معرفی و دانلود کتاب ترومن: داستان کوشش‌های لاک پشتی

عکس جلد کتاب ترومن: داستان کوشش‌های لاک پشتی
قیمت:
۱۷,۵۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب ترومن: داستان کوشش‌های لاک پشتی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب ترومن: داستان کوشش‌های لاک پشتی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب ترومن: داستان کوشش‌های لاک پشتی

داستانی زیبا در ستایش تلاش و شجاعت؛ جین ریدی در کتاب ترومن: داستان کوشش‌های لاک پشتی قصه‌ی لاک‌پشتی کوچک به نام ترومن را روایت کرده که پس از دوری از صاحب خود، تصمیم می‌گیرد مستقلانه به زندگی ادامه دهد. غافل از آن‌که برای این کار باید ابتدا تجربه‌های بسیاری را از سر بگذراند. لازم به ذکر است که اثر پیش رو، پس از انتشار در سال 2019، جایزه‌ی کتاب «بادبادک بلورین» را برای نویسنده‌ی خود به ارمغان آورد.

درباره کتاب ترومن: داستان کوشش‌های لاک پشتی

داستان ما دو قهرمان عزیز و دوست‌داشتنی دارد: سارا و ترومن. سارا دختربچه‌ای هفت‌ساله با روحیه‌ای شاد و اخلاقی بی‌نظیر است، و ترومن، لاک‌پشتی کوچک و ریزه‌میزه. این دو قهرمان بهترین دوستان یکدیگر به شمار می‌روند. واقعیت این است که زندگی سارا و ترومن همراه با سختی‌های بسیاری سپری می‌شود. آخر، خانه‌ی این دو بالای یک ایستگاه تاکسی شلوغ و پرازدحام قرار دارد. امری که باعث می‌شود محیط خانه همیشه‌ی خدا پرسروصدا و سرسام‌آور باشد. با این حال، سارا و ترومن به یاری هم از پس مشکلات برمی‌آیند. راستش را بخواهید، این دو موجود دوست‌داشتنی جز همدیگر کسی را ندارند. به همین خاطر است که نبودِ یکی، برای آن دیگری فاجعه‌ای تمام‌عیار تلقی می‌شود.

قصه‌ی ما زمانی آغاز می‌شود که سارا، یک روز صبح، با شروع فصل مدرسه، سوار اتوبوس شماره‌ی 11 می‌شود و این‌چنین، خانه را به سمت مدرسه که در جنوب شهر واقع است، ترک می‌کند. حالا، ترومن برای اولین بار در طول زندگی کوتاه خود، تنها و بی‌کس مانده! بله؛ کاملاً تنها و بی‌کس. در چنین شرایطی او دو راه پیش پای خود می‌بیند: یکی اینکه از جایش تکان نخورد تا مگر سارا برگردد؛ دیگر آن‌که شروع به راه رفتن کند؛ قدم از خانه بیرون بگذارد، و به تنهایی گلیم خود را از آب بیرون بکشد. ناگفته پیداست که لاک‌پشتِ شجاع داستان ما، راه دوم را انتخاب می‌کند!...

آنچه خواندید، خلاصه‌ای بود از طرح کلیِ کتاب ترومن (Truman)، نوشته‌ی جین ریدی. در این قصه‌ی کودکانه مخاطب ماجرایی زیبا و پرکشش خواهید بود که در بطن خود، حاوی نکات آموزشی فراوانی در باب اهمیت تلاش و کوشش در راستای رسیدن به اهداف است.

کتاب ترومن نخستین بار در سال 2019 میلادی به انتشار رسید و خیلی زود مورد توجه منتقدان و صاحب‌نظران قرار گرفت. زبان ساده و دلنشین این اثر، در کنار تصویرپردازی‌های هنرمندانه‌ی به‌کاررفته در آن، از جمله عواملی‌اند که سبب توجه مخاطبین عام و خاص به کتاب ترومن شده‌اند. گفتنی‌ست که ترجمه‌ی فارسی این کتاب به قلم فاطمه حقی ناوند فراهم آمده و انتشار آن به همت نشر مهرسا مقدور گشته است.

