معرفی و دانلود کتاب در کنار خودشیفته‌ها: رفتنی‌ام یا ماندنی

عکس جلد کتاب در کنار خودشیفته‌ها: رفتنی‌ام یا ماندنی
قیمت:
۶۰,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب در کنار خودشیفته‌ها و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب در کنار خودشیفته‌ها و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب در کنار خودشیفته‌ها: رفتنی‌ام یا ماندنی

هاکان منگوچ در کتاب در کنار خودشیفته‌ها داستان زوجی را روایت می‌کند که عاشق یکدیگر هستند اما درعین‌حال با مشکلات و چالش‌هایی روبه‌رو می‌شوند که شاید بسیاری از ما نیز آن‌ها را در زندگی شخصی خود تجربه کرده باشیم. این کتاب با شکستن قوانین رمان‌نویسی، خوانشی کاملاً جدید را ارائه می‌دهد، روابط امروزی را از طریق کندوکاو در دالان‌های روانی ذهن پیچیده‌ی انسان‌ها بررسی می‌کند و از خلال روایت یک داستان ساده به معرفی جنبه‌های مختلف یکی از اختلالات شخصیتی رایج، یعنی خودشیفتگی، می‌پردازد.

درباره‌ی کتاب در کنار خودشیفته‌ها

شاید شما هم تجربه‌ی برخورد نزدیک با افراد خودشیفته را از سر گذرانده یا حتی با یک فرد خودشیفته رابطه‌ای طولانی‌مدت داشته‌اید. هاکان منگوچ (Hakan Mengüç) نویسنده‌ی معروف ترکیه‌ای در کتاب در کنار خودشیفته‌ها (Gitmeli Miyim Kalmalı Mıyım) نکته‌ی جالبی را به خوانندگان گوشزد می‌کند؛ اینکه بهتر است به‌دنبال خودشیفته‌ها نگردیم و اختلال شخصیتی را در دیگران جست‌وجو نکنیم؛ در حقیقت هریک از ما مقادیری از خودشیفتگی را در وجود خود داریم. و درست است که نمی‌توانیم در اطراف کسانی که ایراد می‌گیرند، زندگی آرام و بی‌دغدغه‌ای داشته باشیم اما مجبور به سازش هستیم و به‌ناچار باید شیوه‌های برخورد با چنین آدم‌هایی را بیاموزیم. چراکه توسط افراد خودشیفته احاطه شده‌ایم؛ همان کسانی که معتقدند جهان حول محور خواسته‌ها و عقاید آن‌ها می‌چرخد و هرچه می‌گویند و هرچه انجام می‌دهند، کاملاً درست و بی‌عیب‌ونقص است!

معرفی و دانلود کتاب در کنار خودشیفته‌ها

در کتاب در کنار خودشیفته‌ها می‌خوانید که نکته‌ی بسیار عجیب در رابطه با افراد خودشیفته این است که عاشق آن‌ها شدن بسیار ساده و آسان است، در حقیقت می‌توان گفت در دام عشق چنین افرادی افتادن، رایج‌ترین چالش عاشقانه‌ای‌ست که افراد معمولی آن تجربه می‌کنند. زیرا آن‌ها با هوش برتر و مهارت‌های دستکاری کردن ذهن و همچنین کاریزمای خود، در برخوردهای نخستین، جذاب‌ترین عاشقان روی زمین به نظر می‌رسند. متأسفانه تبحر آن‌ها در تظاهر به عشق به جای عشق ورزیدن حقیقی، آنچنان زیاد است که برای پیشگیری از افتادن در دامشان، حتماً لازم است تجربه‌ی بالایی داشته باشید. شاید بسیاری از شما این عشق بیمارگونه‌ و سمّی را تجربه کرده باشید، که در این‌صورت حتماً می‌دانید احساس علاقه به چنین افرادی غیرقابل‌انکار و بسیار قوی است.

