معرفی و دانلود کتاب ساندویچ ژامبون

عکس جلد کتاب ساندویچ ژامبون
قیمت:
18000 تومان - 2.49€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب ساندویچ ژامبون و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب ساندویچ ژامبون و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب ساندویچ ژامبون

کتاب ساندویچ ژامبون، داستان بلند و جذابی است سرشار از طنز اما در پس طنز، آثار چارلز بوکوفسکی به دغدغه‌ها و دردهای جوامع صنعتی و مدرنی می‌پردازد که به مرور زمان از روابط انسانی، عشق و عاطفه، مهرورزی و انسانیت تهی می‌شوند و روابط مکانیکی، سودجویی و بالا رفتن از مراتب اجتماعی به هر قیمتی جایگزین روابط انسانی می‌شود.

رمان ساندویچ ژامبون (Ham On Ray) یک شبه اتوبیوگرافی است عده​ای معتقدند بوکوفسکی با این عنوان به زندگی خودش اشاره دارد که مانند تکه گوشتی میان دو نان گیر افتاده. در واقع این کتاب طنزی سیاه و تلخ است که در پس ظاهر خنده‌دار خود می‌تواند اشک به چشم خواننده بیاورد.

در این اثر شاهد سرنوشت پسر بچه‌ای می‌باشیم که داخل محله‌های فقیرنشین و تهی‌دست شهر دوران بحران‌های اقتصادی و جنگ با سختی‌ها درگیر خواهد بود. پدر و مادرش دلشان می‌خواهد که او به‌جایی برسد، پدرش می‌خواهد او مهندس شود ولی هیچ زمان رفتار خوبی با او نداشته‌اند. پدرش به طور مرتب و پشت سر هم کتکش می‌زند.

این پسر که هنری چیناسکی نام دارد (نامی که بوکوفسکی برای خودش در کتاب‌ها برگزیده است.) تلاش می‌نماید بزرگ و خشن شود و اعتبار کسب کند. داخل مدرسه به سبب قیافه زشت و جوش‌های ناجورش شانس بسیاری نداشته و درس نمی‌خواند.

مثل تمام کارهای چارلز بوکوفسکی (Charles Bukowski) در طول کتاب طنز تلخ جلب نظر می‌کند. البته کمتر پیش می‌آید جایی این طنز بتواند شما را بخنداند، چرا که درگیری‌های زندگی هنری آنقدر زیاد و سخت است که بیشترخواننده مشغول دلسوزی و همدردی می‌شود و کمتر فرصت می‌کند چیز دیگری حس کند. چارلز بوکوفسکی کتاب خود را «به همه پدرها» تقدیم کرده ولی در همان ابتدای کتاب می‌توان به طعنه‌آمیز بودن کارش پی برد.

در بخشی از ساندویچ ژامبون می‌خوانیم:

کم‌کم داشت از پدر بدم می‌آمد. همیشه چیزی بود که به خاطرش عصبانی باشد. هرجا که می‌رفتیم با کسی جر و بحث می‌کرد. البته او به قصد دعوا نمی‌رفت؛ دیگران اغلب به آرامی شروع می‌کردند به مخالفت، و او ناگهان خونش به جوش می‌آمد. به رستورانی اگر می‌رفتیم، که به ندرت هم پیش می‌آمد، همیشه چیزی بود که بهانه بگیرد، و دلیلی که پول ندهد.

«تو این بستنی خامه‌ای گه مگس هست! اینجا دیگه چه جای کوفتی‌ایه؟»
«خیلی عذر می​خوام قربان، شما لازم نیست پول بدید، فقط تشریف ببرید.»

