معرفی و دانلود کتاب خرده عادت‌ها: عادت‌های کوچک‌تر، نتایج بزرگ‌تر

عکس جلد کتاب خرده عادت‌ها: عادت‌های کوچک‌تر، نتایج بزرگ‌تر
قیمت:
28000 تومان - 3.49€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب خرده عادت‌ها: عادت‌های کوچک‌تر، نتایج بزرگ‌تر و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب خرده عادت‌ها: عادت‌های کوچک‌تر، نتایج بزرگ‌تر و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب خرده عادت‌ها: عادت‌های کوچک‌تر، نتایج بزرگ‌تر

آماده‌اید که بدانید چگونه عادت‌های کوچک‌تر می‌توانند شما را به نتایجی بزرگ‌تر برسانند؟ پس با خواندن کتاب پرفروش خرده عادت‌ها: عادت‌های کوچک‌تر، نتایج بزرگ‌تر نوشتۀ استفان گایز، با راهکارهای جدید و نیرومند برای ساخت عادت‌ها آشنا شوید و این‌گونه تحولی بزرگ در زندگی و درون خود ایجاد کنید.

بیشتر انسان‌ها تصور می‌کنند که بدون برداشتن گامی بلند و بدون طی‌کردن راهی طاقت‌فرسا، محال است به هدفی که در ذهن دارند برسند و ممکن است هرگز توجه نکنند که همین طرز فکر، سال‌هاست که مانع از رسیدن آن‌ها به اهدافشان شده است.

شاید در نتیجۀ آموزش‌های نادرست جامعه و مدرسه یا تحت تأثیر سخنرانی‌های انگیزشی پیرامونتان باشد که اگر بخواهید عادتی بسازید، منتظر رسیدن اول هفته، اول ماه یا سال نو می‌مانید و چنان باری از وظایف را بر دوش خود می‌گذارید که فقط تصور انجامش، شما را از شروع کار، منصرف خواهد کرد.

بیشتر روش‌های ساخت عادت، به شما تلقین می‌کنند که در مدت 21 تا 30 روز می‌توانید عادتی را در خود به وجود آورید، در صورتی ‌که طبق تحقیقات علمی انجام‌ شده توسط دانشمندان، این مدت با توجه به خصوصیات شخصی، شرایط فرد و نوع عادت مورد نظر، از 18 تا 254 روز متغیر است. اگر برای خود هدف بزرگی همچون انجام 100 حرکت شنا در روز، 2 ساعت پیاده‌روی روزانه و نوشتن 10 صفحه در طی یک روز را در نظر گرفته‌اید، باید بدانید که همان روزهای اول، درجا خواهید زد.

استفن گایز (Stephen Guise) در کتاب خرده عادت‌ها (Mini Habits) که در زمرۀ پرفروش‌ترین‌های سایت آمازون قرار دارد، شرح می‌دهد که چگونه پس از آنکه کاملاً از باانگیزه‌ ساختن خود برای ورزش ناامید شده بود، به‌طور اتفاقی تصمیم می‌گیرد به جای روزی 100 حرکت شنا، برای خود یک خرده‌عادت بسازد و روزی فقط یک حرکت شنا انجام دهد. پس از مدتی توانست این حجم کوچک ورزش را به ورزشی کامل تبدیل کند و در کمال ناباوری با همین تک‌حرکت، عادتی ساخت که تا ماه‌ها و سال‌ها دوام آورد.

پس او نتیجه‌گیری می‌کند که شاید ناموفق بودنش در ساخت عادت ورزش کردن در این 10 سال، ربطی به خودش نداشته و مشکل از راهکارهایی بوده است که بارها در کتاب‌ها و سخنرانی‌ها خوانده و شنیده و به کار گرفته است؛ راهکارهایی که فقط «انگیزه» و «تکرار بی‌وقفه» را لازمۀ تغییر رفتار و ساخت عادت می‌دانند، حال آنکه احساسات انسانی و انگیزه آنچنان بی‌ثبات‌اند که نمی‌توان فقط با تکیه بر آن‌ها، رفتار جدیدی ساخت.

