معرفی و دانلود کتاب حکمرانی نوآوری در سطح بنگاه

برای دانلود قانونی کتاب حکمرانی نوآوری در سطح بنگاه و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب حکمرانی نوآوری در سطح بنگاه و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب حکمرانی نوآوری در سطح بنگاه

کتاب حکمرانی نوآوری در سطح بنگاه نوشته‌ی جین فیلیپ دشام و بیبی نلسون کتابی است برای مدیریت نوآوری و پیشبرد استراتژی‌هایی که منجر به تحول شرکت می‌شود. موضوع این کتاب از داغ‌ترین مباحث روز دنیای تجارت است. از آنجایی که بزرگ‌ترین شرکت‌ها نیز درگیر یافتن راهی برای انجام نوآوری هستند،‌ نویسندگان نگاهی ژرف را نسبت به استفاده‌ی درست از ابزار نوآوری در دنیای امروز عرضه کرده‌اند.

درباره‌ی کتاب حکمرانی نوآوری در سطح بنگاه

ابزار و نوآوری‌ها باهدف تأمین نیازهای بشری به وجود آمده‌اند و با بیشتر شدن نیازهای انسانی این ابزار هم رشد کردند؛ اما در دنیای پرشتاب امروز رشد فناوری و حرکت به سوی تکنولوژی به‌قدری با سرعت پیش‌می‌رود که نه‌تنها نیاز‌های ما را برآورده کرده بلکه فراتر از آن، آینده را پیش‌بینی می‌کنند. کتاب حکمرانی نوآوری در سطح بنگاه (Innovation Governance) نوشته‌ی جین فیلیپ دشام (Jean Philippe Deschamps) و بیبی نلسون (Beebe Nelson) نیز این روند را بررسی کرده است. این کتاب با ارائه‌ی تاکتیک‌هایی جدید، توانایی حکمرانی در دنیای تجارت را به شما می‌دهد و شما را در مسیر رسیدن به اهداف کوچک و بزرگتان یاری می‌کند؛ علاوه بر این موارد شما قادر خواهید بود در مجموعه‌ی خود نهایت سرعت عمل و کارایی را به کار بگیرید.

دستورالعمل‌های کتاب حکمرانی نوآوری در سطح بنگاه برای همه از هیئت‌مدیره گرفته تا مدیریت‌های خرد راهکار ارائه می‌کند. مدل‌های مطرح‌شده در این کتاب مؤثرند و تمامی آن‌ها شامل مطالعات موردی و مثال‌های واقعی از مجموعه‌های بزرگ، شرکت‌ها و سازمان‌های مختلف دنیا می‌شوند. این کتاب خطاها و مشکلات سیستم‌های شکست‌خورده و راکد را بررسی می‌کند و مدلی ارائه را می‌دهد که شکوفایی تجارتتان را به ارمغان خواهد آورد.

طبق مطالب کتاب حکمرانی نوآوری در سطح بنگاه، نکته‌ای که مجموعه‌های دچار شکست به آن بی‌توجه بوده‌اند انطباق با نوآوری بوده است. باید پذیرفت که امروزه باید سرعت تغییرات خود را همگام با سرعت پیشرفت تکنولوژی تنظیم کرد. در برخی از شرکت‌ها عدم تمایل به نوآوری و میل به راهکارهای سنتی مشکل‌ساز شده. همینطور در بعضی دیگر از سازمان‌ها این مشکلات متوجه عدم کفایت سیستم مدیریت و همچنین کمبود منابع است.

نویسنده تلاش کرده در کتاب حکمرانی نوآوری در سطح بنگاه،‌ همه‌ی مهارت‌هایی را که در نهایت به ایجاد تغییر و برقراری روحیه‌ی رهبری منجر می‌شوند،‌ به شما آموزش می‌دهد. با استفاده از رهنمودهای کتاب،‌ می‌توانید سازمان خود را در هر موقعیتی که دارد مانند یک منطقه حکمرانی کنید و در جهت بهبود کارایی سازمان از هیچ تلاشی دریغ نکنند.