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب ساندویچ ژامبون
نویسنده
مترجمعلی امیر ریاحی
ناشر چاپیانتشارات نگاه
سال انتشار۱۳۹۶
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات400
زبانفارسی
شابک978-600-376-080-6
موضوع کتابکتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه الکترونیک
18000 ت - 2.49 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب ساندویچ ژامبون

فاطیما عظیمی
۱۴۰۱/۶/۱۳
این کتاب از دید من خوب بود، اما چرا؟
اکثرا توی هر کتابی که میخونی یه راه روشن و معجزه‌وار برای شخصیت اصلی ‌پیدا میشه و شخصیت اصلی هم اون رو با دوتا دستش میقاپه. مهم نیست داستان واقعیه یا بر گرفته از تخیلات نویسنده، همیشه یه موفقیتی وجود داره؛ اما در مورد این کتاب؟ ما اینجا با همون گهی که هستیم رو
به رو میشیم.
شکست‌ها، راه رفتن و نرسیدن، نداشتن چیزی برای تلاش و...
همه میگن باید کتاب بخونی تا ازش یه چیزی یاد بگیری ولی من میگم باید کتاب بخونی تا بفهمی؛ بفهمی که فقط تو تنها نیستی که دستت به جایی بند نیست، فقط این تو نیستی که از کارای مردم و تلاش‌های مسخره‌شون برای زندگی متنفری.
ما نیاز داریم که بین اون همه کتاب که بهمون انگیزه دویدن و ادامه دادن میدن، کتابی بخونیم که هیچ انگیزه‌ای بهمون نمیده، جایی که با آرامش خودمون باشیم.
این کتاب سرشار از امیال انسانیه. چیزی که باید باشه.
جایی از کتاب هست که میگه:
" پدر من از مردم خوشش نمی‌آمد. او از من هم خوشش نمی‌آمد. همیشه به من می‌گفت: «بچه باس دیده بشه اما صداش نیاد.» "
تلخ یا شیرین همه ما حداقل یک بار -نه حتما از طرف پدرمون- چنین چیزی رو تجربه کردیم. نه؟
باقی چیزها هم همینطوره. به پیسی خوردن، تنها موندن و غیره و غیره.
و پایان کتاب از همه چیز زیباتره. همونطور که باید باشه.
دیدم که خیلی‌ها از مترجم انتقاد کردن؛ کیه که نخواد کتابی رو بدون سانسور بخونه؟ ولی میدونید؟ چیزی از زیبایی کتاب کم نشده بود.
فاطمه توحیدی
۱۴۰۱/۲/۱۱
ترجمه‌ش خوب نبود، مترجم نتونسته شوخی هارو طوری دربیاره که خنده بگیره از مخاطب و رسما طنز کتابو تا حد زیادی از بین برده. به شدت سانسور شده بود به طوری که حس میکنم به شعور منِ خواننده توهین شده. خیلی جاها یا حذف شده بود یا تغییر داده شده بود که باید خودت حدس بزنی. اما درکل خط داستانی دلچسبی داشت و و میتونه شمارو سرگرم درگیرِ تصویرسازی نوشته‌ها در ذهنتون بکنه. زیاد پایانش رو دوست نداشتم. درکل بدک نبود.
Ramin AminTafreshi
۱۳۹۶/۱۰/۷
قبل از این کتاب، کتاب عامه پسند و هالیوود را از این نویسنده خوانده بودم. قطعا قدرت نویسندگی جارلز بوکوفسکی انکار ناپذیر است. این کتاب از مهم‌ترین و جذاب‌ترین نوشته‌های این نویسنده فوق‌العاده است.
متاسفانه‌، به نظر بنده، ‌ ترجمه کتاب ضعیف‌ بوده و به‌هیچ وجه خواننده را‌جذب‌نمیکند!
Sahel Mhjur
۱۳۹۷/۱۲/۲۳
