معرفی و دانلود کتاب جونی بی جونز و اتوبوس بوگندوی کله پوک: کتاب اول

عکس جلد کتاب جونی بی جونز و اتوبوس بوگندوی کله پوک: کتاب اول
قیمت:
۲۵,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب جونی بی جونز و اتوبوس بوگندوی کله پوک و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب جونی بی جونز و اتوبوس بوگندوی کله پوک و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب جونی بی جونز و اتوبوس بوگندوی کله پوک: کتاب اول

یادتان می‌آید روز اول مدرسه چقدر ترسناک بود؟ باربارا پارک در کتاب جونی بی جونز و اتوبوس بوگندوی کله پوک شما را با بانمک‌ترین دختربچه‌ی دنیا که قرار است به زودی به مدرسه برود آشنا می‌کند. او هیچ اطلاعاتی درباره رفتن به مدرسه ندارد اما باید همه چیز را یاد بگیرد. این کتاب نخستین جلد از مجموعه جونی بی جونز، یکی از پرفروش‌ترین مجموعه‌های نیویورک تایمز است.

درباره کتاب جونی بی جونز و اتوبوس بوگندوی کله پوک:

جونی بئاتریس جونز یا بهتر است همان طور خودش دوست دارد او را صدا کنید: جون بی جونز، تقریبا شش سال دارد. او باید به پیش‌دبستانی برود و آن‌جا مهارت‌های تازه بیاموزد و دوست‌های جدیدی پیدا کند.

ماجرای کتاب جونی بی جونز و اتوبوس بوگندوی کله پوک (Junie B. Jones and the Stupid Smelly Bus) از جایی شروع می‌شود که مادرش او را سوار اتوبوس مدرسه می‌کند تا به پیش‌دبستانی برود. اما جونی نه تنها از اتوبوس بدش می‌آید بلکه علاقه‌ای به محیط جدیدی که به آن وارد شده هم ندارد پس تصمیم می‌گیرد هر طور شده کاری کند که مجبور نباشد دوباره سوار آن اتوبوس شود. اما اگر جونی سوار اتوبوس نشود چطور باید به خانه برگردد؟ نکند گرفتار دردسر جدیدی شود؟

افتخارات کتاب جونی بی جونز و اتوبوس بوگندوی کله پوک:

- برنده جایزه کتاب کودکان New Hampshire Great Stone Face در سال 1995
- برنده جایزه کتاب Wisconsin Golden Archer در سال 1998

درباره مجموعه جونی بی جونز:

نخستین جلد از این مجموعه جذاب و خنده‌دار در سال 1992 منتشر شد. شخصیت اصلی مجموعه کتاب‌های جونی بی جونز دخترکی شش ساله به نام جونی بئاتریس جونز است که بسیار صادق و روراست اما بازیگوش و سر به هوا است. کتاب‌های جونی بی جونز (Junie B. Jones) از پرفروش‌ترین مجموعه‌های نیویورک تایمز به شمار می‌روند که در مدت بیست و هشت سالی که از آغاز انتشار این مجموعه جذاب و زیبا می‌گذرد، بیش از 65 میلیون نسخه از آن در سراسر دنیا به فروش رفته است. این کتاب‌ها علاوه بر اینکه داستانی سرگرم کننده دارند، برخی از مسائل اخلاقی و تربیتی مهم را به کودکان آموزش می‌دهند.

نکوداشت‌های مجموعه جونی بی جونز:

- جونی بی. شخصیتی محبوب برای خوانندگان جوان و خردسال است. (USA Today)
- باربارا پارک خوانندگان تازه کار را متقاعد می‌کند که خواندن آثار او بسیار لذت‌بخش‌تر از هر کتاب دیگری است. (Publishers Weekly)
- کتابی درجه یک که می‌توانید بلند بخوانید و هم زمان بلند بخندید. (Kirkus Reviews)

کتاب جونی بی جونز و اتوبوس بوگندوی کله پوک مناسب چه کسانی است؟

کودکان 6 تا 9 ساله که به داستان‌های کوتاه چند جلدی علاقه دارند از خواندن این اثر لذت خواهند برد اما از آن جایی که کتاب‌های جونی بی جونز واقعا بامزه هستند خواندن آن‌ها به پدر و مادر‌ها هم پیشنهاد می‌شود و آنان را با برخی نکات تربیتی در برخورد با کودکان نیز آشنا می‌کند.