هاکان منگوچ در این مجلد از سری کتاب‌های انگیزشی-عرفانی خود داستان زوجی به نام‌های آلینا و ارتان را روایت می‌کند. آلینا زنی به‌شدت مهرطلب و ارتان خواننده‌ای تازه‌کار است که مسیر شهرت را پیش روی خود می‌بیند و شخصیتی خودشیفته دارد. شما در جنگ بین این زن و مرد، بخش‌هایی از احساسات درونی خودتان را پیدا خواهید کرد که شاید تصور می‌کردید عشق است؛ اما حالا نام دیگری بر آن می‌گذارید. در کتاب در کنار خودشیفته‌ها نکاتی را در مورد فرار از بهشت ​​دروغین یک خودشیفته که شعله‌های آتش آن تهدیدتان می‌کند، خواهید آموخت؛ همچنین یاد می‌گیرید چگونه می‌توانید اعتماد‌به‌نفس و عزت‌نفسی را که در برخورد با چنین افرادی به‌تدریج نابود می‌شود، بازیابی کنید. کتاب منگوچ فقط یک رمان ساده یا یک داستان عاشقانه‌ی جذاب و خواندنی نیست، بلکه او راهی را برای رستگاری پیش پایتان گذاشته، راهی برای نجات از دام خودشیفته‌ها و داشتن یک زندگی و رابطه‌ی عاشقانه‌ی سالم علیرغم حضور آن‌ها در همه‌جا!

کتاب در کنار خودشیفته‌ها، فضای بسیار متفاوت و زیبایی دارد. منگوچ در کنار روایت داستان، جملاتی زیبا و اشعاری از مولانا، شاعر و عارف بزرگ ذکر کرده که در جای خود خواننده را به تفکر وامی‌دارند. داستان این کتاب چهارده بخش دارد و نویسنده در آن‌ها شخصیت‌هایی را خلق کرده که تجزیه و تحلیل هر یک از آن‌ها، لازم و ضروری‌ست. او در پایان هر بخش نظرات خود و نکاتی کلیدی را در تحلیل رفتاری این شخصیت‌ها ارائه کرده که با مطالعه‌ی آن‌ها، می‌توانید راهکارهایی را برای ارزیابی افراد در زندگی واقعی بیاموزید و بدون صرف زمان و انرژی، بر تجربیات خود در برخورد با خودشیفته‌ها بیفزایید. خط سیر داستان در نوع خود هیجان‌انگیز است و قطعاً از مطالعه‌ی ماجرای جذاب این زوج لذت خواهید برد.

نشر گویا کتاب در کنار خودشیفته‌ها را با ترجمه‌ی دکتر شهرزاد صدر منتشر کرده و در اختیار مخاطبان علاقه‌مند قرار داده است.

کتاب در کنار خودشیفته‌ها برای چه کسانی مناسب است؟

اگر از خواندن داستان و رمان لذت می‌برید و می‌خواهید در برخورد با افراد خودشیفته ایمن شوید و در دامشان نیفتید، مطالعه‌ی این رمان روانشناسانه را از دست ندهید.

در بخشی از کتاب در کنار خودشیفته‌ها: رفتنی‌ام یا ماندنی می‌خوانیم

در آرزوی تأیید شدن

حتماً داستان اسطوره‌ی معروف یونانی «نارسیسیوس» را شنیده‌اید که عاشق انعکاس تصویر خود در آب شد و خواست تا تصویر خود را در آغوش بگیرد و درنتیجه در آب غرق شد. به‌نظر من بررسی داستان نارسیسیوس از جهات مختلفی حائز اهمیت است.

نارسیسم در ادبیات، علم، روان‌شناسی هر چقدر هم که به معنای عشق و محبت فرد به خود، مطرح شده باشد، این عشق مترادف غرور و خودشیفتگی است، اما زمانی که داستان نارسیسیوس را می‌خوانیم متوجه می‌شویم که در حقیقت نارسیسم شیفته و عاشق خود بودن نیست، بلکه برعکس خود را نشناختن است.

