معرفی و دانلود کتاب خرد ابرغوک‌ها: رهبری به زبان ساده از دید یک دریاسالار نیروی دریایی

عکس جلد کتاب خرد ابرغوک‌ها: رهبری به زبان ساده از دید یک دریاسالار نیروی دریایی
قیمت:
۳۹,۵۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب خرد ابرغوک‌ها و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب خرد ابرغوک‌ها و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب خرد ابرغوک‌ها: رهبری به زبان ساده از دید یک دریاسالار نیروی دریایی

کتاب خرد ابرغوک‌ها به قلم ویلیام اچ. مک ریون، الگوهای رهبری مؤثر را از زبان یک دریاسالار بازنشسته‌ی ارتش آمریکا بیان می‌کند. این دریاسالار سابق با نگاه به سرسخت‌ترین افسرانِ نیروی دریایی در طول جنگ جهانی دوم، ویژگی‌های یک رهبر قدرتمند را برمی‌شمرد. گفتنی‌ست که اثر حاضر یکی از عناوین پرفروش نشریه‌ی نیویورک تایمز به حساب می‌آید.

درباره‌ی کتاب خرد ابرغوک‌ها

نیروی دریایی ارتش آمریکا در طول جنگ جهانی دوم، یک تیم تخریب برای زیرِ آب داشت که اعضای این تیم، «مردان قورباغه‌ای» لقب داشتند. فرمانده‌ی وقت نیروی دریایی، لقب «ابرغوک‌» را برای حرفه‌ای‌های این تیم در نظر گرفت. امروزه در نیروی دریایی ارتش آمریکا، افراد با طولانی‌ترین دوره‌ی خدمات متمادی و دارای بالاترین نشان افتخار، ابرغوک خطاب می‌شوند. ویلیام اچ. مک ریون (William H. McRaven) که خود دریاسالار بازنشته‌ی نیروی دریایی است و فرماندهی عملیات خطیری را بر عهده داشته، در کتاب خرد ابرغوک‌ها (The Wisdom of the Bullfrog) الگوهایِ رهبری را با الهام از ساختار ذهنی ابرغوک‌ها به نمایش می‌گذارد.

ابرغوک‌ها ویژگی‌های یک رهبر سرسخت را اعم از خرد، بینش و تعهد به نظم، دارا هستند و گزینه‌ای مناسب جهت مورد الگو قرار گرفتن در تصمیمات استراتژیک و حوزه‌ی کسب‌وکار به شمار می‌آیند. کتاب خرد ابرغوک‌ها در موقعیت‌های سخت و طوفانی به کمک مدیران می‌آید تا سکان را در دست گیرند. ویلیام اچ. مک ریون می‌گوید همه‌چیز در رهبری ساده است، فقط مشکل اینجاست که ساده‌ترین چیزها دشوارند. ساده است که بگوییم: «مردان و زنان باصداقتی باشید»، «از خط مقدم رهبری کنید» یا «مواظب نیروهایتان باشید». اما انجام این کارها دشوار است. چون ما انسانیم، با تمام ضعف‌ها و توانایی‌هایمان. اما رهبری به همان اندازه که دشوار است، می‌تواند پیچیده نباشد.