در دنیای امروز رسیدن به موفقیت در یک سازمان نیاز به رهبری درست و به‌روز دارد. فناوری و تکنولوژی امروزه راهی برای سرعت بخشیدن به موفقیت نیست؛ بلکه تنها راه موفقیت است. کتاب حکمرانی نوآوری در سطح بنگاه نوشته‌ی جین فیلیپ دشام و بیبی نلسون توسط امین هاشمی و امید هاشمی ترجمه شده و انتشارات چاپ و نشر بازرگانی آن را منتشر کرده است.

نکوداشت‌های کتاب حکمرانی نوآوری در سطح بنگاه

  • نوآوری عامل کلیدی رشد و سودآوری نستله است؛ به همین دلیل است که هم مدیریت ارشد و هم هیئت‌مدیره این کتاب را بسیار جدی می‌گیرند. دشان و نلسون در کتاب خود بسیاری از جنبه‌های عملی نوآوری را به‌عنوان یک سیستم در نظر گرفته و برجسته می‌کنند. کتاب آن‌ها باید برای گروه‌های مدیریت ارشد و هیئت‌مدیره‌ای که به دنبال راه‌هایی برای بهبود عملکرد نوآوری شرکت خود هستند الگو باشد. (پیتر برابک لتمت، مدیرعامل سابق و رئیس هیئت مدیره نستله)

  • یک سازمان برای حفظ خود باید نوآوری را در اولویت قرار دهد. چراکه در دنیای جدید هرروز شاهد افزایش پیچیدگی‌ها و تغییرات سریع هستیم. همچنین سازمان‌ها نیاز دارند تا مبانی این کتاب را به‌صورت نهادینه در حافظه داشته باشند چون نوآوری در بهره‌برداری از خلاقیت داخلی و خارجی و ایجاد یکپارچگی امری ضروری است. (راوی کانت، نایب‌رئیس و MD و مدیرعامل سابق، گروه تاتا موتورز)

  • دشام و نلسون در این کتاب جدید به موضوع مهمی می‌پردازند که به‌ندرت در شرکت‌ها مطرح می‌شود. آن‌ها به دلیل سال‌ها تحقیق در مورد این موضوع، همه‌ی سؤالات درست را درباره‌ی حکمرانی نوآوری در سطح بنگاه مطرح می‌کنند و پاسخ‌هایی را ارائه می‌دهند. کتاب آن‌ها برای هر مدیر اجرایی یا عضو هیئت‌مدیره که نوآوری را برای موفقیت بلندمدت شرکت خود حیاتی می‌داند، خواندنی است. (دومینیک توربین، پروفسور و رئیس IMD لوزان سوئیس)

کتاب حکمرانی نوآوری در سطح بنگاه مناسب چه کسانی است؟

مطالعه‌ی این کتاب به دوستداران کتاب‌های مدیریت و رهبری توصیه می‌شود.

با جین فیلیپ دشام بیشتر آشنا شویم

جین فیلیپ دشام یک کارشناس مدیریت نوآوری با 40 سال تجربه مشاوره بین‌المللی است. او در IMD که مرکز تحقیقاتی بر نوآوری و رهبری سازمانی است، از سال 1996 به‌عنوان استاد مشغول به کار شد. فعالیت‌های تحقیقاتی، آموزشی و مشاوره‌ای خود را بر مدیریت و نوآوری متمرکز کرد. قبل از IMD، او معاون و رهبر عملی شرکت مشاوره آرتور دی لیتل بود. او نویسنده‌ی پرونده‌ها، مقالات و کتاب‌های زیادی در این باره است. او همچنین سخنرانی‌هایی در سرتاسر جهان ارائه کرده و جایزه معتبر هزاره در هلسینکی که معادل جایزه نوبل فناوری است را به پاس تلاش‌هایش در نوآوری دریافت کرد.

