معرفی و دانلود کتاب زنان نامرئی: مجموعه داستان‌های واقعی بر اساس نوشته‌های یک روانپزشک

عکس جلد کتاب زنان نامرئی: مجموعه داستان‌های واقعی بر اساس نوشته‌های یک روانپزشک
قیمت:
۷۵,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب زنان نامرئی: مجموعه داستان‌های واقعی بر اساس نوشته‌های یک روانپزشک و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب زنان نامرئی: مجموعه داستان‌های واقعی بر اساس نوشته‌های یک روانپزشک و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب زنان نامرئی: مجموعه داستان‌های واقعی بر اساس نوشته‌های یک روانپزشک

کتاب زنان نامرئی: مجموعه داستان‌های واقعی بر اساس نوشته‌های یک روانپزشک مجموعه‌ای از داستان‌های واقعی است که به قلمِ روانپزشک و نویسنده‌ی معروفِ ترکیه‌ای، گلسرن بودایجی اوغلو، نوشته شده است. او در این داستان‌های روانشناختی، رنج و دردی را که زنان در جهان مدرنِ امروزی متحمل می‌شوند، بازگو می‌کند و کلیدِ گذر از این تنگناها و رسیدن به ساحل امن و آرامِ زندگی را در اختیار مخاطبان قرار می‌دهد.

درباره‌ی کتاب زنان نامرئی: مجموعه داستان‌های واقعی بر اساس نوشته‌های یک روانپزشک

سال‌ها از زمانی که زنان از درونِ قفسِ خانه‌ها به بیرون و اجتماع با حسرت نگاه می‌کردند، گذشته است. امروز حضورِ زنان همه‌جا دیده می‌شود؛ بااین‌حال هنوز چیزی جریان دارد که مایل به نامرئی کردنِ زنان است. پدر و مادرهای بی‌مهر و بی‌مسئولیت، همسری که وجود مستقلی برای زنش قائل نیست و در رأس همه، جامعه‌ای که مدام به زنان می‌گوید باید زیبا و کامل باشند، زنان را به حاشیه می‌رانند. زنان در این هیاهو، گاه خودشان را از یاد می‌برند و آنقدر درگیرِ نگاه دیگران و جلب رضایت آنان می‌شوند که فراموش می‌کنند به درونِ خود نگاه بیندازند و خود را دوست داشته باشند. شکستِ زنان زمانی قطعی به نظر می‌رسد که آن‌ها در نتیجه‌ی فراموش شدن توسطِ بقیه، خودشان نیز وجودشان را نادیده بگیرند. دکتر گلسرن بودایجی اوغلو (Gülseren Budayıcıoğlu) از زنانی حرف می‌زند که با وجود قدرتی که دارند، در خطرِ نامرئی و حذف شدن هستند. این روانپزشک در کتاب زنان نامرئی (Görünmeyen Kadinlar) داستان‌هایی واقعی از مراجعین خود نقل می‌کند که یکی از دیگری تاثیرگذارتر و حیرت‌آورتر است. او زنان را با تمام ضعف‌ها و شکنندگی‌ها و با قدرت‌های بی‌نظیرشان وصف می‌کند و مخاطبانش را مجذوب و شیفته‌ی عزم و قدرتِ زنانِ داستا‌ن‌هایش می‌سازد.

کتاب زنان نامرئی همچنین ارتباط ظریف و پیچیده‌ی دوران کودکی را با بحران‌های بزرگسالی بررسی می‌کند. در این کتاب شاهد هستیم که چگونه سرنخ بسیاری از بحران‌ها، افسردگی‌ها و بیماری‌ها به دوران کودکی بازمی‌گردد. گلسرن بودایجی اوغلو که «آگاه‌بخش‌ترین نویسنده» لقب گرفته، در کتاب زنان نامرئی، محوریت داستان‌های خود را زنان و آسیب‌های روحی‌شان در کودکی و بزرگسالی قرار داده است. گلسرن بودایجی اوغلو با زبانی بسیار ساده و فصیح، مشکلات پیچیده‌ی روانی را مورد بررسی قرار می‌دهد و به خواننده کمک می‌کند تا چنین مشکلاتی را تشخیص داده و راهکارهای حل آن‌ها را جستجو کند. گاهی هم راهکارها به‌طور واضح در متن بیان شده‌اند.

