معرفی و دانلود کتاب داستان یک اختراع فوق العاده

عکس جلد کتاب داستان یک اختراع فوق العاده
قیمت:
۸,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب داستان یک اختراع فوق العاده و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب داستان یک اختراع فوق العاده و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب داستان یک اختراع فوق العاده

یک دخترکوچولو به همراه گربه‌ی باهوشش می‌خواهد وسیله‌ای جالب برای خودش اختراع کند. اشلی اسپایرز در کتاب داستان یک اختراع فوق العاده شما را در جریان مراحل ساخت این اختراع و مشکلاتی که بر سر راه شخصیت اصلی وجود دارد، قرار می‌دهد. این کتاب تابه‌حال جوایز زیادی را از آن خودش کرده که جایزه‌ی شورای کتاب کودک آمریکا تنها یکی از آن‌هاست.

درباره‌ی کتاب داستان یک اختراع فوق العاده

شخصیت اصلی این داستان دلش می‌خواهد چیزهای خارق‌العاده و زیبا بسازد؛ چون او یک مخترع کوچک است که هنوز هیچ‌کس به توانایی‌هایش پی نبرده، پس باید هرطور شده در ساختن اولین اختراعش موفق شود. شاید برایتان جالب باشد اگر بدانید تنها دستیار و همراه او در این راه گربه‌اش است که همه‌جا کنار اوست تا سرانجام بتوانند وسیله‌ی مورد نیازشان را بسازند. در کتاب داستان یک اختراع (The Most Magnificent Thing)، نوشته‌ی اشلی اسپایرز (Ashley Spires)، همه‌ی مراحل ساخت این وسیله‌ی عجیب و راه‌های درست کردنش را خواهید دید. البته کمی که از تلاش دخترکوچولو برای سرهم‌بندی کردن قطعه‌های وسیله‌ی مرموز می‌گذرد، او حسابی احساس خستگی می‌کند. چون انگار یک جای کار می‌لنگد و قطعات هنوز سر جای خودشان نیستند. این موضوع برای او خیلی ناامیدکننده است و باید چاره‌ای بیندیشد.

اگر فکر می‌کنید دخترکوچولو راحت و آسان توانست وسیله‌ی مورد نظرش را بسازد، باید بگوییم اصلاً چنین نبود و حتی با وضعیتی که می‌دید معلوم هم نبود آخرش بتواند یک چرخ دومنظوره‌ی مناسب برای خودش و گربه‌اش بسازد. او احساس می‌کرد خیلی عصبانی است و دوست داشت حرصش را روی قطعات بیچاره‌ی فلزی خالی کند.

راستی اگر شما به جای او بودید، بعد از بارها تلاش برای ساختن یک وسیله و خستگی از به نتیجه نرسیدن، باز هم به کارتان ادامه می‌دادید؟ اصلاً به نظرتان دخترکوچولو می‌تواند بر حس نامیدی‌اش غلبه کند و یک‌بار دیگر از اول همه‌چیز را بررسی کند و بسازد؟ برای دانستن ماجرای اختراع او بهتر است باقی داستان را از زبان نویسنده بخوانید و از دیدن تصاویر طنز و سرگرم‌کننده‌ی کتاب لذت ببرید. اما توصیه می‌کنیم اگر روزی مثل شخصیت این داستان دلتان خواست چیز به‌دردبخوری درست کنید که تابه حال هیچ‌کس نتوانسته بسازد، حتماً دست‌به‌کار شوید و به کارتان ایمان داشته باشید. فراموش نکنید انجام کارهای خلاقانه ارزشش را دارد؛ حتی اگر همه‌چیز آن‌طور که انتظار دارید پیش نرود.

جوایز و افتخارات کتاب داستان یک اختراع فوق العاده

  • نامزد جایزه صنوبر آبی در سال 2015
  • نامزد جایزه بید درخشان در سال 2015
  • نامزد جایزه ادبیات کودکان کریستی هریس در سال 2015
  • نامزد جایزه شارلوت هاک در سال 2015
  • کتاب برگزیده‌ی انجمن معلمان علوم برای رده‌ی سنی 12 سال (سال 2017)
  • برنده‌ی جایزه‌ی شورای کتاب کودک آمریکا (سال 2015)
  • برنده‌ی جایزه‌ی فهرست کتاب‌های برگزیده‌ی کودکان در انجمن کتابخانه‌های آمریکا (سال 2015)

نکوداشت‌های کتاب داستان یک اختراع فوق العاده

  • کتاب داستان یک اختراع فوق العاده توصیفی مفید از فرآیند خلاقیت و تأکید بر ساختن به جای خریدن است که الگویی برای دختران مهندس محسوب می‌شود. (هفته‌نامه‌ی ناشران)

  • یک دختربچه با کمک همکار گربه‌اش نقشه‌های بزرگی برای ساختن باشکوه‌ترین چیزها دارد. (خانواده‌ی کانادایی)

  • کتاب داستان یک اختراع فوق العاده دارای یک پیام عالی است. این اثر بچه‌ها را تشویق می‌کند به هنگام ناامیدی دست از کار نکشند، بلکه دیدگاه خود را تغییر دهند و از نو شروع کنند. (مجله‌ی کتابخانه مدرسه)

کتاب داستان یک اختراع فوق العاده مناسب چه کسانی است؟

کودکان رده‌ی سنی 3 تا 8 سال، مخاطبین اصلی این کتاب صوتی‌اند.

با اشلی اسپایرز بیشتر آشنا شویم

اشلی اسپایرز متولد سال 1948 و اهل کلمبیاست. او تحصیلاتش را در دانشگاه هنر و طراحی امیلی گذرانده و در زمینه‌ی عکاسی و انیمیشن نیز فعالیت حرفه‌ای داشته است. اسپایزر امروز به کار تصویرگری و نویسندگی کتاب مشغول است. کتاب‌های او اغلب پرفروش هستند و نامزد جوایز ادبی بسیاری شده‌اند. او در آثارش همواره کودکان را به یادگیری تشویق می‌کند.

در بخشی از کتاب داستان یک اختراع فوق العاده می‌خوانیم

هرچه عصبانیتش بیشتر می‌شد، سریع‌تر کار می‌کرد! قطعه‌ها را در هم می‌کوبید، آن‌ها را به هم فشار‌ می‌داد و قطعه‌های کوچک‌تر را لِه‌ می‌کرد. دیگر دستانش برای کار کردن خیلی بزرگ و قوی شده بودند و مغزش پُر بود از فکرهایی که خیلی هم شُدنی نبودند.

کاش چیزی که ساخته بود فقط راه می‌افتاد!

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب داستان یک اختراع فوق العاده
نویسنده
مترجمفاطمه حقی ناوند
ناشر چاپیانتشارات مهرسا
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات33
زبانفارسی
شابک978-600-9890-38-5
موضوع کتابکتاب داستان کودک
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب داستان یک اختراع فوق العاده

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب داستان یک اختراع فوق العاده

برای دریافت کتاب داستان یک اختراع فوق العاده و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.