معرفی و دانلود کتاب چگونه کمال گرا نباشیم

عکس جلد کتاب چگونه کمال گرا نباشیم
قیمت:
40000 تومان - 4.99€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب چگونه کمال گرا نباشیم و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب چگونه کمال گرا نباشیم و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب چگونه کمال گرا نباشیم

کتاب چگونه کمال گرا نباشیم نوشته‌ی استفان گایز روشی جدید را برای دستیابی به زندگی بدون ترس در اختیارتان قرار می‌دهد. این کتاب که شما را از باورهای محدودکننده آزاد می‌کند و یاری می‌رساند تا کمال‌‌گرایی را کنار بگذارید، در زمره‌ی پرفروش‌ترین آثار روانشناسی قرار دارد.

درباره کتاب چگونه کمال گرا نباشیم:

کمال‌گرایی در زندگی مانند تله‌ای عمل می‌کند که فرد را دچار توهم برتری می‌نماید و مانع پیشرفت وی می‌شود. شاید تصور کنید بهترین بودن ایده‌ای جاه‌طلبانه است و شما را به اوج می‌رساند، اما در حقیقت شرایط سقوط شما را مهیا می‌کند. اگر ذهن خود را اسیر برتری و کمال نمایید از ترس ناتوانی در اجرای ایده، حتی قدمی هم در آن مسیر بر نمی‌دارید. از طرف دیگر، کمال‌گرایی دست شما را برای پیدا کردن بهانه باز می‌گذارد، بهانه‌هایی را می‌یابید تا کاری را آغاز نکنید و شکست نخورید.

استفان گایز (Stephen Guise) نویسنده‌ی کتاب چگونه کمال گرا نباشیم (How to Be an Imperfectionist) از راهی می‌گوید که برای کنار گذاشتن کمال‌گرایی رفته است و تجربیات خود را با شما در میان می‌گذارد. ماجرا از زمانی آغاز شد که هدف بزرگی مانند 50 حرکت شنای روی زمین را کنار گذاشت و هدف خود را به بخش‌ها و لقمه‌های قابل هضم‌تری تقسیم نمود. او ایده‌آل‌ترین شرایط را رها می‌کند؛ یعنی به جای رفتن به باشگاه، ورزش خود را در خانه و روی تخت‌خوابش انجام می‌دهد.

به عبارتی می‌توان چنین برداشت کرد که گایز سطح توقع خود را از ایده‌آل به معمولی پایین آورد تا فعالیت‌های مورد نظر را هر روز ادامه دهد و آن را به عادت هر روزه‌ی خود تبدیل کند. این نویسنده خرده‌عادت‌ها را راه حل اصلی مشکل بزرگی مانند کمال‌گرایی می‌داند و با استفاده از این شیوه زندگی خود را دگرگون ساخت.

کتاب چگونه کمال گرا نباشیم به چه کسانی پیشنهاد می‌شود؟

اگر فردی کمال‌گرا هستید و همواره تمایل دارید بهترین باشید، این کتاب را حتماً بخوانید. میلیون‌ها انسان از راهنمایی‌های گایز استفاده می‌کنند و زندگی بهتری دارند، چرا شما جزو این افراد نباشید؟!

نکوداشت‌‌های کتاب چگونه کمال گرا نباشیم:

- این کتاب سزاوار کلاسیک شدن است. (Melissa Wiederrecht)
- یک راهنمای هوشمندانه برای پیشرفت واقعی. (Jason)
- این کتاب به آزادی من کمک کرد! (Sonia Thompson)
- من کتاب را به تازگی به پایان رسانده‌ام و از قبل احساس می‌کنم که تغییر پارادایم اتفاق می‌افتد. (goodread21)
- استفان به طور ماهرانه تحقیقات علمی را با تجربیات شخصی، آزمایش و خطا و داستان‌های خواننده درهم می‌آمیزد. از همه مهم‌تر، استیفن راه حل‌های بسیار ساده‌ای را برای مبارزه با مشکل ارائه می‌دهد. اینها همه ایده‌های مفهومی تغییر نگرش شما نیستند. آن‌ها گام‌های عملی هستند که پیشرفت فوری را فراهم می‌کنند. (Douglas)

