معرفی و دانلود کتاب دانته و خرچنگ

برای دانلود قانونی کتاب دانته و خرچنگ و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب دانته و خرچنگ و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب دانته و خرچنگ

کتاب دانته و خرچنگ مجموعه‌ی چهار داستان از ساموئل بکت و دیوید فاستر والاس است که با توجه به شهرت و اعتبار نویسندگان آن‌ها تاکنون کمتر موردتوجه و مطالعه قرار گرفته‌اند. این کتاب شامل یک داستان از بکت و سه داستان از فاستر والاس است که می‌تواند به شناخت ادبی این نویسندگان کمک کند.

درباره‌ی کتاب دانته و خرچنگ

نویسندگان بزرگ و مشهور به واسطه‌ی برخی آثار مهم خود معرفی می‌شوند که این آثار در کشورهای مختلف و زبان‌های زنده‌ی زیادی ترجمه و منتشر شده‌اند؛ اما همین نویسندگان در طول حیات خود نوشته‌ها و آثاری داشته‌اند که کمتر موردتوجه قرار گرفته و چه بسا بسیاری از آن‌ها حتی منتشر هم نشده‌اند یا انتشارشان در زمانی اتفاق افتاده که آن‌ها دیگر در قید حیات نبوده‌اند.

کتاب دانته و خرچنگ نوشته‌ی ساموئل بکت (Samuel Beckett) و دیوید فاستر والاس (David Foster Wallace) چهار داستان از این دو نویسنده را در بر می‌گیرد که سهم بکت یک داستان و سهم فاستر والاس سه داستان است؛ این داستان‌ها جزو آثار شناخته‌شده و مشهور این دو نویسنده‌ی نام‌دار به حساب نمی‌آیند، اما از نظر سبک و شیوه‌ی نگارش در امتداد آثار دیگر این نویسندگان طبقه‌بندی می‌شوند.

در این کتاب داستان دانته و خرچنگ به قلم ساموئل بکت است که از نظر شیوه‌ی روایت و قصه‌پردازی شباهت بسیاری با کتاب‌های مشهور او از جمله کتاب «مالون می‌میرد» دارد؛ در این داستان نیز همچون آثار دیگر بکت به رگه‌هایی از داستان ابزورد که همراه با نوعی نگاه بدبینانه به جهان و زندگی است، اشاره می‌شود و شخصیت‌پردازی در آن به سبک و سیاق کارهای نویسنده‌اش تقلیل‌گرانه و رمزگونه است.همچنین این داستان نیز مانند دیگر آثار بکت از نظر نثر پیچیده و سخت نوشته شده است.

در کتاب دانته و خرچنگ نوشته‌ی ساموئل بکت و دیوید فاستر والاس که توسط شهریار وقفی‌پور و کامران غبرایی به فاسی ترجمه شده است، همچنین سه داستان از دیوید فاستر والاس گنجانده شده است؛ این داستان‌ها با عنوان‌های آدم‌های خوب، فلسفه و آیینه طبیعت و خودکشی از معدود آثاری است که از نویسنده‌اش به فارسی ترجمه شده و می‌تواند راه شناخت خوبی از او برای مخاطب علاقه‌مند به ادبیات در زبان فارسی باشد.

این کتاب به همت کتاب نشر نیکا به انتشار رسیده است.

کتاب دانته و خرچنگ برای چه کسانی مناسب است؟

کتاب دانته و خرچنگ برای علاقه‌مندان به ادبیات، به ویژه جست‌وجوگران ادبیات انگلیسی‌زبان کتابی قابل‌توجه است. همچنین با توجه به ناشناخته بودن آثار این کتاب نسبت به دیگر آثار نویسندگان آن‌ها منبعی برای تحقیق و پژوهش در زمینه‌ی زندگی ساموئل بکت و دیوید فاستر والاس به شمار می‌آید.

با ساموئل بکت و دیوید فاستر والاس بیشتر آشنا شویم

ساموئل بکت متولد 1906 و درگذشته در سال 1989، رمان‌نویس، نمایش‌نامه‌نویس و شاعر اهل ایرلند بود. او در سال 1969 جایزه‌ی نوبل ادبیات را به خود اختصاص داد و از پیشگامان و بنیان‌گذاران سبک ادبی ابزورد به حساب می‌آید. او پس از پایان تحصیلات مدتی به‌عنوان استاد دانشگاه فعالیت کرد، اما پس از چند سال این کار را رها کرد و به نویسندگی پرداخت. از مشهورترین کتاب‌های بکت می‌توان به کتاب‌های «در انتظار گودو»، «مالون می‌میرد»، «متن‌هایی برای هیچ» و «ملوی» اشاره کرد.