معرفی و دانلود کتاب زنان نامرئی: مجموعه داستان‌های واقعی بر اساس نوشته‌های یک روانپزشک

گلسرن بودایجی اوغلو برای غم و اندوه در زندگی جایگاهی ویژه در نظر می‌گیرد و به بهانه‌ی داستان‌گویی به انکارِ آن دست نمی‌زند. او معتقد است در زندگی اندوه، غم و درد هم جای خودشان را دارند. او می‌خواهد به انسان‌ها بگوید که در میان تمام آن اندوه‌ها و دردها، چگونه راه‌های خوشبختی و دوست داشته شدن را پیدا کنند. مسلماً هر انسانی با شکست‌ها و فقدان‌هایی در زندگی روبه‌رو شده که قلبش را به درد آورده‌ و آثاری عمیق بر آن به جای گذاشته‌اند؛ به‌طوری‌که حتی دکترها هم نتوانسته‌اند راهی برای بهبود و یا درمانِ آن بیابند. هر کسی از ابتدای زندگی دوست دارد دیده شود و برای کسی مهم شمرده شود، اما داستان‌های کتابِ زنان نامرئی نشان می‌دهند چطور افراد نادیده گرفته شده‌اند و چگونه این طردشدگی عواقبِ ناخوشایندی را در زندگی آن‌ها به جا گذاشته است. گلسرن بودایجی اوغلو به‌عنوان یک روانپزشک، داستان‌هایی را که می‌شنود ریشه‌یابی می‌کند و در مسیرِ این واکاوی بلاشک خودش را در خانه‌ی امنِ دورانی کودکیِ افراد می‌یابد.

ما انسان‌ها به‌صورت پیش‌فرض خوشحال و خوشبخت خلق نشده‌ایم و همیشه احساس ناامنی، خشم و نگرانی مانعی برای رسیدن به رضایت در زندگی‌مان محسوب می‌شود. این احساسات به مراتب برای زنان در طول تاریخ شدیدتر بوده است. کتاب زنان نامرئی درحالی‌که داستان‌هایی جذاب از زندگیِ واقعیِ افراد روایت می‌کند، به همه‌ی ما سرنخ‌هایی می‌دهد تا به ارتباطِ عمیق‌تری با خود برسیم و جواب بسیاری سوال‌ها را پیدا کنیم. گلسرن بودایجی اوغلو با نگاشتن کتاب زنان نامرئی قصد دارد رنج و عذابی را که بر زنان در جای‌جایِ دنیا وارد می‌آید و اغلب مسکوت می‌ماند به زبان بیاورد و به دیگر انسان‌ها در مقابل چنین آسیب‌هایی آگاهی بخشد.

این کتاب با ترجمه‌ی شهرزاد صدر از سوی نشر گویا روانه‌ی بازار شده است.

کتاب زنان نامرئی: مجموعه داستان‌های واقعی بر اساس نوشته‌های یک روانپزشک برای چه کسانی مناسب است؟

این کتاب برای تمامِ افراد اثری خواندنی و سودمند است و در تنگناهای زندگی کمک‌رسانشان خواهد بود.