جملات برگزیده کتاب چگونه کمال گرا نباشیم:

- در دنیایی که پیوسته می‌کوشد تا تو را به چیز دیگری تبدیل کند، خود بودن مهم‌ترین دستاورد است.
- مهم نیست که چقدر آرام می‌روی، باز هم از کسانی که روی مبل لم داده‌اند، جلوتری.
- وقتی انتظارات کسی به صفر می‌رسد، به معنای واقعی شکرگزار آنچه که دارد، می‌شود.
- من همیشه زیبایی را در چیزهای عجیب و ناکامل می‌جویم. آن‌ها بسیار حیرت انگیزترند.

استفن گایز را بیشتر بشناسیم:

او علاوه بر نویسنده به عنوان کارآفرینی موفق در سطح جهانی شناخته می‌شود. آثار استفن به 18 زبان دنیا ترجمه شده‌اند و معروف‌ترین کتاب وی خرده‌عادت‌ها نام دارد که برای مدت‌ها در فهرست پرفروش‌ترین آثار آمازون و نیویورک تایمز قرار داشت.

در بخشی از کتاب چگونه کمال گرا نباشیم می‌خوانیم:

قرار گرفتن در هر شرایطی، پوست بیرونی‌تان را در برابر حس درد و یا وحشت، ضخیم‌تر می‌کند. خانمی که به طور مرتب سخنرانی بدی ایراد می‌کند، هر بار که می‌گذرد، نسبت به دفعه اول، حس بد کمتری به او دست می‌دهد. آری، ذهن ما تا این حد عجیب است. طبق گفته یک روان‌شناس به نام نیکو فریجا، «با گذر زمان شیرینی لذت‌های مداوم، بی مزه می‌شود و سختی‌های مداوم نیز، تلخی‌شان را از دست می‌دهند.»

اگر اجازه بدهید که هر مشکلی شما را از کاری باز بدارد، خود را از یک زندگی پرمعنا، محروم کرده‌اید، اما اگر تا جایی که توان دارید، برای رسیدن به هر آنچه که می‌خواهید، تلاش کنید، همه مشکلات را حل خواهید کرد. آزمون و خطا، راهی ‌است به سوی پیشرفت! این روش آزمون خود را پس داده است.

اگر کسی برای انجام کارهایش، با شک و تردید خود کلنجار می‌رود، چه مهارتی را باید در خود تقویت کند که مستقیماً بتواند از آن کمک بگیرد؟ پیش‌تر، به این پرداختیم که چگونه کسانی که کارهایشان را به تأخیر می‌اندازند، به سختی می‌توانند از مرحله تأمل بیرون آیند. زیرا نه تنها در مورد ایده‌شان تردید دارند، بلکه از این جهت نیز تردید دارند که آیا ایده‌ای که در سر دارند، بهترین ایده است یا نه؟ یک درمان عمل‌گرایانه برای این مشکل وجود دارد و آن سرعت است.

بالا بردن سرعت، یکی از مهارت‌های انسانی است که آن را دست کم می‌گیریم. مانند هر مهارت دیگری، می‌توان تا نقطه‌ای آن را تمرین کرد و گسترش داد که پرونده تمام تردیدهای جزئی‌تان را در مورد کارهای مهمی که می‌توانند زندگی‌تان را بهبود ببخشند، به سرعت ببندید. بیایید ببینیم که چگونه می‌توان تصمیمات سریع‌تری گرفت.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه مترجم
پیش گفتار
بخش 1: مقدمه
بخش 2: ذهن کمال‌گرا
بخش 3: سم کمال‌گرایی
بخش 4: آزادی معمول‌گرایی
بخش 5: انتظارات غیرواقعی
بخش 6: نشخوار ذهنی
بخش 7: نیاز به تایید شدن
بخش 8: نگرانی از ارتکاب اشتباه
بخش 9: تردید در مورد انجام کارها
بخش 10: راهنمای کاربردی
بیشتر از این کتاب!
سپاس