استفن گایز توضیح می‌دهد که راهکارهای انگیزشی و در نظر گرفتن حجم زیادی از کار، نمی‌توانند شما را به نتیجه برسانند، زیرا همۀ این روش‌ها از شما می‌خواهند که با ذهن ناخودآگاه خود بجنگید (بخشی از ذهن که کار را به‌طور خودکار انجام می‌دهد). این جنگ برنده‌ای ندارد، زیرا فقط هنگامی که بتوانید قوانین این بخش از ذهن را به بازی بگیرید و محدودیت‌های ذهنتان را بپذیرید، موفق به ساخت تغییری پایدار در خود خواهید شد.

خرده عادت چیست؟

خرده‌عادت، رفتار مثبت فوق‌العاده کوچکی است که هر روز خود را ملزم به انجامش می‌کنید؛ خرده‌عادت به قدری کوچک است که هرگز در انجامش، احساس ناتوانی نخواهید کرد و همین ویژگی، سنگینی بار یک مسئولیت سنگین را از دوش شما برمی‌دارد و این راهکار را به راهکاری قدرتمند و برتر در ساخت عادت تبدیل می‌کند. میزان انرژی موردنیاز برای برداشتن اولین گام، به قدری کم است که حتی افراد افسرده و ناامید و تمام کسانی که زندگی‌شان سال‌هاست به حالت ساکن مانده است، می‌توانند به راحتی آن را انجام داده و زندگی‌شان را به چرخۀ فعالیت و کارآمدی بازگردانند.

منطقی که پشت این کتاب قرار دارد به شما ثابت می‌کند که معروف‌ترین راهکارهای رشد شخصیِ دیگر، همان‌طور که می‌شد پیش‌بینی کرد، دوامی ندارند و نشان می‌دهد که چرا خرده‌عادت‌ها، تأثیرگذارترین و قابل اطمینان‌ترین راه برای ساخت عادت‌های جدید سالم هستند. هدف نهایی کتاب، این است که به شما کمک کند تا رفتارهایی سالم و عادت‌گونه را به‌طور دائم به زندگی‌تان اضافه کنید.

وقتی که خواندن کتاب خرده‌عادت‌ها را به پایان رساندید و دوباره وقتی که اولین خرده‌عادتتان را شروع کردید، از خود خواهید پرسید که چرا قبلاً کسی به شما در مورد این راهکار چیزی نگفته و در تمام طول زندگی‌تان کجا بوده است؟ اهمیتی ندارد! به آیندۀ روشنی که پیش رو دارید فکر کنید، زیرا راهکارهایی که این کتاب برای تغییر زندگی پیش روی شما قرار می‌دهد، بسیار تأثیرگذارتر از روش‌هایی است که 99 درصد افرادی که بر روی این کرۀ خاکی راه می‌روند در زندگی خود به کارمی‌گیرند - مردمانی که گمان می‌کنند مشکل از خودشان است که نمی‌توانند تغییری پایدار در خود ایجاد کنند؛ اما حقیقت آن‌قدرها هم وحشتناک نیست - مشکل از آن‌ها نیست، از روش‌هایی است که به کار می‌گیرند.

این اثر تاکنون به 18 زبان مختلف ترجمه شده و بیش از 400 هزار نسخه از آن در سراسر جهان به فروش رسیده است.

جملات برگزیدۀ کتاب خرده عادت‌ها:

- یک سفر هزار مایلی، با اولین قدمی که برمی‌دارید آغاز می‌شود.
- من یک مغز هستم، واتسون. بقیه فقط اعضایی اضافی هستند.
- می‌توان برده‌ی احساسات شد یا آن‌ها را به بردگی گرفت، بسته به اینکه چه‌کسی افسار را در دست بگیرد.
- انجام کارها به طور مداوم است که به زندگی‌مان شکل می‌بخشد و نه به‌طور هرازگاه.
- مبارزان برنده، ابتدا به پیروزی می‌رسند و سپس وارد میدان نبرد می‌شوند، درحالی‌که مبارزان مغلوب، ابتدا وارد میدان نبرد می‌شوند و سپس در پی پیروزی می‌گردند.
- اگر ایده‌هایت را اجرا نکنی، می‌میرند.
- قوانین را به‌خوبی فرابگیر تا بتوانی به راحتی آن‌ها را زیر پا بگذاری.

