معرفی و دانلود کتاب صوتی مرد گمشده

عکس جلد کتاب صوتی مرد گمشده
قیمت:
68000 تومان - 7.49€
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی مرد گمشده و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی مرد گمشده و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی مرد گمشده

پیشنهادی فوق‌العاده به عاشقان ادبیات جنایی! کتاب صوتی مرد گمشده رمانی مطرح به قلم جین هارپر است که نخستین بار در سال 2018 به انتشار رسیده. پیرنگ این اثر بر پایه‌ی کشف معمای مرگی هولناک طرح‌ریزی شده است. گفتنی‌ست که رمان حاضر افتخارات گوناگونی از جمله جایزه‌ی ITW Thriller را برای خالق خود به ارمغان آورده و در لیست پرفروش‌ترین‌های ساندی تایمز حضور دارد.

درباره کتاب صوتی مرد گمشده:

جین هارپر پیش از انتشار کتاب مرد گمشده (The Lost Man)، بیشتر با رمان خشکسالی شناخته می‌شد. با این حال چاپ رمان حاضر در سال 2018، نه فقط کتاب خشکسالی بلکه تمام کارهای پیشین نویسنده را تحت‌الشعاع خود قرار داد. به نحوی که امروز، جین هارپر را به عنوان «نویسنده‌ی مرد گمشده» می‌شناسیم.

اما راز شهرت و محبوبیت این رمان در چیست؟ احتمالاً هر مخاطبی به این سوال، پاسخی مبتنی بر برداشت شخصی خود خواهد داد. با این حال می‌توان چند عامل کلی از قبیلِ شخصیت‌پردازی ماهرانه، استفاده‌ی درست و به‌جا از دو عنصر تعلیق و غافلگیری، ضرب‌آهنگِ اصولی، و مهم‌تر از همه، پیشبینی‌ناپذیری را، به عنوان خصیصه‌های اصلی رمان مرد گمشده ذکر کرد؛ خصیصه‌هایی که باید در هر رمان جنایی - معمایی خوبی وجود داشته باشند.

و اما خلاصه‌ای از کتاب: سه برادر به نام‌های «ناتان»، «کمرون» و «بوب»، برای سال‌ها با یکدیگر رابطه‌ای نه چندان خصمانه اما شکننده داشته‌اند. شروع ماجرا زمانی‌ست که جسد کمرون در جاده‌ای، به فاصله‌ی چند کیلومتری از کامیونش کشف می‌شود. نکته‌ی مهم این است که کامیون کاملاً سالم است؛ پس طبعاً تصادفی رخ نداده. بنابراین آیا می‌توان گفت که ما با یک قتل طرفیم؟ برای دادن پاسخ مثبت نباید عجله کرد. مقامات محلی هنوز هیچ مدرکی از وقوع یک جنایت در دست ندارند. با این حال سوالاتی ابهام‌برانگیز در میان است، که بیش از همه سوی برادران کمرون، یعنی ناتان و بوب بیان می‌شود...

افتخارات کتاب صوتی مرد گمشده:

- برنده جایزه ITW Thriller
- برنده جایزه Ned Kelly
- نامزد جایزه‌ بهترین کتاب جنایی لوس‌آنجلس تایمز
- نامزد جایزه بهترین کتاب جنایی گودریدز
- قرار گرفتن در لیست پرفروش‌های ساندی تایمز
- قرار گرفتن در لیست پرفروش‌های نیویورک تایمز

نکوداشت‌های کتاب صوتی مرد گمشده:

- به لحاظ داستان‌گویی در اوج قرار دارد. (Associated Press)
- بهترین کتاب نویسنده تا امروز. (Liane Moriarty)
- در ژانر جنایی یک شاهکار است. (People)

کتاب صوتی مرد گمشده مناسب چه کسانی است؟

دوست‌داران ادبیات جنایی و معمایی بی‌شک شیفته‌ی این اثر خواهند شد.