در بخشی از کتاب حکمرانی نوآوری در سطح بنگاه می‌خوانیم

هنگامی که رهبران کسب و کار واژه حکمرانی را می‌شنوند، به‌طور طبیعی به حکمرانی سازمان فکر می‌کنند، یعنی سیستمی که شرکت‌ها را راهبری و کنترل می‌کند. حکمرانی شامل مکانیسم‌های قانون‌گذاری و بازار و نقش‌ها و روابط بین مدیریت شرکت، هیات مدیره، سهامداران و سایر ذی‌نفعان بوده و اهداف سازمان را راهبری می‌کند.

اما اصطلاح حکمرانی نوآوری چه مفهومی را می‌رساند؟ آیا به مامویت گسترده حکمرانی هیات مدیره مربوط می‌شود؟ آیا نوآوری به اندازه کافی چالشی و مهم است تا حکمرانی شود؟ یعنی در سطح بالا کنترل و هدایت شود؟ در بسیاری از شرکت‌ها که امروزه در رقابت تنگاتنگ محصول و خدمات درگیر هستند، پاسخ این سؤال بله است و همانطور که در فصل 2 خواهیم دید، حکمرانی نوآوری تنها ماموریت هیات مدیره نیست و در فصل 3 و سراسر کتاب، تأکید خواهیم کرد که به‌وضوح یک وظیفه تیم مدیریت ارشد است.

اما قبل از آنکه بخواهیم آنرا تعریف کنیم، بهتر است ابتدا به‌طور خلاصه واکنش‌های مدیریتی حاضر به چالش‌های حکمرانی نوآوری را مرور کنیم، یعنی شرکت‌ها از چه راه‌هایی بصورت اثربخش، فعالیت پیچیده و چندوظیفه‌ای مانند نوآوری را تهییج، هدایت و حفظ می‌کنند.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه مترجمان
دیباچه
پیشگفتار: چرا باید به حکمرانی نوآوری توجه کنیم؟
بخش اول - تبیین چالش‎‌های حکمرانی نوآوری
فصل اول: حکمرانی نوآوری چیست؟
فصل دوم: حکمرانی نوآوری در عمل: نقش هیأت مدیره
فصل سوم: حکمرانی نوآوری در عمل: نقش تیم مدیریتی ارشد
بخش دوم - انتخاب مدل حکمرانی
فصل چهارم: چرا روی مدل‌های حکمرانی نوآوری تمرکز کنیم؟
فصل پنجم: مدل‌های حکمرانی نوآوری
فصل ششم: کدام مدل کاربرد دارد و چرا؟
بخش سوم - آموختن در حین کار
فصل هفتم: رهبری از بالا (مثال اول)
فصل هشتم: رهبری از بالا (مثال دوم)
فصل نهم: انتصاب قهرمانان نوآوری
فصل دهم: انتصاب قهرمانان شخصی نوآوری
فصل یازدهم: طرح‌‎ریزی یک سیستم حکمرانی مشارکتی
بخش چهارم - مدل حکمرانی خود را طراحی کنید و به‌کار بگیرید
فصل دوازدهم: شروع! شرکت میشلن برای تغییر مدل حکمرانی‎‌اش چه فکری کرد؟
فصل سیزدهم: شناسایی الزامات مهم یک سیستم حکمرانی اثربخش
پیوست: مثال‎‌هایی از وظایف و ابتکارات برای پشتیبانی از نوآوری

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب حکمرانی نوآوری در سطح بنگاه
نویسنده،
مترجمامین هاشمی، امید هاشمی
ناشر چاپیانتشارات شرکت چاپ و نشر بازرگانی
سال انتشار۱۳۹۷
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات406
زبانفارسی
شابک978-964-468-595-8
موضوع کتابکتاب‌های مدیریت و رهبری
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب حکمرانی نوآوری در سطح بنگاه

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب حکمرانی نوآوری در سطح بنگاه

برای دریافت کتاب حکمرانی نوآوری در سطح بنگاه و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.