معرفی و دانلود کتاب خشکسالی

عکس جلد کتاب خشکسالی
قیمت:
57000 تومان - 6.49€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب خشکسالی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب خشکسالی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب خشکسالی

کتاب خشکسالی، رمانی بی‌نظیر و درخشش نوری است در تاریک‌ترین گوشۀ یک شهر سوخته. این اثر اولین رمان جین هارپر بود که در سال 2016 منتشر و با استقبال زیادی رو‌به‌رو شد.

رمان خشکسالی (The Dry) در سال 2017 جوایز متعددی از جمله جایزۀ خنجر طلایی انجمن جنایی‌نویسان انگلستان، جایزۀ ادبی ویکتورین پریمیِر و جایزۀ کتاب ناشران مستقل آمریکا را از آن خود کرد. جین هارپر (Jane Harper) در سال 2018 نیز موفق به کسب جایزۀ بهترین رمان جنایی - تریلر بریتانیا شد. (فایل کتاب در تاریخ 1 بهمن 1397 به روز رسانی شده است.)

استرالیا، بدترین خشکسالیِ قرن را تجربه کرده و دو سالِ پی‌درپی در کییِوارا، شهر کوچکی واقع در پنج مایلیِ ملبورن، هیچ بارانی نباریده است. پیامدهای این خشکسالی، زمانی تحمل‌ناپذیر می‌شود که سه نفر از اعضای خانوادهٔ هادلر به‌ قتل می‌رسند. همه تصور می‌کنند لوک که پس از کشتن همسر و پسر شش‌ ساله‌اش اقدام به خودکشی کرده، گناهکار است. آرون فالک، پلیس فدرال، با دریافت نامه‌ای، پس از بیست سال به زادگاهش بازمی‌گردد تا در مراسم خاک‌سپاریِ بهترین دوست دوران کودکی‌ و نوجوانی‌اش، لوک، شرکت کند. او برخلاف میلش و‌ به درخواست خانوادهٔ مقتول، در جریانِ رسیدگی به پرونده قرار می‌گیرد و به‌ناچار با مردمی رو‌به‌رو می‌شود که بیست سال پیش او را طرد کردند، چرا که فالک و لوک آن زمان رازی را پنهان کرده بودند که ممکن است اکنون با مرگ لوک برملا شود. با تحقیقات گسترده‌ای که فالک روی پروندهٔ هادلرها انجام می‌دهد، پرده از اسرار دیگری برداشته می‌شود و سرانجام به این نتیجه می‌رسد که در شهرهای کوچک، همواره رازهای بزرگی نهفته است.

این کتاب صرفاً ماجرای یک قتل نیست، روایتی است از دو داستان که به فواصل زمانی بیست سال رخ داده‌اند. ماجرای یک قتل که باعث می‌شود داستانی کهنه مانند یک دُمل چرکی سر باز کند و پرده از اسراری برداشته ‌شود که بیست سال پیش به دست فراموشی سپرده شده بودند و اکنون با برگشتن آرون فالک، همه درصدد کشف حقیقت ماجرا هستند.

مقدمۀ کتاب خشکسالی کمی معماگونه است و در عین‌ حال، بخش مهمی از داستان را نیز به تصویر می‌کشد. داستان با توصیف تلخ و دردناک خانه‌ای آغاز می‌شود که هادلرها در آن به‌ قتل رسیده‌اند. جملات آغازین این کتاب نه تنها خواننده را به‌ شدت تحت تأثیر قرار می‌دهد، بلکه او را در وضعیتی دلهره‌آور رها کرده و وادار می‌کند که داستان را دنبال کند.

از نقاط قوت این کتاب می‌توان به توصیفات زیبایی اشاره کرد که نویسنده از شهر و مردم بومی آن‌جا ارائه داده است. از رودخانه‌ای که در گذشته پُر آب بوده و اکنون تبدیل به یک بستر خشک و بی‌حاصل شده. از مردمی که از خشکسالی به ستوه آمده‌اند و شرایط دشواری را پشت سر می‌گذارند و با قتل سه نفر از اعضای خانوادۀ هادلر، شرایط برای آن‌ها سخت‌تر می‌شود.