با جین هارپر بیشتر آشنا شویم:

این نویسنده‌ی استرالیایی به سال 1980، در کشور انگلستان به دنیا آمده است. تحصیلات آکادمیکش را در دانشگاه کنت پی گرفته، و نویسندگی را با کار در مطبوعات آغاز نموده. اولین رمان منتشرشده از جین هارپر (Jane Harper) خشکسالی نام دارد؛ داستانی در ژانر جنایی که با تحسین منتقدین روبه‌رو شد و از پرفرو‌ش‌ترین‌های سال لقب گرفت. از دیگر کارهای این نویسنده می‌توان به کتاب‌های «نیروی طبیعت» و «مرد گمشده» اشاره کرد.

در بخشی از کتاب صوتی مرد گمشده می‌شنویم:

ناتان متوجه ناامیدی آشنایی شد که در حرف‌های بوب وجود داشت. دوست داشت کمرون آنجا بود و آرامش می‌کرد. سوزش ناگهانی واقعیت را زیر قفسه‌ی سینه‌اش احساس کرد. به سختی نفس عمیقی کشید. هوا گلو و شش‌هایش را گرم کرد. برای همه سخت بود. چشم‌های بوب قرمز بود و صورتش اصلاح‌نشده و هراسان، درست مثل خود ناتان. کمی، البته نه خیلی، شبیه هم شده بودند. برادری‌شان با کمرون به مراتب واضح‌تر بود و شباهت‌های زیادی به هم داشتند. بوب مثل بیشتر روزها، خسته و کوچک‌تر از ناتان به نظر می‌رسید. با وجود فاصله‌ی سنی دوازده سال، ناتان هنوز از اینکه برادرش را در آستانه‌ی سی‌سالگی می‌دید بیشتر تعجب می‌کرد، تا اینکه او را در پوشک ببیند.

ناتان کنارر برزنت خم شد. برزنت بور شده بود و بعضی جاهایش مثل ملحفه بالا آمده بود. «می‌بینیش؟»

«نه، بهم گفتن به چیزی دست نزنم.»

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
6 دقیقه
مقدمه
17 دقیقه
فصل یک
12 دقیقه
فصل دو
18 دقیقه
فصل سه
22 دقیقه
فصل چهار
22 دقیقه
فصل پنج
15 دقیقه
فصل شش
17 دقیقه
فصل هفت
21 دقیقه
فصل هشت
24 دقیقه
فصل نه
23 دقیقه
فصل ده
13 دقیقه
فصل یازده
16 دقیقه
فصل دوازده
13 دقیقه
فصل سیزده
10 دقیقه
فصل چهارده
22 دقیقه
فصل پانزده
21 دقیقه
فصل شانزده
24 دقیقه
فصل هفده
9 دقیقه
فصل هجده
13 دقیقه
فصل نوزده
16 دقیقه
فصل بیست
15 دقیقه
فصل بیست و یک
20 دقیقه
فصل بیست و دو
21 دقیقه
فصل بیست و سه
11 دقیقه
فصل بیست و چهار
8 دقیقه
فصل بیست و پنج
11 دقیقه
فصل بیست و شش
14 دقیقه
فصل بیست و هفت
13 دقیقه
فصل بیست و هشت
24 دقیقه
فصل بیست و نه
20 دقیقه
فصل سی
15 دقیقه
فصل سی و یک
12 دقیقه
فصل سی و دو
15 دقیقه
فصل سی و سه
16 دقیقه
فصل سی و چهار
27 دقیقه
فصل سی و پنج
11 دقیقه
فصل سی و شش
16 دقیقه
فصل سی و هفت
11 دقیقه
فصل سی و هشت
18 دقیقه
فصل سی و نه