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب چگونه کمال گرا نباشیم
نویسنده
مترجمنرگس محمدی
ناشر چاپیانتشارات شمشاد
سال انتشار۱۳۹۸
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات244
زبانفارسی
شابک978-600-8392-70-5
موضوع کتابکتاب موفقیت و خودسازی
قیمت نسخه الکترونیک
40000 ت - 4.99 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب چگونه کمال گرا نباشیم

سعید خانی
۱۴۰۲/۹/۱
این کتاب درباره کمالگرایی است، برخی افراد انقدر درگیر این موضوع هستند که خودشون درک کردند که مشکلی در وجودشان هست، اما اکثر افراد درگیر این کمالگرایی هستند ولی متاسفانه اونو نه تنها یک مشکل بلکه یک نقطه قوت میپندارند. به قول یکی از نویسندگان این تنها بیماری و معضلی است که مردم به آن افتخار میکنند. کمالگرایی یعنی صفر یا صدی دیدن همه چیز. فرد کمالگرا یا باید همه چی خوب و درست باشه یا اصلا نباشه. به همین خاطر کمترین لذت رو از زندگی میبرند. این کتاب با توصیه‌های کوچک و قابل اجرا سعی میکنه کمالگرایی افراد را درمان کنه. ولی مهمتر از همه باید از کمالگرایی در اجرای تمرینها و توصیه‌ها پرهیز کرد. با خیال راحت بدون استرس از انجام ندادن تمرینها، در کمال آرامش به توصیه‌ها عمل کنید. در نظر داشته باشید که شما دارید این کتاب رو میخونید تا کمالگراییتون درمان بشه پس لطفا با این کتاب کمالگرا رفتار نکنید. لازم نیست تمام تمرینات را انجام بدین کافیه هر روز پس از مطالعه کمی بهتر بشید.
مائده اصغری
۱۴۰۲/۶/۲۷
از نظر بنده کمال گرایی در دو مدل براى آدم‌ها تو سطوح مختلف توانایى، نمود پیدا مى کنه، یک مدل کسى که نسبتا عملگرایى خوبى هم داره به شکل بلند پروازى هست و شخص از هم رنگ جماعت بودن خیلى خوشش نمیاد که این مدل، آسیب هاى خودش رو داره. اما نوع دوم که منظور این کتاب بیشتر این مدل هست، شخص به شدت از اشتباه کردن، نقص داشتن و بطور کلى شکست خوردن ترس داره و ذهن از کمال گرایی به عنوان یه مکانیزم دفاعى استفاده مى کنه که این حالت رو پوشش بده!! شخص کمالگرا، حد کمال رو ملاک قرار میده در تعیین اهداف، در توقعش از توانایى هاى خودش، توقع از امکانات و شرایطى که باید مهیا باشه تا بخواد کارى رو انجام بده و بنابر این پیشرفت هاى بسیار اندکى داره و اکثرا ساکن و غیرفعال هست، این کتاب هر آنچه را که براى اصلاح و بهبود این عارضه وجود داره رو به نحو احسن توضیح داده و کاملا کاربردی و عملى هست. ترجمه کتاب هم در سطح خوبى بود
حسین بهاری
۱۳۹۹/۱۱/۱۳
ترجمه خیلی روان نیست اما اونقدر هم ناجور نیست که متوجه اصل مطلب نشید شاید چند جمله در هر فصل بد ترجمه شده باشه اما بقیه کتاب نسبتا ترجمه خوبی داره و واقعا ارزش خوندن داره و یکی از بهترین کتاب‌ها در حوزه درمان کمالگرایی هستش.
با این کتاب خیلی خوب میتونید عادت کمالگرایی رو درک کنید و متوجه میشید و
کمال‌گرایی چطور باعث تخریب شما عزت نفستون میشه و نه پیشرفت شما.
از طرفی تمرینات بسیار خوب و عملی برای افزایش اعتماد به نفس و رفع کمالگرایی به شما میده.