در بخشی از کتاب خرده عادت‌ها می‌خوانیم:

طراحی ساختار خرده‌عادت‌ها به گونه‌ای‌ست که قبل از انجام کار، هرگز حس دشوار بودن کار به شما دست نخواهد داد. یک مزیت آغازین که با انجام کار اضافه، بیشتر از آن برخوردار خواهید شد. به یاد می‌آورید که در ابتدا چگونه از 30 دقیقه تمرین ورزشی‌ام صحبت کردم و آن را در نظرم همچون «کوه» بزرگی مجسم کرده بودم؛ دشواری آن تمرین در نظرم فوق‌العاده زیاد بود - حسی که از دشواری آن داشتم بیشتر از دشواری واقعی آن بود. اما هنگامی که تصمیم گرفتم از یک حرکت شنای روی زمین شروع کنم و به همان روال ادامه دادم، دشواری از پیش حس‌شده به میزان چشمگیری پایین آمد. تعیین خرده‌عادت‌ها بهترین راه برای پایین‌ آمدن دشواری از پیش حس‌شده در هر پروژه‌ای می‌باشد.

به محض آنکه شروع به کار کنید و حس کنید که برای ادامه‌ دادن آن آزادید، طبق تأثیر روانی شروع کار، دشواری حس‌شده در شما تا حد بسیار زیادی کاهش خواهد یافت. درست مثل قوانین فیزیک، بالاترین حد اصطکاک، در ابتدای حرکت به وجود می‌آید. هنگامی که در حرکت هستید، در نتیجه‌ی شتاب حرکت (و انگیزه‌ی بالارفته)، همه‌چیز برایتان آسان‌تر خواهد شد.

همچنین، آغاز کردن کاری، حتی به کوچک‌ترین روش ممکن، ذهنتان را به واقعیت نزدیک می‌کند و این بسیار پراهمیت است. قبل از اقدام به انجام کاری، ذهنتان سختی انجام آن کار را تصور می‌کند. پیش‌بینی اولیه‌ی من از یک تمرین ورزشی 30دقیقه‌ای، به سختی صعود به قله‌ی اورست بود. اما چنین تصوری اشتباه بود. اغراق درمورد سختی کارهایی که به تلاش ذهنی یا جسمی فوق‌العاده زیادی نیاز دارند، بسیار معمول است. هنگامی که با تکنیک اجبار به شروع (تکنیک اول-اقدام)، خود را مجبور به انجام یک حرکت شنای روی زمین کردم و توانستم 30 دقیقه کامل ورزش کنم، به این نتیجه رسیدم که حس دشواری از پیش حس‌شده‌ای که داشتم تا چه حد مضحک بوده است.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه‌ی مترجم
پیش‌گفتار
ساختار این کتاب
مقدمه‌ی خرده‌عادت‌ها
همه‌چیز چگونه آغاز شد؟ چالش یک حرکت شنا
نقطه‌ی تحول
فقط برای عادت‌های خوب
توضیح مختصری در مورد خرده‌عادت‌ها
در مورد عادت‌ها و ذهن
عادت‌ها درذهن ما چه نامیده می‌شوند؟
عادت‌ها، مسئله‌ی ... استرس و زندگی؟
ساخت عادتی جدید چقدر زمان می‌برد؟
مغز شما چگونه کار می‌کند؟
مغزهایی کندتغییر، ولی باثبات
یک تکرارکننده‌ی ساده‌لوح و رئیسی زرنگ
قشر پیش‌پیشانی - دفاعی در مقابل رفتار خودکار
غده‌ی قاعده‌ای - تشخیص‌دهنده الگوهای شما
انگیزه در مقابل اراده
مشکلات بسیار زیاد «باانگیزه شدن»
انگیزه غیرقابل اعتماد است
همیشه تمایلی به باانگیزه‌شدن نخواهید داشت
چرا اراده، انگیزه را شکست می‌دهد؟
اراده چگونه کار می‌کند؟
یک فراتحلیل مهم در رابطه با نیروی اراده
راهکار خرده‌عادت‌ها
استفاده از نیروی اراده به روش خرده‌عادت‌ها
تلاش
دشواری از پیش حس‌شده
تأثیر منفی
خستگی درونی
سطح گلوگز خون
چگونه خرده‌عادت‌ها حیطه‌ی آرامش شما را افزایش می‌دهند؟
دو لحظه‌ی مقاومت
مقاومت قبل از آغاز کار
مقاومت در برابر انجام بیشتر
خرده‌عادت‌ها در لحظه
جای‌ دادن خرده‌عادت‌ها در زندگی
تفاوت خرده‌عادت‌ها
خرده‌عادت‌ها- 8 گام کوچک تا تغییری بزرگ
گام اول: خرده‌عادت و برنامه‌ی عادت خود را انتخاب کنید
گام دوم: برای هر خرده‌عادت از تمرین «چرا» استفاده کنید
گام سوم: برای خود الگوهای عادت تعیین کنید
مروری بر الگوهای عادت
گام چهارم: برای خود برنامه‌ی پاداش بسازید
گام پنجم: همه چیز را یادداشت کنید
گام ششم: کوچک فکر کنید
گام هفتم: برنامه‌هایتان را اجرا کنید و از انتظارات بالا، کوتاه بیایید
گام هشتم: دنبال نشانه‌های یک عادت بگردید اما حواستان باشد که هُل نشوید
هشت قانون خرده‌عادت‌ها
1. اصلاً و ابداً تقلب نکنید
2. شادمان بودن از تمام پیشرفت‌هایی که تا اینجا داشته‌اید
3. اغلب به خود پاداش دهید، به‌خصوص، بعد از انجام خرده‌عادتتان
4. متعادل بمانید
5. اگر حس مقاومت شدیدی می‌کنید، عقب‌نشینی کرده و کوچک‌تر شروع کنید
6. به خود یادآوری کنید که چقدر آسان است
7. هرگز فکر نکنید که یک گام، بیش‌ازاندازه کوچک است
8. انرژی و جاه‌طلبی‌های فوق‌العاده‌تان را بر روی حرکات اضافی بگذارید، نه بر روی حد لازمی بزرگ‌تر
حرف آخر
می‌توانید این راهکار را جایی دیگر نیز به کار بگیرید
بیشتر از این کتاب