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی مرد گمشده
نویسنده
مترجممیثم فرجی
راویایوب آقاخانی
ناشر چاپینشر سنگ
ناشر صوتی واوخوان
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابMP3
مدت۱۰ ساعت و ۵۱ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی داستان و رمان خارجی، کتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه صوتی
68000 ت - 7.49 یورو
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی مرد گمشده

Fariba
۱۴۰۳/۱/۲۳
مرد گمشده  داستان مرموز مرگ مردی به نام «کمرون» است که جنازه‌اش در صحرا، کنار قبری عجیب پیدا می‌شود. دو برادر کمرون در جست‌وجوی علت مرگ او هستند. خودکشی، قتل، مرگ طبیعی یا دلیل شوم دیگری؟ آیا پای زنی هم در میان است؟ در این مسیر، داستان عشق گذشته‌ی کمرون و رازهایی که به همراه دارد، مطرح می‌شود و و و قصه، پیچیدگی‌ها جذابیت‌های تازه‌ای پیدا می‌کند. یکی از نقاط قوت  «مرد گمشده» در تصویر خاطره انگیز هارپر از منظره استرالیا نهفته است. گرمای طاقت فرسا، وسعت بیابان انزوای مزرعه به شدت جوی رمان کمک می‌کند. صحنه به خودی خود تبدیل به یک شخصیت می‌شود که بر تصمیمات شخصیت‌ها تأثیر می‌گذارد و رمز و راز آشکار را شکل می‌دهد.
فراز فرنیا
۱۴۰۳/۱/۲۵
با تشکر از زحمات همه هنرمندان، ترجمه روان وخوبی دارد، صدای داستان خوب است، وراوی محترم که هنرشان واقعا تحسین برانگیزست. داستان جالبی بود وبخاطر تعلیقهایش کشش خوبی ایجاد میکرد. اما اینکه این خانواده چه مادر وچه فرزندان با اینکه از رفتارهای خشن ونامعقول پدر خانواده رنج وآسیب دیده بودند، با این حال هم خودشان این خشونتها را بصورت آشکار و یا پنهانی در قبال همدیگر وافراد دیگر اعمال میکردند کمی عجیبست چون قاعدتا میبایست بیشتر بهم نزدیک میشدند تا اینکه ازهم فاصله بگیرند وحتی منتظر فرصت برای صدمه زدن به یکدیگر باشند. شنیدن آنرا پیشنهاد میکنم.
سجادعسگری
۱۴۰۲/۱/۹
تمام شد ولی از زمانی که براش گذاشتم پشیمونم. حتی فقط در ژانر جنایی هم حرفی برای گفتن نداره. نویسنده یه ایده اومده تو ذهنش که یکی ب قتل رسیده و قاتلش مشخص نیست حالا مابین شروع و پایان داستان فقط مزخرفات نوشته. هیچ نو آوری یا هیجانی در طول داستان نیست فقط همین بود که گفتم یک نفر کشته شده تا فصل ۳۸ و فقط فقط عراجیف بهم بافته فصل ۳۹ قاتل مشخص میشه. حتی در طول داستان تلاشی‌ام کسی نمیکنه بفهمه قاتل کیه. اگه راوی آقاخانی نبود همون اول دیگه گوش نمیدادم فقط بخاطر صدای آقاخانی تا انتها این سرطانو تحمل کردم
زهرا عسگری
۱۴۰۲/۶/۶
اول از همه، باید گفت و تشکر کرد از آقای ایوب آقاخانی، روایت ایشون بینظیره، لذت میبرید به طور قطع.
در مورد داستان، به نظر من زیبا بود، خیلی خوشحالم که کامنت‌های منفی اعضای محترم تاثیری بر گوش دادن به این کتاب برای من نداشت، کتاب تا لحظه آخر حس کنجکاوی رو کاملا برانگیخته میکنه و در نهایت هم بهش و و
