثی در دسترس و جذاب تبدیل می‌کند، توضیح می‌دهد که چرا فیزیک باید برای همه مهم باشد و از رهگذر این بحث، همگان را به مشارکت در ماجراجویی‌های عمیق علمی در جست‌وجوی حقیقت دنیای اطرافمان فرا می‌خواند.

فیزیک علمی است که دائماً در حال تکامل و پیشرفت است. این دانش بسیار پویا و همواره در حال توسعه، از پتانسیل‌های بسیار بالایی برخوردار است. رازهای بسیاری در علم فیزیک وجود دارند که علیرغم پیشرفت‌های چشمگیر بشر، کماکان بر ما پوشیده‌اند. در عین حال، کاوش در این مباحث یکی از جذابیت‌های علم فیزیک به شمار می‌رود. به لطف عشق و علاقه‌ی بی‌مانند جیم الخلیلی به فیزیک، ما نیز آرام آرام با مفاهیم مطرح‌شده در کتاب ارتباط برقرار می‌کنیم، از داستان‌هایی که نویسنده روایت می‌کند سر درمی‌آوریم و می‌آموزیم که فیزیک پدیده‌ها را پیش‌بینی کنیم.

انتشارات مازیار ترجمه‌ی قاسم کیانی مقدم را از این اثر تهیه و منتشر نموده است.

جوایز و افتخارات کتاب جهان هستی بر اساس فیزیک

  • راه‌یافته به فهرست نهایی جایزه‌ی سرمایه‌گذاری رویال اینسایت برای کتاب‌های علمی
  • راه‌یافته به فهرست بهترین کتاب‌های فایننشال تایمز در سال 2020
  • راه‌یافته به فهرست برترین کتاب‌های فیزیک مجله‌ی Symmetry در سال 2020
  • راه‌یافته به فهرست کتاب‌های واتراستونز در سال 2020

نکوداشت‌های کتاب جهان هستی بر اساس فیزیک

  • کاوشی عمیقاً روشنگر در واقعیت. (Jonathan Wells)

  • یک کتاب فوق‌العاده که به من کمک کرد تا آنچه را که برای اولین بار در مورد این موضوع دوست داشتم، به خاطر بسپارم. (Daniel Bennett)

  • جیم الخلیلی، فیزیکدان کوانتومی و مجری بی‌بی‌سی، فیزیک مدرن را با توضیح مفاهیم بنیادی آن از فضا، زمان، انرژی و ماده معرفی می‌کند و سپس به شرح سه ستون اصلی این میدان -نظریه‌ی کوانتومی، نسبیت و ترمودینامیک- می‌پردازد. (Publishers Weekly)

  • الخلیلی در کتاب جهان هستی بر اساس فیزیک نشان می‌دهد که چگونه فیزیک می‌تواند درک ما را نه تنها از دنیای اطرافمان، بلکه از خودمان نیز تقویت کند. (Hannah Shaddock)

  • جهان هستی بر اساس فیزیک یک خواندنی هیجان‌انگیز است. جیم الخلیلی در این کتاب فیزیک پیشرفته را به راحتی قابل درک می‌کند و نشان می‌دهد که چرا او از نوجوانی عاشق این موضوع شده است. (Richard Webb)

کتاب جهان هستی بر اساس فیزیک برای چه کسانی مناسب است؟

اگر به مباحث علم فیزیک علاقه‌مند هستید، مطالعه‌ی این کتاب را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

با جیم الخلیلی بیشتر آشنا شویم

جیم الخلیلی (Jim Al-Khalili) استاد فیزیک در دانشگاه سوری است. او نویسنده‌ی کتاب‌های متعددی از جمله «کوانتوم: راهنمای افراد سرگشته»، «بیت الحکمه: علم عربی چگونه دانش باستانی را نجات داد و رنسانس را به ما بخشید؟» و «زندگی روی لبه: فرا رسیدن عصر بیولوژی کوانتوم» است و به عنوان یکی از اعضای انجمن سلطنتی در انگلستان زندگی می‌کند.

