معرفی و دانلود کتاب صوتی خشکسالی

عکس جلد کتاب صوتی خشکسالی
قیمت:
62400 تومان - 6.99€
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی خشکسالی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی خشکسالی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی خشکسالی

کتاب صوتی خشکسالی، اثر جین هارپر،‌ رمانی بی‌نظیر و رازآلود است که شما را نسبت به شخصیت‌های متفاوت داستان مشکوک می‌سازد و تا انتها در شک و تردید غرق می‌کند.

رمان خشکسالی (The Dry) اولین رمان جین هارپر (Jane Harper) بود که در سال 2016 چاپ شد و با استقبال زیادی همراه بود، این اثر در سال 2017 جوایز بسیاری از جمله جایزه‌ی خنجر طلایی انجمن جنایی‌نویسان انگلستان، جایزه‌ی ادبی ویکتورین پریمیِر و جایزه‌ی کتاب ناشران مستقل آمریکا را از آن خود کرد. هم‌چنین بهترین رمان پلیسی جنایی آمازون و نامزد بهترین رمان جنایی گودریدز در سال 2017 شد. جین هارپر در سال 2018 نیز موفق به کسب جایزه‌ی بهترین رمان جنایی، تریلر بریتانیا شد.

بدترین و دردناک‌ترین خشکسالی در یک قرن اخیر در استرالیا رخ داده است، دو سال متوالی در کییوارا، شهر کوچکی واقع در پنج مایلی ملبورن، هیچ بارانی نباریده است. واکنش‌های این خشکسالی در شهر، هنگامی غیرقابل تحمل می‌شود که سه نفر از اعضای خانواده هادلر به قتل می‌رسند.

مردی به نام لوک، پس از کشتن همسر و پسر شش ساله‌اش خودکشی می‌کند، همه‌ی مردم شهر او را گناهکار و هیولایی می‌دانند که با بی‌رحمی تمام دست به این اقدام وحشیانه زده است. آرون فالک، پلیس فدرال و دوست قدیمی لوک، پس از با خبر شدن مرگ بهترین دوست دوران کودکی‌ و نوجوانی‌اش، به زادگاه خود برمی‌گردد تا در مراسم خاکسپاری شرکت کند. او حدود بیست سال از این دیار دور بوده است و برخلاف میلش و‌ به درخواست خانواده‌ی مقتول، در جریانِ رسیدگی به پرونده قرار می‌گیرد و به ناچار با مردمی رو‌به‌رو می‌شود که سال‌ها پیش او را طرد کردند، چرا که فالک و لوک آن زمان رازی را پنهان کرده بودند که ممکن است اکنون با مرگ لوک آشکار شود. با تحقیقات عظیمی که فالک روی پرونده‌های مرگ خانواده هادلر انجام می‌دهد، پرده از رازهای دیگری برداشته می‌شود و در نهایت به این نکته می‌رسد که در شهرهای کوچک، همواره رازهای بزرگی پنهان است.

این اثر درواقع دربردارنده‌ی دو داستان است، ماجرای قتلی که موجب می‌شود داستانی قدیمی مثل یک دُمل چرکی سر باز کند و پرده از رازهای بسیاری بردارد که 20 سال پیش فراموش شده بود و اکنون با برگشتن آرون فالک، همه به دنبال کشف حقیقت این ماجرای قدیمی هستند.

داستان با روایت تلخ و دردناک خانه‌ای شروع می‌شود که خانواده هادلر در آن به‌ قتل رسیده‌اند. جملات ابتدایی این اثر مخاطب را به‌ شدت تحت تأثیر و در وضعیتی دلهره‌آور و هولناک قرار می‌دهد و او را مجبور می‌کند که داستان را تا انتها دنبال کند. توضیح برخی ظرایف، پیچیدگی‌ها و سرنخ‌های موجود در فصل‌های گوناگون نیز ذهن مخاطب را همواره به چالش می‌کشد و این نشانه‌ی ذهن خلاق و ایده‌پرداز نویسنده است. تلخی‌های بسیاری در این داستان وجود دارد، اما روزنه‌هایی از امید نیز به چشم می‌خورد که دلیل اصلی سعی و تلاش مردم در آن سرزمین خشک است.

