معرفی و دانلود کتاب سه قطره خون: ن‍ق‍ده‍ا و ن‍ظره‍ا، م‍ت‍ن‌ داس‍ت‍ان‌، ت‍رج‍م‍ه‌ ان‍گ‍ل‍ی‍س‍ی‌ داس‍ت‍ان‌

عکس جلد کتاب سه قطره خون: ن‍ق‍ده‍ا و ن‍ظره‍ا، م‍ت‍ن‌ داس‍ت‍ان‌، ت‍رج‍م‍ه‌ ان‍گ‍ل‍ی‍س‍ی‌ داس‍ت‍ان‌
قیمت:
۳۷,۵۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب سه قطره خون و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب سه قطره خون و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب سه قطره خون: ن‍ق‍ده‍ا و ن‍ظره‍ا، م‍ت‍ن‌ داس‍ت‍ان‌، ت‍رج‍م‍ه‌ ان‍گ‍ل‍ی‍س‍ی‌ داس‍ت‍ان‌

کتاب سه قطره خون نوشته‌ی صادق هدایت یکی از معروف‌ترین داستان‌های فارسی است. در کتاب حاضر جهانگیر هدایت، برادرزاده‌ی نویسنده، مجموعه‌ای از نظرات منتقدان معتبر جهان را درباره‌ی داستان جذاب سه قطره خون گرد هم آورده است. این داستان معروف اولین‌بار در مجموعه‌ای به همین نام منتشر و با استقبال منتقدان روبه‌رو شد. در این کتاب خواندنی علاوه بر نقدها و آشنایی با نویسنده، می‌توانید متن داستان اصلی را به دو زبان فارسی و انگلیسی مطالعه کنید.

درباره‌ی کتاب سه قطره خون

کتاب سه قطره خون (Three Drops of Blood)، نام یک مجموعه داستان فارسی، به قلم نویسنده‌ی شهیر ادبیات، صادق هدایت (Sadegh Hedayat) است. این مجموعه که در سال 1311 منتشر شد، شامل داستان‌های کوتاه معروفی، مانند سه قطره خون، داش آکل، آینه‌ی شکسته و ... است. اهمیت و محبوبیت این داستان‌ها باعث شد که کتاب سه قطره خون مورداستقبال کتاب‌خوان‌ها و منتقدان قرار بگیرد و بارها تجدیدچاپ شود. کتابی که در حال حاضر توضیحات آن را می‌خوانید، مجموعه‌ای از نظرات و نقدهای منتقدان معروف جهان درباره‌ی داستان سه قطره خون را شامل می‌شود که در کنار متن اصلی داستان قرار گرفته و توسط برادرزاده‌ی صادق هدایت، جهانگیر هدایت جمع‌آوری شده است.

مجموعه داستان سه قطره خون شامل داستان‌هایی است که به افرادی می‌پردازند که از طرف جامعه مورد بی‌مهری قرار گرفته‌اند. اولین داستان این مجموعه سه قطره خون نام دارد که نام کتاب هم برگرفته از همین داستان کوتاه است. صادق هدایت در این مجموعه، داستان‌هایش را با اَشکال مختلفی، از جمله خرافات، اساطیر، مسائل روانکاوانه و... پرورش داده است. در داستان سه قطره خون با زندگی احمد که مرز میان رؤیا و واقعیت را گم کرده، در بیمارستان روانی همراه می‌شوید.

کتاب سه قطره خون با مقدمه و گردآوری جهانگیر هدایت، علاوه‌بر نقدها، به زندگی‌نامه و معرفی آثار صادق هدایت می‌پردازد. داستان سه قطره خون یکی از معروفترین داستان‌های کوتاه این مجموعه و ادبیات فارسی است؛ که پس از بوف کور مشهورترین اثر این نویسنده‌ی سرشناس به‌ حساب می‌آید. داستان سه قطره خون در میان آثار صادق هدایت، یکی از داستان‌های روانِ او محسوب می‌شود؛ که مانند برخی دیگر از آثار این نویسنده‌ی معروف، دارای پیچیدگی‌های زبانی نیست. یکی از نکات جالب این داستان، سرودن شعری منظوم توسط صادق هدایت است که با محتوای داستان تناسب دارد. یکی از نقدهایی که در کتاب سه قطره خون با مقدمه و گردآوری جهانگیر هدایت آمده است، به همین شعر اختصاص دارد.

شخصیت‌های اصلی داستان صادق هدایت، در واقع دیوانه‌هایی هستند، که افکار و دیدگاه خود را مطرح می‌کنند؛ اما با دقت در داستان به عمق نگاه این شخصیت‌ها پی می‌بریم؛ و می‌بینیم که این دیوانگان در اصل عاقلان را ریشخند می‌زنند. شخصیت‌های داستان حسرت‌هایی دارند که عیناً در زندگی عاقلان هم یافت می‌شود. این‌جاست که انسان از خودش می‌پرسد: «این دیوانگان عاقل‌اند یا که عاقلان دیوانه؟» از آنجایی که داستان سه قطره خون به شخصیت‌های مجنون می‌پردازد، در مجموعه‌ای هم که جهانگیر هدایت گردآوری کرده است، تعدادی نقد دقیق و مهم روانشناختی و روانکاوانه وجود دارد.

در ادامه‌ی کتاب سه قطره خون، جهانگیر هدایت به کتاب‌هایی اشاره می‌کند که درباره‌ی نویسنده‌ی معروف ادبیات فارسی، صادق هدایت، نوشته شده‌اند. در مجموع، با مطالعه‌ی مجموعه‌ای که جهانگیر هدایت گرد آورده است، شما با زندگی‌نامه و آثار صادق هدایت آشنا می‌شوید، حالات و روحیات او را بهتر می‌شناسید و نقدهای مختلفی را درباره‌ی نویسنده و داستان سه قطره خون می‌خوانید. اگر مطالعه‌ی این مجموعه را در کنار داستان صادق هدایت قرار دهید، به درک بهتری از اثر خواهید رسید.