پاسخ میده، روایت جنایی معمایی خشنی نیست، ابهامش سر در گمی به صورت گیج کننده نیست، بیشتر خانوادگی روابط بین خانواده مورد توجه هست بنظرم، که خیلی هم زیبا بهش پرداخته میشه، من خیلی لذت بردم.
سیما عراقی
۱۴۰۱/۶/۱۱
این کتاب صوتی شخصیتهای منحصر به فردی دارد که گویندگان کتاب بر جذابیت آن صد چندان افزوده‌اند. داستانی که دوست ندارید تمام شود. در خلال داستان شخصیتها را دوست خواهید داشت و منحصر به فرد هستند به علاوه با فرهنگی متفاوت در سرزمینی دور دست استرالیا نیز آشنا میشوید. از گویندگان این داستان تقدیر ویژه باید کرد که داستان را بسیار بسیار دلنشین نقل کرده‌اند. خوشبختم که این رمان صوتی بود و بسیار لذت بردم
Mehdi Nik
۱۴۰۱/۱۱/۶
فضای تعلیق و رفت و برگشتی متنافر جذابی در زمان دارد. در حد یک داستان معاصر متوسط به بالا، عناصر سر جای‌شان هستند ولی در کل، عالی نیست. بعضی تلفظ‌ها مانند بریزبین یا ناتان نادقیق است. روایت آقای آقاخانی مسلط و عالی ‌و گیرا است.
Fer Elh
۱۴۰۱/۳/۱
ممنون از کتابراه. داستان خوبی بود. برای کسانی که به ژانر جنایی علاقه مند هستن جذابتر میتونه باشه. ولی عمیقا من تحت تاثیر ظاهر و باطن شخصیت داستان قرار گرفتم. هنوز در شوک هستم مگر میشه... قاتل باشه.
رویا +
۱۴۰۱/۱۲/۲۶
نمیشه در موردش چیز زیادی گفت چون داستان لو بره کلا بی مزه میشود. برای من جالب بود، آخر سر فقط توانستم بگویم «ای وای من» 😵‌💫 روایت داستان هم خوب بود.
فهیمه بهواد
۱۴۰۱/۵/۱۲
کتاب را دوست داشتم اگر راوی اینهمه لحنش را با تکلف عوض نمیکرد خیلی هم گوش دادنش لذت بخش بود ولی راوی از بس در بند تغییر لحن بود لذت کتاب خوب را از بین برد
saeed sharifi
۱۴۰۳/۱/۵
کتاب‌های جین هارپر رو دوست دارم و این کتاب رو هم به شما عزیزان پیشنهاد می‌کنم. بهترین ویژگی این کتاب به اعتقاد من پیش بینی ناپذیریش هست.
زهرا بهرامی
۱۴۰۰/۱۰/۲۲
گوینده عالی بود داستان هم کشش خوبی داشت فقط کار قاتل تو کتم نمیره یعنی برام قابل باور نیست که بتونه چنین کاری رو با کم بکنه
الهام سلیمی
۱۴۰۰/۱۲/۲۲
به شددددت کسل کننده بود. هیچ کششی تو هیچ جای داستان نبود. فقط آخرش جالب تموم شد. صدای گوینده هم خیلی خوب بود
Monir Naghikhani
۱۴۰۰/۱۰/۲۷
البته سرگرم کننده است، ولی یک کتاب معمولیه همین، ومن خوشم نیامد، با تشکر از کتابراه عزیز
ساناز اسعدی
۱۴۰۰/۹/۲۲
قصه خیلی کند پیش میره ولی تقریبا از اواسط به بعد بهتر میشه، اما راوی انقدر جذاب تعریف میکرد که نمیتونستم گوش نکنم
Nahid Ghovanloo
۱۴۰۰/۹/۱
یک کم حوصله کنید تا یکی از بهترین داستانها را بخونید، به نظرم خیلی ارزشمند بود و پایانش را بینهایت دوست داشتم
مشاهده همه نظرات 25

راهنمای مطالعه کتاب صوتی مرد گمشده

برای دریافت کتاب صوتی مرد گمشده و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.