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب خرده عادت‌ها: عادت‌های کوچک‌تر، نتایج بزرگ‌تر
نویسنده
مترجمنرگس محمدی
ناشر چاپیانتشارات شمشاد
سال انتشار۱۳۹۸
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات188
زبانفارسی
شابک978-622-6673-46-4
موضوع کتابکتاب موفقیت و خودسازی
قیمت نسخه الکترونیک
28000 ت - 3.49 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب خرده عادت‌ها: عادت‌های کوچک‌تر، نتایج بزرگ‌تر

سامان رحیمی
۱۴۰۱/۴/۱۶
تو مبحث موفقیت و سبک زندگی خوب و این جور چیزا کتاب‌های از این دست زیادن یه نمونه‌اش که همتون مطمئنا میشناسیدش اثر مرکبه ولی یه فرق اساسی که کتابایی مثل این با اثر مرکب داره اینه که اثر مرکب از هر عاملی یه کوچولو میاد توضیح میده و بقولی تشنه میبره لبه چشمه و برمی گردونه ولی کتابایی تو جنس خرده میاد عادت‌ها روی یه چیز تمرکز میکنه و اونو کاملا برات باز میکنه...... به نظرم برای اینکه تو ذهنتون یه طبقه بندی خوب شکل بگیره از مطالب اول بطور کلی یه پیش زمینه‌ای داشته باشید (اول اثر مرکب رو بخونید) بعد بیاین مطالبی رو که تو اون یه اشاره‌ای شده رو بطور تخصصی تر تو کتابای دیگه مطالعه کنید
مثلا تو بحث عادت اثر مرکب توضیح نسبتا کاملی داده ولی باز هم جا داره برای اینکه بیشتر و بهتر در مورد عادات علمتون کامل تر بشه برای اقدام بهتر.... یا تو بحث (چرایی؟) اثر مرکب خیلی جزئی توضیح داده که این اصلا خوب نیست..... به نظرم حتما کتاب چرایی خود را پیدا کنید رو از همین کتابراه دان کنید و مطالعه‌اش کنید (منتهی بگم برای عملی کردن دستور هاش به یه شخص دیگه مثل رفیقتون نیاز دارید.. میگید چرا.. خب برید مطالعه کنید)......
در کل بخوام بگم کتاب فکر نکنین چیز خیلی شاخی میخواد توضیح بده! نه... اسمش روشه...... خیلی آسون و با زبانی روون میاد حق مطلب رو بیان میکنه...... از خوندنش پشیمون نمیشی
پارسا
۱۴۰۰/۱۱/۲۶
روشی که نویسنده در کتابش به کار می‌گیرد تمرکز بر روی ایجاد عادت‌های مثبت است. در واقع نویسنده توجه چندانی بر عادت‌های منفی ندارد و از خواننده هم انتظاری برای از بین بردن این عادت‌ها به شکل یکجا و ناگهانی ندارد. سیستم کتاب خرده عادت‌ها شبیه سیستم کتاب اثر مرکب و یا کتاب برتری خفیف است. در این تمرکز کتاب‌ها بر روی گام‌های کوچکی است که در لحظه ممکن بی اهمیت جلوه می‌کنند اما در درازمدت باعث ایجاد تغییرات بزرگ می‌شوند. نویسنده این کتاب مانند همه کتاب‌های دیگر که تلاش دارند به خواننده کمک کنند در ابتدا از خود شروع می‌کند و به خواننده نشان می‌دهد که چطور در طول سال‌ها در زندگی‌اش عادت‌هایی مثبت ایجاد کرده و با انجام دادن همین عادت‌ها به موفقیت‌های چشم گیر رسیده است. جیمز کلییر داستان زندگی‌اش را از کودکی آغاز می‌کند، زمانی که بر اثر ضربه چوب بیس بال به سرش به شدت آسیب می‌بیند و دوران سختی را طی می‌کند. سپس از بازگشت به زندگی عادی و دوباره کشیده شدن به سمت بیس بال سخن می‌گوید و در این میان از همان عادت‌هایی می‌گوید که در طول چند سال باعث شد او به بدنی سالم، وزن ایده آل و ورزش بیس بال برگردد.
