معرفی و دانلود کتاب جونی بی جونز 2: میمون کوچولوی بامزه

عکس جلد کتاب جونی بی جونز 2: میمون کوچولوی بامزه
قیمت:
۱۰,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب جونی بی جونز 2: میمون کوچولوی بامزه و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب جونی بی جونز 2: میمون کوچولوی بامزه و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب جونی بی جونز 2: میمون کوچولوی بامزه

کتاب جونی بی جونز 2: میمون کوچولوی بامزه، نوشته‌‌ی باربارا پارک، نویسنده‌ی مشهور داستان‌های کودکانه، قرار است بازهم از ماجراهای این کودک بازیگوش برایمان بگوید. مامان جونی بی می‌خواهد به زودی یک برادر کوچولو به دنیا بیاورد اما این چیزی نیست که جونی بی‌انتظارش را داشته باشد. بااین‌اوصاف، جونی بی چطور می‌تواند با برادر جدید خود کنار بیاید؟ این داستان آموزنده در زمره‌ی پرفروش‌ترین‌های نیویورک تایمز قرار دارد.

درباره‌‌ی کتاب جونی بی جونز 2: میمون کوچولوی بامزه

نوزادها بامزه‌ترین موجودات زمین هستند؛ همه دوست دارند آن‌ها بغل بگیرند و با آن‌ها بازی ‌کنند. اما جونی بی، دختربچه‌ی ماجرای ما هم همین‌طور فکر می‌کند؟ باربارا پارک (Barbara Park) این‌بار در کتاب جونی بی جونز 2: میمون کوچولوی بامزه (Jones and a Little Monkey Business) ماجرای جونی بی و برادر تازه‌ به‌ دنیا آمده‌اش را روایت می‌کند.

جونی بی، برخلاف خیلی از بچه‌های دنیا، از بچه‌کوچولو‌ها خوشش نمی‌آید، به‌خصوص اگر آن بچه‌کوچولو، خواهر یا برادر تازه‌ از راه رسیده‌ی خودش باشد! حالا تصور کنید مادر و پدر جونی مشغول آماده‌ کردن یکی از اتاق‌های خانه برای مهمانی جدید هستند و جونی بی می‌فهمد که آن مهمان کسی نیست جز یک نوزاد کوچک. جونی بی تصور می‌کند قرار است یک نی‌نی نق‌نقو که همیشه بوی بد می‌دهد از راه برسد. البته فکر دیگری هم از سرش می‌گذرد. او به نقاشی‌های باغ‌وحش دیوار تزئین‌شده‌ی اتاق نگاهی می‌اندازد و با خود خیال می‌کند حتماً این نی‌نیِ تازه، یک میمون است! تصورات جونی بی وقتی جدی‌تر می‌شود که مادربزرگ به او می‌گوید برادرش بامزه‌ترین میمون کوچولوی دنیاست. جونی بی که از این خبر غافلگیر شده، حالا آماده‌ست تا گوش دنیا را از خبر میمون جدیدش پر کند. گریس، صمیمی‌ترین دوست جونی بی و باقی دوستانش لحظه‌شماری می‌کنند تا ببیند آیا این خبر واقعیت دارد یا نه.

کودکان زیادی مثل جونی بی، با موضوع تولد و اضافه شدن عضو جدید به خانواده روبه‌رو می‌شوند. شاید خیلی از بچه‌ها مثل جونی بی ندانند در این موقعیت چه احساسی داشته باشند یا حتی شاید چندان از ورود برادر و خواهر کوچک‌تر خوششان نیاید. کتاب جونی بی جونز 2: میمون کوچولوی بامزه این موقعیت را به تجربه‌ای شیرین و دوست‌داشتی تبدیل می‌کند.

این داستان به همت نشر افق و با ترجمه‌ی آتوسا صالحی به کودکان فارسی‌زبان ارائه شده است.

درباره‌ی مجموعه‌ کتاب‌های جونی بی جونز

جونی بی جونز یک مجموعه‌ی 15‌جلدی جذاب و بامزه در دسته‌ی ادبیات کودکان است که به قلم نویسنده‌ی آمریکایی، باربارا پارک نوشته شده و داستان دختری شش‌ساله به نام جونی بی جونز را روایت می‌کند. این کودک بازیگوش در هر جلد از این مجموعه با ماجراجویی‌ها و تجربه‌های جدیدی رو‌به‌رو می‌شود. مجموعه‌ کتاب‌های جونی بی جونز از پرفروش‌ترین و پرطرفدارترین مجموعه‌‌های داستانی کودکان به شمار می‌آید.

