معرفی و دانلود کتاب فرازمینی‌ها: دانشمندان برجسته‌ی جهان در جستجوی حیات فرازمینی

عکس جلد کتاب فرازمینی‌ها: دانشمندان برجسته‌ی جهان در جستجوی حیات فرازمینی
قیمت:
۵۵,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب فرازمینی‌ها و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب فرازمینی‌ها و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب فرازمینی‌ها: دانشمندان برجسته‌ی جهان در جستجوی حیات فرازمینی

کتابی در رابطه با یکی از بحث‌برانگیزترین و جذاب‌ترین دغدغه‌هایی که همواره برای انسان‌ها مطرح بوده است! کتاب فرازمینی‌ها از جیم الخلیلی، با تکیه بر مقالاتی از فیزیکدان‌های مطرح دنیا، از آخرین پیشرفت‌ها در جستجوی حیات در سیارات دیگر می‌گوید. دانشمندان در نگارش مقالاتی که در این اثر جمع‌آوری شده، کوشیده‌اند تا پاسخی علمی و منطقی را برای بسیاری از سوالاتی که در رابطه با موجودات فرازمینی داریم، ارائه دهند. اگر از طرفداران نجوم و کیهان‌شناسی باشید و به دنبال پاسخی برای امکان وجود حیات در سایر سیارات هستید، این اثر برای شما بسیار جذاب خواهد بود.

درباره‌ی کتاب فرازمینی‌ها

چه‌طور ممکن است تنها موجودات زنده در این کهکشان عظیم و گسترده، فقط ساکن کره‌ی زمین باشند؟ اگر حیات، در سیارات دیگر هم جریان دارد، چه‌طور تا به حال این موجودات فرازمینی تلاشی برای برقراری ارتباط مستقیم با ما نداشته‌اند؟ آیا تمام این افسانه‌هایی که از حضور فرازمینی‌ها در کره‌ی زمین مطرح می‌شود، مانند دخیل بودن آن‌ها در ساخت اهرام مصر، یا مشاهده‌ی بشقاب‌پرنده‌ها در دوره‌های زمانی مختلف و در مکان‌های جغرافیایی متفاوت، یا پیدا شدن جسدی در مکزیک که به موجودات فرازمینی نسبت داده می‌شود، حقیقت دارند؟ کتاب فرازمینی‌ها (?Aliens: Science Asks: Is There Anyone Out There)، شامل مقالاتی از طیف گسترده‌ای از جامعه‌ی علمی مثل کیهان‌شناسان، اخترفیزیکدانان، دانشمندان ناسا و متخصصان علم ژنتیک است، که به کوشش جیم الخلیلی (Jim Al-Khalili) گردآوری شده‌اند و همگی به دنبال ارائه‌ی پاسخ‌هایی علمی برای سوالاتی هستند که در رابطه با موجودات فرازمینی داریم. آیا واقعاً حیات در نقاط دیگر کهکشان نیز جریان دارد؟

معرفی و دانلود کتاب فرازمینی‌ها

نظریات متعددی درباره‌ی موجودات فرازمینی مطرح شده‌اند و بسیاری از آن‌ها بر این باورند که باید از وجود فرازمینی‌ها آگاه شویم، چرا که ممکن است تهدید بزرگی برای زندگی و زیستگاه ما، کره‌ی زمین، به حساب بیایند. در میان این نظریات، یکی از برجسته‌ترین‌ها، گفته‌ی استیون هاوکینگ (Stephen Hawking) است که اعداد و ارقام و وسعت گستره‌ی هستی را منطقی‌ترین دلیل وجود موجوداتی غیر از زمینی‌ها می‌داند. مقالاتی که در کتاب فرازمینی‌ها گردآوری شده‌اند، جنبه‌های مختلف این امر را بررسی می‌کنند و دیدگاه‌های علمی مطرح شده در این زمینه را شرح می‌دهند، تا پاسخی برای سوالات متعدد ما باشند.

