معرفی و دانلود کتاب خاطرات فاطمه آباد، همسر سردار شهید علی بینا

عکس جلد کتاب خاطرات فاطمه آباد، همسر سردار شهید علی بینا
قیمت:
19000 تومان - 2.49€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب خاطرات فاطمه آباد، همسر سردار شهید علی بینا و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب خاطرات فاطمه آباد، همسر سردار شهید علی بینا و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب خاطرات فاطمه آباد، همسر سردار شهید علی بینا

در کتاب خاطرات فاطمه آباد، همسر سردار شهید علی بینا نوشته‌ی محمدرضا محمدی پاشاک، مجددا گوشه‌ای از دلاوری‌ها و فداکاری‌های یکی از سربازان مخلص خدا بازگو می‌شود که در دوران جنگ تحمیلی جان بر کف نهاد و به رویارویی با دشمن بعثی رفت تا جام شهادت بنوشد. این کتاب جزو آثار موفق در این عرصه به شمار می‌آید.

در سال‌های اخیر شاهد کتاب‌های بسیاری بوده‌اید که جنگ را از زبان زنان روایت کرده‌اند. قطعا یکی از ویژگی‌های مهم این آثار نسبت به کتاب‌های مشابه خود، توجه ویژه به جزئیات و ثبت دقیق گفتگو‌ها و رخداد‌ها است. می‌توان یکی دیگر از خصوصیات بارز این آثار را بیان مسائل و اتفاقات درون خانواده و نمایش چهره‌ای ملموس‌ از افرادی که در خارج از محیط خانواده درگیر جنگ هستند نام برد؛ قهرمانانی که در خانواده تنها نقش همسر و پدر را ایفا می‌کنند.

پاشاک در این کتاب با بیان مطالبی از قبیل: خاطراتی از آغاز جنگ تحمیلی، چگونگی آشنایی آباد با شهید بینا، خاطرات سه سال زندگی‌ با این شهید و چگونگی شهادت علی بینا، تصویری متفاوت در مورد زندگی در دوران جنگ را ارائه داده است. همچنین این اثر تصویری دوگانه از چهره یک شهید را به نمایش می‌گذارد؛ چهره‌ای سرسخت و بی‌باک در هنگام مقابله با دشمن و انسانی فداکار و مهربان در برخورد با خانواده و آشنایان.

در بخشی از کتاب خاطرات فاطمه آباد می‌خوانیم:

«داشتم علی بینا را فراموش می‌کردم که یک روز کتاب حجاب استاد شهید مطهری به دستم رسید. همراهش یک نامه بود. علی نوشته بود: «پاسدار هستم. پدر و مادرم کشاورزند. بدان که از جبهه و جهاد جدا شدنی نیستم. حالا خودت تصمیم بگیر.»

دیدم می‌خواهد مرا بسنجد. در جوابش نوشتم: «جو خانهٔ ما، پذیرای نامه‌پراکنی نیست. رضاً برضاک تسلیماً لامرک.»

علی قوت‌ِ دل گرفت و بیشتر پافشاری کرد. وقتی پدر رضایتم را دید، گفت: «مگر من راضی می‌شوم دخترم را به دیار غریب بفرستم؟» برادرم نصیحتم کرد که کوتاه بیایم. گفتم: «تصمیمم را گرفته‌ام.» شدم تنهای تنها. گفتم: «این علی چقدر مظلوم است!»

در کوره‌ای از دلهره و تشویش می‌سوختم و هم‌زبانی نداشتم. علی می‌توانست به آن‌ها نوید یک زندگی آسوده را بدهد؛ اما نداد. گفت که جهاد در راه خدا را فراموش نخواهد کرد. گفت که زندگی سختی در پیش داریم. راستی و صداقت، کار دستش داد. همین پاکی او، عزمم را جزم کرد. خوب، من هم دنبال ایده‌آل خودم می‌گشتم.»

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب خاطرات فاطمه آباد، همسر سردار شهید علی بینا
نویسنده
ناشر چاپیانتشارات سوره مهر
سال انتشار۱۳۹۴
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات63
زبانفارسی
شابک978-964-506-568-1
موضوع کتابکتاب‌های انقلاب و دفاع مقدس
قیمت نسخه الکترونیک
19000 ت - 2.49 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب خاطرات فاطمه آباد، همسر سردار شهید علی بینا

امیرحسین زرین کمر
۱۳۹۸/۴/۱۶
با سلام
شهدا از حلال‌ها گذشتند برای اسلام، حتی از خودشان هم گذشتند و زنده واقعی شدند.
خواندن زندگی شهدا دل غافل را بیدار میکند تا بینهایت باید نوشت و چاپ کرد زندگی شهدا را تا جوانها بمانند پای هدف شهدا.
خداوندا مارا به شهدا برسان.
هادی حسن ابادی
۱۳۹۹/۳/۹
خدا به خانواده شهدا اجر اخروی عنایت کند انشالله
عسل تجدد
۱۳۹۸/۸/۲۵
عالی بود، فکر نمی‌کردم اینهمه جذب داستانش بشم:)
سلما موسوی
۱۴۰۱/۳/۳۱
شجاعت خصلت مردان خداست
مشاهده همه نظرات 4

راهنمای مطالعه کتاب خاطرات فاطمه آباد، همسر سردار شهید علی بینا

برای دریافت کتاب خاطرات فاطمه آباد، همسر سردار شهید علی بینا و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.