در بخشی از کتاب جهان هستی بر اساس فیزیک می‌خوانیم

از نظر من، زیبایی واقعی فیزیک نه فقط در معادلات انتزاعی یا نتایج تجربی غیرمنتظره‌ی آن، که نیز در اصول زیربنایی عمیق حاکم بر چگونگیِ جهان است. این نوع زیبایی از نظر حیرت‌انگیز بودن دست‌کمی از یک غروب شگفت‌انگیز یا یک اثر هنری بزرگ مانند یک تابلوی لئوناردو داوینچی یا سونات موتسارت ندارد. این زیبایی فقط در ژرفای تعجب‌آور قوانین طبیعت نیست، بلکه در توضیح ساده‌ای است که (در مواردی که توانسته‌ایم توضیح آن را بیابیم) برای این قوانین وجود دارد.

یک نمونه‌ی خوب از جست‌وجو برای سادگی، تلاش دیرین و پیوسته‌ی علم برای کشف قطعات سازنده‌ی ماده است. نگاهی به اطراف‌تان بیندازید. دامنه‌ی گسترده‌ی مواد تشکیل‌دهنده‌ی جهان روزمره‌ی ما را در نظر بگیرید: بتن، شیشه، فلزات، پلاستیک، چوب، پارچه، مواد غذایی، کاغذ، مواد شیمیایی، گیاهان، گربه‌ها، آدم‌ها... میلیون‌ها ماده‌ی مختلف، هرکدام با خصوصیات متمایز مخصوص به خود: نرم، سخت، روان، براق، خم‌پذیر، گرم، سرد... اگر چیزی از فیزیک یا شیمی نمی‌دانستید، ممکن بود فکر کنید که اکثر مواد چندان وجه اشتراکی با یکدیگر ندارند؛ در حالی که می‌دانیم که هم چیز از اتم ساخته شده است، و تنها تعداد محدودی انواع مختلف اتم داریم.

ولی جست‌وجوی ما برای سادگی هرچه عمیق‌تر در اینجا متوقف نمی‌شود. سابقه‌ی فکر کردن درباره‌ی ساختمان ماده به قرن پنجم قبل از میلاد در یونان باستان بازمی‌گردد، که امپدوکلس برای نخستین‌بار این احتمال را مطرح کرد که تمام مواد از چهار «عنصر» پایه تشکیل شده‌اند (که او آن‌ها را «چهار ریشه‌ی همه‌چیز» نامید): خاک، آب، باد، و آتش. برخلاف این ایده‌ی ساده، تقریباً در همان زمان، دو فیلسوف دیگر، لئوکیپوس و شاگردش دموکریت، پیشنهاد کردند که تمام مواد از «اتم»هایی ریز و بخش‌ناپذیر تشکیل می‌شود.

فهرست مطالب کتاب

پیشگفتار
1: شگفتیِ دانستن
2: مقیاس
3: فضا و زمان
4: انرژی و ماده
5: جهان کوانتومی
6: ترمودینامیک و پیکان زمان
7: وحدت
8: آینده‌‌ی ‌فیزیک
9: سودمندی فیزیک
10: فکر کردن مثل یک فیزیکدان
سپاسگزاری
منابع برای مطالعه بیشتر
نمایه
از این نویسنده در همین مجموعه منتشر شده است
در ستایش کتاب
درباره نویسنده

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب جهان هستی بر اساس فیزیک
نویسنده
مترجمقاسم کیانی مقدم
ناشر چاپیانتشارات مازیار
سال انتشار۱۳۹۹
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات184
زبانفارسی
شابک978-622-706105-5
موضوع کتابکتاب‌های فیزیک
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب جهان هستی بر اساس فیزیک

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب جهان هستی بر اساس فیزیک

برای دریافت کتاب جهان هستی بر اساس فیزیک و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.