معرفی و دانلود کتاب دالای لاما چه کسی است؟

عکس جلد کتاب دالای لاما چه کسی است؟
قیمت:
۴۰,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب دالای لاما چه کسی است؟ و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب دالای لاما چه کسی است؟ و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب دالای لاما چه کسی است؟

کتاب دالای لاما چه کسی است؟ نوشته‌ی دانا میشن راد و ترجمه‌ی ابوالفضل طاهریان ریزی کتابی مصور درباره‌ی دالای لاما رهبر بودایی و برنده‌ی جایزه‌ی صلح نوبل است که تصویری جامع از زندگی و فعالیت‌های این رهبر برجسته را پیش روی مخاطبان علاقه‌مند قرار می‌دهد. این کتاب از پرفروش‌ترین کتاب‌های کودک آمازون در زمینه‌ی دین بودایی بوده است.

درباره‌ی کتاب دالای لاما چه کسی است؟

کتاب دالای لاما چه کسی است (?Who is Dalai Lama) نوشته‌ی دانا میشن راد (Dana Meachen Rau) و ترجمه‌ی ابوالفضل طاهریان ریزی درباره‌ی دالای لامای چهاردهم و مبارزات او برای حکومت ملی است. این کتاب در سال 2015 منتشر شد و ترجمه‌ی فارسی آن را نشر طاهریان در سال 1401 به چاپ رساند. زندگی شخصی و مبارزات دالای لاما برای صلح در هشت فصل و به شکلی داستانی در این کتاب توضیح داده شده و تصاویر زیادی نیز با متن همراه است.

بد نیست به بهانه‌ی این کتاب، کمی به معرفی این شخصیت برجسته بپردازیم: دالای لامای چهاردهم یکی از رهبران دینی بودایی است که در سرتاسر جهان به عنوان فعال حقوق بشر شناخته می‌شود. او در تبت زاده شد و والدینش او را لهامو دوندروب نامیدند. لهامو از شش‌سالگی تحصیلات دینی را آغاز کرد و خیلی زود به عنوان تناسخ بودا میان پیروان این دین شناخته شد. او پس از انقلاب چین در پانزده‌سالگی به عنوان حاکم موقت چین و دالای لاما (رهبر مذهبی) بر تخت نشست و از این زمان عهده‌دار مراودات بین تبت و چین شد. چین بر تبت تسلط فراوانی داشت و به همین دلیل، زمانی که قیام استقلال تبت در سال 1959 شکست خورد، دالای لاما و همراهانش برای حفظ جانشان فرار کردند و به هند پناهنده شدند. از آن زمان تاکنون یعنی نزدیک به پنجاه سالِ تمام، دالای لاما زندگی‌اش را وقف صلح و تلاش برای ایجاد حکومتی ملی برای تبت کرده است. او بابت همین تلاش‌های بی‌وقفه و مسالمت‌آمیز برای صلح و استقلال کشورش، برنده‌ی جایزه‌ی صلح نوبل سال 1989 شد.

جوایز و افتخارات کتاب دالای لاما چه کسی است؟

کتاب حاضر از رتبه‌بندی و فروش بسیار بالایی در سایت آمازون برخوردار بوده است:

  • رتبه‌ی 22 پرفروش‌ها در حوزه‌ی کتاب‌های کودک درباره‌ی دین بودایی
  • رتبه‌ی 193 پرفروش‌ها در حوزه‌ی کتاب‌های زندگی‌نامه سیاسی برای کودکان
  • رتبه‌ی 159 پرفروش‌ها در حوزه‌ی کتاب‌های زندگی‌نامه‌ی مذهبی برای کودکان

کتاب دالای لاما چه کسی است برای چه کسانی مناسب است؟

کودکان و نوجوانان علاقمند به زندگی‌نامه‌ی شخصیت‌های تأثیرگذار از کتاب دالای لاما چه کسی است؟ لذت خواهند بود. توصیه می‌شود که دوستداران کتاب‌های تاریخی و دینی نیز این کتاب را از دست ندهند.

