معرفی و دانلود کتاب صوتی تلخ‌ و شیرین: اندوه و تمنا چگونه باعث کامل شدن شخصیت ما می‌شوند

عکس جلد کتاب صوتی تلخ‌ و شیرین: اندوه و تمنا چگونه باعث کامل شدن شخصیت ما می‌شوند
قیمت:
۱۰۰,۰۰۰ تومان
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی تلخ‌ و شیرین و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی تلخ‌ و شیرین و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی تلخ‌ و شیرین: اندوه و تمنا چگونه باعث کامل شدن شخصیت ما می‌شوند

کتاب صوتی تلخ‌ و شیرین نوشته‌ی سوزان کین، اثری روانشناختی است که با آموزه‌ها و توصیه‌هایی متفاوت با آنچه تاکنون شنیده‌ایم، ما را به سوی احساس سرشاری و کامیابی هدایت می‌کند. در این کتاب پرفروش نیویورک تایمز، از نیروی سازنده‌ای که در بطن غم‌ها و تلخ‌کامی‌های ما نهفته است سخن گفته می‌شود؛ و همچنین از این واقعیت سخن به میان می‌آید که آدمی، چنان‌چه به جای گریز از درد و رنج، با ذهن باز به استقبال آن برود، می‌تواند بهبود خارق‌العاده‌ای را در روند زندگی خود احساس کند.

درباره‌ی کتاب صوتی تلخ و شیرین

اغلب ما در کودکی و نوجوانی به نحوی تربیت شده‌ایم که همواره حالتی تدافعی در مقابل عواطفی نظیر اندوه، تنش ذهنی، اضطراب و ... داشته باشیم. در خانه و مدرسه آموخته‌ایم که شادی و اندوه دو قطب مثبت و منفی یک پیوستارند و سعی ما باید همیشه معطوف به حرکت به سمت قطب مثبت باشد. البته این تلقی منحصر به ما نیست. عموم انسان‌ها در اغلب فرهنگ‌ها درست به همین شکل فکر می‌کنند. چنان‌که بیراه نیست اگر مدعی شویم تقدیس شادی و بیزاری و دوری جستن از اندوه، ویژگی عام نوع بشر است. با این حال، کم نیستند کسانی که در این باب دیدگاهی متفاوت دارند. سوزان کین (Susan Cain)، نویسنده‌ی کتاب صوتی تلخ و شیرین (Bittersweet)، یکی از همین افراد است.

معرفی و دانلود کتاب صوتی تلخ‌ و شیرین

اصلی‌ترین آموزه‌ای که سوزان کین در کتاب تلخ و شیرین مطرح کرده این است که عموم ما -چه تحت تأثیر غریزه، چه به سبب نوع تربیتی که داشته‌ایم- تلقی نادرستی درباره‌ی عواطف خود داریم و هیچ نمی‌دانیم که بسیاری از عواطف و احساساتی که از بروز و ظهورشان هراس داریم، اتفاقاً می‌توانند در بسیاری از برهه‌های زندگی سبب رشد و ترقی ما شوند. سوزان کین در اثر پیش رو به طور خاص از «احساس غم و اندوه» سخن می‌گوید؛ از این‌که این احساس دقیقاً چیست، چگونه ما را در چنگ خود می‌گیرد و شیوه‌ی مواجهه با آن باید چگونه باشد.

کتاب تلخ و شیرین را می‌توان رساله‌ای در ستایش اندوه (تلخی) در برابر شادی (شیرینی) دانست. اگرچه از این جمله نباید فوراً نتیجه گرفت که سوزان کین مثل زاهدان خشک‌اندیش ادیان گوناگون ما را به پشت کردن به هرآنچه شادی‌برانگیز و دلخواه است دعوت می‌کند و به جایش ترغیبمان می‌کند که به روی بیچارگی و فلک‌زدگی آغوش باز کنیم! ابداً چنین نیست. آنچه سوزان کین می‌گوید صرفاً این است که برای دستیابی به احساس خوشبختی و سعادت پایدار، چاره‌ای جز پذیرفتن واقعیتِ وجودیِ عواطفی نظیر دل‌زدگی، غم، ملال، اضطراب و کسالت را نداریم. او از ما می‌خواهد این دست از احساسات انسانی را به عنوان بخشی از وجود خویش بپذیریم و همواره در حال فرار از آن‌ها نباشیم. چنین رویکردی، به زعم نگارنده‌ی کتاب صوتی تلخ و شیرین، به مراتب مفیدتر و کاربردی‌تر از رویکردی است که طرفداران مثبت‌اندیشی ترویج و تبلیغ می‌کنند.