برخی نظرات درباره‌ی رمان هیجان‌برانگیز خشکسالی:

- اگر قرار است در سال تنها یک رمان جنایی بخوانید، این همان رمان است. (دیلی‌میل)
- یکی از جذاب‌ترین رمان اولی‌هایی بود که تاکنون خوانده‌ام. می‌توانستم گرمای استرالیا را حس کنم. واقعاً بی‌نقص بود. حتماً آن را بخوانید! (دیوید بالداچی)
- علی‌رغم اینکه فصل‌هایی از کتاب از زمان حال به گذشته پرش دارد، اما به دلیل فضاسازی و شخصیت‌پردازی فوق‌العاده، خواننده هرگز زمان‌ها را گم نمی‌کند. (روزنامه‌ی گاردین)
- در این کتاب با جامعه‌ای روبه‌رو می‌شویم که هم به لحاظ روانی و هم اجتماعی آسیب‌ دیده است. کییوارا شباهت زیادی به تپه‌های هِنری لاوسون دارد و جین هارپر، این نویسنده‌ی استرالیایی به شکلی منحصر به فرد این اثر را خلق کرده است. (ویکند آستریلین)
- اولین اثر جین هارپر آن‌قدر مهیج و پُرکشش است که تمام طول داستان خواننده را به فکر فرو می‌برد و وادار می‌کند که مدام دربارۀ اتفاقاتی که می‌افتد، حدس بزند... باور اینکه این کتاب اولین اثر اوست کمی سخت است. خشکسالی یک داستان جنایی محض است. (نیویورک‌تایمز)

در بخشی از کتاب صوتی خشکسالی می‌شنویم:

چنین نبود که مزرعه پیش‌ازاین، مرگ را تجربه نکرده باشد و مگس‌های گوشت‌خوار آن را تشخیص نداده باشند. برای آن‌ها، فرق چندانی میان لاشه‌ی حیوان و جسد انسان وجود نداشت.

در آن تابستان، خشکسالی حق انتخاب زیادی به مگس‌های گوشت‌خوار داده بود. هنگامی که کشاورزان کییِوارا دام‌های نحیفشان را هدف گلوله قرار می‌دادند، مگس‌ها بی‌وقفه به‌دنبال چشم‌های بی‌حرکت و زخم‌های لزج آن‌ها بودند. کاهش بارندگی به معنای کمبود مواد غذایی بود و در شرایطی‌ که آن شهر کوچک در گرمای طاقت‌فرسا در حالِ جان دادن بود، هیچ‌ تصمیمی برای شرایط دشوار گرفته نشده بود.

کشاورزان با ورود به دومین سالِ خشکسالی می‌گفتند «بالاخره تموم می‌شه.» این جمله را با صدای بلند، مانند سرود برای یکدیگر تکرار و زیرِلب دعا می‌کردند. اما هواشناسان شهر ملبورن طور دیگری فکر می‌کردند. آن‌ها دلسوزانه اخبار را با لباس فرم در استودیوی ضبط مجهز به کولر، هر شب رأس ساعت شش اعلام می‌کردند. در خبرگزاری رسمی، بدترین شرایط اقلیمی در قرن اخیر گزارش ‌شد. الگوی آب‌و‌هوا نام خاصی داشت که تلفظ آن تقریباً هرگز برای مردم جا نیفتاد: اِل‌نینو.

دستِ‌کم مگس‌های گوشت‌خوار از این وضعیت خوشحال بودند، گرچه لاشه‌های آن روز کمی غیرعادی به نظر می‌رسیدند. اجساد، کوچک‌تر بودند و گوشت نرم‌تری داشتند. البته مسئله فقط این نبود. به لحاظ ظاهری خیلی شبیه هم بودند؛ چشم‌های بَرّاق، زخم‌های تازه. جسدی که بیرونِ خانه بود، از همه تازه‌تر به‌نظر می‌رسید. درِ ورودی باز بود، انگار کسی دعوت شده بود. با این وجود کمی طول کشید تا مگس‌ها جسد دوم را در آن خانه‌ی ویلایی پیدا کنند. آن‌ دسته که جرئتِ عبور از راهروی ورودی را داشتند، این‌ بار با جسد دیگری در اتاق خواب مواجه شدند. این‌ یکی کوچک‌تر بود، اما در رقابت با جسد بزرگ‌تر، کمتر خورده شده بود.