از طرفی، با ظهور مفاهیم هوش مصنوعی و گسترش آن، این ایده مطرح شده که ممکن است فرازمینی‌ها، از هوشمندی مصنوعی برخوردار باشند و هوش مصنوعی ممکن است قبلاً در جای دیگری نفوذ کرده باشد. در سال 2015، مؤسسه‌ی جست‌وجوی هوش فرازمینی به دنبال سرمایه‌گذاری برای کشف حیات هوشمند در کهکشان‌ها بود و از طرفی استیون هاوکینگ هم این موضوع را اعلام کرده بود که باید «در جایی غیر از زمین به دنبال حیات بگردیم. مهم است که بدانیم در این تاریکی تنها هستیم یا نه». بنابر همین مسئله، پژوهش‌های متعددی در این حوزه صورت گرفته و بسیاری از دانشمندان سعی در یافتن پاسخی برای سوالات همیشگی بشر داشته‌اند و توانسته‌اند این موضوع را تا حدودی روشن کنند. چرا که همانطور که یان استوارتِ (Ian Stewart) ریاضی‌دان اشاره می‌کند، تفکر ما در مورد اینکه زندگی فرازمینی‌ها چگونه می‌تواند باشد، اهدافی بزرگ‌تر و عمیق‌تر از سرگرمی و رفع کنجکاوی را دنبال می‌کند. او معتقد است موجودات فرازمینی مانند آینه‌ای عمل می‌کنند که در آن می‌توانیم مشکلات خود را بررسی کنیم و نحوه‌ی برخورد ما با این موجودات بیگانه و واکنشی که نسبت به حضور آن‌ها داریم، چیزهای زیادی را در مورد خودمان آشکار می‌کند.

معرفی و دانلود کتاب فرازمینی‌ها

گفتنی‌ست این کتاب توسط مریم امیری مبعوث به فارسی ترجمه شده و به کوشش انتشارات نیماژ به چاپ رسیده و در اختیار علاقه‌مندان قرار داده شده است.

نکوداشت‌های کتاب فرازمینی‌ها

  • فوق‌العاده... مجموعه‌ای جذاب، سرگرم‌کننده و مملو از ایده‌هایی که فضای ذهن ما را در مورد جزئیات و شگفتی‌های جهان و نیز خودمان، گسترش می‌دهند. (Kirkus Reviews)
  • مجموعه‌ای از مقالات بسیار دقیق، از امکان وجود فرازمینی‌ها. (The Observer)
  • جیم الخلیلی درخشان‌ترین نظریات از برجسته‌ترین دانشمندان را گردآوری کرده است... این کتاب، فراتر از این که موجودات فرازمینی چیست‌اند و کجا سکونت دارند، به سراغ حل بزرگترین معماها می‌رود. این اثر شفاف و به‌طور غیرمنتظره‌ای زیبا و شگفت‌انگیز است. (The Times)
  • پژوهش‌هایی ایده‌آل برای علاقه‌مندان به فرازمینی‌ها. (The Daily Mail)
  • در این اثر جذاب، برای هر کسی که به امکان حیات فرازمینی علاقه‌مند است، نکاتی خواندنی وجود دارد. (Spectrum Culture)
  • مجموعه‌ی گسترده‌ای از مقالاتی که مفاهیم علمی را با بیانی ساده از محققانی که در مورد جنبه‌های مختلف جستجوی حیات فرازمینی می‌نویسند، گرد هم آورده است. (Publishers Weekly)

کتاب فرازمینی‌ها برای چه کسانی مناسب است؟

مطالعه‌ی این اثر جذاب را به دوستداران نجوم و کیهان‌شناسی و علاقه‌مندان به کسب آگاهی از حیات فرازمینی پیشنهاد می‌کنیم.

در بخشی از کتاب فرازمینی‌ها: دانشمندان برجسته‌ی جهان در جستجوی حیات فرازمینی می‌خوانیم