دوستان معمولی بودن به معنای پیشرفت نکردن و بهتر نشدن نیست بلکه به این معناست که برای پیشرفت نیاز نیست همه چیز عالی باشه و با این کتاب اینو درک میکنید.
رها شاه مرادی
۱۳۹۹/۱۲/۲۳
کتاب خوبیه (اگه کمال گرا هستی، حتما با دیدن لغت " خوبیه " کمی از خرید کتاب نا امید شدی، با خودت میگی چرا عالی نیست ولی دقیقا همین نوع تفکر، نشون دهنده‌ی نیازت به خوندن این کتابه)
اگر چه ترجمه روانی نداره، اما از نظر مفهوم، بسیار پر محتواست. اگه کمال گرایی و ته ته دلت حتی ذره‌ای به کمال گرا بودنت
افتخار می‌کنی، بهت پیشنهاد می‌کنم تا بقیه‌ی عمرت رو با کمال گرایی به خودت زهر نکردی، کتابو بخون.
بهترین هارو برات آرزو می‌کنم.
nastaran birgani
۱۴۰۲/۳/۱۶
کتاب خیلی خوبیه، تو بخش اول به خوبی اینکه کمال گرایی چیه و ویژگی هاش رو تشریح می‌کنه و تو بخش دوم شروع به دادن راه حل‌های قابل اجرا برای مقابله با کمال گرایی می‌کنه. وقتی میفهمید کمال گرایی چقدر زندگیتون رو محدود و بسته کرده، هر چه بیشتر انگیزه می‌گیرد که یک انسان معمولی گرا بشید و دیدتون رو به عوض مسائل کنید و خودتون رو توی شرایط‌های جدید گذاشته و رشد کنید و به معنی واقعی کلمه زندگی رو تجربه کنید. این کتاب رو به تمام کسانی که فهمیدند کمالگرایی سبب مانع پیشرفت تو زندگیشون شده و عزم دارند که این روند رو تغییر بدهند پیشنهاد می‌کنم.
Eisa Getmiri
۱۳۹۹/۱۲/۱۶
ترجمه روانی نداره و مجبور به خواندن متن انگلیسی در کنار متن فارسی شدم. بیشتر به نظر میرسه کتاب با Google Translate ترجمه شده باشه تا توسط یک انسان. ولی مطالب کتاب آبی است بر آتشِ همیشه سوزان آدمهای کمال‌گرایی مثل من. این کتاب با شناختی که از کمال‌گرایی به دست خواننده میده، زمینه رو برای تمرین، و با تغییر مبارزه کمال‌گرایی خیلی آسان‌تر میکنه. اگر ترجمه کتاب‌ هم خوب می‌بود حتما شایسته ۵ ستاره بود، ولی ۴ ستاره میدم به خاطر ترجمه غیر روان.
پریسا بابایی
۱۴۰۲/۶/۲۲
اگه انسان کمال گرایی هستی و فکر میکنی هنوز وقتش نشده و یا شرایطش پیش نیومده و اینکه مدام بهانه جویی میکنی و موفقیت افراد دور و برت برات کم اهمیت هست و احساس میکنی آدم باید بیشتر از اینا خوب عمل کنه و بدون اینکه عمل گرا باشی توی ذهنت منتظر یه فرصت برای رشد و پیشرفتی این کتاب خیلی کمکت میکنه من از رو روی نظرات مثبت این کتاب خریدم و چون این کتاب خیلی دیدم رو عوض کرد برای تشکر از نویسنده و مترجم این نظر رو ثبت میکنم.
S T
۱۴۰۰/۶/۱۸
به نظرم جزو کتابهای خوب در این زمینه است و ترجمه خوبی هم دارد. اگر کمال گرایی و انتظار کشیدن برای مهیا شدن همه شرایط مطلوب، همواره مانع حرکت شما شده مطالعه این کتاب را پیشنهاد میکنم.
از جملات کتاب: «کمال گرایی با بیش از اندازه محافظت کردن از ما در برابر اشتباهات و شکست‌هایی که ممکن بود ناکامی‌هایی کوتاه مدت و اما کامیابی‌هایی بلندمدت به ارمغان آورند، در طولانی مدت ما را ضعیف می‌کند.»
ابوالفضل حسین زاده
۱۴۰۱/۱۱/۲۴
