معرفی و دانلود کتاب خلبان شجاع: زندگینامه سرلشگر خلبان شهید مهدی ذوقی

عکس جلد کتاب خلبان شجاع: زندگینامه سرلشگر خلبان شهید مهدی ذوقی
قیمت:
9000 تومان - 1.49€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب خلبان شجاع: زندگینامه سرلشگر خلبان شهید مهدی ذوقی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب خلبان شجاع: زندگینامه سرلشگر خلبان شهید مهدی ذوقی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب خلبان شجاع: زندگینامه سرلشگر خلبان شهید مهدی ذوقی

کتاب خلبان شجاع: زندگینامه سرلشگر خلبان شهید مهدی ذوقی نوشته احمد صلاحی، به زندگی این شهید دفاع مقدس می‌پردازد و روایتگر سرگذشت او از دوران کودکی تا زمان شهادت وی در جنگ ایران و عراق است.

یکی از سرمایه‌های انسانی گران‌قدر در نیروی هوایی شهید مهدی ذوقی بود. او قهرمانی است که برای ملت و وطن خود از همه خوشی‌های دنیا و دارایی‌هایش گذشت تا به آن چیزی که در اعماق وجودش بود دست یابد. شهید ذوقی مظلوم ماند و نامی از او در رسانه‌های دیداری، شنیداری و نوشتاری به میان نیامد. این غربت باعث شد کسی خدمات این دلاور بی‌باک را نشناسد.

در کتاب خلبان شجاع (Biography of Martyr Pilot Mehdi Zoghi) سعی شده که همه چیز به صورت مستند نوشته شود؛ زیرا بسیاری از کتاب‌های نوشته شده در مورد قهرمانان جنگ صورت داستانی داشته و بیشتر از زیبایی‌های ادبیات برای معرفی این قهرمانان و سرداران استفاده می‌شود، حال آنکه به نظر می‌رسد مستندنویسی راه بهتری برای این اقدام باشد. ضمن اینکه تلاش شده خاطرات دوستان این خلبان هم در این نوشتار تدوین شود.

در بخشی از کتاب خلبان شجاع می‌خوانیم:

مهدی بسیار عاشق دوستانش بود به طوری که همیشه با دوسان نظامی و غیرنظامی‌اش این طرف و آن طرف می‌رفت، زمانی که تنهایی به تهران می‌آمد، اول به دیدن دوستانش در پایگاه قلعه‌مرغی می‌رفت و گاهی با دوستانش به خانه فریدون برای صرف شام می‌رفت. فریدون می‌گوید در یک مسافرت که همراه مهدی به شمال رفتیم در متل صحرا سه شب ماندیم که خیلی خاطره خوبی بود.

مهدی انسان دست‌ودل‌بازی بود. یکی دیگر از اخلاق مهدی این بود که خیلی رک بود به طوری که حرف خود را می‌زد و چیزی در دلش نگه نمی‌داشت و اهل کینه نبود، اگر بعد از گفتن حرف‌های خود حس می‌کرد که طرف مقابل ناراحت شده، فوراً عذرخواهی می‌کرد.

فهرست مطالب کتاب

فصل اول: خانواده مهدی ذوقی در کرفس
فصل دوم: مهدی ذوقی در تهران
فصل سوم: آموزش دوره‌های تکمیلی خلبانی در آمریکا
فصل چهارم: بازگشت مهدی ذوقی از آمریکا
فصل پنجم: شهادت شهید مهدی ذوقی
فصل ششم: شهید مهدی ذوقی از نگاه هم‌قطاران، دوستان و همکاران

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب خلبان شجاع: زندگینامه سرلشگر خلبان شهید مهدی ذوقی
نویسنده
ناشر چاپیانتشارات راهبردی نهاجا
سال انتشار۱۳۹۶
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات118
زبانفارسی
شابک978-600-8489-10-8
موضوع کتابکتاب‌های انقلاب و دفاع مقدس
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب خلبان شجاع: زندگینامه سرلشگر خلبان شهید مهدی ذوقی

هادی حسن ابادی
۱۳۹۹/۱۱/۷
برای شناسایی شهید ذوقی خوب بود ولی یه کم ناپخته است. اگر از همفکری نویسنده گان و صاحب نظران دیگر هم استفاده میکرد قطعا اثر بهتری میشد. ممنونم
محمود جلالی
۱۴۰۳/۱/۹
سلام، من متاسفانه نتوانتستم بعد از خرید نسخه الکترونیکی را دریافت کنم. اپلکیشن کتابره را هم در رایانه‌ام نصب کرده ام.
مشاهده همه نظرات 2

راهنمای مطالعه کتاب خلبان شجاع: زندگینامه سرلشگر خلبان شهید مهدی ذوقی

برای دریافت کتاب خلبان شجاع: زندگینامه سرلشگر خلبان شهید مهدی ذوقی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.