معرفی و دانلود کتاب جونی بی جونز 4: فضولی‌های یواشکی

عکس جلد کتاب جونی بی جونز 4: فضولی‌های یواشکی
قیمت:
۱۰,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب جونی بی جونز 4: فضولی‌های یواشکی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب جونی بی جونز 4: فضولی‌های یواشکی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب جونی بی جونز 4: فضولی‌های یواشکی

باربارا پارک، نویسنده‌ی محبوب آمریکایی، در کتاب جونی بی جونز 4: فضولی‌های یواشکی، همچنان از ماجراجویی‌های جدید جونی بی برایمان خواهد گفت. جونی بی تازگی‌ها از سرک کشیدن در کار دیگران خوشش آمده. او به‌تازگی یاد گرفته به فضولی و جاسوسی بپردازد. از همه بیشتر، جونی بی عاشق آن است که از کارها و زندگی خانم معلمش سر دربیاورد، اما این‌ همه بازیگوشی و فضولی، برای جونی بی عاقبت خوبی خواهد داشت؟ اثر حاضر چهارمین جلد از مجموعه‌‌ی پرفروش جونی بی جونز است.

درباره‌‌ی کتاب جونی بی جونز 4: فضولی‌های یواشکی

شاید ماجراجویی و کارهای یواشکی همیشه جذاب و هیجان‌انگیز به‌ نظر بیایند اما همیشه هم عاقبت خوبی ندارند. جونی بی جونز خیال می‌کند سرک کشیدن در کار دیگران، بامزه‌ است، اما آیا واقعا همین‌طور است؟ باربارا پارک (Barbara Park) در کتاب جونی بی جونز 4: فضولی‌های یواشکی (Junie B. Jones and Some Sneaky Peeky Spying)، ماجراهای او را برایمان تعریف خواهد کرد.

جونی بی جونز استعداد خوبی در فضولی پیدا کرده. او اخیراً از این توانایی جدید خبردار شده و حالا پاهای بی‌سروصدایش هم به کمکش آمده‌اند تا در کار این و آن سرک بکشد. نکته‌ی مهم‌تر این است که جونی بی به‌خوبی می‌تواند بی‌صدا نفس بکشد و همین موضوع، ذوق و توانش را برای فضولی دوچندان کرده. مثلاً یک روز وقتی جونی بی در گوشه‌ای از خانه‌ی پدربزرگ، جاسوسی کارهای او را می‌کرد، خیال کرد شاید ترساندن پدربزرگ کار بامزه‌ای باشد. پس یکباره او را ترساند و پدربزرگ را با آن دندان‌های مصنوعی‌اش از جا پراند. وقتی مادر جونی بی او را به خانه برد، جونی فهمید شاید ترساندن دیگران ایده‌ی خوبی نباشد اما بازهم کنجکاوی شدید جونی بی او را به اتاق برادر کوچکش کشاند تا وقتی که خواب است بار دیگر به تخت او سرک بکشد. این‌بار هم جونی بی با خراب‌کاری و فضولی‌های بیش‌ازاندازه‌ی خود برادرش را بیدار می‌کند و او را به گریه می‌اندازد. خب، تذکر شنیدن از جانب مادر برای خاموش کردن جاسوسی‌های جونی‌ بی کافی نیست. چرا که این دختربچه‌ی کنجکاو به یک نقشه‌ی بزرگ‌تر فکر می‌کند. او واقعاً دوست دارد از زندگی و کارهای خانم معلمش سر دربیاورد؛ اما آیا واقعا بدون اجازه در کار دیگران سرک کشیدن، کار خوبی‌ست؟ جونی بی در ادامه، نتیجه‌ی فضولی‌هایش را خواهد فهمید.

کتاب جونی بی جونز 4: فضولی‌های یواشکی، روایتی‌ست از کودکی صاف و ساده اما بازیگوش. باربارا پارک در داستان جونی بی به زبانی کودکانه سخن می‌گوید. جونی بی جونز به ما خواهد آموخت اگرچه شاید فضولی کردن در کار دیگران هیجان‌انگیز به نظر بیاید، اما قطعاً هیچ‌کس دوست ندارد که اطرافیان در کارهایش دخالت کنند. پس شاید جونی بی نیز به تدریج بیاموزد که چطور به حریم شخصی دیگران احترام بگذارد. کتاب حاضر نخستین بار در سال 1991 وارد بازار کتاب شد و نسخه‌ی فارسی آن به همت نشر افق و با ترجمه‌ی آتوسا صالحی در دسترس علاقه‌مندان قرار گرفت.

درباره‌ی مجموعه‌ کتاب‌های جونی بی جونز

جونی بی جونز (Junie B. Jones) یک مجموعه‌ی 28‌جلدی جذاب و سرگرم‌کننده در دسته‌ی ادبیات کودکان است که به قلم نویسنده‌ی آمریکایی، باربارا پارک نوشته شده و داستان دختری شش‌ساله به نام جونی بی جونز را روایت می‌کند. این کودک بازیگوش در هر جلد از این مجموعه با ماجراجویی‌ها و تجربه‌های جدیدی رو‌به‌رو می‌شود. مجموعه‌ کتاب‌های جونی بی جونز از پرفروش‌ترین و پرطرفدارترین مجموعه‌‌های داستانی کودکان از سوی نیویورک تایمز به شمار می‌آید.

