معرفی و دانلود کتاب آنجا که زنبق‌ها می‌شکفند

عکس جلد کتاب آنجا که زنبق‌ها می‌شکفند
قیمت:
42000 تومان - 4.49€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب آنجا که زنبق‌ها می‌شکفند و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب آنجا که زنبق‌ها می‌شکفند و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب آنجا که زنبق‌ها می‌شکفند

کتاب آنجا که زنبق‌ها می‌شکفند رمانی جذاب به قلم ورا کلیور و بیل کلیور و جزو صد اثر بر‌تر ادبیات کودک و نوجوان در قرن بیستم محسوب می‌شود. ماجرای داستان، بلوغ و گذار به دوران بزر‌گسالی است تا قهرمان آن برای همیشه با بهشت کودکی‌اش خداحافظی کند.

آنجا که زنبق‌ها می‌شکفند (Where the lilies bloom)، در پانزده بخش کوتاه و پیوسته، کتاب برجسته‌ی سال کودکان و نوجوان و نامزد جایزه ملی کتاب ادبیات کودکان آمریکا شده است. این اثر مسائل را از دید روانکاوی و روان‌شناسی مورد بررسی قرار می‌دهد که مطالعه‌ی آن برای هر انسانی مفید به نظر می‌رسد، بالاخص برای جامعه‌ی ما که بحث‌های روانکاوی و روان‌شناسی جدید بسیار مورد اقبال عموم قرار می‌گیرد.

«مری‌کال» که همراه با پدر، خواهر و برادر‌هایش در کلبه‌ی کوهستانی زندگی می‌کند، در هنگام مرگ پدرش با او عهد می‌بندد که بی‌سر و صدا و شب هنگام او را به خاک بسپارد و مرگش را پنهان کند و مانع از ازدواج خواهر بزرگ‌ترش با همسایه‌‌ی ثروتمندشان شود. در ادامه کوشش دختر برای دور کردن «کایزر» همسایه‌ی ثروتمندشان که پدر به او مقروض بوده و جلوگیری از ازدواج او با خواهرش «دولا» را شاهد هستیم.

سرانجام مری‌کال که برای نجات خانواده نگران است با ازدواج خواهرش با کایزر موافقت کرده و عهد پدر را زیر پا می‌گذارد تا اندکی اوضاع زندگی و خانواده بهبود یابد. مرد همسایه نیز ملک و ماشینش را به خانواده‌ی وی سپرده و خانه‌ی مسکونی آن‌ها را به خودشان واگذار می‌کند، تا اینکه پای خواهر کایزر به ماجرا باز می‌شود. وی امضای برادر در بخشیدن ملک و املاک را بی‌اعتبار می‌داند.

مواجهه با چهره‌‌ی عریان طبیعت و طنز پنهانی که در سراسر کتاب موج می‌زند، اثری خواندنی و جذاب ساخته است؛ طنزی که در زوایای پنهان خود با رویاهای کودکانه درهم آمیخته می‌شود و به دلیل جذابیت‌هایی که برای این گروه سنی دارد، سبب ارتباط‌گیری بیشتر با آنان می‌شود.

ورا کلیور (Vera Cleaver) و بیل کلیور (Bill Cleaver)، نویسندگان این کتاب زن و شوهری هستند که برای اثربخشی بیشتر با رفتن به کارولینای شمالی، مکانی که فضای داستان در آن شکل می‌گیرد، سعی کرده‌اند تا با رصد دقیق مکان‌ها، تصویری ملموس و دست‌یافتنی را برای مخاطب ایجاد کنند. آن‌ها حتی برای آشنایی بیشتر با نحوه‌‌ی زندگی خانواده‌ها، مدتی را در آنجا زندگی کرده‌اند. راز موفقیت کتاب در سفر نویسندگان آن است.

در بخشی از کتاب آنجا که زنبق‌ها می‌شکفند می‌خوانیم:

رفتم تفنگ ساچمه‌ای ری‌لوتر را بردارم تا به شهر بروم و بیمارستانی را که کایزر در آن بستری بود، پیدا کنم. داخل اتاقش شوم و سر او را نشانه بگیرم. تفنگ را برداشتم، کتم را پوشیدم و از خانه بیرون زدم. رمی به سرعت به دنبالم آمد و فریاد زد: «تو خودت گفتی که تفنگ هیچ‌وقت کارها را درست نمی‌کند! اما اگر این حرف تو نبوده، برو! بگذار برای دیوانگی‌ات زندانی‌ات کنند. مهم نیست! ما بدون تو زندگی خوبی خواهیم داشت! مردم شهر می‌آیند و ما را می‌برند و مراقب ما خواهند بود! برو! به شهر برو، کایزر را پیدا کن و بکش! او مستحق چنین کاری است. من نمی‌گویم که مستحق نیست! اما مری‌کال ‌لوتر! یادت باشد که اگر چنین کردی، ما دیگر هیچ‌وقت حرف تو را باور نمی‌کنیم.»

باید به خانه برمی‌گشتم، تفنگ را رها می‌کردم و راه دیگری می‌یافتم. در تمام آن شب تنها و غم‌ زده سعی کردم برای رهایی از آن وضع دشوار فکر کنم تا سقفی بالای سرمان بیابم. چگونه می‌توانستم از تنها خانه‌ای که از زمان کودکی‌ام می‌شناختم، به خانه‌ی دیگری نقل مکان کنم، بدون این‌که کسی بفهمد که ری‌لوتر از پیش ما رفته است.

اگر می‌توانستیم مالک جدیدی بیابیم، بی‌تردید از ما سؤال می‌کرد که پدرمان کجاست؟ و اگر می‌گفتیم خوابیده، می‌گفت که در طول سفر یک آدم خواب را کجا پنهان کرده‌اید؟ و اگر می‌گفتیم بالای کوه مشغول چیدن ریشه است که کاملاً احمقانه بود. چگونه می‌تواند کسی در این زمستان، اطراف کوه ریشه بکند، در حالی که خانواده‌اش منتظر او هستند تا سرپناهی برای آن‌ها بیابد. هیچ‌کس خانه‌اش را به چنین کسی اجاره نمی‌دهد. با این وصف، در حوالی تریال، خانه‌ای برای اجاره نبود. من به فکر یک غار افتادم. شاید بهتر بود که در غار زندگی کنیم.

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب آنجا که زنبق‌ها می‌شکفند
نویسنده،
مترجمپروین جلوه نژاد
ناشر چاپیانتشارات سوره مهر
سال انتشار۱۳۹۰
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات184
زبانفارسی
شابک978-964-471-467-2
موضوع کتابکتاب داستان و رمان نوجوان
قیمت نسخه الکترونیک
42000 ت - 4.49 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب آنجا که زنبق‌ها می‌شکفند

ع. فتحی
۱۴۰۲/۱/۸
متاسفانه نتونستم کتاب رو کانل بخونم، شاید محتوا بران جالب نبود.
مشاهده همه نظرات 1

راهنمای مطالعه کتاب آنجا که زنبق‌ها می‌شکفند

برای دریافت کتاب آنجا که زنبق‌ها می‌شکفند و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.