معرفی و دانلود کتاب خاطرات یک گاو

عکس جلد کتاب خاطرات یک گاو
قیمت:
۴۵,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب خاطرات یک گاو و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب خاطرات یک گاو و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب خاطرات یک گاو

کتاب خاطرات یک گاو رمانی ساده و صمیمی از برناردو آچاگا، نویسنده‌ی مطرح اسپانیایی است که در فهرست پرفروش‌ترین کتاب‌های سایت آمازون قرار دارد. این کتاب داستان زندگی یک گاو ماده را در خلال جنگ داخلی اسپانیا و حوادث بعدی آن، از زبان خودش بازمی‌گوید. این گاو که در کوهستان‌های سرزمین باسک و در کنار مبارزان ضدفاشیسم زندگی می‌کند، یک شب تصمیم می‌گیرد مثل گاوهای دیگر در بلاهت و تنبلی به سر نبرد و سرنوشتش را تغییر بدهد.

درباره‌ی کتاب خاطرات یک گاو

روزی برناردو آچاگا (Bernardo Atxaga) در میان کوهستان‌های زیبای باسک قدم می‌زد که به یک گوساله‌ی کوچک و نحیف برخورد. کمی آن‌طرف‌تر لاشه‌ی از هم پاشیده‌ی یک هواپیما را دید که یادگار تلخی از دوران جنگ داخلی اسپانیا بود. برناردو آچاگا با خود فکر کرد وقتی این گوساله برای خودش یک گاو شود، چه سرنوشتی پیدا می‌کند؟ آن لاشه‌ی هواپیما چه تأثیری در زندگی حال و گذشته‌ی او داشته است؟ پشت چشم‌های ساکت و آرام گاوها چه رازهایی درباره‌ی این هواپیماها و نیروهای مقابل آن‌ها، یعنی مبارزان ضدفاشیست، پنهان است؟ به این ترتیب او دست به نوشتن کتاب خاطرات یک گاو (Memoirs of a Basque Cow) می‌زند تا تمامی این پرسش‌ها را بکاود و راز حوادث خونینی را که کوهستان‌های باسک از سر گذرانده است، بازگو کند.

کتاب خاطرات یک گاو رمانی از زبان یک گاو ماده به نام مو است که در طول جنگ داخلی اسپانیا به دنیا آمده. یک شب برفی و طوفانی مو تصمیم می‌گیرد گاو بودن و خوردن و خوابیدن را کنار بگذارد، دست به انجام کاری بزند و زندگی‌اش را عوض کند. به این ترتیب زندگی او بر خلاف روال معمول گاوهای دیگر پیش می‌رود، ماجراهای زیادی را از سر می‌گذراند و حالا در پیری، سرنوشت متفاوتش را با زبانی شیرین و صمیمی برای شما بازگو می‌کند.

معرفی و دانلود کتاب خاطرات یک گاو

در سال 1936 ژنرال فرانکو علیه دولت مشروع جمهوری کودتا کرد و در نتیجه‌ی این کودتا جنگی خونین در اسپانیا در گرفت که تا سال 1939 به طول انجامید. در نتیجه‌ی این جنگ نیم میلیون نفر کشته شدند و ژنرال فرانکو با حمایت حکومت‌های فاشیستی آلمان و ایتالیا به پیروزی رسید. پس از آن، دوران وحشت دیکتاتوری فرانکو آغاز شد و تا چهل سال بعد پابرجا ماند. در طول این دوران، نیروهای بسیاری به مبارزه برخاستند و شعله‌های مقاومتشان را در دل کوهستان‌های اسپانیا روشن نگه داشتند. مو در یکی از همین کوهستان‌ها، در کوه‌های سرزمین باسک می‌زیسته که روزگاری پناهگاه مبارزان ضدفاشیسم و ضدفرانکو بوده است. برناردو آچاگا در در کتاب خاطرات یک گاو به بهانه‌ی روایت زندگی و خاطرات مو، به رخدادهایی می‌پردازد که در جریان کودتای ژنرال فرانکو و جنگ داخلی اسپانیا به وقوع پیوسته‌اند و به این ترتیب شما را با برهه‌ای مهم و فراموش‌نشدنی از تاریخ این کشور آشنا می‌کند.