از دیگر مواردی که حس کنجکاوی خواننده را برمی‌انگیزد و او را به متن ماجرا می‌برد، توضیح برخی ظرایف، پیچیدگی‌ها و سرنخ‌هایی است که در فصل‌های مختلف ارائه شده است که ذهن خواننده را همواره به چالش می‌کشد و این نشان دهندۀ ذهن خلاق و ایده‌پرداز نویسنده است.

موضوعاتی هست که فرم داستان را برهم می‌زنند و خواننده را به زمان گذشته سوق می‌دهند، اما ترتیب وقایع به گونه‌ای است که هرگز سردرگمی ایجاد نمی‌شود.

جین هارپر معتقد است که اگرچه این رمان ماجرای تلخ و دردناکی را دنبال می‌کند، اما همواره در طول داستان روزنه‌ای از امید به چشم می‌خورد که دلیل اصلی تلاش و فعالیت مردم در آن سرزمین خشک است.

جین هارپر در یک سخنرانی در جشنوارۀ داستان‌های جنایی گفت «زمانی که تصمیم گرفتم بنویسم، ابتدا نمی‌دانستم از کجا باید شروع کنم و چگونه باید تکه‌های داستان را مانند یک جورچین کنار هم بچینم. در واقع هیچ برنامۀ مشخصی برای آن نداشتم؛ بنابراین در دوره‌های آموزشی شرکت کردم و طی دوازده هفته توانستم ایده‌ای که در ذهن داشتم را روی کاغذ پیاده کنم. اصلاً انتظار نداشتم که کتابم را چاپ کنند. با خود گفتم بهتر است هر چه زودتر کتاب را به سرانجام برسانم و هرآنچه که در توان دارم برای نوشتن کتاب بعدی به‌ کار گیرم.»

پس از چاپ، خشکسالی توانست عنوان بهترین رمان جنایی سال 2017 را از نظر بسیاری از منتقدین و سایت‌های گوناگون ازجمله آمازون‌ کسب کند و مورد تحسین اکثر رمان‌نویسان جنایی قرار گرفت.

جین هارپر بر این باور است که برای خلق یک اثر ماندگار باید ابتدا وقایع را کنار هم قرار داد و سپس آستین‌ها را بالا زد و دست‌ به‌ کار شد. او می‌گوید «نوشتن نوعی مهارت است که بهتر است همچون مهارت‌های دیگر نظیر شنا یا نقاشی، آموخته شود و آموزش داده شود. برخی افراد ذاتاً استعداد خوبی در انجام بعضی کارها دارند، اما اکثر مردم می‌توانند از مزایای آموزش حرفه‌ای بهره‌مند شوند و این مهارت را در خود بهبود بخشند.»

برخی نظرات دربارۀ رمان هیجان‌برانگیز خشکسالی:

- اگر قرار است در سال تنها یک رمان جنایی بخوانید، این همان رمان است. (دیلی‌میل)
- یکی از جذاب‌ترین رمان‌اولی‌هایی بود که تاکنون خوانده‌ام. می‌توانستم گرمای استرالیا را حس کنم. واقعاً بی‌نقص بود. حتماً آن را بخوانید! (دیوید بالداچی)
- علی‌رغم اینکه فصل‌هایی از کتاب از زمان حال به گذشته پرش دارد، اما به دلیل فضاسازی و شخصیت‌پردازی فوق‌العاده، خواننده هرگز زمان‌ها را گم نمی‌کند. (روزنامۀ گاردین)
- در این کتاب با جامعه‌ای روبه‌رو می‌شویم که هم به‌لحاظ روانی و هم اجتماعی آسیب‌ دیده است. کییوارا شباهت زیادی به تپه‌های هِنری لاوسون دارد و جین هارپر، این نویسندۀ استرالیایی به‌شکلی منحصربه‌فرد این اثر را خلق کرده است. (ویکند آستریلین)
- اولین اثر جین هارپر آن‌قدر مهیج و پُرکشش است که تمام طول داستان خواننده را به فکر فرومی‌برد و وادار می‌کند که مدام دربارۀ اتفاقاتی که می‌افتد، حدس بزند... باور اینکه این کتاب اولین اثر اوست کمی سخت است. خشکسالی یک داستان جنایی محض است. (نیویورک‌تایمز)