جوایز و افتخارات کتاب ترومن: داستان کوشش‌های لاک پشتی

  • برنده‌ی جایزه‌ی اس. ال. جی
  • برنده‌ی جایزه‌ی کتاب کلرادو
  • برنده‌ی جایزه‌ی بادبادک بلورین
  • کتاب محبوب سال 2019 از نگاه NPR
  • بهترین کتاب کودک سال 2019 از نگاه نیویورک تایمز
  • بهترین کتاب مصور سال 2019 از نگاه Kirkus Review
  • بهترین کتاب مصور سال 2019 از نگاه School Library Journal
  • و...

نکوداشت‌های کتاب ترومن: داستان کوشش‌های لاک پشتی

  • کتاب ترومن داستانی جذاب در باب بی‌باکی، شجاعت، و فداکاریِ بی‌پایان است. (The New York Times Book Review)
  • این داستانِ جین ریدی، مانند قهرمان اصلی اثر، به شدت دوست‌داشتنی و انسانی است. محبت آشکاری که میان ترومن و سارا موج می‌زند، کتاب پیش رو را به اثری عاشقانه برای تمام افرادی که از حیوانات در خانه نگه‌داری می‌کنند، بدل ساخته است. (Publishers Weekly)
  • داستانی دلچسب با موضوع فداکاری؛ کودک و بزرگسال به یک اندازه از مطالعه‌ی کتاب ترومن لذت خواهند برد. (School Library Journal STARRED review)
  • موفقیت‌های به ظاهر کوچکی که ترومن در کتاب پیش رو کسب می‌کند، به مخاطبین خردسال این انگیزه را می‌دهد که بابت دستاوردهای کوچک و بزرگ خود در زندگی هرروزه قدردان و متشکر باشند. (Bulletin of the Center for Children's Books)
  • کتاب ترومن در میان تمام گروه‌های سنی، طرفدارانی پروپاقرص خواهد داشت! (Booklist)

کتاب ترومن: داستان کوشش‌های لاک‌پشتی مناسب چه کسانی است؟

کودکانِ متعلق به رده‌ی سنی 4 تا 8 سال، مخاطبین اصلی جین ریدی در کتاب آموزنده‌ی ترومن: داستان کوشش‌های لاک‌پشتی بوده‌اند.

با جین ریدی بیشتر آشنا شویم

جین ریدی (Jean Reidy) داستان‌نویس جوان و مطرح اهل آمریکاست. او بیش از همه به واسطه‌ی داستان‌های کمیکِ مشهور و پرافتخاری که برای مخاطبین کودک و نوجوان به نگارش درآورده شناخته می‌شود. اغلب ایده‌های کتاب‌های ریدی از زندگی خواهرزاده‌ها و برادرزاده‌های خردسالش اقتباس شده‌اند. گفتنی است که این نویسنده هم‌اکنون با چهار فرزند خود در ایالت کلرادو سکونت دارد. «ترومن: داستان کوشش‌های لاک‌پشتی» عنوانِ بهترین اثر ترجمه‌شده از جین ریدی به زبان فارسی است.

در بخشی از کتاب ترومن: داستان کوشش‌های لاک پشتی می‌خوانیم

درست زمانی که ترومن چیزهایی دید که قبلاً هرگز ندیده بود:
سارا سوار اتوبوس شماره‌ی یازده شد که به سمت جنوب می‌رفت!
اتوبوس از آن‌جا دور شد.
ترومن صبر کرد تا سارا برگردد.
صبر کرد
و باز هم صبر کرد!
ترومن هزاران ساعت صبر کرد؛ البته ساعت‌های لاک پشتی!

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب ترومن: داستان کوشش‌های لاک پشتی
نویسنده
مترجمفاطمه حقی ناوند
ناشر چاپیانتشارات مهرسا
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات49
زبانفارسی
شابک978-622-743701-0
موضوع کتابکتاب داستان کودک
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب ترومن: داستان کوشش‌های لاک پشتی

منور میرزامحمدزاده
۱۴۰۳/۱/۶
عالی و اموزنده خیلی خوب بود
مشاهده همه نظرات 1

راهنمای مطالعه کتاب ترومن: داستان کوشش‌های لاک پشتی

برای دریافت کتاب ترومن: داستان کوشش‌های لاک پشتی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.