ابتدا مگس‌ها به خون لخته شد‌ه‌ی روی فرش و کف‌پوش هجوم آوردند. بیرونِ خانه، لباس‌های شسته شده هنوز روی‌ بند آویزان بود و زیر آفتابِ سوزانِ شهر، خشک و شکننده شده بود. اِسکوترِ کودکی روی پله‌ی چوبیِ جلوی در رها شده بود. در شعاع یک کیلومتریِ مزرعه، فقط قلب یک انسان می‌تپید. گویی در آن منطقه، پرنده پر نمی‌زد. بنابراین هنگامی‌ که نوزادی در خانه شروع به گریه کرد، هیچ‌ عکس‌العملی نشان داده نشد.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
5 دقیقه
مقدمه
20 دقیقه
فصل اول
28 دقیقه
فصل دوم
27 دقیقه
فصل سوم
17 دقیقه
فصل چهارم
20 دقیقه
فصل پنجم
23 دقیقه
فصل ششم
20 دقیقه
فصل هفتم
13 دقیقه
فصل هشتم
16 دقیقه
فصل نهم
12 دقیقه
فصل دهم
18 دقیقه
فصل یازدهم
22 دقیقه
فصل دوازدهم
11 دقیقه
فصل سیزدهم
28 دقیقه
فصل چهاردهم
10 دقیقه
فصل پانزدهم
40 دقیقه
فصل شانزدهم
22 دقیقه
فصل هفدهم
37 دقیقه
فصل هجدهم
26 دقیقه
فصل نوزدهم
13 دقیقه
فصل بیستم
32 دقیقه
فصل بیست و یکم
17 دقیقه
فصل بیست و دوم
17 دقیقه
فصل بیست و سوم
27 دقیقه
فصل بیست و چهارم
22 دقیقه
فصل بیست و پنجم
15 دقیقه
فصل بیست و ششم
18 دقیقه
فصل بیست و هفتم
18 دقیقه
فصل بیست و هشتم
28 دقیقه
فصل بیست و نهم
20 دقیقه
فصل سی‌ام
21 دقیقه
فصل سی و یکم
15 دقیقه
فصل سی و دوم
8 دقیقه
فصل سی و سوم
13 دقیقه
فصل سی و چهارم
16 دقیقه
فصل سی و پنجم
21 دقیقه
فصل سی و ششم
7 دقیقه
فصل سی و هفتم
11 دقیقه
فصل سی و هشتم
11 دقیقه
فصل سی و نهم
17 دقیقه
فصل چهلم
21 دقیقه
فصل چهل و یکم
24 دقیقه
فصل چهل و دوم

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی خشکسالی
نویسنده
مترجمآزاده رمضانی
راویمیلاد تمدن
ناشر چاپیانتشارات کتاب کوله پشتی
ناشر صوتینشر ماه آوا
سال انتشار۱۳۹۸
فرمت کتابMP3
مدت۱۳ ساعت و ۴۸ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی داستان و رمان خارجی، کتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه صوتی
62400 ت - 6.99 یورو
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی خشکسالی