Miss amiri
۱۴۰۱/۳/۳۰
عالی بود
کتاب بسیار خوبیه
در واقع اجازه ندیم احساساتمون روی اراده امون تاثیر بزاره
وقتی میخوای یه عادت جدید و مثبت ایجاد کنی
این عادت اونقدر کوچیک کن که به اراده زیادی نیاز نداشته باشی و در هر شرایط حتی وقتی حال و حوصله نداری یا روز پر مشغله‌ای داری و... بتونی انجامش بدی
مثل یک حرکت شنا در که
روز خود نویسنده گفتن
و این نکته که با گام‌های کوچک به موفقیت میرسی
من خودم هم تونستم یه خرده عادت جدید که ورزش ایجاد کنم و الان دو ماه ورزش میکنم
و خود نویسنده هم این کتاب ارزشمند با خرده عادت پنجاه کلمه در روز نوشتن
راستش من قبلاً احساساتم خیلی روی اهدافم و کارایی که میخواستم انجام بدم تاثیر میزاشت
مثلاً یه روز ورزش میکردم یه هفته بیخیال ورزش میشدم یا اگه روزی حالم خوب نبود کلا اونروز هیچ کاری نمی‌کردم
و اینکه خیلی خجالتی بودم
ولی این جمله که از کتاب یاد گرفتم نزارید احساساتتون روی اهدافتون تاثیر بزاره انگار یه جرقه تو زندگی من ایجاد کرد باعث شد من به خودم بیام شروع کنم به تغییر دوماه پیش این کتاب شروع کردم امروز که آخرین صفحه کتاب مطالعه کردم من تا حد بسیار زیادی به خجالتی بودنم غلبه کردم و دو ماه متداوم ورزش میکنم و وزن کم کردم و حالم خوبه
کتاب خوبیه لطفاً مطالعه کنید مرسی از کتابراه
Mitrandis
۱۴۰۲/۲/۲۸
من در حال تحقیق روی عادت‌ها هستم و مباحثی که در پیرامون اون قرار میگیره با نام mirrorro اگر کسی مثل من داره تحقیق میکنه میتونیم بحث کنیم.
این کتاب در واقع مکملی جانبی هست برای کتاب عادت‌های اتمی از کلیر و شما اول بهتره اون رو بخونید چون جامع تره و سازمان یافته تره. صفحات اولیه کتاب عادت‌های اتمی
زیاد به درد نمیخوره ولی به مرور در انتها مطالب مهم میشن و بعد این کتاب رو بخونید و از اطلاعاتی که داره در کنار (اون دسته بندی نقشه‌ای که عادت اتمی بهتون میده) بنویسید.
چون این کتاب اصلا نقشه و سازماندهی خوبی نداره نداره حدودا ۳ قدم آخرش هستن که واقعا حرفی برای گفتن دارند
اگر دارین در مورد این مبحث خیلی دقیق تحقیق میکنید این مباحث رو هم بخونید.. مثلا ۱. اراده ۲. صبر و عجولی ۳. خودکنترلی ۴. کمالگرایی
این نویسنده یک کتاب دیگه راجب کمال گرایی داره و تا حدی قابل قبول و خوبه.
این کتاب رو پیشنهاد میکنم به کسانی که زیاد اهل کتاب خواندن نیستن چون روان و عامیانه نوشته شده و زیاد از مبانی تحقیقاتی یا نقشه پیچیده استفاده نکرده، ولی همین مزیت؛ برای کسایی که میخوان خیلی جامع تر در مورد عادت بدونن تبدیل به یه ویژگی منفی میشه.
من در تِل هستم،
خانم کتابخوار
۱۴۰۱/۱۰/۱۰
