معرفی و دانلود کتاب حرفه: داستان نویس 4

عکس جلد کتاب حرفه: داستان نویس 4
قیمت:
۵۳۰۰۰ ۲۶,۵۰۰ تومان ۵۰%
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب حرفه: داستان نویس 4 و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب حرفه: داستان نویس 4 و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب حرفه: داستان نویس 4

کتاب حرفه: داستان نویس 4، گردآوری فرانک ای. دیکسون و‌ ساندرا اسمیت، آخرین جلد از این مجموعه است و به مباحث تکمیلی نویسندگی داستان کوتاه و نحوه‌ی ارائه‌ی آن می‌پردازد. در این کتاب راهنما شما با ساخت‌وپرداخت اول، وسط و آخر داستان، شگردهای مغفول‌مانده، تکنیک‌های بازنویسی داستان و در نهایت شیوه‌های فروش آن آشنا خواهید شد.

درباره‌ی کتاب حرفه: داستان نویس 4

با وجود اینکه نزدیک به صد سال از شروع داستان‌نویسی مدرن در ایران می‌گذرد، اما ادبیات داستانی فارسی هنوز به سطح جهانی نرسیده و همچنان مهجور مانده است. درمورد این مشکل نظریات بسیاری مطرح است و دلایل مختلفی ارائه شده اما از میان همه‌ی آن‌ها، دلیلی که بیشتر منتقدین بر آن اتفاق‌نظر دارند، مسأله‌ی ضعف آموزش است. این دسته از صاحب‌نظران اعتقاد دارند در ایران هیچ‌گاه داستان‌نویسی به‌صورت حرفه‌ای و اصولی و در سطح جهانی آموزش داده نشده. نویسندگان ایران به‌ندرت به منابع دست‌اول آموزشی دسترسی داشته‌اند و به خاطر همین بیشتر با واسطه و از طریق مطالعه‌ی داستان، نویسندگی را فراگرفته‌اند. همین باعث شده، ادبیات داستانی فارسی از نظر تکنیکی و اصولی تا حدودی ضعف داشته باشد و از ادبیات جهانی فاصله بگیرد.

برای آموزش داستان‌نویسی منابع فراوانی هست اما یکی از معروف‌ترین و مهم‌ترین آن‌ها، مجموعه‌ی حرفه: داستان‌نویس است که فرانک ای. دیکسون (Frank A. Dickson) و‌ ساندرا اسمیت (Sandra Smythe) گردآوری کرده‌اند. در این مجموعه، تمام وجوه فنی و غیرفنی نویسندگی داستان معرفی‌ شده و با مثال و نمونه به مخاطب آموزش داده می‌شود. کتاب حرفه: داستان نویس 4 (Handbook of Short Story Writing) بخش آخر این سری کتاب‌ها محسوب می‌شود و می‌کوشد بحث‌های تکمیلی و جامانده و همین‌طور مسائل مربوط به خارج از نویسندگی را مرور کند.

فرانک ای. دیکسون و‌ ساندرا اسمیت جلد اول مجموعه را به معرفی اصول نویسندگی اختصاص داده‌اند و به اهمیت داستان، نویسندگی به‌عنوان حرفه و ایده‌پردازی پرداخته‌اند. کتاب حرفه: داستان نویس 4 به‌عنوان جلد پایانی مجموعه، به مباحثی که پیش‌تر به آن‌ها پرداخته نشده می‌پردازد و به نویسندگان کم‌تجربه یاد می‌دهد که چطور داستانشان را ارائه دهند. در این کتاب شیوه‌ی نگارش بخش‌های ابتدایی، میانی و انتهایی داستان، روش‌های کمترشناخته‌شده و تکنیک‌های کاربردی برای بازنویسی داستان آموزش داده خواهد شد. همین‌طور در فصلی جداگانه نحوه‌ی به فروش گذاشتن داستان هم بررسی می‌شود. آغاز هوشمندانه‌ی داستان، پایان‌بندی غیرقابل‌پیش‌بینی، استفاده از نمادها، شیوه‌ی پرداختن و کوتاه کردن داستان در بازنویسی ازجمله موضوعاتی است که در این جلد به آن‌ها پرداخته می‌شود.