با باربارا پارک بیشتر آشنا شویم:

یکی از محبوب‌ترین نویسندگان دنیای ادبیات کودکان بانو باربارا پارک فقید است که با خلق مجموعه‌ی جونی بی جونز مشهور شد. او در سال 1947 در ایالت نیوجرسی آمریکا متولد شد و در سال 1967 از دانشگاه آلاباما در رشته تعلیم و تربیت فارغ‌التحصیل شد. او در نوامبر سال 2013 به خاطر درگیری با بیماری سرطان از دنیا رفت. باربارا پارک (Barbara Park) علاوه بر مجموعه جونی بی جونز آثار دیگری نیز منتشر کرده است. بردارم اینجا بود، از من نخواهید لبخند بزنم، میک هارته اینجا بود و عملیات دک کردن کپک از دیگر آثار اوست که به فارسی نیز برگردانده شده‌اند.

در بخشی از کتاب جونی بی جونز و اتوبوس بوگندوی کله پوک می‌خوانیم:

وقتى ته صف باشى، هیچکى تو را نمى‌بیند. براى همین بود که وقتى دولاّدولاّ زیر میز خانوم قایم شدم هیچکى من را ندید.
من قایم‌موشک‌باز خوبى هستم.
یک بار توى خانه‌ى مامان‌بزرگ، زیر ظرفشویى آشپزخانه قایم شدم. بعد یک صداى خُرخُر از خودم درآوردم و یکهو پریدم بیرون. مامان‌بزرگ حسابى زهره‌ترک شد.
البته دیگر حق ندارم از این‌جور کارها بکنم.
خلاصه، یک‌عالمه وقت زیر میز خانوم قوز کردم. بعد، چشمم افتاد به یک جاى بهتر: کمد وسایل ته کلاس.
تندى دویدم آنجا، و خودم را به‌زور توى قفسه‌ى پایینى جا کردم؛ روى مقواهاى کاردستى.
بیشتر تنم راحت بود. فقط جاى کله‌ام تنگ بود. زانوهام هم خیلى خم شده بود. مثل وقت‌هایى که مى‌خواهم پشتک بزنم.
در کمد را کشیدم طرف خودم که ببندم.
ولى یکهو بلند به خودم گفتم «لاى در را باز بگذار! بپّا!»
یک‌عالمه وقت، بى‌سروصدا آن‌جا ماندم. بعد توى راهرو صداهایى شنیدم: صداى چند تا پا که دویدند توى کلاس. فکر کنم پاى آدم‌بزرگ‌ها بود.
یکى پرسید «چى شده؟»
یک صدا که شکل صداى خانوم بود گفت «یکى از دخترها گم شده. اسمش جونى‌بى جونز است. سوار اتوبوس نشده. داریم دنبالش مى‌گردیم.»

فهرست مطالب کتاب

1- دیدنِ خانوم
2- دلشوره
3- اتوبوس بوگندوى کله‌پوک
4- من با لوسیل با چند تا بچه‌ى دیگر
5- مدیر
6- قایم‌موشک‌بازى
7- سوراخ‌سُنبه‌ها و دزدکى دیدزدن
8- اتاق بهداشت خطرناک
9- ویراژ، ویراژ، ویراژ
10- من و گریس
در کتاب بعدى با عنوانِ جونى‌بى جونز و قضیه‌ى میمون‌کوچولو
درباره‌ى نویسنده

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب جونی بی جونز و اتوبوس بوگندوی کله پوک: کتاب اول
نویسنده
مترجمامیرمهدی حقیقت
ناشر چاپینشر ماهی
سال انتشار۱۳۹۶
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات64
زبانفارسی
شابک978-964-7948-98-2
موضوع کتابکتاب داستان کودک
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب جونی بی جونز و اتوبوس بوگندوی کله پوک

برای دریافت کتاب جونی بی جونز و اتوبوس بوگندوی کله پوک و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.