معرفی و دانلود کتاب خرد ابرغوک‌ها

ویلیام اچ. مک ریون رهبری را در ساده‌ترین شکلش «انجام وظیفه‌ با افراد و منابع موجود و درعین‌حال با حفظ یکپارچگی نهادی» می‌داند. یک رهبر خوب هم می‌داند چگونه الهام‌بخش مردان و زنانی باشد که برایشان کار می‌کند و هم می‌داند چطور افراد و منابع لازم برای انجام کار را مدیریت کند. اما مدیر علاوه بر انجام کار، باید در حفظ یک سازمان و ارتقای اعتبار آن نیز موفق عمل کند. نویسنده در کتاب خرد ابرغوک‌ها هجده گفتار را که در زندگی حرفه‌ای یاری‌رسانش بوده‌اند، گردآوری کرده؛ این هجده مورد شامل شعارها، تمثیل‌ها، مرام‌نامه‌ها و داستان‌هایی هستند که در چالش‌های یک رهبر الهام‌بخش واقع می‌شوند. هجده فصلِ کتاب بیانگر ترکیبی از ویژگی‌های شخصی و اقدامات حرفه‌ای هستند. داشتن شخصیتی قوی تنها مؤلفه برای تبدیل شدن به رهبری خوب به حساب نمی‌آید؛ یک رهبر برای اینکه عملکرد مناسبی داشته باشد، باید ویژگی‌های به‌خصوصی را در خود پرورش دهد. یکی از این ویژگی‌ها «شرافت» است؛ شرافت واقعی به معنی انجام کار درست به دلایل درست است. دومین ویژگی «اعتماد» است؛ یک رهبر عالی، باید مورد اعتماد کارمندان خود باشد. ویلیام اچ. مک ریون با بیان خاطرات خود و مثال‌های متعدد، مباحث کتاب خرد ابرغوک‌ها را لذت‌بخش و خواندنی می‌سازد. مخاطب با خواندن نکاتِ او در این کتاب راهنما، مهارت‌های رهبری خود را قوت می‌بخشد.

این کتاب با ترجمه‌ی صدرا صمدی دزفولی از سوی انتشارات مون چاپ و منتشر شده است.

نکوداشت‌های کتاب خرد ابرغوک‌ها

  • دریاسالار مک ریون، اصول نظامی را به درس‌های الهام‌بخش و کلمات و سخنان ساده را به راهنمای قدرتمند رهبری تبدیل می‌کند. (جوکو ویلینک)
  • کتاب خرد ابرغوک‌ها راهنمایی متفکرانه و درعین‌حال سرگرم‌کننده، به قلم رهبر بزرگ عصر ما، ویلیام اچ. مک ریون است. مباحث کتاب به هدف تبدیل شدن هریک از ما به رهبرانی بهتر نوشته شده. (استنلی مک کریستال)
  • به نظر نمی‌رسد کتابی بهتر از خرد ابرغوک‌ها در مورد توصیه‌های رهبری وجود داشته باشد. کتاب موجز و شوخ مک ریون، به رهبران آینده درس‌های زیادی می‌دهد تا به سلامت از چالش‌ها عبور کنند. (رابرت گیتس)

جملات برگزیده‌ی کتاب خرد ابرغوک‌ها

  • غم‌انگیزترین چیز در جهان نابغه‌ای است که مرد شرف نباشد. (جرج برنارد شاو)
  • وقتی به‌درستی و به‌تمامی به مردم اعتماد کنید، آن‌ها هم به شما اعتماد می‌کنند. (آبراهام لینکلن)
  • فروتنی واقعی به معنای سرافکندگی، خواری و تحقیر نفس نیست؛ فقط ارزیابی درستی است درباره‌ی خودمان، آنچنان که خدا ما را می‌بیند. (تریون ادواردز)

کتاب خرد ابرغوک‌ها برای چه کسانی مناسب است؟

این کتاب به رهبران و مدیرانی که در پی افزایش توانایی‌های خود و عملکرد مؤثرتر هستند، پیشنهاد می‌شود.

در بخشی از کتاب خرد ابرغوک‌ها: رهبری به زبان ساده از دید یک دریاسالار نیروی دریایی می‌خوانیم