در آغاز داستان خشکسالی می‌خوانیم:

جسدی که بیرونِ خانه بود، از همه تازه‌تر به‌ نظر می‌رسید. درِ ورودی باز بود، انگار کسی دعوت شده بود. با این‌ وجود کمی طول کشید تا مگس‌ها جسد دوم را در آن خانۀ ویلایی پیدا کردند. آن‌ دسته که جرئتِ عبور از راهروی ورودی را داشتند، این‌ بار با جسد دیگری در اتاق‌ خواب مواجه شدند. این‌ یکی کوچک‌تر بود، اما در رقابت با جسد بزرگ‌تر، کمتر خورده شده بود.

ابتدا مگس‌ها به خون لخته شدۀ روی فرش و کف‌پوش هجوم آوردند. بیرونِ خانه، لباس‌های شسته ‌شده هنوز روی‌ بند آویزان بود و زیر آفتابِ سوزانِ شهر، خشک و سفت شده بود. اِسکوترِ کودکی روی پلۀ چوبیِ جلوی در رها شده بود. در شعاع یک کیلومتریِ مزرعه، فقط قلب یک انسان می‌تپید. گویی در آن منطقه، پرنده پر نمی‌زد.

بنابراین هنگامی‌ که نوزادی در خانه شروع به گریه کرد، هیچ‌ عکس‌العملی نشان داده نشد.

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب خشکسالی
نویسنده
مترجمآزاده رمضانی
ناشر چاپیانتشارات کتاب کوله پشتی
سال انتشار۱۳۹۷
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات376
زبانفارسی
شابک978-600-461-155-8
موضوع کتابکتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه الکترونیک
57000 ت - 6.49 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب خشکسالی