M R
۱۴۰۱/۹/۱۵
داستان معمایی و جنایی خوبی بود با داستان کاملا مشخص و هدفمند و اتصال قسمتهای مختلف با ربط و منطق بهم دیگه. مثل بعضی کتابها که اولش جالبه و پراز سوال و تعلیق و یه دفعه آخرش یکی از ناکجاآباد پیدا میشه و معما رو حل میکنه نبود. شخصیت ها مشخص هستند و در طول داستان کم کم خود واقعی شون رو نشون میدن. با از اینکه مدام حال به گذشته فلاش بک زده میشه اما باعث سردرگمی و گیجی خواننده یا شنونده نمیشه. داستان اصلی کتاب درمورد قتل یه خونواده ست و قصه فرعی اون مربوط به گذشته واتفاقی هست که شخص مقتول کنونی در اون حضور داشته. درمورد چندتا دوست که یکی شون متاسفانه مرده وانگشت اتهام مردم سمت دوستای دیگه اون رفته وزندگی اونها بطور کامل تغییر داده. در کل به عنوان یه اثر معمایی و جنایی کتاب خوبی بود تنها ایرادی که میتونم بگیرم اینه که در انتهای داستان سونوشت اون شخصی که باید در پیشگاه عدالت قرار میگرفت و بابت زندگی آدمهایی که باعث آوارگی شون شده بود مجازات میشد ناتمام موند و معلوم نشد آیا مردم متوجه اشتباهشون طی اون همه سال شدن یا نه.
سارا
۱۴۰۲/۵/۲۵
داستان قشنگی بود. بعضی داستانای معمایی خیلی غیر معقول و غیر منطقی ان و نویسنده فقط میخواد هیجان داستان رو زیاد کنه و آخرشم یهو یکی که اصلا تو داستان نقش پر رنگی نداشته میشه دلیل اصلی همه اتفاقا. ولی این کتاب اینطوری نبود. در عین جذابیت و هیجان روند معقولی هم داشت. رنگ و بوی عاشقانه و یادآوری خاطرات و احساسات قدیمی هم به زیبایی کتاب اضافه کرده بود. توصیف فضا هم خوب بود و واقعا میشد اون گرما و خشکسالی رو حس کرد. تنها ایرادی که میتونم بگیرم بعضی توصیفات بیجا بود که داستان رو کمی کسل کننده و طولانی کرده بود. مثلا اینکه انگشتشو فلان طور حرکت داد لیوانو فلان طور برداشت و امثال اینها نیازی نبود تو کتاب آورده بشه.
حمیدرضا صدرائی
۱۴۰۱/۵/۲۴
صرفا یک رمان جنایی - معمایی با شخصیت پردازی خیلی خوب نویسنده، در این کتاب صرفا با یک رمان جنایی طرف هستیم رمانی که به دلیل روانی کلمات، خواننده و شنونده را تا آخر با خود میکشد، در این رمان مردم یک جامعه کوچک را میبینیم که صرفا بر اساس شایعات، حدسیات و نظرات غلط خود شخص یا اشخاصی را تا لحظات آخر هیچ زندگی محکوم مینمایند بدون اینکه شاهد یا سند و مدرک معتبری برای این کار داشته باشند و علیرغم اثبات بی گناهی این افراد در مراجع قانونی. گرچه کتاب تک بعدی بود و به بیان مسائل مختلف افراد و جامعه نمی‌پرداخت اما به مدد قلم توانای نویسنده کتابی ارزشمند و دارای ارزش خواندن برای طرفداران این سبک از رمان‌ها میباشد. تمام
خشایارشا ارضی
۱۳۹۹/۸/۲۳
واقعا بینظیره فوق العاده عالی قطعا کسانی که علاقع مند هستند به داستان‌ها و رمان‌های جنایی معمایی عاشقش میشن اصلا نمیشه پایان داستان رو حدس زد از هر لحاظ عالی جذاب و گیراست یادمه تو وسطاش یه شب ساعت یازده شب شروع کردم به شنیدنش وقتی تمام شد دیدم ساعت پنج صبحه و هوا روشن شده یه حس غیر قابل وصف داشتم شاید ۱۰ سال بود تو زندگی همچین حس قشنگی رو نداشتم از اون داستاناس که وقتی تمام شد آدم ناراحت میشه میگه نمیدونم دوباره داستان به این خوبی میتونم پیدا کنم یا نه
امیدوارم برا کسایی که میخوان این کتاب رو بخونن یا گوش کنن تا حدی توضیح داده باشم که در چه سطحی هست
لیاقت ۵ ستاره رو داره لیاقت ۵۰ ستاره رو هم داره
سارا الهیان
۱۳۹۸/۱۲/۱۸
