معرفی و دانلود کتاب جونی بی جونز 1: اتوبوس بوگندوی خنگول

عکس جلد کتاب جونی بی جونز 1: اتوبوس بوگندوی خنگول
قیمت:
۱۵,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب جونی بی جونز 1: اتوبوس بوگندوی خنگول و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب جونی بی جونز 1: اتوبوس بوگندوی خنگول و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب جونی بی جونز 1: اتوبوس بوگندوی خنگول

باربارا پارک، نویسنده‌ی محبوب ادبیات کودک، در کتاب جونی بی جونز 1: اتوبوس بوگندوی خنگول، ما را به ماجراهای روز اول پیش‌دبستانی جونی بی دعوت می‌کند. جونی بی نیز برای رفتن به مدرسه باید مثل همه‌ی بچه‌ها سوار اتوبوس شود اما برخلاف بقیه، او اصلاً از این اتوبوس بدبو و پرسروصدا خوشش نمی‌آید. به همین خاطر، بعد از زنگ آخر، وقتی همه در اتوبوس مدرسه حاضر هستند، خبری از جونی نیست! اما او کجا رفته؟ این داستان از پرفروش‌ترین‌های نیویورک تایمز به شمار می‌آید.

درباره‌‌ی کتاب جونی بی جونز 1: اتوبوس بوگندوی خنگول

ماجراهای مدرسه و اتفاقات آن همیشه از جذاب‌ترین و شیرین‌ترین داستان‌ها برای کودکان هستند؛ اما شاید هیچ‌ روزی به اندازه‌ی روز اول مدرسه ماجراساز و عجیب‌وغریب نباشد! روزی که هیچ‌‌کس درست از قوانین خبر ندارد و همه به دنبال دوست جدیدی می‌گردند. باربارا پارک (Barbara Park) در جونی بی جونز 1: اتوبوس بوگندوی خنگول (junie B. Jones and the stupid smelly bus) ماجرای اولین روز مدرسه‌ی یکی از بامزه‌ترین بچه‌های دنیا را برایمان تعریف می‌کند.

جونی بی جونز، دختربچه‌ی داستان، مثل همه‌ی بچه‌ها برای روز اول مدرسه هیجان دارد. البته که مدرسه‌ هم با تمام جذابیت و هیجان‌انگیز بودن آن، بدون چالش نیست. یکی از همین دردسرها، درست در روز اول مدرسه‌ی جونی بی، سر راهش سبز می‌شود؛ یعنی همان وقتی که مادر جونی بی او را آماده می‌کند تا برای اولین‌بار سوار اتوبوس مدرسه شود. اتوبوسی که از همان ابتدا، در چشم جونی بی، بوگندو و خنگول می‌آید. این اتوبوس یک در آهنی اتوماتیک ترسناک دارد که اگر اتفاقی بین آن بمانید معلوم نیست چه بلایی سرتان خواهد آمد! همین‌طور یک اگزوز بدبوی بزرگ که همیشه دود سیاه به هوا می‌دهد. از همه مهم‌تر، آن اتوبوس بدقواره همیشه پر از بچه‌های شیطون و پرسروصداست که بعید نیست نقشه‌های شرورانه‌ای هم در سر داشته باشند. همین موضوع است که جونی بی را در روز اول مدرسه، به این فکر فرو می‌برد تا چاره‌ای برای این اتوبوس ترسناک پیدا کند. البته که شنیده‌ها هم بی‌تأثیر نیست. وقتی که یکی از بچه‌ها برای جونی بی تعریف می‌کند که بعضی‌ از هم‌کلاسی‌ها در راه برگشت بر سرش شیرکاکائو ریخته‌اند، ترس وجود جونی بی را فرا می‌گیرد و تصمیم او را برای فرار از این اتوبوس عجیب جدی‌تر می‌کند. به همین دلیل، وقتی همه‌ی بچه‌ها در اتوبوس مدرسه برای برگشت به خانه‌هایشان حاضر‌ند، خبری از جونی بی نیست. اما جونی بی جونز کجا رفته؟ جواب این سوال را باید در کتاب جونی بی جونز 1: اتوبوس بوگندوی خنگول پیدا کرد.

راوی این داستان کودکی‌ست با جهانی فانتزی. باربارا پارک در این داستان به ما گوشزد می‌کند که هر کودکی ممکن است در موقعیت‌های جدید حس ترس را تجربه کند و در این مواقع هیچ ‌راهی بهتر از کمک گرفتن از بزرگ‌ترها و اعتماد به والدین نیست. داستان پیش‌رو همچنین از چالش‌های ورود به اجتماع می‌گوید و کودکان را برای پذیرش دنیایی بزرگ‌تر و قوانین آن آماده می‌کند.

این رمان در سال 1992 وارد بازار جهانی شد و نسخه‌ی فارسی آن نیز به همت نشر افق و با ترجمه‌ی آتوسا صالحی در دسترس کودکان فارسی‌زبان قرار گرفت.