مثبت‌اندیش‌ها از ما می‌خواهند که همیشه به چیزهای خوب و دلخواه فکر کنیم و چشم به روی این همه سیاهی و زشتی که اطرافمان را انباشته ببندیم. درحالی‌که سوزان کین می‌گوید چنین کاری نه‌تنها محال است، بلکه حتی اگر ممکن باشد نیز به شدت خطرناک و مخرّب است. زیرا شاید فرد برای مدتی کوتاه، تحت تأثیر پاره‌ای هیجانات و تصورات نادرست، بتواند چشم به روی واقعیت ببندد، اما واقعیت سرانجام روزی سیلی سختی به صورت او خواهد نواخت. اگر می‌خواهیم چنین نشود، اگر مایلیم از سیلی بی‌رحمانه‌ی واقعیتِ بی‌رحم دور بمانیم، باید بپذیریم که اولاً دنیا بهشت زیبای الهی نیست و دوماً آدمی موجودی است که همواره در معرض اندوه و ترس و اضطراب است و هیچ راه فراری از آن‌ها ندارد. با این وصف، چه بهتر که یک بار برای همیشه راه پذیرش این احساسات و شیوه‌ی کنار آمدن با آن‌ها را یاد بگیریم _ کاری که کتاب صوتی تلخ و شیرین ما را به انجام آن تشویق می‌کند.

گفتنی است که این کتاب محصول گروه صوتی پرتلاش رادیو گوشه است. (نسخه‌ی الکترونیکی همین اثر نیز در کتابراه موجود است.)

افتخارات کتاب تلخ و شیرین

  • حضور در فهرست عناوین منتخب آمازون
  • حضور در فهرست پرفروش‌ترین عناوین نیویورک تایمز
  • یکی از پرفروش‌ترین کتاب‌های صوتی فروشگاه آنلاین Audible.com
  • و...

نکوداشت‌های کتاب تلخ و شیرین

  • از روزی که مطالعه‌ی کتاب تلخ و شیرین را به پایان رسانده‌ام، مدام به محتوا و پیام عمیق آن فکر می‌کنم. (برنه براون، نویسنده‌ی پرفروش نیویورک تایمز)
  • کتابی استثنایی که چشم شما را به روی واقعیت باز خواهد کرد. (آدام گرانت، نویسنده‌ی کتاب پرفروش دوباره فکر کن)
  • اثری شگفت‌انگیز و زیبا که طرز فکر شما را تغییر می‌دهد. (دنیل اچ. پینک، نویسنده)

کتاب صوتی تلخ و شیرین برای چه کسانی مناسب است؟

سوزان کین در نگارش کتاب تلخ و شیرین از انبوهی از مستندات علمی بهره برده است. لذا کتاب او برای مخاطبینی که به آثار حوزه‌ی روانشناسی عمومی علاقه دارند، گفتنی‌های بسیاری خواهد داشت.

در بخشی از کتاب صوتی تلخ‌ و شیرین: اندوه و تمنا چگونه باعث کامل شدن شخصیت ما می‌شوند می‌شنویم

به‌گفتۀ کانوف، ابراز بعضی از انواع رنج در محل کار به لحاظ اجتماعی مقبول‌تر از انواع دیگر است. «اگر رنج آدم به‌خاطر چیزی حاد باشد یا رنجی دردناک به شمار بیاید (مثلاً مرگ یکی از اعضای خانواده، یا گرفتاری به مصیبتی خارج از کنترل خود)، بیشتر احتمال دارد که مردم در محل کار به درد خود اقرار کنند و آن را بروز دهند. آنچه عمدتاً سرکوب می‌شود یا قابل‌بحث نیست، رنج مزمن است؛ رنج روزمره‌ای که عاملش چالش‌های رابطه، مشکلات مالی، مصیبت‌های غیرمرگ‌بار، استرس کاری، سیاست‌های محل کار، مدیریت ضعیف و غیره باشد. اتفاقاً همین نوع رنج است که بیداد می‌کند.»

بیرون از آزمایشگاه شفقت هم، اخیراً این گشایش چشم‌انداز احساسی دارد میان رهبران سازمانی دنیا ارج‌وقربی می‌یابد. مفاهیمی همچون «آوردن تمام وجود به محل کار» و «موهبت شکست» (عنوان کتاب فوق‌العادۀ جسیکا لِیهی) وارد جریان غالب شده‌اند. هاروارد بیزنس ریویو همواره مقالاتی دربارۀ فواید مدیریت شفقت‌مندانه منتشر می‌کند. مدیریت‌پژوهان اخیراً حتی توجه خود را به مزایای منحصربه‌فرد مدیران سودازده معطوف کرده‌اند.