با یک اثر تاثیرگذار روبرو هستیم. لذت خواندن این داستان یا شنیدن فایل صوتی رو از خودتون محروم نکنید. جا داره از انتشارات کوله پشتی و مترجم اثر خانم آزاده رمضانی تشکر ویژه بکنم بخاطر این انتخاب خوب شون. خدشحالم از طریق شما با یک نویسنده درجه یک آشنا شدم. شما خدمت بزرگی به رشد و تکامل ادبیات و فرهنگ و جامعه می‌کنید. از گروه تولید رادیویی این اثر تشکر میکنم. انتخاب موسیقی فضاسازی بسیار هوشمندانه عمل کردید و به گوینده آقای تمدن بخاطر درک درست از لحظات جهان اثر تبریک میگم.
خشکسالی با یک روایت معمایی و جنایی ما رو به یک درد اجتماعی و انسانی دعوت میکنه.
آتنا فرزین
۱۳۹۹/۱۲/۱۵
به نظرم داستان این کتاب از آن دسته داستان‌هایی است که به سختی میتوان از آن ایراد گرفت.
نویسنده چندین موضوع را که هم به یکدیگر مربوط هستند و هم نیستند را جلو میبرد و در تفکیک آن‌ها موفق است توضیح و پرداخت به همین موضوعات روند داستان را کمی طولانی میکند و این باعث میشود در آن شلوغ پلوغی شخصیت‌ها پایان کار کمی ساده به نظر برسد.
اما حقیقتا میتوان نام داستان را روی آن گذاشت.
فرزانه خراسانی
۱۴۰۱/۸/۵
رمان خوبی بود ولی خیلی کشش نداشت تا انتها گوش کردم. ولی شاید چون رمانهای زیبا وپرکشش وهیجان انگیز تر از رمان خشکسالی رو خوندم به نظرم کمی معمولی تر بود. صدای راوی عالی بود وحرف نداشت. اما کتاب خیلی برایم جذاب نبود.
ممنون از کتاب راه ودست اندرکاران🙏
شهرزاد شاه حسین زاده
۱۳۹۸/۱۲/۱
تا فصل ۹ گوش کردم. نویسنده خیلی قوی عمل کرده و عالی داستان رو پیش میبره... از صدای راوی هم لذت میبرم. بقیه نظرم رو تموم شد مینویسم ولی شدیدا پیشنهادش میکنم.
تمومی شد، غیرقابل پیش بینی و فوق العاده مهیج و تاثیر گذار. عالی بود....
نیلوفر ملکی
۱۴۰۱/۷/۶
کتاب بسیار کشدار بود اگر در نصف حجم فعلی نوشته می‌شد شاید میشد گفت متوسط بود اما طولانی بودن کتاب و تکرار شدن یه سری حرفها خسته کننده
بود و موضوع کتاب هم خیلی هیجان انگیر نبود اوایل به نظر جالب می‌اومد اما در ادامه از هیجانش کم میشد
❤M❤
۱۴۰۱/۳/۸
احسنت به قلم توانای نویسنده در خلق چنین اثر فوق العاده‌ای دو داستان وحشتناک و بسیار غم انگیز وغیر قابل پیش بینی اولین رمان صوتی بود که منو سخت تحت تاثیر قرار داد و در پایانش اشکم رو درآورد از کتابراه بخاطر این اثر بسیار زیبا سپاسگذاری میکنم
بهاره محمدی اسفه
۱۴۰۰/۲/۱۹
تمام مدتی که داستان را می‌شنیدم حس میکردم دارد فیلمی از تلوزیون پخش میشود که من قبلا تصاویرش را دیده‌ام و حالا دارم فقط صدای آن را می‌شنوم از بس توصیفات دقیق بود و به اندازه.
هم داستان عالی بود هم گویندگی.
ممنون از کتابراه
شیرین قلی زاده
۱۴۰۱/۲/۱۵
کتاب هیجان انگیز و غیر قابل پیش بینی و ناراحت کننده‌ای بود، داستان و صدای راوی بقدری خوب و دقیق بود که حس میکردم از نزدیک دارم وقایع رو میبینم حتما توصیه میکنم یه بار گوش بدین، حتما غافلگیر میشین، ممنون از کتابراه
جعفر عباس پور
۱۳۹۸/۱۰/۲۶
یک داستان جنایی فوق العاده, با تصویر سازی عالی که شنونده خودشو تو اون شهر و در شرایط سخت حس میکنه, پایانی غیر منتظره و جالب, روای درجه یک. پیشنهاد به همه علاقه مندان به داستانهای جنایی
رویا +
۱۴۰۱/۱۰/۷
اینقدری که ازش تعریف شده هم نبود ولی ارزش یکبار شنیدن را داشت. من حتی رفتم فیلمش را هم دیدم گفتم شاید من درست متوجه عمق داستان نشدم، اما نه، واقعا برداشت اولیه‌ام از داستان را تغییر نکرد.
ماندانا رستمی
۱۴۰۰/۶/۳
سلام کتاب جالب و پر کششی بود.
من فیلمش را هم دیدم. ولی کتاب بهتر بود.
اجرای آقای تمدن و موسیقی هم خیلی خوب بود. ممنون
کسانی که این رمان را دوست داشتند، از کتاب پرونده هری کبر هم خوششون میاد حتما
مشاهده همه نظرات 68

راهنمای مطالعه کتاب صوتی خشکسالی

برای دریافت کتاب صوتی خشکسالی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.