کتاب پیش‌رو، مانند دیگر جلدهای این مجموعه از جستارها و مقالاتی تشکیل‌ شده که نویسندگان، منتقدین و اساتید سرشناس داستان‌نویسی آن‌ها را نوشته‌اند. از جمله نویسندگانی که در این کتاب مشارکت داشته‌اند می‌توان به جک وب، کاترین گریر، کیت رید، ناتالی هاگن و چارلز ترنر اشاره کرد. این کتاب را نشر چشمه با ترجمه‌ی کاوه فولادی‌نسب و مریم کهنسال نودهی منتشر نموده است.

درباره‌ی مجموعه‌ی حرفه: داستان‌نویس

شاید بتوان گفت نخستین داستان‌های جهان ساخته و پرداخته‌ی غرایز انسانی بودند. نیاکان ما اسطوره‌ها و افسانه‌ها را می‌ساختند تا بتوانند از این طریق تبیینی از طبیعت داشته باشند یا بر ترس‌های وجودی‌شان غلبه کنند. اما با پیدایش تمدن فرایند خلق داستان‌ها و قصه‌ها شمایلی متفاوت به خود گرفت. تمدن داستان‌سرایی را هم چارچوب‌مند کرد و شاید بتوان نخستین کوشش‌ها را برای ساختارمند کردن داستان در یونانِ قرن‌ها پیش از میلاد جست‌وجو کرد. زمانی که ارسطو بوطیقا یا همان فن شعر را نوشت و برای مهم‌ترین فرم داستانی آن زمان یعنی تراژدی‌های یونانی ساختاری قاعده‌مند تعریف کرد.

اکنون با گذشت هزاره‌ها و از پس پیدایش نحله‌های بی‌شمار ادبی در طول تاریخ ادبیات، پژوهشگران کماکان در حال واکاوی ساختارهای داستان هستند. مجموعه‌ی حرفه داستان‌نویس نیز یکی از آثاری‌ست که در این زمینه نوشته شده است. هر جلد از این مجموعه به‌صورت جداگانه آموزه‌ها و توصیه‌های درخشانی را درباره‌ی یکی از مقوله‌های نگارش داستان در بر می‌گیرد.

کتاب حرفه: داستان نویس 4 برای چه کسانی مناسب است؟

مطالعه‌ی این مجموعه به دوستداران داستان‌نویسی و نویسندگان مبتدی توصیه می‌شود. خواندن این کتاب درک بهتری از نویسندگی به شما خواهد داد.

در بخشی از کتاب حرفه: داستان نویس 4 می‌خوانیم

همیشه وقتی داستانی را می‌خوانم، چیزی حدود دوسوم زمان خواندن آن را مشغول یک بازی هستم: بازی پیش‌بینی پایان داستان. اگر خوش‌شانس باشم، در این بازی شکست می‌خورم. پیروزی در چنین بازی‌یی اصلاً خوشایند نیست. من به‌ خاطر علاقه‌ام به نوعی از داستان‌گویی که مثل شعبده‌بازی است، در همان اوایل دوران فعالیت حرفه‌ای‌ام شروع کردم به مطالعه و تجزیه‌وتحلیل آثار بزرگان بدل‌کاری و فریب‌کاری. همان موقع متوجه شدم که شیوه‌های مشخص و تعریف‌شده‌ای برای پنهان‌کاری در داستان وجود دارد. درست است که مثل همه‌ی انواع دیگر شعبده‌بازی، شناخت بسیاری از ترفندهای کار مبتنی بر تجربه است، اما تعدادی الگوی تثبیت‌شده نیز در این زمینه وجود دارد.

