معرفی و دانلود کتاب حرفه: داستان نویس 1: جستارهایی درباره اهمیت داستان

عکس جلد کتاب حرفه: داستان نویس 1: جستارهایی درباره اهمیت داستان
قیمت:
49000 تومان - 5.49€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب حرفه: داستان نویس 1: جستارهایی درباره اهمیت داستان و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب حرفه: داستان نویس 1: جستارهایی درباره اهمیت داستان و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب حرفه: داستان نویس 1: جستارهایی درباره اهمیت داستان

کتاب حرفه: داستان نویس 1: جستارهایی درباره اهمیت داستان مجموعه مقالاتی به ویراستاری فرانک ای دیکسون و‌ ساندرا اسمیت است که در آن اصول داستان‌نویسی به شیوه‌ای ساده آموزش داده می‌شود. این جستارها، که توسط نویسندگان و مدرّسان مطرح آمریکایی نوشته شده، شما را با مفهوم اهمیت داستان، نویسندگی به‌عنوان حرفه و ایده‌پردازی آشنا می‌کند. این کتاب، قسمت اول مجموعه‌ی چهار جلدی «حرفه: داستان‌نویس» است.

درباره‌ی کتاب حرفه: داستان نویس 1: جستارهایی درباره اهمیت داستان

از ورود داستان و رمان و در واقع، ادبیات مدرن به ایران تقریباً صدسال می‌گذرد. در این یک قرن نویسندگان ایرانی بیشتر از طریق ترجمه‌ی رمان‌ها و داستان‌های غربی با اصول داستان‌نویسی آشنا شده‌ و سعی کرده‌اند آن‌ها را الگو قرار دهند. اما مطابق انتظار این شیوه کاملاً مؤثر نبوده: خیلی از فنون و قواعد نویسندگی به این شکل انتقال پیدا نکرده و ضعف‌های تکنیکی محسوسی در آثار نویسندگان پدیدار شده. داستان‌نویسی ایرانی از زمان جمال‌زاده تا دوره‌ی معاصر تغییرات زیادی به خود دیده و تلاش کرده با ادبیات روز دنیا همگام شود، اما این اتفاق نیفتاده و ادبیات داستانی ایران معمولاً عقب‌تر بوده. در این مورد نظریات زیادی مطرح‌شده: برخی معتقدند نویسنده‌ی ایرانی بین فرهنگ خودی و فرهنگ غربی گرفتار شده و نتوانسته به هویت مستقلی دست پیدا کند. عدم ارتباط مستقیم و دوسویه با دنیا، ضعف ترجمه، سانسور و از این قبیل مسائل هم دست‌به‌دست هم داده‌اند تا داستان‌های فارسی چندان پیشرفتی نداشته باشد، اما شاید یکی از مهم‌ترین دلایل این مشکل، به فقدان کتاب‌های آموزشی درزمینه‌ی نویسندگی باز می‌گردد. آثاری که مستقیم و واضح، تکنیک‌های نویسندگی را آموزش دهند و به علاقه‌مندان بیاموزند که چطور ایده‌هایشان را پرورش دهند، به روی کاغذ بیاورند و تبدیل به داستانی منسجم کنند. کتاب حرفه: داستان نویس 1: جستارهایی درباره اهمیت داستان (Handbook of Short Story Writing Vol. I) با این ایده به انتشار رسیده تا تمام وجوه انتزاعی و انضمامی داستان‌نویسی را نشان دهد. این کتاب قسمت اول مجموعه‌ی چهار جلدی حرفه: داستان‌نویس است.