نکوداشت‌های کتاب جونی بی جونز 4: فضولی‌های یواشکی

  • یک داستان بامزه! باربارا پارک موجب شده مطالعه کردن به کاری سرگرم‌کننده تبدیل شود. (داو پیلکی، نویسنده)
  • شخصیت جونی بی، بین کودکان کتاب‌خوان بسیار محبوب است. (یواس‌ای تودی)
  • کودکانی که طرفدار جونی بی جونز هستند همچنان از دیدگاه فوق‌العاده‌ی این دختربچه به دنیا شگفت‌زده خواهند شد. خواندنی، مفرح و درجه‌یک! (نقد ادبی Kirkus)
  • در کتاب حاضر، جونی بی جونز، دختربچه‌ای شش‌ساله‌ و پرجنب‌وجوش و راست‌گو است. (مجله‌ی تایم)

کتاب جونی بی جونز 4: فضولی‌های یواشکی برای چه کسانی مناسب است؟

این کتاب جذاب و آموزنده برای مطالعه‌ی کودکان 6 تا 9‌ساله با همراهی والدینشان پیشنهاد می‌شود.

با باربارا پارک بیشتر آشنا شویم

باربارا پارک، زاده‌ی 1947، نویسنده‌ی مشهور آمریکایی در دنیای ادبیات کودکان است. این نویسنده در دانشگاه رایدر و سپس در دانشگاه آلاباما به تحصیل پرداخته و در همین دانشگاه نیز با همسر خود آشنا شده. این زوج در سال‌های بعد صاحب دو فرزند شدند و زندگی خانوادگی خود را در ایالت آریزونا می‌گذراندند. شهرت پارک بیش از هر چیز به مجموعه‌ کتاب‌های «جونی بی جونز» برمی‌گردد. بااین‌حال، آثار مشهور دیگری هم در زمینه‌ی ادبیات کودک و نوجوان به نگارش درآورده؛ از جمله: کتاب‌های «میک هارته اینجا بود»، «از من نخواهید لبخند بزنم» و... که به فارسی نیز ترجمه شده‌اند.

باربارا پارک پس از سال‌ها فعالیت ادبی، سرانجام در سال 2013 درگذشت.

در بخشی از کتاب جونی بی جونز 4: فضولی‌های یواشکی می‌خوانیم

خانم گفت: «به‌نظرم من و تو باید درباره‌ی یه موضوعی با هم حرف بزنیم.»

بعدش چشم‌هام یک‌ذره اشکی شد. آخر فکر کردم درباره‌ی یک موضوع حرف بزنیم حتماً یعنی این‌که باید حسابی سرت داد بزنم.

تندی گفتم: «باشه، اما من نمی‌خواستم چغلی کنم. آخه من نمی‌خواستم شما‌رو به‌خاطر دزدیدن اون انگورها بندازند زندان. برای همین هم رازم‌رو هی توی سرم نگه داشتم. با هیچ‌کس هم حرف نزدم. تازه مامانی میلر هم فکر می‌کنه گربه‌ی مرده، زبونم‌رو خورده. ولی چاره‌ای نداشتم، چون لوسیل گفت ممکنه کله‌ام بترکه. برای همین هم دویدم رفتم اتاق بهداشت تا کلّه‌م‌رو باندپیچی کنم و یه‌دفعه‌ای نمی‌دونم چی شد که رازم از دهنم لیز خورد افتاد بیرون.»

خانم چشم‌هام را با دستمال کاغذی پاک کرد و گفت: «عیبی نداره، جونی بی. من از دستت عصبانی نیستم. فقط می‌خوام بدونم که اون روز، توی فروشگاه چه اتفاقی افتاد؟ می‌تونی به من بگی چی دیدی؟»

بعدش هم کلمه‌ی دقی قاً را گفت.

من یواشکی در گوشش گفتم: «من دقی قاًً دیدم که شما از اون انگورها خوردید، اما پولش‌رو به آقای فروشنده ندادید. یه مشت انگور گذاشتید توی دهن‌تون و اون‌ها‌رو قورت دادید و تازه به این کار هم می‌گن دزدی.»

بعدش دوباره دامنم را کشیدم سرم و قایم شدم.
خانم گفت: «ولی این منم که باید قایم بشم. من انگور خوردم، نه تو!»

فهرست مطالب کتاب

1: فضولی‌های یواشکی دزدکی
2: یک‌عالمه سؤال
3: آدم عجیب غریب
4: شیرینی‌های جورواجور و بقیه‌ی چیزها
5: حال‌گیری
6: لب‌های به‌هم چسبیده
7: انگور تُرش
8: روز بابابزرگ‌ها و مامان‌بزرگ‌ها

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب جونی بی جونز 4: فضولی‌های یواشکی
نویسنده
مترجمآتوسا صالحی
ناشر چاپینشر افق
سال انتشار۱۳۹۵
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات64
زبانفارسی
شابک978-600-353-335-6
موضوع کتابکتاب داستان کودک
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب جونی بی جونز 4: فضولی‌های یواشکی

برای دریافت کتاب جونی بی جونز 4: فضولی‌های یواشکی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.