کتاب خاطرات یک گاو در نه فصل نوشته شده است. این رمان نخستین بار در سال 2009 در کشور اسپانیا به انتشار رسید و با استقبال منتقدین و خوانندگان روبه رو شد.

کتاب خاطرات یک گاو با ترجمه ی علیرضا شفیعى نسب به فارسی برگردانده شده و به کوشش انتشارات آفرینگان، زیر مجموعه ی گروه انتشاراتی ققنوس، روانه‌ی بازار کتاب ایران شده است.

جوایز و افتخارات کتاب خاطرات یک گاو

  • کتاب سال روزنامه ی The Observer در سال 2020
  • در فهرست پرفروش‌ترین کتاب‌های تاریخی برای نوجوانان در سایت آمازون

نکوداشت‌های کتاب خاطرات یک گاو

  • برناردو آچاگا در این کتاب همانند دیگر آثارش نقبی می‌زند به تأثیراتی که سیاست بر زندگی روزمره‌ی افراد می‌گذارد. (روزنامه گاردین)
  • کتاب خاطرات یک گاو نثری شاعرانه و طنزآمیز دارد که از زبان یک گاو خوش‌صحبت، زندگی و فسلفه‌پردازی‌های او را بیان می‌کند و همچنین به جنبه‌های جدی‌تر رخدادها و درگیری‌های پس از جنگ داخلی اسپانیا می‌پردازد. (Outside In World)
  • قصه‌ی لطیف زندگی یک گاو که در کوهستان‌های باسک اسپانیا می‌گذرد و از اواخر دهه 1930 آغاز می‌شود و تا پایان قرن پیش می‌رود. (Books for Keeps)

کتاب خاطرات یک گاو برای چه کسانی مناسب است؟

مطالعه‌ی این کتاب را به نوجوانان و تمامی کسانی که به ادبیات اسپانیا، به ویژه داستان‌های پیرامون جنگ داخلی این کشور علاقه دارند، پیشنهاد می‌کنیم.

در بخشی از کتاب خاطرات یک گاو می‌خوانیم

از کنار آخورم نگاهى به گاو خندان کردم. یعنى او هم شنیده بود؟ همه مشکلات بالانساتگى به‌زودى تمام مى‌شد و جنگ بالاخره به پایان مى‌رسید. اما علامتى که هر دو مرد به‌ش اشاره کردند چه بود؟ ابهام اصلى این‌جا بود. براى همین هم تا حالا دستگیر نشده بودند، چون سیستم علامت‌دهى داشتند و از طریق آن مى‌فهمیدند اوضاع خطرناک است یا نه. اما این سیستم چه بود؟

ما هم بایست خودمان را به تفکر منطقى وامى‌داشتیم و گوش‌به‌زنگ مى‌ماندیم: چرخ بزرگ رازها دوباره راه افتاده بود تا دور سوم و آخرش را بزند، چرخشى که، گذشته از این، قرار بود واقعیت مخوفى را که گاو خندان پیش‌بینى کرده بود بر ما آشکار کند: قرار بود دوباره در بالانساتگى تیراندازى شود و مردى که او را به اسم کمرخم مى‌شناختیم (و نام واقعى‌اش اوساندیساگا بود) جانش را از دست بدهد. ژنوببا هم به زندان مى‌افتاد و ما گاوها (دست‌کم گاوهاى کم‌وبیش باهوش) بالاخره مى‌فهمیدیم در این مدت چه نقشى داشته‌ایم.

سه روز بعد از گفتگوى میان اوساندیساگا و رهبر گردان، بعدازظهر مه‌آلود دیگرى در ماه آوریل بود که ژنوببا مجدداً با همان سوت‌هاى همیشگى‌اش احضارمان کرد. به خاطر شرایط اضطرارى، نقشه ارسال آخرین محموله آذوقه قرار بود فوراً اجرا شود. حالا که عینک‌سبز و بقیه آدمکش‌ها براى جشن به بورگس رفته بودند، بایست هرچه زودتر قال قضیه را مى‌کندند.

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب خاطرات یک گاو
نویسنده
مترجمعلیرضا شفیعی نسب
ناشر چاپیانتشارات آفرینگان
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات168
زبانفارسی
شابک978-600-391-307-3
موضوع کتابکتاب داستان و رمان نوجوان، کتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب خاطرات یک گاو

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب خاطرات یک گاو

برای دریافت کتاب خاطرات یک گاو و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.