در بخشی از کتاب زنان نامرئی: مجموعه داستان‌های واقعی بر اساس نوشته‌های یک روانپزشک می‌خوانیم

اگر از دور به خودت نگاه کنی دختر باهوش و موفقی را می‌بینی که در دو رشته‌ی تحصیلی متفاوت درس می‌خواند. اما بی‌حال و پژمرده و بدون اعتمادبه‌نفس است. یعنی تو خودت را با این شخصیت به دیگران معرفی می‌کنی، تو هم به اندازه‌ی کافی از خودت حمایت نمی‌کنی. حالا به من خوب گوش کن، ناراحت نشو- دلگیر نشو- گریه و زاری هم نکن، تو آدمی نیستی که از پس این موضوع‌ها بر نیایی. اگر از هر چیزی ناراحت شوی از جامعه و دوستانت دور خواهی افتاد و کارها را سخت‌تر خواهی کرد. تو باید یاد بگیری؛ تو باید ناممکن را ممکن کنی. اگر می‌توانی در دو رشته تحصیل کنی پس حتماً می‌توانی روابط اجتماعی درستی را هم پایه‌ریزی کنی.

راه دیگری برای دوست داشته شدن می‌دانی؟ برای اینکه دوست داشته شوی، مورد پسند شوی و در همه‌ی محافل حاضر باشی باید آن احساس بی‌ارزشی را از خود دور کنی و از آن رها شوی.

قرار نیست از این به بعد در گوشه و کناری مثل پرنده‌ای کوچک پنهان شوی. باید سریع شروع به کار کنی. برداشتن اولین قدم همیشه جسارت بیشتری را می‌طلبد که آن را تو داری. شاید روزهای اول سخت باشد همان‌طورکه برای پیشرفت در درس‌هایت بارها تمرین می‌کنی؛ می‌نویسی؛ می‌خوانیِ برای اجتماعی شدن هم باید تمرین کنی.

فهرست مطالب کتاب

درباره‌ی نویسنده
از زبان مترجم
کلامی از نویسنده
چراغ‌های آپارتمان روبه‌رویی
رنج‌هایی با طعم عسل
موهای سیاهم را کوتاه کردند
پدران تو خالی
مبارز واقعی
مادرهایی که مانند سرزمینی سرد هستند
کودکان اندوه
دختران ناراضی مادران ناراضی
چسب زخم
زندگی در عالم رویاها
تو چیزی نخواهی شد
زنی کوچک‌ با قلبی بزرگ
کودکی‌ام را دزدیدند
همه چیز شدم جز فرزند
یکی از قُمری‌ها
جادوی داستان‌ها
غریبه‌ای بهتر از پدر
بن‌بست عشق
خانم باش
پشت پرده‌ی هر اندوه
داستان جدایی یک وکیل طلاق
فریادی در اتاق قرمز
قلبمان دردی را که نچشیده را درک نخواهد کرد
عروس یا خدمتکار

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب زنان نامرئی: مجموعه داستان‌های واقعی بر اساس نوشته‌های یک روانپزشک
نویسنده
مترجمشهرزاد صدر
ناشر چاپینشر گویا
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات264
زبانفارسی
شابک978-622-312-166-1
موضوع کتابکتاب‌های داستان و رمان خارجی، کتاب‌های روانشناسی بزرگسالان
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب زنان نامرئی: مجموعه داستان‌های واقعی بر اساس نوشته‌های یک روانپزشک

Fateme Kalate
۱۴۰۳/۱/۱۲
کتابی ترجمه‌ی روان و خواندنی دارد و براساس داستان‌های واقعی که هرچند شرح حال این زنان کام خوانندگان را هم تلخ می‌کند، اما بابت بینش‌هایی که نویسنده می‌دهد خواندن آن‌ها لازم است تا مسایل را از دید یک روانپزشک ببینیم. و یک بار مطالعه‌ی آن خالی از لطف نیست.
مشاهده همه نظرات 1

راهنمای مطالعه کتاب زنان نامرئی: مجموعه داستان‌های واقعی بر اساس نوشته‌های یک روانپزشک

برای دریافت کتاب زنان نامرئی: مجموعه داستان‌های واقعی بر اساس نوشته‌های یک روانپزشک و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.