پژوهشگران از دیرباز می‌دانند که احساساتی که رهبران نشان می‌دهند بر تصور ما از قدرتشان تأثیر دارد. رهبرانی که در موقعیت‌های چالش‌برانگیز خشمگینانه رفتار می‌کنند، اغلب در تصور همه قوی‌تر از کسانی‌اند که غمگینانه واکنش نشان می‌دهند. اتفاقاً وقتی به دنبال نمونه‌های شاخص افراد تلخ‌وشیرین رفتم، راحت توانستم شخصیت‌های خلاق بیابم، اما یافتن رهبران تجاری خیلی سخت‌تر بود. به نظرم دلیلش این نبود که رهبران سودازده کم‌اند، بلکه به این خاطر بود که این ویژگی خود را چندان بروز نمی‌دهند. اما پژوهش اساتید مدیریت، خوان مادِرا و دی. برنت اسمیت، در سال 2009 نشان داد که بروز اندوه به‌جای خشم گاهی به نتایج بهتری برای رهبران می‌انجامد؛ نتایجی همچون روابط قوی‌تر با پیروان و ادراک بیشترِ کارآمدی.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
1 دقیقه
معرفی
9 دقیقه
پیشگفتار
31 دقیقه
مقدمه
25 دقیقه
فصل یک: فایده‌ی غم چیست - بخش اول
30 دقیقه
فصل یک - بخش دوم
32 دقیقه
فصل دو: چرا در تمنای عشق کامل و بی‌قیدوشرط هستیم؟ - بخش اول
20 دقیقه
فصل دو: بخش دوم
21 دقیقه
فصل دو: بخش سوم
30 دقیقه
فصل سه: آیا خلاقیت با اندوه، تمنا و تعالی مرتبط است؟ - بخش اول
36 دقیقه
فصل سه - بخش دوم
29 دقیقه
فصل چهار: چگونه با عشق از دست‌رفته کنار بیاییم؟ - بخش اول
21 دقیقه
فصل چهار - بخش دوم
28 دقیقه
فصل چهار - بخش سوم
33 دقیقه
فصل پنج: چگونه کشوری که... - بخش اول
16 دقیقه
فصل پنج - بخش دوم
24 دقیقه
فصل شش: چطور مثبت‌اندیشی تحمیلی را پشت سر بگذاریم؟ - بخش اول
34 دقیقه
فصل شش - بخش دوم
23 دقیقه
فصل هفت: آیا باید سعی در زندگی جاودانه داشته باشیم؟ - بخش اول
18 دقیقه
فصل هفت - بخش دوم
25 دقیقه
فصل هشت: آیا باید سعی کنیم بی‌خیال اندوه و ناپایداری شویم؟ - بخش اول
27 دقیقه
فصل هشت - بخش دوم
9 دقیقه
فصل هشت - بخش سوم
30 دقیقه
فصل نه: آیا درد والدین و نیاکانمان را به ارث می‌بریم؟ - بخش اول
15 دقیقه
فصل نه - بخش دوم
23 دقیقه
فصل نه - بخش سوم
31 دقیقه
مؤخره
10 دقیقه
به یاد لئونارد کوهن

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی تلخ‌ و شیرین: اندوه و تمنا چگونه باعث کامل شدن شخصیت ما می‌شوند
نویسنده
مترجمعلیرضا شفیعی نسب
راوینسیم رفیعی
ناشر چاپینشر مون
ناشر صوتی رادیو گوشه
سال انتشار۱۴۰۳
فرمت کتابMP3
مدت۱۰ ساعت و ۳۱ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی روانشناسی و موفقیت، کتاب‌های روانشناسی بزرگسالان
قیمت نسخه صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی تلخ‌ و شیرین

Vaezi
۱۴۰۳/۲/۱
کتاب خوبی هست و کاش کمی خلاصه تر بیان میشد،
اما بسیار زیبا غم‌ها رو توصیف میکنه دیدگاه را تغییر میدهد:)
مشاهده همه نظرات 1

راهنمای مطالعه کتاب صوتی تلخ‌ و شیرین

برای دریافت کتاب صوتی تلخ‌ و شیرین و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.