کتاب سه قطره خون با مقدمه و گردآوری جهانگیر هدایت توسط نشر چشمه منتشر شده است.

کتاب سه قطره خون برای چه‌کسانی مناسب است؟

کتاب سه قطره خون با مقدمه و گردآوری جهانگیر هدایت به تمام علاقه‌مندان به داستان فارسی توصیه می‌شود؛ خصوصاً آن‌هایی که قلم صادق هدایت را دوست دارند و می‌خواهند آثار او را به‌صورت حرفه‌ای دنبال کنند.

با جهانگیر هدایت بیشتر آشنا شویم

جهانگیر هدایت در سال 1308 در تهران به‌دنیا آمد. او نویسنده و مدیر بنیاد صادق هدایت و بردارزاده‌ی اوست. تابه‌حال از جهانگیر هدایت چندین مقاله و کتاب داستانی منتشر شده است، که از آن‌ها می‌توان به مجموعه داستان «شلاق هوس»، «36 روز با صادق هدایت»، رمان «در عمق آبی چشم‌هایش» و مجموعه داستان «14 ژانویه، 8 شب» اشاره کرد.

در بخشی از کتاب س‍ه‌ ق‍طره‌ خ‍ون‌ می‌خوانیم

اولین قدم این است که ببینیم مسئله اصلى در این داستان کوتاه چیست؟ آیا «سه قطره خون» روایت یک جنایت است؟ یا گزارش یک گناه؟ یا تصویر مکافات؟ یا که سوگنامه آرزوى کام نایافته در تنهایى و بى‌اعتمادى؟ یا داستان یک «دام» است. قصه‌ى صیاد و طعمه و صید. که نمى‌دانى کدام صیاد است؟ کدام طعمه، کدام صید؟ دامى است که صید و طعمه و صیاد را یکجا در خود فرو بلعیده است. از آن جا که هر سه یکى است؛ سه گانه واحدى است؛ تثلیثى است به دام افتاده! و این دام کدام است؟ دام آرزوى کام نایافته و واپس زده که کامروایى آن تنها در پندار و رویا میسر است. پندارى به ژرفاى وهم. اما حتى در پندار، نیرویى ویرانگر و مرموز راه کامیابى را بر آن سد مى‌کند. صیادى در پندار با آرزوى شکار، به کمین صید نشسته است. اما چون صید، به تیررس مى‌آید، صیاد واپس مى‌نشیند و بر ناتوانى خود، خون مى‌گرید. «سه قطره خون» خونابه‌اى است که از چشمان صیاد فرو مى‌چکد و داستان اینگونه آغاز مى‌شود:

... در تمام این مدت هر چه التماس مى‌کردم کاغذ و قلم مى‌خواستم به من نمى‌دادند. همیشه پیش خودم گمان مى‌کردم، هر ساعتى که قلم و کاغذ به دستم بیفتد چقدر چیزها که خواهم نوشت.... ولى دیروز بدون این که خواسته باشم، کاغذ و قلم برایم آوردند. چیزى که آن قدر آرزو مى‌کردم، چیزى که آن قدر انتظارش را داشتم... اما چه فایده از دیروز تا حالا هر چه فکر مى‌کنم چیزى ندارم که بنویسم، مثل این که کسى دست مرا مى‌گیرد و یا بازویم بى‌حس مى‌شود.»

و وقتى که تمامى وجودش را به روى کاغذ مى‌آورد «بین خط‌هاى درهم و برهم» تنها چیزى که خوانده مى‌شود این است: «سه قطره خون».

فهرست مطالب کتاب

سرگذشت
سال‌شمار تفصیلى آثار صادق هدایت
مقدمه گردآورنده
نقدها و نظرها درباره «سه قطره خون»
کتاب: صادق هدایت
کتاب: انتظار
کتاب: عقاید و افکار درباره صادق هدایت
کتاب: راجع به صادق هدایت صحیح و دانسته قضاوت کنیم
کتاب: صادق هدایت
مجله مفید
آرزوى کام نایافته / تحلیل روانشناختى «سه قطره خون»
سه قطره خون: نخستین داستان سمبولیک ایرانى / بررسى ادبى سه قطره خون
Book: SADEQ HEDAYAT
کتاب: صادق هدایت و مرگ نویسنده
کتاب: صادق هدایت در آینه آثارش
کتاب: نقد و تفسیر آثار صادق هدایت
کتاب: سه قطره خون زنده به گور صادق هدایت
دفتر هنر ویژه‌نامه صادق هدایت
کتاب: زندگى و هنر صادق هدایت
کتاب: هدایت و سپهرى
سه قطره خون
Three Drops of Blood
Chronology of Sadegh Hedayat's Works

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب سه قطره خون: ن‍ق‍ده‍ا و ن‍ظره‍ا، م‍ت‍ن‌ داس‍ت‍ان‌، ت‍رج‍م‍ه‌ ان‍گ‍ل‍ی‍س‍ی‌ داس‍ت‍ان‌
نویسنده،
ناشر چاپینشر چشمه
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات139
زبانفارسی
شابک978964-362-034-9
موضوع کتابکتاب‌های نقد و بررسی، کتاب‌های داستان و رمان ایرانی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب سه قطره خون

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب سه قطره خون

برای دریافت کتاب سه قطره خون و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.