معرفی و دانلود کتاب داستان هفت نفری که به دار آویخته شدند

عکس جلد کتاب داستان هفت نفری که به دار آویخته شدند
قیمت:
۱۴۷,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب داستان هفت نفری که به دار آویخته شدند و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب داستان هفت نفری که به دار آویخته شدند و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب داستان هفت نفری که به دار آویخته شدند

کتاب داستان هفت نفری که به دار آویخته شدند، مجموعه‌ای از دو داستان است که به عقیده‌ی بسیاری از منتقدان بهترین آثار لئونید آندریف به حساب می‌آیند. او در اولین داستان حالات روحی پنج جوان انقلابی و دو جنایتکار عادی را توصیف می‌کند که در انتظار اجرای حکم اعدام هستند. داستان دوم، روایت بیمارستانی است که یکی در آن می‌میرد و یکی زنده می‌ماند...

درباره‌ی کتاب داستان هفت نفری که به دار آویخته شدند

لئونید آندریف (Leonid Andreyev) در مقدمه‌ای کوتاه بر اولین ترجمه‌ی انگلیسی کتاب داستان هفت نفری که به دار آویخته شدند (The Seven Who Were Hanged) نوشت: «ادبیاتی که افتخار خدمت به آن را دارم، برای من بسیار عزیز است؛ زیرا مهم‌ترین وظیفه‌ی آن از بین بردن فاصله‌ها و مرزهاست. وظیفه‌ی من این بود که به ناعادلانه و وحشتناک بودن مجازات اعدام اشاره کنم. وحشت از مجازات اعدام زمانی به اوج خود می‌رسد که افراد شجاع و درستکاری به دار آویخته شوند که تنها گناهشان محبت بیش‌ازحد به ذات بشریت و دلبستگی به عدالت است. چنین مواردی، وجدان افرادی چون من را به عصیان وامی‌دارد. ولی امان از وقتی که طناب دار بر گردن افراد جاهلی بیفتد که نمی‌دانند جرمشان چیست. این وحشتناک‌‌ترین اتفاق است.»

شخصیت‌های اصلی کتاب داستان هفت نفری که به دار آویخته شدند، پنج انقلابی و دو جنایتکار عادی هستند که ناگزیرند با مرگ روبه‌رو شوند. انقلابیون که سه مرد و دو زن 19 تا 28 ساله هستند، به‌ سرعت به مجازات اعدام محکوم می‌شوند. هر کدام از آن‌ها آرام، جدی و متفکر به نظر می‌رسند و در جلسه‌ی محاکمه و زندان، هیچ حرکتی ناشی از پشیمانی یا ناراحتی نشان نمی‌دهند. سرگی گالووین، پسر یک افسر سابق، مغز متفکر و رئیس گروه پنج‌نفره است. ورنر شخصیتی تلخ، پوچ‌گرا و بدبین دارد و واسیلی کاشیرین بیش‌ از همه‌شان از مرگ می‌ترسد. تانیا کاوالچوک، یکی از زنان، شخصیتی مادرانه دارد که حاضر است جان خودش را فدای دیگران کند. و در پایان موسیا، دختر جوان رنگ‌پریده‌ای که همه نگران او هستند. دو زندانی دیگر که محکوم به اعدام هستند و در کنار این پنج نفر قرار گرفته‌اند، به جرم قتل دستگیر شده‌اند. ایوان یانسون، مزرعه‌داری است که ارباب خود را کشته و می‌خواسته به زن ارباب تجاوز کند. و میشکا تسگاناک، راهزنی روسی که با خنده و افتخار، به قتل سه نفر اقرار می‌کند. در میان این هفت نفر محکوم به اعدام، یانسون نمی‌داند که چرا به دار آویخته می‌شود و امید دارد روزی آزاد شود.

معرفی و دانلود کتاب داستان هفت نفری که به دار آویخته شدند

هر فصل از کتاب داستان هفت نفری که به دار آویخته شدند، به توصیف حالات روانی هر هفت محکوم به اعدام اختصاص دارد. در این میان سرگی و تانیا از مرگ نمی‌ترسند و به دیگران کمک می‌کنند تا با این حکم کنار بیایند. واسیلی بیش از همه‌ی دوستانش از مرگ می‌ترسد و وقتی با مادرش ملاقات می‌کند، بالافاصله زیر گریه می‌زند. لئونید آندریف در این داستان روان‌شناختی، فلسفی و سیاسی، واکنش منحصربه‌فرد هفت شخصیت به مرگ را بررسی می‌کند. تنها نقطه‌ی مشترک این افراد در این است که زمان و مکان مرگ خود را می‌دانند؛ اما به گونه‌ای متفاوت با آن مواجه می‌شوند.

داستان هفت نفری که به دار آویخته شدند، پس از انتشار در سال 1908 با استقبال در محافل انقلابیون مخالف تزار مواجه شد. بعضی از منتقدان این کتاب را واکنشی به اثر لئو تولستوی به نام «نمی‌توانم ساکت باشم» می‌دانند. با وجود متن تقدیم کتاب، «لئو تولستوی عزیز، این اثر را به شما تقدیم می‌کنم»، چنین نظری بیش از پیش تقویت می‌شود.

دیگر داستان کوتاهی که در کتاب داستان هفت نفری که به دار آویخته شدند آمده است، داستان «یکی بود، یکی نبود» است. لیانید آندری‌یف این اثر را با تأثیر از کتاب «مرگ ایوان ایلیچ» نوشت و قدرت بی‌همتای خود را در آن نمایش داد. این داستان که در سال 1901 منتشر شد، روایت افرادی است که در بیمارستان هستند و چون آونگی میان مرگ و زندگی در نوسانند.