خرده عادتها از گایز، خرده عادتها (عادتهای اتمی) از کلیر و اثر مرکب هر سه کتاب بر روی بهبود سبک زندگی متمرکز شدن اگر یادتون باشه اکثر اوقات در مدرسه کسانی که طول ترم درس خونده بودن نمرات بهتری از شب امتحانی‌ها داشتن! کدوم کتاب بهتره؟ هر سه کتاب در یه سری مطالب با هم اشتراکاتی دارن و اگر هر سه کتاب و رو بخونید این تکرارها باعث تثبیتِ هر چه بهترِ این مفاهیم، در ذهنتون میشه.
اگر اهل مطالعه نیستید بهتره در راستای عمل به این کتاب‌ها یکی از عادت‌هایی که در زندگی برای خودتون می‌سازید عادت مطالعه روزانه باشه اونوقت می‌تونید هر سه کتاب رو بخونید اینو یادتون باشه انسان همیشه به یادگیری نیاز داره و کتاب‌هایی مانند این سه کتاب که گفتم می‌تونن شما را به موفقیت در هر زمینه‌ای که مدنظرتون هست نزدیکتر کنن.
اینا کلیت کتاب بود و اگر کتابی رو خلاصه بخونید به احتمال زیاد فوت و فن کوزه گری رو از دست خواهید داد! پس حتما کتاب‌ها رو کامل بخونید.
امیرحسین فراهانی
۱۴۰۱/۸/۲۰
یک کتاب خوب! نکات مثبت: واقعا آشنایی با ایده‌ی " خرده عادت‌ها " هم در زندگی روزمره و هم در رسیدن به اهداف خیلی کمکتون میکنه مطمئن باشید! کتاب درمورد اینه که چطور با برداشتن قدم‌های کوچک و راحت (بدون نیاز به انگیزه) در مسیر هدف هاتون قرار بگیرید و به انجام کارهایی که سرعت شما رو در این مسیر بیشتر " میکنه عادت " کنید! جالبه نه؟ کتاب‌هایی در این باب واقعا خواندنی هستن! این کتاب هم یکی از اون خوبهاش هست بنظر من نکات قابل انتقاد: ترجمه با اینکه خیلی روان و گویاست اما میتونست قوی تر باشه تا به جذابیت کتاب اضافه کنه!. چون نویسنده در حقیقت با لحن خیلی شیرین و جذاب تری کتاب رو نوشته! در مقایسه با کتاب خرده عادت‌ها اثر " جیمز کلیر "، ترجمه‌ی خانم " زهرا صادقی "؛ در مورد این اثر پرفروش " استفان گایز " کم لطفی شده بود. و میشد با ترجمه‌ی بهتر به جذابیت کتاب افزود... جمع بندی: یک کتاب خوب و بسیار کاربردی به حتم از خوندنش پشیمان نخواهید شد.
Amirreza Najafi
۱۴۰۱/۸/۱۹
روشی که کتاب برای پیشرفت و ساخت عادت معرفی کرده بسیار متفاوت و البته بسیار موثرتر هست از نظر من.
چرا که با یاد دادن اینکه انگیزه و اراده چگونه می‌توانند مارا به موفقیت برسانند و چرا باید بین این دو اراده را انتحاب و آنرا قوی تر کرد، در طی مدت کوتاهی از فردی که حرکتی نداشت و ثابت بود یا برنامه را
هایش به عقب می‌انداخت یا دو روز اهدافش را دنبال می‌کرد و سه روز بعدی را ازدست می‌داد، به فردی با اراده و عاداتی خوب تبدیل می‌شوید و با روش‌ها و قوانینی که در کتاب یاد داده شده حتی در موقیعت‌های سخت زندگیتان هم می‌توانید به اهداف خود پایبند بوده و حداقل هارا انجام دهید و هیچ جایی برای هیچ بهانه‌ای در این روش نیست.
قبل از اینکه کتاب را زود قضاوت کنید، آن را کامل خوانده و اجرایش کنید چرا که با این روش‌ها می‌توانید به تفاوت بین انگیزه و اراده پی ببرید.
ن د ا ز ر ن د ی
۱۴۰۲/۱۲/۱۶