این کتاب ترجمه بسیار خوبی داره بسیار روان و سلیس. اگر مقداری تفکر شما نزدیک به بحث کمال گرایی باشه با مطالب کتاب همذات پنداری بسیاری خواهید داشت آنقدر که از خوانش اون سیر نشده و دوست دارید فصل‌ها رو یکی پس از دیگری مطالعه کنید
اگر به دنبال مبحث کتاب گرایی هستید حتماً این کتاب رو مطالعه کنید علاوه بر شناخت جنبه‌های مختلف این موضوع راه حل‌های خوبی هم ارائه میده
Masoum Ghafari
۱۴۰۱/۲/۲۵
کتابهای استفان گایز ارزش حداقل یک بار خواندن را دارد. این کتاب هم مثل خرده عادت‌ها نگاه تازه و اررشمندی ارائه می‌دهد که بهتر خودمان را بشناسیم و ارزیابی کنیم و چگونه موانعی را که از طریق ذهن خودمان برای دست به عمل زدن ایجاد کرده ایم را از سر راه برداریم. اینکه مدام در حال انتظار برای کامل شدن امکانات و پیش نیارهای غیر ضروری نباشیم و دست به عمل بزنیم خود نیمی از راه است.
کیوان همایون پور
۱۴۰۲/۱/۱۴
کتاب کاملیه هم تک به تک مشکلات و دغدغه‌های کمالگرایی رو بررسی میکنه و راهکار میده به نظر من خوندن همین یه کتاب برای کنترل و بهبود کمالگرایی کافیه و بقیه مسیر فقط اجرای توصیه‌های کتاب و مرور نکاتشه تا کم کم ملکه ذهن بشه، اصلا همین که من دارم میگم همین یه کتاب *کافیه* بدونید که خیلی تاثیرگذاره البته اگر خوب بخونید و به توصیه هاش عمل کنید، موفق باشید
زهرا
۱۴۰۳/۱/۴
کتاب چگونه کمالگرا نباشیم، یک راهنمای خیلی عالی برای افردای هست که این مشکل رو دارند، افرادی که انگیزه توانایی و امکانات لازم برای موفقیت رو دارند اما هیچ کاری تغیر وضعیت خودشون نمی‌کندد یا کسایی که میگن یا باید همه چیز عالی باشه یا من شروع نمی‌کنم و.... این کتاب یکی از بهترین راهنما‌ها برای از بین بردن راحت کمالگرایی هست.
مینا....
۱۴۰۲/۱/۳۰
کتاب خوبیه، چون نویسندش خوب بوده!! یکم ترجمه گنگ و خسته کنندس!
اما درکل خوبه، ارزش خوندن و استفاده کردن داره، این هزینه‌ای ک میدی رو توی یک پنجم کتاب میفهمی ارزش داشته، اغلب مشکلات چه نوجوونا چه جوونا و چه خانواده‌ها از همین کمالگرایی سرچشمه میگیره ک با خوندن این کتاب میفهمی و میتونه برش غلبه کنی، آقااا!! لاقل میفهمی خودت با خودت چندچندی!!
محمد جواد امیدی
۱۴۰۰/۱۲/۲۴
واقعا خیلی خیلی کمکم کرد. حالا فعلا که این طور بوده تا بعدش هم ان شاء الله بمونه همینجوری
ولی واقعا کمک کننده ست
من کلی کتاب برنامه ریزی و مدیریت زمان خوندم اما بعد یه مدت بازم بازدهیم میومد پایین
به تازگی فهمیدم مشکل من بلکه خیلی از ایرانیا ایده آل گراییه و با خوندن این کتاب قسمت بزرگی از مشکلم حل شده فعلا
Hossein M
۱۴۰۱/۱۰/۳۰
این کتاب از نظر نوشتاری بسیار بد ترجمه شده است اما از نظر مفهومی، کتاب بسیار عالی‌ای است. این کتاب بر اساس منطق و آنچه که عملی است به شما راه حل پیشنهاد می‌کند. با کتاب‌های انگیزشی که صرفاً به شما یک انگیزه‌ی زودگذر می‌دهند بسیار فرق دارد و کاری می‌کند که شما با انجام دادن کار مورد نظر، انگیزه پیدا کنید و ادامه دهید.
مشاهده همه نظرات 117

راهنمای مطالعه کتاب چگونه کمال گرا نباشیم

برای دریافت کتاب چگونه کمال گرا نباشیم و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.