معرفی و دانلود کتاب حراج

عکس جلد کتاب حراج
قیمت:
۷,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب حراج و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب حراج و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب حراج

نویسنده‌ی شهیر ژاپنی، یوکیو میشیما، این‌بار در ضیافتی متفاوت و در نمایش‌نامه‌ای هیجان‌انگیز، غافلگیرمان خواهد کرد. داستان کتاب حراج، در یک مغازه‌ی عتیقه‌فروشی روایت می‌شود؛ مغازه‌ای که پر است از وسایلی عجیب‌وغریب و کمیاب، اما عجیب‌ترین وسیله‌ی آن حراجی یک کمد جالباسی‌ است که قرار است به‌زودی در حراجی مهمی به‌ فروش برسد. بااین‌حال افراد زیادی از تاریخچه‌ی این کمد مرموز و اتفاقات ترسناک پشت آن خبر ندارند.

درباره‌‌ی کتاب حراج

در هر گوشه‌ از مغازه‌‌های قدیمی و کهنه، اشیائی مرموز با داستان‌هایی به درازای زندگی چند نسل پیدا می‌شود، اما روایت کتاب حراج (Dojoji) درباره‌ی یک جارختی غول‌پیکر است که کمتر کسی همانند آن را در زندگی خود دیده! کُمُدی که حتی یک تخت دونفره را به‌ راحتی درخود جای می‌دهد، و از آن مهم‌تر، حامل اسرار زیادی‌ است. یوکیو میشیما (Yukio Mishima) در کتاب حراج راوی اسراری قدیمی خواهد بود.

پنج مشتری سرشناس و ثروتمند، برای برگزاری حراج و مزایده‌ی جارختی عتیقه در مغازه جمع شده‌اند. فروشنده، با آب‌و‌تاب بسیار از این جارختی ویژه تعریف می‌کند، جارختی‌ای که می‌تواند تقریباً تمام حضار را در خود جای دهد! به‌زودی دست‌ها برای خرید این وسیله‌ی شگفت‌انگیز بالا می‌رود و هرکس قیمت زیادی را پیشنهاد می‌دهد. به‌ظاهر همه‌چیز وفق مراد فروشنده است، تا زمانی که پای رقاصه‌ای زیبا به نام کیوکو به مجلس باز می‌شود و همه‌چیز به هم می‌ریزد، زیرا که کیوکو از اسرار پنهانی درمورد این جارختی مرموز خبر دارد. اسراری که سر نخ آن به راز قتلی مخوف خواهد رسید.

این کتاب اولین‌بار در سال 1957 منتشر شد و نسخه‌ی فارسی آن با تلاش نشر چشمه و ترجمه‌ی هوشنگ حسامی به دست علاقه‌مندان رسید.

درباره‌ی مجموعه‌ کتاب‌ تجربه‌های کوتاه

تجربه‌های کوتاه، یک مجموعه‌ی گردآوری‌شده از داستان و نمایشنامه‌های کوتاه برتر جهان است. این مجموعه با تلاش نشر چشمه و با هدف گردآوری آثار کم‌حجم اما سطح‌ یک ادبی جهان، به دست مخاطبان فارسی‌زبان رسیده. مجموعه‌ی تجربه‌های کوتاه، یک ظرفیت عالی و استثنایی برای آشنایی مشتاقان جهان داستان و نمایش‌نامه با آثار مختلف ادبی از هر گوشه‌ی دنیاست. همچنین مجموعه‌ی تجربه‌های کوتاه، فرصتی ویژه برای تبدیل کردن اوقات ازدست‌رفته‌ی روز به تجربه‌ای طلایی و فراموش‌نشدنی است. در هر کجا و موقعیتی که باشید، چه در مسیر رسیدن به کار و یا فرصت استراحت روزانه، با در دست گرفتن یکی از کتاب‌های این مجموعه برای اندک زمانی از دنیای شلوغ و پرصدای بیرون فاصله خواهید گرفت و پا به جهان جادویی واژگان خواهید گذاشت.

کتاب حراج برای چه کسانی مناسب است؟

نمایشنامه‌ی حراج را به علاقه‌مندان به دنیای نمایش و نمایش‌نامه وهمچنین دوست‌داران آشنایی با ادبیات ژاپن پیشنهاد می‌کنیم.

با یوکیو میشیما بیشتر آشنا شویم

یوکیو میشیما (متولد 1925) از داستان‌نویسان به‌نام و از فعالان سیاسی اهل ژاپن بود. او همچنین در سال 1968 برای دریافت جایزه‌ی ادبی نوبل انتخاب شد، اما نهایتاً در این رقابت به موفقیت نرسید. میشیما از جمله ملی‌گرایان شناخته‌شده‌ی ژاپن بود و گروهی شبه‌نظامی را نیز با این هدف و برای کودتا به راه انداخت؛ کودتایی که در نهایت فرجامی نداشت و به مرگ خودخواسته‌ی او انجامید. از آثار این نویسنده همچنین می‌توان به «معبد طلایی» و «آفتاب و فولاد» اشاره کرد. از سال 1988، جایزه‌ای ادبی با نام این هنرمند و برای گرامیداشت آثار یوکیو میشیما میان علاقه‌مندان هنر داستان برگزار می‌شود.

در بخشی از کتاب حراج می‌خوانیم

فروشنده: ممکن ئه لطف بفرمایید به این طرف نگاه کنید؟ ما این‌جا جنسى داریم که نمونه‌ش چه در شرق چه در غرب، چه در اعصار باستان چه در زمان جدید همتا نداره. یک جارختى که موارد استفاده‌ش فراتر از مصارف عادى ئه. اشیائى که این‌جا عرضه مى‌کنیم، بدون استثنا، به دست هنرمندانى آفریده شده‌ند که اصول اساسى مفیدِفایده‌بودن رو حقیر شمرده‌ند، و اهمیت‌شون در این واقعیت ئه که شما، خانم‌ها و آقایان، مى‌تونید دوباره از اون‌ها استفاده‌هاى عملى بکنید. اشخاص میان‌حال به کالاى استانداردشده رضایت مى‌دهند. وقتى یک تکه اثاثه مى‌خرند، درست مثل این ئه که گربه یا سگى مى‌خرند همیشه چیزى رو انتخاب مى‌کنند که براشون آشنا باشه و با موقعیت اجتماعى‌شون جور در بیاد. همین ذایقه ست که در تولید انبوه میز و صندلى، تلویزیون و ماشین رخت‌شویى در نظر گرفته مى‌شه. شما خانم‌ها و آقایان، برعکس، با حساسیت‌هاى ظرافت‌مندانه و با اجتناب از ذایقه‌هاى عوامانه، حتم دارم که حتى از سر فروتنى هم نگاهى به گربه یا سگ خانگى نمى‌ندازید به‌جرئت مى‌تونم بگم که شما به طور قطع یک حیوان وحشى رو ترجیح مى‌دید. این کالائى که پیش رو دارید مطلقاً فراتر از درک و فهم آدم‌هاى میانه‌حال ئه، کالائى که اگه ظرافت و جسارت ذایقه‌ى شما نبود، ارج‌وقرب‌ش معلوم نبود. [به جارختى اشاره مى‌کند.] این در واقع همون حیوان وحشى‌ای ئه که عرض کردم.

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب حراج
نویسنده
مترجمهوشنگ حسامی
ناشر چاپینشر چشمه
سال انتشار۱۳۹۸
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات32
زبانفارسی
شابک978-600-229-593-4
موضوع کتابنمایشنامه
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب حراج

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب حراج

برای دریافت کتاب حراج و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.