استفان گایز را در ترجمه دیگر از شادن پژواک، خانم ستوده طاهریان، در کتاب خرده عادت‌ها، پیشتر خوانده بودمش اکنون با ترجمه نرگس محمدی نیز خواندنش و دوست بیشتر همی داشتمش (کاملا به نثر قدیم، کلمات مرادف شد، فتبارک ا... احسن الخالقین) در هر دو ترجمه، موضوع کتاب کاربردی و علمی است و می‌توان مرجعیت به آن مستندی داد. استنادی که با علم گایز، و عمل استفان، پیشتر آزموده شده است و احساس کمال را در نویسنده برانگیخته است. حسی که هر مخاطب نیز با خواندن و عمل به این قاعده اصلی و علمی و موجز، می‌تواند به آن برسد. می‌خواهید کاری انجام دهید و اهمالکاری می‌کنید فقط با خرده‌های مسخره، آن را به تسخیر درآورید. شیطنت‌های مغزی را بشناسید و از انگ زدن به خود دست بردارید. تو می‌تونی
ناهید ضرغامی
۱۴۰۰/۱۰/۱۰
عالی بود به دلیل اینکه برای ما ایرانیها بسیار مفید است زیرا هر کاری را همیشه به تاخیر انداخته واز شنبه از بعد از عید برای همه آشناست دراین کتاب سفارش می‌کند که از کوچکترین کار شروع کنید حتی شده یک حرکت ورزشی وادامه دهید تا برای شما عادت شود وهم اراده شما قوی شده وچون بسیار ساده است حتما انجام میدهد و راه کارهای ساده و مفید برای انجام در کتاب وجود دارد که به تمام افراد توصیه می‌کنم حتما مطالعه کنید حتی شده روزی دو صفحه حتما لذت میبرید ومی توانید در مسیر بهتری زندگی کنید🌸 باسپاس از کتابراه عزیز🌸
Ayoob Varnaseri
۱۴۰۱/۱/۷
اااالی عااااالی عاااااالی
بهترین کتابی که تو عمرم خوندم
خیلی دقیق و علمی و با تحقیقات و پژوهش‌ها توضیح داده و البته این راهکارو الان من دقیقا ۳۵ روزه که دارم انجام میدم خیلیییییییی عالیه
توصیه میکنم به هرکی میخواد نتیجه‌های متفاوت از قبلش بگیره.
یه نکته بگم در قالب انتقاد جسارت نشه ولی یه از و
جاهایی متن کتاب برام نامفهوم بود که حس میکنم ترجمه گر محترم کمی کوتاهی کرده وگرنه خوده نویسنده قطعا قلم شفافی داره.
البته که لازمه هرکتابی چندبار خونده شه.
درکل فوق العاده است پیشنهاد میکنم خیلییییی هم پیشنهاد میکنم.
از کادر زحمت کش کتابراه هم بی نهایت و بی اندازه و خیلی عمیق تشکر میکنم.
مهدی خامنه
۱۴۰۱/۱۰/۵
این کتاب خیلی خوب در مورد کارکرد‌های مغز و ارتباطش با رفتارها و عادتها توضیح داده و در ادامه خیلی خوب در مورد فواید خورده عادت‌ها و تداوم اونها و احتی یجاد انگیزه‌ای که ممکن هست بکنن تا اون رفتار رو حتی فراتر از حد خورده‌عادت انجام بدیم.
و یه سری چارچوب‌های جالبی برای برنامه ریزی برا خورده گفته و
عادت‌ها که میشه برای برنامه ریزی در خیلی از رفتار کارها، استفاده کرد بخصوص در کتاب دیگر نویسنده به‌نام عادتهای انعطاف‌پذیر که بسیار توصیه میشه در ادامه این کتاب خونه بشه.
کلا این کتاب و کتاب عادتهای انعطاف پذیر نگاه متفاوت دارن نسبت به کتاب‌های دیگه و بسیار کاربردی هست و این رو میتونید درک کنید.
علیرضا غفوری
۱۴۰۱/۱۱/۲۱
