معرفی و دانلود کتاب خیام صادق: مجموعه آثار صادق هدایت درباره خیام

عکس جلد کتاب خیام صادق: مجموعه آثار صادق هدایت درباره خیام
قیمت:
49000 تومان - 5.49€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب خیام صادق و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب خیام صادق و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب خیام صادق: مجموعه آثار صادق هدایت درباره خیام

کتاب خیام صادق نوشته‌ی صادق هدایت است که مطالعات دقیق و کاملی از زندگی و آثار خیام ارائه می‌دهد. برای درک شخصیت و جهان‌بینی این حکیم بزرگ پارسی باید به‌ پای سخنان هدایت نشست و از توضیح و تفسیر جذاب او استفاده کرد. جهانگیر هدایت در این کتاب مجموعه نوشته‌های صادق هدایت را گردآوری کرده و مقدمه‌ای بر آن نوشته است.

درباره‌ی کتاب خیام صادق

در کتاب خیام صادق با تمامی تحقیقات و مطالعات صادق هدایت (Sadegh Hedayat) درباره‌ی خیام مواجه می‌شویم. صادق هدایت دو کتاب راجع به خیام نوشته است که اولی در سال 1303 به اسم «رباعیات عمر خیام» منتشر شد. هدایت در این کتاب ابتدا در مورد زندگی خیام توضیحاتی می‌نویسد و سپس رباعیات او را با دقت زیادی انتخاب و رباعیاتی که طبق تحقیقاتش اصل نیستند را حذف می‌کند. او در سال 1313 کتاب دیگری از آثار خیام به اسم «ترانه‌های خیام» را منتشر می‌کند. در این کتاب مطالعات هدایت درباره‌ی خیام به شکل چشم‌گیری گسترده می‌شود. او اشاراتی به متن قدما، متون افراد مشهور و دیدگاه‌های مختلف درباره‌ی خیام را در سه بخش مقدمه، خیام فیلسوف و خیام شاعر، مورد نقد و بررسی قرار می‌دهد.

عُمَر خیام نیشابوری حکیم و شاعر قرن پنج و شش هجری است. دانشمندان در گذشته باید با تمامی علوم زمانه‌ی خود آشنا و صاحب‌نظر می‌شدند؛ از این رواست که خیام دارای مرتبه‌ی بالای علمی بوده است؛ اما آنچه خیام را در جهان مشهور کرده، رباعیات اوست. رباعی قالبی کاملاً مختص به شعر فارسی است و خیام معروف‌ترین رباعی‌سرا در تاریخ شعر پارسی است. خیام در رباعیات خود فلسفه زندگی خود را با نهایت هنرمندی و خلاقیت مطرح می‌کند که این امر سبب تأثیر شگرف در برخی نویسندگان مطرح دنیا مثل اسکات فیتزجرالد و فرناندو پسوآ شده است.

کتاب خیام صادق گردآوری مطالب دو کتاب «رباعیات عمر خیام» و «ترانه‌های خیام» است. محققان همواره مطالعات صادق هدایت را منبع و مرجعی برای تحقیقات خود درباره‌ی خیام قرار داده‌اند. در کتاب خیام صادق، صادق هدایت به‌تمامی نکات پیرامون پستی و بلندی‌های زندگی خیام، رباعیات و صحت و تحریفات آن‌ها و نظرات و تأثیر حکیم خیام بر بزرگان پرداخته است.

کتاب خیام صادق برای چه کسانی مناسب است؟

کتاب خیام صادق به تمام کسانی که به ادبیات و به‌خصوص به خیام نیشابوری علاقه‌مند هستند و از طرفداران قلم صادق هدایت به‌شمار می‌روند توصیه می‌شود.

با صادق هدایت و جهانگیر هدایت بیشتر آشنا شویم

صادق هدایت، متولد 1281، نویسنده‌ی برجسته‌ی معاصر ایرانی است که تأثیر بسیار زیادی بر ادبیات و نویسندگان پس از خود گذاشت. هدایت را همواره به خاطر نوآوری و خلق سبکی جدید در داستان‌نویسی، از پایه‌گذاران داستان‌نویسی نوین در ایران می‌دانند. گرچه داستان‌های هدایت از مهم‌ترین داستان‌های تاریخ ادبیات ایران به‌شمار می‌آیند، اما فعالیت‌های او به داستان‌نویسی محدود نمی‌شود. صادق هدایت در زمینه‌ی ترجمه نیز همواره از پیشگامان بود و شماری از کتاب‌های مهم زمان خود را به فارسی ترجمه کرد. هدایت اگرچه عمری کوتاه داشت، اما با گستردگی آثارش جریان جدیدی را در ادبیات و روشنفکران پس از خود گذاشت. مطالعات هدایت درباره‌ی خیام نیز از مهم‌ترین آثار وی است که کمتر موردتوجه قرارگرفته است.

جهانگیر هدایت نویسنده و مدیر بنیاد صادق هدایت است. وی بخش عمده‌ی فعالیت‌های خود را به آثار صادق هدایت اختصاص داده و به گردآوری و اشاعه آثار صادق هدایت پرداخته است. آثار جهانگیر هدایت شامل چندین کتاب مستقل، تعداد زیادی داستان کوتاه و مقالاتی درباره‌ی صادق هدایت می‌شود.

فهرست مطالب کتاب

ترانه‌های خیام
درویش نقاش
رباعیات حکیم عمرخیام / صادق هدایت
شرح‌حال حکیم عمرخیام
مختصری در طبیعیات
رباعیات حکیم عمرخیام
ترانه‌های خیام / صادق هدایت
خیام فیلسوف
خیام شاعر
ترانه‌ها
راز آفرینش
درد زندگی
از ازل نوشته
گردش دوران
ذرات گردنده
هرچه باداباد
هیچ است
دم را دریابید

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب خیام صادق: مجموعه آثار صادق هدایت درباره خیام
نویسنده،
ناشر چاپینشر چشمه
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات183
زبانفارسی
شابک978-964-5571-82-3
موضوع کتابکتاب‌های نقد و بررسی
قیمت نسخه الکترونیک
49000 ت - 5.49 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب خیام صادق

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب خیام صادق

برای دریافت کتاب خیام صادق و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.