دیوید فاستر والاس متولد 1962 و درگذشته در سال 2008 نیز رمان‌نویس و جستارنویس آمریکایی است. او استاد دانشگاه پومونا در کلارمون بود و مدتی به‌عنوان مقاله‌نویس در نشریات و مجلات آمریکایی فعالیت کرد. از این نویسنده کتاب‌هایی بر جا مانده است که از آن جمله می‌توان به کتاب «شوخی بی‌پایان»، «شاه رنگ‌پریده» و «جاروی سیستم» اشاره کرد.

در بخشی از کتاب دانته و خرچنگ می‌خوانیم

روزگاری مادری بود که دورانی، به لحاظ عاطفی، بسیار سخت داشت، حقیقتاً سخت، آن‌هم در درونش. برایش تا دنیا بوده، همین بوده، روزگاری همیشه سخت، حتی به هنگام کودکی. جزئیات خاصی از دوران کودکی‌اش به یاد نداشت، همان اندک چیزهایی را هم که می‌توانست به یاد آورد، احساس انزجار از خود، هراس و استیصالی بود که گویا قرار بود تا دنیا هست، همراهش باشند.

از نظرگاهی بی‌غرضانه، شاید ناصحیح نباشد که مدعی شد این مادرِ بالقوه از وقتی دخترکی خردسال بود، گرفتارِ نابسامانی روحی شدیداً سختی شده بود، و بخشی از این نابسامانی را نتیجه‌ی بدرفتاری والدین دانست. دوران کودکی او به بدی خیلی‌ها نبود، به‌هرحال، گل‌وبلبل هم نبود. همه‌ی این حرف‌ها به جای خود، اما احتمالاً نکته‌ی اصلی این‌ها باشند.

نکته‌ی اصلی این است که این دختری که مادر می‌شد، این مادر بالقوه، از همان اولی که در یادش هست، از خودش بیزار بود. همه‌چیزِ زندگی را با دلهره می‌گذراند، انگار هر مجال و موقعیتی قرار بود، به نحوی، آزمونی به‌غایت مهم باشد، آزمونی که برای آن، چنان کاهل یا ناقص‌العقل بود که نمی‌توانست از آن سربلند بیرون آید. احساس می‌کرد باید برای چنین آزمونی ضرورتاً نمره‌ی کامل می‌گرفت تا از تنبیهی خردکننده در امان بماند. او از همه‌چیز وحشت داشت و از نشان دادنش هم وحشت داشت. در وجود این مادر بالقوه، از همان سنین خردسالی، ذره‌ای ناآگاهی از این موضوع راه نیافته بود که این فشار هولناکِ پیوسته که متحمل می‌شود، فشاری درونی است، از این موضوع که این فشار ناشی از قصور هیچ‌کس دیگری نیست. از همین رو، انزجارش از خود حتی بیشتر می‌شد. انتظارات او از خودش در کمال مطلق بود و هرگاه که به این کمال دست نمی‌یافت، از چنان بلندایی از نومیدی سقوط می‌کرد که بعید نبود مثل آیینه‌ای بی‌ارزش تکه‌تکه شود.

فهرست مطالب کتاب

دانته و درازخرچنگ: ساموئل بکت
آدم‌های خوب: دیوید فاستر والاس
فلسفه و آینه‌ی طبیعت: دیوید فاستر والاس
خودکشی به منزله‌ی گونه‌ای هدیه: دیوید فاستر والاس

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب دانته و خرچنگ
نویسنده،
مترجمشهریار وقفی پور، کامران غبرایی
ناشر چاپیانتشارات کتاب نشر نیکا
سال انتشار۱۳۹۳
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات52
زبانفارسی
شابک978-600-5906-96-7
موضوع کتابکتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب دانته و خرچنگ

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب دانته و خرچنگ

برای دریافت کتاب دانته و خرچنگ و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.