حرفه: داستان نویس 1: جستارهایی درباره اهمیت داستان را فرانک ای. دیکسون (Frank A. Dickson) و‌ ساندرا اسمیت (Sandra Smythe) گردآوری و ویراستاری کرده‌اند. این کتاب مدخل مجموعه محسوب می‌شود و دو موضوع مهم و ابتدایی داستان‌پردازی را مطرح می‌کند: اهمیت داستان، نویسندگی به‌عنوان حرفه و ایده‌پردازی. جستار هرکدام از این موضوعات را ویراستاران برجسته، داستان‌نویسان سرشناس و اساتید داستان‌نویسی معتبر نوشته‌اند. همه‌ی مقالات کاربردی و عملی هستند، زبانی ساده و واضح دارند و معمولاً با نمونه و مثال نکات‌شان را مطرح می‌کنند تا خواننده به‌راحتی منظورشان را درک کند.

بخش اول کتاب حرفه: داستان نویس 1: جستارهایی در رابطه با اهمیت داستان است. در این قسمت مقالاتی از جان آپدایک، نویسنده‌ی برجسته‌ی آمریکایی و برنده‌ی دو جایزه‌ی پولیتزر، و جویس کارول اوتس گنجانده شده که در مورد طبیعت داستان کوتاه و اهمیت آن صحبت می‌کنند. قسمت دوم به حرفه‌ی نویسندگی می‌پردازد. مقالات این بخش عمدتاً این موضوع را مطرح می‌کنند که آیا نویسندگی مادرزادی است و چطور می‌توان در نویسندگی مهارت پیدا کرد و خلاق ماند؟ بخش سوم کتاب فرانک ای. دیکسون و‌ ساندرا اسمیت مسأله‌ی مهم ایده‌پردازی و پرورش ایده را پیش می‌کشد که احتمالاً خیلی از نویسندگان جوان در این زمینه ضعف دارند و می‌خواهند مهارت بیشتری در آن پیدا کنند. در کتاب‌های بعدی این مجموعه موارد دیگر داستان‌نویسی همچون پی‌رنگ، شخصیت‌پردازی، زاویه‌ی دید، گفت‌وگونویسی و... رنگ مهم‌تری به خود می‌گیرد.

کتاب حرفه: داستان نویس 1: جستارهایی درباره اهمیت داستان را نشر چشمه با ترجمه‌ی کاوه فولادی‌نسب و مریم کهنسال نودهی منتشر کرده است. این کتاب و مجموعه‌ی آن جزو معدود کتاب‌های آموزش داستان‌نویسی هستند که به فارسی ترجمه شده‌اند.

درباره‌ی مجموعه‌ی حرفه: داستان‌نویس

حرفه: داستان‌نویس مجموعه‌ای چهار جلدی متشکل از جستارهایی در باب داستان و اصول داستان‌نویسی است. این کتاب‌ها دربردارنده‌ی مقالاتی از نویسندگان، مدرسان داستان‌نویسی و ویراستاران مطرح آمریکایی است که در آن‌ها با زبانی ساده و ارائه‌ی مثال و نمونه در مورد وجوه متفاوت داستان‌نویسی صحبت می‌کنند. این مجموعه سعی دارد به تمام بخش‌های داستان‌نویسی، از ایده‌پردازی و پرورش داستان تا فروش آن بپردازد.

کتاب حرفه: داستان نویس 1: جستارهایی درباره اهمیت داستان برای چه کسانی مناسب است؟

اگر به داستان‌نویسی علاقه دارید و می‌خواهید به شکلی اصولی و علمی با فن نوشتن داستان آشنا شوید، این کتاب به شما کمک زیادی خواهد کرد.