از نظر من نارسیست فرد مبهوتی نیست که عاشق خودش است. بلکه فردی است کاملاً بیگانه با خودش که نمی‌داند کیست و نمی‌تواند تعریفی برای خود پیدا کند. او کاملاً با خود بیگانه است. به‌قدری با خود بیگانه است که حتی تصویر خود را هم در آب نمی‌شناسد و حتی متوجه آن هم نیست.

نارسیسیم و ازخودبیگانگی بسیار به هم مرتبط هستند. کسی که آرزوی این را دارد که مورد تأیید دیگران قرار بگیرد و بسیار نگران از دست دادن دیگران است و نگران اینکه مبادا در نظر دیگران بی‌ارزش دیده شود، در اصل اعتمادبه‌نفس ندارد.

کسی که از خودِ واقعی‌اش بیگانه شده باشد ناخودآگاه فاکتورهای ظاهری و بیرونی نمایشگر هویت او می‌شوند. او نیاز دارد تا مورد تأیید قرار بگیرد، می‌خواهد در چشم دیگران فرد مهمی باشد، برای او مهم است که بر دیگران چه تأثیری خواهد گذاشت، مورد پسند دیگران بودن و مورد تأیید آن‌ها بودن، از طرف دیگران مورد قبول واقع شدن برای او بسیار مهم است. آرزوی این را دارد که دیگران چاپلوسی او را بکنند.

اما با این شرایط و این‌گونه مورد توجه قرار گرفتن، فقط خود را قانع می‌کند. او حتی خودش هم باور ندارد که بدون داشتن این‌ موارد برای خودش باارزش باشد. او برای اینکه بتواند درون خود را تغذیه کند، حتماً نیاز به تعریف‌های بیرونی دارد و تا زمانی که از دنیای بیرون مورد تأیید واقع نشده است، خود را باارزش نمی‌داند.

می‌دانیم که درون هر انسانی مقداری نارسیسم (خودشیفتگی) وجود دارد. برای همین زمانی که داریم این داستان را می‌خوانیم با خود نگویید که چه کسی نارسیسم هست و چه کسی نیست و چه کسی از کدام مدل آن‌هاست. یعنی به‌دنبال اختلالات شخصیتی در دیگران نباشید. یادمان باشد که هر کسی مقداری نارسیست است و این را که چه کسی نارسیست است و چگونه مورد درمان قرار می‌گیرد به متخصصان این کار بسپاریم.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه‌ی مترجم
درباره‌ی نگارنده
فلسفه‌ی زندگی
بخش اول
بررسی شرایط
در آرزوی تأیید شدن
بخش دوم
بررسی شرایط
تاوان سنگین کامل بودن
چگونه یک فرد نارسیست (خودشیفته) را تشخیص دهیم
بخش سوم
بررسی شرایط
ترس از دست دادن
مثل خود بودن
شاد شدن با آزار دادن دیگران
خودشیفته‌ها دام خود را از دور تشخیص می‌دهند
بخش چهارم
بررسی شرایط
حسادت یا غبطه؟
بخش پنجم
بررسی شرایط
آرزوی داشتن پناهگاهی مطمئن
بخش ششم
بررسی شرایط
روراست بودن با خود
بخش هفتم
بررسی شرایط
نه بمان، نه برو
بخش هشتم
بررسی وضعیت
بخش نهم
بررسی وضعیت
همیشه حق‌به‌جانب است و همیشه حق با اوست
بخش دهم
بخش یازدهم
سه ماه بعد
نارسیسم در علم روان‌شناسی
بخش دوازدهم
بخش سیزدهم
بخش چهاردهم
هفت ماه بعد

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب در کنار خودشیفته‌ها: رفتنی‌ام یا ماندنی
نویسنده
مترجمشهرزاد صدر
ناشر چاپینشر گویا
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات256
زبانفارسی
شابک978-622-312-167-8
موضوع کتابکتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب در کنار خودشیفته‌ها

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب در کنار خودشیفته‌ها

برای دریافت کتاب در کنار خودشیفته‌ها و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.