Vahid amroudi
۱۳۹۸/۵/۲۲
خشکسالی- نامی بسیار بجا و خوب برای این رمان جنایی-اجتماعی، جین هارپر سبک جالبی از نوشتن رو در این کتاب ارائه میدهد که بسرعت از اون لذت خواهید برد (با هم جلو بردن خط اصلی داستان و شرح یک حادثه). شهر کییوارا شخصیتهای مختلفی رو کنار هم قرارداده وحس تلخ جنایتی که از ابتدا تا انتهای ماجرا همواره هست.. و تا زمانی که فرصتی دارید کارِدرست رو انجام بدید.. فداکاری خیلی دیر بدرد ارواح میخوره.. نقدهای هم به کتاب وارده بطور مثال بعضی اتفاقات غیرقابل قبوله مثل خط کشیدن ماشین ریختن مدفوع حیوانی به اون نمیتونه بدون ردی باشه.. و.. کسانی که کتابهای سبک جنایی-اجتماعی دوست دارن حتما از این کتاب لذت خواهند برد. در کل نمره 17میدم
عباس سال نو
۱۳۹۹/۲/۱۸
رمان خشکسالی به‌واقع داستانی قدرتمند و رازآلود است که تا آخرین صفحات شما را غرق در شک و تردید نگاه می‌دارد و بارها و بارها شما را به شخصیت‌های متفاوت مظنون می‌سازد. درواقع هرآنچه از یک رمان معمایی – پلیسی انتظار دارید، این کتاب در اختیار شما قرار می‌دهد. درنهایت به عنوان مخاطبی که این رمان را حتما خوانده به شما پیشنهاد می‌کنم اگر به رمان‌های معمایی – پلیسی علاقه دارید، خواندن این رمان را از دست ندهید و در نظر داشته باشد که کتاب خشکسالی فراتر از یک رمان معمایی است. در داستان این کتاب نکات ارزشمند زیادی وجود دارد که هر خواننده‌ای می‌تواند از آن استفاده و لذت ببرد.
سید حسین تکمیلی
۱۴۰۲/۴/۱۵
با اطمینان میگم، کتاب «خشکسالی»، از اون دست کتاب‌هایی که شما رو از زمان و مکانی که هستید به دل رمان میبره و نه کشش و جاذبه داستان شما رو رها میکنه و نه شما دلتون میخواد اون رو رها کنید، آخر کتاب، دوست دارید خشکسالی ۲، ۳ و خشکسالی‌های دیگه‌ای هم وجود داشته باشه
پ. ن: کتاب فوق العاده ایه، از دستش ندید
علیرضا علیزاده
۱۳۹۹/۱۰/۲
بعد از مدتی با خواندن این کتاب کلی لذت بردم، از آن دست کتابهایی که میخکوبت میکنه پای کتاب و تا تمومش نکنی دست از سرت بر نمیداره. کتابی که یکدفعه سورپرایزت میکنه و علیرغم بیان وقایع در دو بازه زمانی با فاصله بیست سال، نه تنها گیجت نمیکنه، بلکه اگر هم گاهی گیج شدی ازش لذت میبری.
م ن
۱۴۰۱/۳/۳
داستان معمایی جالبی بود، پایانش عجیب و دور از انتظار تموم شد، یه جورایی در طول داستان در ذهن خواننده پیچیدگی و حدس‌های زیادی ایجاد میشه ولی وقتی گره معما باز میشه انگار آب سردی روش ریخته میشه و با خودش میگه وای اصلا فکرشم نمیکردم، حتما بخونید من که دوسش داشتم.
nika g
۱۳۹۷/۱۲/۲۳
مرموز، جالب و غیرقابل پیش بینی! نویسنده با مهارت هربار شخصی رو در معرض اتهام قرار میده و ذهن خواننده رو به چالش میکشه! مطالعه‌ی این کتاب رو به دوستانی که به ژانر جنایی_پلیسی علاقه مند, پیشنهاد میکنم!😊
Fateme Taghdimi
۱۴۰۲/۱۲/۲۹
کتاب لذت بخشی برای خواننده‌های این ژانر جوری که گذشته رو به آینده وصل می‌کنه هم هنر نویسنده رو نشون میده که با ظرافت تمام این کارو انجام داده و تا آخر داستان نمیشه حدس زد که مجرم کیه و گذشته چ رازهایی رو تو خودش نگه داشته
مرضیه رخش
۱۳۹۷/۱۲/۲۳
کتاب جالبی بود. تا انتها ذهنت فعالانه درگیر کشف حقیقت میشد و هر بار حدست اشتباه از آب در میومد که این از جذابیتهای کتاب بود. یه شبه تمومش کردم. به دوستانی که رمان جنایی دوست دارن پیشنهادش میکنم
maryam nazemi
۱۳۹۹/۲/۲۷
جالب اینجاست که اسم نویسنده رو با خانم هارپر لی اشتباه کرده بودمم وقتی دانلود کردم تازه متوجه شدم، خوب صد البته سبک نوشتنشون فرق میکنه ولی یه رمان جنایی خوب بود
آرمان دا
۱۳۹۹/۴/۲۴
جین هارپر نسبت به بقیه رمان‌های جنایی یک فضای متفاوت و جدید رو خلق کرد و همین حس تازگی عجیبی به رمان میداد که ازش لذت بردم
الهام. ت
۱۳۹۸/۱۱/۵
یه داستان پلیسی نه چندان پیچیده که متاسفانه شخصیت پردازی جالبی نداشت جوری که نتونستم با هیچ کدوم از شخصیتهای داستان ارتباط برقرار کنم
سونیا کرم عباسی
۱۳۹۷/۱۱/۱۳
سبک نگارش کتاب عالی بود با اینکه دو زمان متفاوت رو بیان میکرد اما به خوبی قابل تشخیص بود
Elham Ostad
۱۴۰۰/۵/۲۷
عالی بود. اگر بخوام فقط ۱۰ رمان جنایی پیشنهاد بدم این کتاب حتما یکی از اونهاست. قلم نویسنده عالیه و کاملا داستان جذب کننده س.
لیلا شیرازی
۱۳۹۹/۷/۲۵
تا آخر داستان رمزگشایی هنوز ادامه داشت. خیلی خوب بود. اگرچه از اسم داستان هیچی نمیشه فهمید.
سیاوش جلال منش
۱۳۹۸/۲/۱۷
در مجموع خوب بود ولی با توجه به نقدهایی که درباره کتاب خوندم انتظارات بیشتری داشتم. ترجمه کتاب هم قابل قبول نبود.
مشاهده همه نظرات 38

راهنمای مطالعه کتاب خشکسالی

برای دریافت کتاب خشکسالی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.