درباره‌ی مجموعه‌ کتاب‌های جونی بی جونز

جونی بی جونز یک مجموعه‌ی 15‌جلدی جذاب و بامزه در دسته‌ی ادبیات کودکان است که به قلم نویسنده‌ی آمریکایی، باربارا پارک نوشته شده و داستان دختری شش‌ساله به نام جونی بی جونز را روایت می‌کند. این کودک بازیگوش در هر جلد از این مجموعه با ماجراجویی‌ها و تجربه‌های جدیدی رو‌به‌رو می‌شود. مجموعه‌ کتاب‌های جونی بی جونز از پرفروش‌ترین و پرطرفدارترین مجموعه‌‌های داستانی کودکان به شمار می‌آید.

نکوداشت‌های جونی بی جونز 1: اتوبوس بوگندوی خنگول

  • یک داستان خنده‌دار! باربارا پارک مطالعه را به کاری سرگرم‌کننده تبدیل می‌کند. (داو پیلکی، نویسنده)
  • جونی بی، محبوب کودکان کتاب‌خوان است. (یواس‌ای تودی)
  • انبوه کودکان طرفدار این کتاب همچنان از نگاه منحصر‌به‌فرد شخصیت جونی بی جونز به جهان شادمان خواهند شد. خواندنی، خنده‌دار و درجه‌یک! (نقد ادبی Kirkus)
  • در این کتاب، جونی بی جونز یک کودک شش‌ساله‌ی‌ پرجنب‌وجوش و صادق است. (مجله‌ی تایم)

جونی بی جونز 1: اتوبوس بوگندوی خنگول برای چه کسانی مناسب است؟

این کتاب جذاب و خواندنی به کودکان شش تا نه‌ساله پیشنهاد می‌شود.

با باربارا پارک بیشتر آشنا شویم

باربارا پارک (متولد 1947) نویسنده‌ی محبوب دنیای ادبیات کودکان و اهل نیوجرسی آمریکاست. او در دانشگاه رایدر و سپس در دانشگاه آلاباما به تحصیل مشغول بود و در همان‌جا با همسر خود آشنا شد. آن‌ها در سال‌های بعد صاحب دو فرزند شدند و ادامه‌ی زندگی مشترک خود را در ایالت آریزونا گذراندند. پارک بیش از همه بابت مجموعه‌ی محبوب «جونی بی جونز» شناخته می‌شود اما آثار مشهور دیگری هم در ادبیات کودک و نوجوان دارد که در این بین «میک هارته اینجا بود»، «از من نخواهید لبخند بزنم» و چند اثر دیگر به فارسی نیز ترجمه شده است.

باربارا پارک پس از سال‌ها داستان‌نویسی، در سال 2013 درگذشت.

در بخشی از کتاب جونی بی جونز 1: اتوبوس بوگندوی خنگول می‌خوانیم

خمیربازی توی قفسه‌ی وسطی بود. رفتم بالای صندلی و برش داشتم. رنگش آبی بود، ولی سفت شده بود. برای همین هم مجبور شدم کف زمین با دستم صافش کنم تا هم گرم شود و هم نرم. بعدش گلوله‌اش کردم و باهاش یک پرتقال آبی درست کردم. خیلی خوشگل شد. فقط یک کم خاکی شد و مو بهش چسبید.

وقتی کارم تمام شد، رفتم جلوی کلاس و روی صندلی گنده‌ی معلمم نشستم. از میز معلم‌ها خیلی خوشم می‌آید. کشوهاش آن قدر بزرگ و جادار است که فکر کنم من هم توش جا می‌شوم. کشو بالایی را جلو کشیدم. یک‌عالمه برچسب صدآفرین توش بود. هزارتا خط‌کش و همین‌طور ستاره‌های طلایی، از همان‌هایی که عاشق‌شان هستم. یکی‌اش را چسباندم به پیشانی‌ام.

بعدش چندتا گیره‌ی کاغذ پیدا کردم و چندتا ماژیک قرمز. و مدادهای نویی که هنوز نوک‌شان را نتراشیده بودند، با قیچی و دستمال کاغذی و اگر گفتی دیگر چی؟
گچ! یک‌عالمه گچ‌های نوی نو که هنوز از توی جعبه درشان نیاورده بودند! بعدش روی صندلی معلمم ایستادم و دست‌هام را محکم به هم کوبیدم: «زود باشید بچه‌ها! تندی یک صندلی پیدا کنید و بشینید روش. امروز می‌خوام به شما الفبا و خوندن یاد بدم و تازه، می‌خوام بهتون یاد بدم پرتقال آبی درست کنید. اما قبل از اون‌ همه باید خوب دقت کنید و ببینید من دارم چی می‌کشم.»

فهرست مطالب کتاب

1: آشنایی با معلم
2: حال‌گرفتگی
3: اتوبوس بوگندوی خنگول
4: من و لوسی و بقیه‌ی بچه‌ها
5: مدیر
6: یک جای خوب برای قایم شدن
7: سوراخ دزدکی و دید زدن یواشکی
8: اتاق بهداشت خطرناک
9: بدو بدو بازی
10: من و گریس

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب جونی بی جونز 1: اتوبوس بوگندوی خنگول
نویسنده
مترجمآتوسا صالحی
ناشر چاپینشر افق
سال انتشار۱۳۹۱
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات64
زبانفارسی
شابک978-600-353-331-8
موضوع کتابکتاب داستان کودک
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب جونی بی جونز 1: اتوبوس بوگندوی خنگول

برای دریافت کتاب جونی بی جونز 1: اتوبوس بوگندوی خنگول و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.