خیلی مهمه که‌ی نویسنده بتونه حرفی رو ک میخاد راحت بزنه، بوکفسکی و سلین تو این کار واقعا ماهرناشکال کار اینجاست که متاسفانه آثار این نویسنده‌های بزرگ تو ایران اونطور ک باید ترجمه نمیشن و صفحات زیادی سانسور و تغییر داده میشنبهرحال امیدوارم یه روز به رشد فرهنگی برسیم که سانسور در مورد آثار فرهنگی وجود نداشته باشه
زهرا عبدی
۱۳۹۹/۸/۲۶
به نظرم اونایی که کمتر از ۵ ستاره دادن همچین تجربه هاییو نداشتن ولی به قول خود نویسنده《وقتی حقیقت کس دیگر، عین حقیقت تو باشد و اصلا انگار آن حرف را برای تو گفته، فوق العاده است. 》و من چقدر تو زندگی خودم با بوکوفسکی تشابه داشتم و دارم و به همین دلیل از نوشته‌های صریح و بی پردش خوشم میاد.
شیوا زارع
۱۴۰۱/۲/۵
با این که مترجم خیلی سعی کرده خواننده رو متوجه کنه کدام قسمت‌ها سانسور شده ولی بازم بعضی از قسمت‌هارو بخاطر سانسور باید دوبار بخونی تا بفهمی چه اتفاقی افتاد که یهو از یه جا پرید یه جای دیگه. باز خداروشکر شخصیت داستان زیاد توجه خاصی به خانم‌ها نداشت وگرنه داستان نصف می‌شد.
محمد مرادی
۱۴۰۱/۶/۱۱
طنز تلخ و بی حسی بوکوفسکی همیشه برای من جذاب و دلچسب بوده و هست. حس و حال نویسنده تقریبا همه جای کتاب مشهود و مشخص. بی اعتنایی نسبت به هرچیزی که ما بهش میگیم زندگی و براش اهمیت قائلیم. بی نظیره این نویسنده
پریسا حقوقی
۱۳۹۸/۶/۳۰
همراهی با شخصیت داستان و قرار گرفتن در موقعیت هاش بسیار دردناک بود. به همین دلیل چرایی شخصیت شکل گرفته در انتهای داستان رو به خوبی روشن می‌کرد و اینکه رفتار پدر و مادرها چقدر می‌تونه در شخصیت فرد تاثیر بذاره.
عارفه هرسینی
۱۳۹۷/۱۰/۱۷
امتیاز کامل را بهش میدهم چون کتاب فوق العاده‌ای بود ولی چون خیلی تلخ و ناامید کننده بود خواندنش را به دیگران توصیه نمی‌کنم همین اندک امید باقی مانده را هم برباد میده: )
حمیدرضا جانقربان
۱۳۹۶/۸/۲۴
بهترین کتابی که تو عمرم خوندم و متحیر شدم این کتاب از اون کتاب هاست که به نظرم هرکسی با هر علایقی متحیر میشه از خوندنش. از دست ندین این کتاب رو.
sana 13
۱۳۹۸/۵/۹
نیمی از‌ کتاب را بسیار دوست داشتم، روان، صریح، ممتد، عمیق، تلخ، متفاوت، و نیمه‌ی دیگرش که سانسور شده بود...
Mmahnaz 92
۱۳۹۷/۶/۳۰
من عامه پسند بوکفسکی رو خوندم واقعا عالی بود.
اینو تازه دانلود کردم و هنوز نخوندم ولی حتما عالیه کلا عاشق سبک نوشتاری بوکیم 😌😻😐
Majid Jamili
۱۳۹۹/۸/۲
ترجمه‌ی مبتدیانه. تم این کتاب به شدت طنزه اما مترجم به هر علتی کتابو تبدیل کرده به یه داستان کودک و نوجوان آبکی
mahsa st
۱۳۹۸/۹/۱۳
هیچ ترجمه‌ای اصل مطلب رو نمیرسونه ولی این ترجمه و این سانسور دیگه توهین به شعور خواننده است
بوکوفسکی عالیه. خیلی خیلی
زهرا سادات سید حسینی
۱۳۹۸/۵/۴
بسیار تاثیر گذار، در عین حال متاثر کننده... قلم روان و عامیانه و رک گویی دیده میشود.. فقط حیف که سانسور میشه
مشاهده همه نظرات 26

راهنمای مطالعه کتاب ساندویچ ژامبون

برای دریافت کتاب ساندویچ ژامبون و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.