نکوداشت‌ها‌ی کتاب جونی بی جونز 2: میمون کوچولوی بامزه

  • باربارا پارک واقعاً یک نویسنده‌ی بامزه است. اگرچه جونی بی یک بچه‌ی مهدکودکی‌ست، اما مطمئناً دانش‌آموزان بزرگ‌تر هم با خواندن داستان‌های او سرگرم می‌شوند. (مجله‌ی کتابخانه‌ی مدرسه)
  • باربارا پارک، یکی از بامزه‌ترین نویسنده‌هاست... او طنز زنده‌ی خود را به کتاب‌های کودکانه وارد می‌کند. (بوک‌لیست)

کتاب جونی بی جونز 2: میمون کوچولوی بامزه برای چه کسانی مناسب است؟

این کتاب هیجان‌انگیز و سرگرم‌کننده به کودکان شش تا نه‌ساله پیشنهاد می‌شود.

با باربارا پارک بیشتر آشنا شویم

باربارا پارک (متولد 1947) نویسنده‌ی محبوب دنیای ادبیات کودکان و اهل نیوجرسی آمریکاست. او در دانشگاه رایدر و سپس در دانشگاه آلاباما به تحصیل مشغول بود و در همان‌جا با همسر خود آشنا شد. آن‌ها در سال‌های بعد صاحب دو فرزند شدند و ادامه‌ی زندگی مشترک خود را در ایالت آریزونا گذراندند. پارک بیش از همه بابت مجموعه‌ی محبوب «جونی بی جونز» شناخته می‌شود اما آثار مشهور دیگری هم در ادبیات کودک و نوجوان دارد که در این بین «میک هارته اینجا بود»، «از من نخواهید لبخند بزنم» و چند اثر دیگر به فارسی نیز ترجمه شده است.

باربارا پارک پس از سال‌ها داستان‌نویسی، در سال 2013 درگذشت.

در بخشی از کتاب جونی بی جونز 2: میمون کوچولوی بامزه می‌خوانیم

اولش ماجرای آن شبی را برایش تعریف کردم که خانه‌ی بابابزرگم خوابیدم. گفتم: «صبحش هم برام کلوچه‌ی خوشمزه پخت. من هم پنج‌تا خوردم. بابابزرگم هم گفت: من فقط سر درنمی‌آرم تو این ‌همه کلوچه رو می‌فرستی کجا. من هم بهش گفتم: این‌جا.» بعد هم دهنم را باز کردم و به آقای مدیر نشان دادم کلوچه‌ها را کجا فرستاده‌ام. بعدش برایش ماجرای برگشتن مامانی میلر از بیمارستان را تعریف کردم و این‌که مامانی گفت برادرم یک میمون‌کوچولوست؛ جدّی جدّیِِ راست‌راستکی.

گفتم: «بعدش هم همه‌ی این‌ها رو سر زنگ ببین و بگو برای بچه‌ها تعریف کردم و موقع زنگ تفریح هم لوسیل و گریس، یک‌عالمه چیزهای خوشگل‌خوشگل به من دادند. آخه هر دوتا‌شون می‌خواستن اولین کسی باشند که برادر میمونم  رو می‌بینند.» و گفتم: «اما خیلی بد شد؛ واسه این‌که وقتی برگشتیم توی کلاس، خانم فهمید از کجا اون فیش‌های تغذیه  رو گیر آوردم و بعدش هم که اون دختره، گریس نتونست جلوی دهن گشادش  رو بگیره و ماجرای کفشش  رو لو داد و خانم هم گفت راه بیفت و من هم مجبور شدم بشینم روی صندلی بچه‌های بد.» بعدش دامنم را صاف کردم و مثل خانم‌ها گفتم: «دیگه حرفی ندارم.»

آقای مدیرکله‌اش را که شکل پاک کن بود، پاک کرد و گفت: «جونی بی، بیا برگردیم به همون موقعی که مامان‌بزرگت از بیمارستان برگشت. می‌تونی به من بگی که مامان بزرگت دقیقاً به تو چی گفت که فکر کردی برادرت میمونه؟»

فهرست مطالب کتاب

1: خبر خوب
2: اتاق بچه‌ی مسخره
3: یک اتفاق خیلی بامزه!
4: هاپی و راسل
5: ماجرای میمون
6: بهترترین دوستان
7: چند کلمه‌ی جدید
8: من و آقای مدیر
9: خرس، مرغابی و از این جور چیزها

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب جونی بی جونز 2: میمون کوچولوی بامزه
نویسنده
مترجمآتوسا صالحی
ناشر چاپینشر افق
سال انتشار۱۳۹۱
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات64
زبانفارسی
شابک978-600-353-332-5
موضوع کتابکتاب داستان کودک
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب جونی بی جونز 2: میمون کوچولوی بامزه

داود شجاعی
۱۴۰۳/۱/۲
به نظرم کتاب فوق العاده‌ای بود. در کتاب فروشی‌های شهر ما مجموعه جونی بی جونز یافت نمی‌شود و من خوشحال می‌شوم که جلد‌های ۱۰ به بالای این مجموعه هم در کتاب راه قابل دریافت شود،
ممنونم
مشاهده همه نظرات 1

راهنمای مطالعه کتاب جونی بی جونز 2: میمون کوچولوی بامزه

برای دریافت کتاب جونی بی جونز 2: میمون کوچولوی بامزه و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.