با دانا میشن راد بیشتر آشنا شویم

دانا میشن راد نویسنده‌ی آمریکایی و متولد سال 1971 است که تاکنون بیش از 350 عنوان کتاب داستانی و غیرداستانی برای کودکان نوشته است. او ابتدا ویراستار کتاب‌های کودک بود؛ اما سرانجام در سال 1995 اولین کتاب خودش را منتشر کرد. دانا میشن راد مدرک کارشناسی ارشدش را به سال 2015 و در رشته‌ی نویسندگی برای کودکان و نوجوانان دریافت کرده است و درست مانند قبل، به نویسندگی برای کودکان ادامه می‌دهد.

در بخشی از کتاب دالای لاما چه کسی است می‌خوانیم

بیشتر تبت یک فلات است- منطقه‌ای مرتفع و مسطح از زمین - در قاره آسیا. طولانی‌ترین مرزهای تبت با نپال و هند است. این منطقه توسط رشته کوه‌هایی محاصره شده است. رشته کوه هیمالیا با کوه‌های پوشیده از برف، از جمله کوه اورست، که 8848 متر از سطح دریا ارتفاع دارد، مرز جنوبی آن را تشکیل می‌دهد. از آن جا که تبت دارای بلندترین کوه‌های روی زمین است، اغلب به آن بام جهان می‌گویند.

لامو سوار یک کابین چوبی شد، این کابین در واقع یک جعبه فانتزی، مثل یک اتاق کوچک، که از چوی و پارچه زرد ساخته شده بود و اسب‌ها آن را حمل می‌کردند. از پنجره‌های کابین که پالانکوین نامیده می‌شد، او مناظری را دید که قبلاً هرگز ندیده بود. او از کنار دریاچه‌ها، کوه‌ها، دره‌ها، دشت‌ها و بسیاری از حیوانات عبور کرد: گله‌های گاومیش‌های وحشی، گله‌های غازها و خرهای وحشی. لامو در این سفر گاهی خسته می‌شد. هنگامی که حوصله‌اش سر می‌رفت، آهسته به لوسانگ و برادرش که همراه او سوار بود، نق می‌زد و دعوا می‌کرد.

از آن طرف مقامات تبت، رسماً اعلام کرده بودند پسری که به پایتخت می‌آید دالایی لامای بعدی است. بنابراین صدها نفر با نزدیک شدن کاروان به لهاسا، در مسیر کاروان شروع به صف بستن کردند؛ آن‌ها مشتاق دیدار با لامو بودند. کاروان در حدود سه روز دورتر از لهاسا در صومعه‌ای متوقف شد. در آنجا، رین پو چی از او استقبال کرد. اگرچه لامو بسیار کم سن بود، اما مانند یک رهبر مقدس با او رفتار می‌شد. این گروه با رین پو چی و راهبان دیگر به کاروان پیوستند. برای آخرین قسمت از سفر، لامو سوار یک پالکون زیباتر شد، حالا دیگر اسب‌ها او را حمل نمی‌کردند، بلکه بر روی شانه‌های هشت مرد حمل می‌شد.

فهرست مطالب کتاب

دالای لاما چه کسی است؟
فصل 1. دالای لامای کوچک
فصل 2. در جستجوی علایم
فصل 3. سفر به دنیای متفاوت
فصل 4. رشد و یادگیری
فصل 5. رفتار خشونت‌آمیز چینی‌ها
فصل 6. فرار به هند
فصل 7. به امید صلح
فصل 8. مشاهیر جهان

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب دالای لاما چه کسی است؟
نویسنده
مترجمابوالفضل طاهریان ریزی
ناشر چاپیانتشارات طاهریان
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات84
زبانفارسی
شابک978-622-284-031-0
موضوع کتابکتاب داستان کودک، کتاب داستان و رمان نوجوان
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب دالای لاما چه کسی است؟

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب دالای لاما چه کسی است؟

برای دریافت کتاب دالای لاما چه کسی است؟ و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.