این نظر رو درحالی مینویسم که برای دومین بار دارم این کتاب رو میخونم
راستشو بخواید این کتاب به درد بخور‌ترین کتابی هست که تا الان خوندم
باعث شدش که درس خوندن واسه کنکور رو شروع کنم و از اتلاف وقت دست بردارم
اما یه عادت بدی هم داشتم که به واسطه این کتاب کاملا ریشه ش خشکیده شد.
در این کتاب حرفی و
از چگونگی حذف عادات منفی زده نشده اما راه ساخت عادات مثبت به شیرینی بیان شده زمانی که عادتی مثبت ساخته بشه میتونه با عادت منفی رقابت کنه و اونو کنار بزنه.
کتاب دیگری هم نویسنده داره که همین مترجم هم فارسیش کرده به اسم چگونه کمال‌گرا نباشیم، این کتاب هم کتاب خوبیه...
کاربر mansouri24
۱۴۰۰/۱۲/۱۰
با مطالعه این کتاب متوحه میشیم شاید ناموفق بودن بسیاری از ما در ساخت عادتای جدید، ربطی به خود ما نداشته باشه و مشکل از راهکارهایی بوده که تا الان در کتاب‌ها یا سخنرانی‌ها خوندیم و شنیدیم و به کار بردیم.
قطعا در ایجاد عادتهای جدید عواملی غیر از انگیزه و تکرار مداوم موثرن و باید سهم همه اون‌ها رو و
درنظر گرفت.
با راهکارهایی مثل متعادل بودن، قدمهای کوچیک برداشتن ساختن خرده عادتها و ارائه اطلاعات مفید و شناخت زوایای مختلف در اجرای یک تصمیم، نقش مهمی در شکل گیری خرده عادتها و بهره وری از زمان و انرژی داره و توانایی تصمیم گیری و اقدام رو برای ما روشنتر و عملی تر میکنه.
اکبر سفردوست
۱۴۰۰/۱۱/۴
دیدگاه اقای استفان گایز به ایجاد عادات خوب، که در کتاب "خرده عادت ها" مفصل به توضیح آن پرداخته بسیار بسیار جالب و در عین حال کاربردی است.
یک انسان می‌تواند با خواندن این کتاب زندگی خود را زیر و رو کند زیرا که بنده به شخصه با این روش خلاقانه‌ای که آقای استفان گایز شرح دادند، عادت‌های خوبی برای خود
ایجاد کرده‌ام که قبلا هر روز انجام دادن این کارها برایم مثل یک رویا بود.
از خانم نرگس محمدی بخاطر این ترجمه‌ی روان و ریزبینانه نیز کمال تشکر را دارم که با این کار جملات کتاب را بهتر و قابل فهم تر کرده برای فارسی زبانان عزیز دنیا.
Erfan Gohar
۱۴۰۰/۱۲/۱۰
واقعا کتاب فوق العاده ایه و به شدت پیشنهاد میشه. مخصوصا برای افرادی که انجام کار جدیدی رو برای خودشان دیر یا سخت یا گاهی غیر ممکن می‌دونن. این کتاب طرز تفکر افراد رو نسبت به انجام و از همه مهم تر شروع به انجام کار‌ها رو تغییر میده و نشان میده که ساخت خرده عادت‌های واقعا ناچیز (از لحاظ حجم و سختی و کار ناچیز) چقدر میتونه تاثیر گذار باشه افراد رو با بکار گیری انرژی محدودی به هدف به ظاهرا دشوار و بزرگشان برسونه. مضمون این کتاب مشابه کتاب اثر مرکب از دارن هاردی است که از دیگر آثار پرفروش و تاثیرگذار جهان می‌باشد.
مشاهده همه نظرات 528

راهنمای مطالعه کتاب خرده عادت‌ها: عادت‌های کوچک‌تر، نتایج بزرگ‌تر

برای دریافت کتاب خرده عادت‌ها: عادت‌های کوچک‌تر، نتایج بزرگ‌تر و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.