فرازمینی‌ها برای ملاقات با ساکنان زمین به سیاره‌ی ما می‌آیند. از نظر من زمان و انرژی فراوانی که برای سفر بین‌ستاره‌ای در کهکشان لازم است و این واقعیت که در مقایسه با زمین، مواد خام بهتری در سیارات دیگر منظومه‌ی شمسی در دسترس است، این نظریه را که فرازمینی‌ها برای تصاحب چیزهایی که داریم به زمین می‌آیند رد می‌کند. فکر می‌کنم می‌توانیم کاملاً مطمئن باشیم که حتی اگر موجودات فرازمینی در کهکشان ما وجود داشته باشند، قرار نیست با ناوگان جنگی خود در آسمان ظاهر شوند تا نسل بشر را مطیع خود کنند و دنیای ما را از بین ببرند. احتمالاً تنها دلیلی که موجودات فرازمینی را به سمت زمین می‌کشاند خود ما هستیم. فکر می‌کنم اگر فرازمینی‌ها به زمین آمده باشند برای تحقیق در مورد ما و به عنوان محققانی مانند زیست‌شناسان، مردم‌شناسان و زبان‌شناسان از سیاره‌ی ما دیدن کرده‌اند. آن‌ها علاقه‌مند بودند از طرز کار منحصر‌به‌فرد حیات در زمین چیزهایی بفهمند، با انسان‌ها ملاقات کنند و از ما در مورد هنر، موسیقی، فرهنگ، زبان، فلسفه و مذهب چیزهایی بیاموزند...

فهرست مطالب کتاب

پیشگفتار: موجودات فرازمینی کجا هستند؟
1. فرازمینی‌ها و ما: آیا فرابشرها در سراسر کهکشان راه شیری پخش شده‌اند؟
برخورد نزدیک با فرازمینی‌ها
2. مهمانان خوانده یا ناخوانده: چرا ممکن است موجودات فرازمینی با ما ملاقات کنند
3. بشقاب‌پرنده‌ها: تاریخچه‌ی مختصری از مشاهده‌ی بشقاب‌پرنده‌ها و تئوری‌های توطئه
4. فرازمینی‌ها در زمین: با مطالعه‌ی مغز اختاپوس به چه نکاتی در مورد آگاهی فرازمینی‌ها می‌رسیم
5. آدم‌ربایی: روانشناسی برخورد نزدیک با فرازمینی‌ها
در چه جاهای دیگری دنبال حیات باشیم
6. هیچ‌جا خانه‌ی خود آدم نمی‌شود: چه چیزی یک سیاره را سکونت‌پذیر می‌کند؟
7. همسایگان مجاور ما: جست‌وجوی حیات در مریخ
8. فراتر: آیا ممکن است در اقمار غول‌های گازی حیات وجود داشته باشد؟
9. هیولاها، قربانیان، دوستان: فرازمینی‌ها در آثار علمی‌تخیلی
حیات به گونه‌ای که می‌شناسیم
10. تصادف در برابر پیچیدگی: شیمی حیات
11. منشأ الکتریکی در دریچه‌های اعماق دریا: حیات چگونه در زمین آغاز شد
12. جهش کوانتومی: آیا مکانیک کوانتومی از اسرار حیات (فرازمینی) پرده برمی‌دارد؟
13. ضرورت کیهانی: شروع حیات تا چه اندازه آسان است؟
14. تنها در جهان هستی: عدم احتمال تمدن‌های فرازمینی
شکار فرازمینی‌ها
15. از پشت پرده‌ی سینما بیرون آمد! فرازمینی‌ها در سینما
16. در جست‌وجوی چه چیزی هستیم؟ مروری بر جست‌وجوی فرازمینی‌ها
17. آیا فرازمینی‌ها وجود دارند؟ فناوری، معادله‌ی دریک و جست‌وجوی حیات در دنیاهای دیگر
18. جوّ خوب: تشخیص نشانه‌های حیات در دنیاهای دوردست
19. مرحله‌ی بعدی چیست: آینده‌ی جست‌وجوی هوش فرازمینی

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب فرازمینی‌ها: دانشمندان برجسته‌ی جهان در جستجوی حیات فرازمینی
نویسنده
مترجممریم امیری
ناشر چاپیانتشارات نیماژ
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات308
زبانفارسی
شابک978-600-367-729-6
موضوع کتابکتاب‌های نجوم و اختر شناسی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب فرازمینی‌ها

Sepideh
۱۴۰۳/۱/۳
کتاب عالی و نگاه همه جانبه نسبت به موضوع داشت امیدوارم بیشتر از آدم فضایی‌ها بحق بشه
فواد محمدی
۱۴۰۳/۱/۳
عالی بود چون عاشق همچین کتاب‌های هستم
مشاهده همه نظرات 2

راهنمای مطالعه کتاب فرازمینی‌ها

برای دریافت کتاب فرازمینی‌ها و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.