در سال 2001 مشخص شد شرکت برق اِنرون واقع در هیوستون، در قالبی سازمان‌یافته و عمدی از مشتریانش کلاه‌برداری می‌کند. رهبران شرکت به زندان افتادند، انرون منحل شد و یکی از برترین شرکت‌های حسابداری دنیا هم به‌شدت بی‌اعتبار شد. بتانی مک‌لین و پیتر الکیند در کتاب خود به نام باهوش‌ترین آدم‌های جمع: ظهور شگفت‌انگیز و سقوط مفتضحانه‌ی انرون اشاره می‌کنند که تعدادی از کارمندان ارشد سازمان می‌دانستند مشکلی هست، اما شرکت میلیون‌ها دلار درآمد کسب می‌کرد، بنابراین آن‌ها چشمشان را به روی مشکلات بستند. این مدیران از چند جهت اقدامات خود را توجیه کردند و هرگز با فساد آشکار مقابله نکردند. در پایان این کتاب، نویسندگان خاطرنشان می‌کنند که «توجیهات مبتنی‌بر سند و مدرکِ [مدیران متهم] به طرز فکری که در وهله‌ی اول به فاجعه‌ی انرون انجامید شباهت عجیبی داشت. استدلال‌ها محدود و مبتنی بر قواعد خشک بود، و با موشکافی بیش‌ازحد به تبصره‌های قانونی استناد می‌شد.» به‌عبارتی، رهبران در تلاش بودند راهی برای توجیه رفتار بدشان پیدا کنند، چون پول زیادی از این راه به دست می‌آوردند.

همین نکته را می‌توان درباره‌ی تعدادی از دانشگاه‌ها هم گفت که قوانین ثبت‌نام ورزش‌کاران را راحت‌تر کردند، چشمان خود را روی سوء‌رفتارهای جنسی بستند، یا به خیرین دانشگاهی امتیازات ویژه‌ای دادند. این دانشگاه‌ها خود را متقاعد کردند که کسب قهرمانی ملی، جایزه‌ی نوبل یا اعانه‌ی بزرگ دانشگاهی، منابع مالی بیشتری را برای دانش‌آموزان به ارمغان می‌آورد و بنابراین اقداماتشان توجیه می‌شود.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه‌ی مترجم
پیشگفتار
1: مرگِ پیش‌ از ننگ
2: اعتماد تحمیل‌شدنی نیست
3: وقتی فرماندهی فرمان بده
4: همه‌ی ما قورباغه‌بادی‌هایی داریم
5: تنها روز راحت دیروز بود
6: به‌سمت تیربارها بشتاب
7: نیروها به اختیار خود
8: جسور پیروز است
9: امید راهبرد نیست
10: در اولین درگیری با دشمن، کل برنامه‌ها به هم می‌ریزد
11: برنده بودن بهایی دارد
12: چوپان باید بوی گله‌اش را بدهد
13: از نیروها سان ببینید
14: تا بازرسی نکرده‌ای، منتظر نتیجه‌ی دلخواه نباش
15: ارتباط، ارتباط، ارتباط
16: وقتی شک داری، بیشتر کار کن
17: می‌توانی جلوی میز سبز دراز بایستی؟
18: همیشه یاری برای شنا داشته باش
خاتمه
درباره‌ی نویسنده

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب خرد ابرغوک‌ها: رهبری به زبان ساده از دید یک دریاسالار نیروی دریایی
نویسنده
مترجمصدرا صمدی دزفولی
ناشر چاپینشر مون
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات128
زبانفارسی
شابک978-622-5914-53-7
موضوع کتابکتاب‌های مدیریت و رهبری
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب خرد ابرغوک‌ها

کاربر sha
۱۴۰۲/۱۰/۲۷
کتاب خیلی خوبی در خصوص رهبری و تصمیم گیری سازمانی است و کاربردی در سازمانهای خصوصی و غیر دولتی میباشد. در سازمانهای دولتی باتوجه به این که قوانین و مقررات از طریق مقامات بالا دستی ابلاغ میشوند و قدرت تصمیم گیری مدیران عملا غیر ممکن و می‌توان گفت صفر درصد می‌باشد کاربرد خاصی ندارد.
محسن سبزیکار
۱۴۰۲/۱۱/۱۲
برای ما که زندگیم دچار پوچی ولی هدفی بود باعث انگیزه سرمشق
مشاهده همه نظرات 2

راهنمای مطالعه کتاب خرد ابرغوک‌ها

برای دریافت کتاب خرد ابرغوک‌ها و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.