در بخشی از کتاب حرفه: داستان نویس 1: جستارهایی درباره اهمیت داستان می‌خوانیم

اگر شما هم مثل من بودید، نمی‌توانستید در برابر نوشتن مقاله‌ای درباره‌ی اسلوب‌های داستان‌نویسی مقاومت کنید. من درباره‌ی این موضوع مقاله‌های زیادی خوانده‌ام که بعضی‌شان درباره‌ی الهام و جوشش بوده و بعضی‌شان درباره‌ی تمرین و کوشش: در روز هر روز هزار کلمه بنویسید، میز کارتان را دور از پنجره‌هایی با چشم‌انداز اغواکننده قرار دهید، درباره‌ی داستان‌تان صحبت نکنید، آن را بنویسید، و ادامه دادن را همیشه ادامه دهید. اما یک نکته وجود دارد که من هرگز در هیچ‌کدام از این مقاله‌ها با آن روبه‌رو نشده‌ام و فکر می‌کنم که نکته‌ی بسیار مهمی است. رالف والدو امرسون. آن را به این شکل مطرح می‌کند: «یک رهبر می‌تواند ما را صرفاً به انجام کارهایی وا دارد که خودمان توان انجام‌شان را داریم.»

نویسنده‌ی تازه‌کاری که یا با آدم تأثیرگذاری رابطه‌ دارد یا خودش می‌تواند برای خودش یک دوست، معلم یا رئیس باشد، در آغاز کار از امتیاز بزرگی برخوردار است. بسیاری از نویسندگان جوان سرشار از عدم اعتمادبه‌نفس هستند. اما بیایید واقعیت را فراموش نکنیم. مسیر رسیدن به یک صفحه‌ی چاپ‌شده برای بیشترِ ما مسیری پُردست‌انداز است. حتا برای نویسنده‌های پابه‌سن‌گذاشته‌تر و باتجربه‌تر هم روزهایی پیش می‌آید که انتظار می‌کشند چیزی به فکر وا داردشان تا بتوانند برای گذران زندگی داستانی بنویسند.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه‌ی مترجمان
اهمیت داستان
طبیعت داستان کوتاه یا طبیعت داستان کوتاه من/ جویس کرول اوتس
داستان کوتاه از دیدگاهی کاملاً شخصی/ هالی برنت
اهمیت داستان/ جان آپدایک
نویسندگی به‌ عنوان یک حرفه
انتخاب ادبیات داستانی به ‌عنوان حرفه/ بن نایبرگ
البته که می‌توانی/ موریل اندرسن
نویسنده‌ها، نویسنده به دنیا می‌آیند یا تبدیل به نویسنده می‌شوند؟ / ویلیام پدن
نویسندگی مادرزادی است؟ / هری گلدن
نویسنده هرگز تسلیم نمی‌شود/ فرد شاو
از کودکی تا نویسندگی فقط یک شب فاصله است/ جان هوارد گریفین
گفت‌و‌گویی با بری مورگان/ کارلتون کرمینز
ساختمان داستان کوتاه/ جیمز گان
ماهر شدن در داستان کوتاه/ پل دارسی بولز
داستان کوتاهِ کوتاه/ ورا هنری
داستان مبتذل و داستان اصیل/ راست هیلز
پنج راه برای خلاق ماندن/ جین زد. اوون
دفترچه‌ها و فهرست‌ها/ آر. وی. کسیل
یک وعده و چند فوت‌و‌فن/ لورنس بلاک
ویراستارها از نویسنده‌های جوان چه می‌خواهند؟ / جرج ادوارد استنلی
ایده‌پردازی
ایده‌پردازی/ رابرت کارمایر
چه‌طور ایده‌پردازی کنیم/ توماس اچ. اوزل
خودتان ایده‌ها را پرورش دهید/ دنیس ویتکام
واژه‌نامه
فارسی به انگلیسی
انگلیسی به فارسی

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب حرفه: داستان نویس 1: جستارهایی درباره اهمیت داستان
نویسنده،
مترجمکاوه فولادی نسب، مریم کهنسال نودهی
ناشر چاپینشر چشمه
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات210
زبانفارسی
شابک978-600-229-280-3
موضوع کتابنگارش، کتاب‌های ادبیات جهان
قیمت نسخه الکترونیک
49000 ت - 5.49 یورو
خرید کتاب الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب حرفه: داستان نویس 1: جستارهایی درباره اهمیت داستان

برای دریافت کتاب حرفه: داستان نویس 1: جستارهایی درباره اهمیت داستان و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.