یکی از ماهرانه‌ترین داستان‌های فریب‌کارانه‌ای که من تاکنون دیده‌ام، داستان بی‌نهایت جذاب شاهدی برای دادستان54 نوشته‌ی آگاتا کریستی است. تمام این داستان همان‌طور که شاید به یاد بیاورید براساس خیانت فرضی یک زن بنا شده است. کلمه‌ی فرضی در این بحث کلمه‌ی بسیار مهمی است و نکته‌ای است که همه‌ی داستان‌های دارای پایان‌بندی‌های غیرقابل‌ پیش‌بینی در آن مشترک‌اند. چنین داستان‌هایی ابتدا خواننده را به ‌سمتی هدایت می‌کنند که فرضیاتش را براساس اطلاعاتی به‌ظاهر منطقی بنا کند و بعد یک حقه رو می‌کنند. شاهدی برای دادستان پرِ تغییرها و چرخش‌های غیرقابل‌ پیش‌بینی در پی‌رنگ است. داستان آگاتا کریستی درباره‌ی مردی است که مظنون به قتل پیرزنی مهربان است.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه‌ی مترجمان
اول، وسط، آخر
در آغاز/ جک وب
چه‌طور داستان را هوشمندانه شروع کنیم؟ / روی سورلز
میانه‌ی داستان/ کاترین گریر
میانه‌ی قدرتمند/ دوایت وی. سواین
بازی پایان/ استر ام. فرایزنر
چه‌طور در پایان شکست نخوریم/ اف. ای. راکوِل
پایان‌بندی غیرقابل پیش‌بینی/ دنیس ویتکام
شگردهای مغفول
چه‌طور می‌توان به داستان وجوه بیشتری داد؟ / دارل شوایتزر
نماد: ابزاری برای ارائه‌ی معنا/ رگا کرامر مک‌کارتی
ذکر نام‌ها: چگونه داستان‌تان را واقعی و ملموس کنید؟ / هال بلیث و چارلی سوییت
چه‌ چیزی را از داستان کنار بگذاریم و چه ‌چیزی را نگه داریم؟ / کیت رید
سبک: شیوه‌ی گفتن داستان/ هالی و ویت برنت
بازنویسی
آیا تحریف کلمه‌ی زشتی است؟ / چارلز ترنر
داستان‌تان را کوتاه کنید، تراش دهید و پرداخت کنید/ باربارا ورنک دورکین
ورودِ سخت: نگاهی موشکافانه به چاپ اولین اثر/ شارون راد
موضوع‌های ممنوع/ مریل جان گربر
جعبه‌ابزار صیقل‌کاری برای داستان‌نویسان/ جودیت راس اندرل و استفانی گوردون تسلر
فهرستی برای بررسی داستان‌های برگشت‌خورده/ آلن دبلیو. اکرت
فروش داستان
اطلاعات محرمانه از یک استاد/ آدلا راجرز سنت جانز
به فروش گذاشتن برای به فروش رساندن/ ناتالی هاگن
ارائه‌ی داستان کوتاه: بازی صبر/ لوری هنری
واژه‌نامه
فارسی به انگلیسی
انگلیسی به فارسی

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب حرفه: داستان نویس 4
نویسنده،
مترجمکاوه فولادی نسب، مریم کهنسال نودهی
ناشر چاپینشر چشمه
سال انتشار۱۳۹۳
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات238
زبانفارسی
شابک978-600-229-283-4
موضوع کتابنگارش، کتاب‌های ادبیات جهان
قیمت نسخه الکترونیک
۵۳۰۰۰ ۲۶,۵۰۰ ت ۵۰%
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب حرفه: داستان نویس 4

Arezoo.M .
۱۴۰۲/۵/۳۱
نقد کتاب: این کتاب مجموعه‌ی نکات و توصیه‌ها از نویسندگان معروف و با ترجربه هست که هر نویسنده‌ای برای نوشتن یک داستان و یا رمان باکیفیت به آن‌ها نیاز دارد نکته جالب اینجاست که هر موضوع رو با مثال توضیح داده و کاملا قابل فهمه! تنها چیزی که نیاز به اصلاح داره لحن کتابه؛ به نظرم اگه محاوره‌ای بود جالب تر میشد اما درکل محتوای کتاب عالی و ارزشمنده!
h aghaei
۱۴۰۲/۱/۱۰
ستاره رو کم می‌دم چون می‌خوام نقدم رو به این چهار کتاب بدم (از 1 تا 4) و اون اینکه حیف این نکات بصورت دسته بندی مثلا در یک مجلد دیگه توسط نویسنده درنیومده.. مثل خلاصه کاربردی این مجموعه... فرم چک لیست برای نویسنده...
مشاهده همه نظرات 2

راهنمای مطالعه کتاب حرفه: داستان نویس 4

برای دریافت کتاب حرفه: داستان نویس 4 و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.