بنگاه ترجمه و نشر کتاب پارسه برگردان فارسی کتاب داستان هفت نفری که به دار آویخته شدند (Pассказ о семи повешенных) را همراه با یادداشتی خواندنی از نیکالای تیلیشوف و مقدمه‌ای از مترجم، منتشر کرده است.

اقتباس‌های فرهنگی و سینمایی از کتاب داستان هفت نفری که به دار آویخته شدند

بر اساس کتاب داستان هفت نفری که به دار آویخته شدند دو فیلم بر پرده‌ی سینما رفته است:

  • فیلم صامتی روسی به کارگردانی پیوتر شاردینین، تولید سال 1920.
  • یک فیلم سیاه و سفید اسلواکیایی محصول سال 1968 به کارگردانی مارتین هولی.

نکوداشت‌های کتاب داستان هفت نفری که به دار آویخته شدند

  • اولین بار جلد کتاب داستان هفت نفری که به دار آویخته شدند را با طرحی از چوبه‌ی دار و چند فرد اعدام‌شده دیدم. هم تصویرگر کتاب و هم نویسنده صحنه‌ای فراموش‌نشدنی و کوتاه از اعدام خلق کرده بودند. داستان این کتاب بسیار تأثیرگذار است؛ اما دشوار بتوان گفت که این امر به لئونید آندریف مربوط می‌شود یا این‌که زندگی نویسنده او را به این سمت‌وسو کشانیده است. (یوری آیخن والد، زبان‌شناس و منتقد ادبی)
  • با وجود تأسف من از افزایش مجازات اعدام، باید اقرار کرد که داستان هفت نفری که به دار آویخته شدند، درباره‌ی اصالت عشق است و روشنگری مؤمنانه‌ای در آن به چشم می‌خورد. (دمیتری فیلاسوفاف)
  • داستان «یکی بود، یکی نبود» فوق‌العاده است. شما دارید روزبه‌روز بهتر می‌شوید. (ماکسیم گورکی در نامه‌ای به لیانید آندری‌یف)
  • پیش از رسیدن بسته‌ی شما تقریباً همه‌ی داستان‌ها را خوانده بودم و تعدادی را -به‌خصوص داستان «یکی بود، یکی نبود»- پسندیدم. (لئو تولستوی در نامه‌ی به لئونید آندریف)

کتاب داستان هفت نفری که به دار آویخته شدند برای چه کسانی مناسب است؟

علاقه‌مندان به ادبیات روسی بی‌گمان از کتاب داستان هفت نفری که به دار آویخته شدند لذت خواهند برد.

در بخشی از کتاب داستان هفت نفری که به دار آویخته شدند می‌خوانیم

همه‌چیز همان‌طورى روى داد که پلیس پیش‌بینى کرده‌ بود. چهارنفر از تروریست‌ها (سه مرد و یک زن) را که مسلح به بمب و هفت‌تیر و سلاحهایى جهنمى بودند، جلوِ در ورودى دستگیر کردند. نفر پنجمى (یک زن) را در خانه‌ی تیمى‌ آپارتمانى که متعلق به همین زن بود یافتند و بازداشت کردند. به همین ترتیب، مقادیر زیادى دینامیت، مواد منفجره و اسلحه نیز به دست پلیس ضبط شد. دستگیرشدگان بسیار جوان بودند. بزرگ‌ترینِ آن‌ها مردى بیست‌وهشت‌ساله و جوان‌ترین‌شان زنى نوزده‌ساله بود. آن‌ها را در همان قلعه‌اى که پس از بازداشت در آن زندانى شده بودند، خیلى سریع و بى‌سروصدا به‌رسم آن روزگار بی‌رحم محاکمه کردند.

در طول محاکمه، هر پنج‌نفر خیلى‌ آرام، اما جدى و غرق در افکار خویش بودند. نگاه متهمان به دادرسان چنان تحقیرآمیز بود که هیچ‌کدام از آن‌ها هوس نمى‌کرد با لبخندى زائد و یا ابراز شادى مزورانه‌اى شهامت خود را به رخ بکشد. آن‌قدر آرام بودند که مى‌توانستند روح خود و تاریکى عظیم پیش از مرگشان را از نگاه‌هاى بیگانه و کینه‌توز و دشمن‌کیش مصون دارند.

فهرست مطالب کتاب

یادداشت مترجم
داستان هفت‌نفری که به دار آویخته شدند
1: رأس ساعت یک بعدازظهر، عالیجناب!
2: محکوم به اعدام با چوبه‌ی دار
3: نباید دارم بزنند!
4: ما اهالی آریُول
5: ببوس و سکوت کن!
6: ساعت‌ها به‌شتاب می‌گذرند
7: مرگی در کار نیست
8: هم مرگ هست و هم زندگی
9: تنهایی هولناک
10: دیوارها فرو می‌ریزند
11: آنها را می‌بَرَند
12: آنها را آوردند
یکی بود، یکی نبود
یک
دو
سه
چهار
لیانید آندری‌یِف. نیکالای تیلیشوف
اتوبیوگرافی کوتاه
ترجمه‌های مشهور داستان هفت‌نفری که به دار آویخته شدند

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب داستان هفت نفری که به دار آویخته شدند
نویسنده
مترجمحمیدرضا آتش برآب
ناشر چاپیبنگاه ترجمه و نشر کتاب پارسه
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات256
زبانفارسی
شابک978-600-253-921-2
موضوع کتابکتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب داستان هفت نفری که به دار آویخته شدند

مسعود احمدی
۱۴۰۲/۱۰/۲۹
کتاب خوبی بود با تشکر از کتابراه
مشاهده همه نظرات 1

راهنمای مطالعه کتاب داستان هفت نفری که به دار آویخته شدند

برای دریافت کتاب داستان هفت نفری که به دار آویخته شدند و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.