معرفی و دانلود کتاب دختر مغول

عکس جلد کتاب دختر مغول
قیمت:
۱۵۰,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب دختر مغول و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب دختر مغول و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب دختر مغول

کتاب دختر مغول رمان تاریخی پرفروشی است که در بستر امپراتوری مغولِ سده‌ی سیزدهم میلادی و هفتم هجری قمری، روایت می‌شود. کالین فالکنر در این کتاب سه شخصیت اصلی خلق کرده: شوالیه‌ای مسیحی که احساس گناه می‌کند، مرد مقدس متعصب و خشنی که می‌خواهد به هر طریقی دین مسیحیت را تبلیغ کند و شاهزاده خانم مغول دلبری که خود دل در گرو شوالیه‌ی مسیحی دارد.

درباره‌ی کتاب دختر مغول

داستان کتاب دختر مغول (Silk Road) با یک شاهزاده خانم جوان، زیبا و جذاب آغاز می‌شود که با خانواده‌ی خود در منطقه‌ای از مغولستان زندگی می‌کند. همه می‌دانند این دختر که خوتلون نام دارد، نور چشمی پدرش است و خان، بیش از دو پسر بزرگش، به او علاقه دارد. خایدوخان اردوی زمستانی خود را در نزدیک دره‌ی فرغانه بر پا کرده و قصد دارد دختر خود را به‌زودی شوهر دهد. اما این شاهزاده خانم مغرور و جذاب، نمی‌خواهد به‌همین‌راحتی ازدواج کند و برای انتخاب همسر آینده‌اش برنامه‌ها دارد. او می‌خواهد که به‌دنبال ماجراجویی و قدرت برود و مانند دیگر زنان زندگی نکند. این‌جاست که کالین فالکنر (Colin Falconer) شخصیتی را وارد ماجرا می‌کند که هوش از سر دختر مغول می‌رباید.

ژوسران سارازینی، شوالیه‌ی مسیحی، همان کسی است که دختر مغول را عاشق خود می‌کند. ژوسران از همان ابتدا فکر می‌کند که رابطه‌ی آن دو، گناه است و از این رابطه دست می‌شوید؛ اما آیا سرنوشت باز هم آن‌ها را مقابل یکدیگر قرار خواهد داد؟ سال‌ها بعد ژوسران به یک تمپلر تبدیل می‌شود. شخصی که سرباز مسیحیت است و برای گسترش این دین در سراسر دنیا هر کاری می‌کنند. او در این راه با فردی آشنا می‌شود که قرار است در کتاب دختر مغول، نقش مهمی را ایفا کند.

ویلهلم، مرد مقدس خشنی است که به سرزمین‌های شرقی آمده تا دین مسیحیت را تبلیغ کند. او سفیر پاپ است و فکر می‌کند چنین چیزی مجوز هر کاری را به او می‌دهد. شاید در نگاه اول خادم خستگی‌ناپذیر دین مسیحیت به نظر بیاید؛ اما کم‌کم کالین فالکنر چهره‌ی واقعی این شخصیت کتاب را آشکار می‌کند.

معرفی و دانلود کتاب دختر مغول

داستان کتاب دختر مغول در حدود سال‌های 1260 میلادی و 640 هجری قمری روایت می‌شود. محل روایت این داستان، کشورهای هم‌جوار جاده‌ی ابریشم است. در زمان روایت داستان، منگو قاآن مرده است و هنوز جانشینی برای او انتخاب نشده. در ادامه‌ی داستان، قوبیلای قاآن بر تخت می‌نشیند و سکان حکومت مغولان را در دست می‌گیرد. سارازینی از طرف کلیسا مأموریت دارد که خان بزرگ مغول را به دین مسیحیت جذب کند؛ و در این راه با ویلهم همراه می‌شود. دو همراهی که از همان اول، نفرت خود را از یکدیگر نشان می‌دهند. آیا این دو موفق می‌شوند مأموریت خود را با موفقیت پشت سر بگذارند؟ آیا عشق سارازینی و خوتلون هنوز پابرجاست؟

توصیف کالین فالکنر از شهرهای مختلف بی‌نظیر است. او در مقدمه‌ی کتاب دختر مغول بیان می‌کند که در نگارش داستان، واقعیت‌های تاریخی را رعایت کرده و فقط در بعضی موارد، رویدادهای داستان تفاوتی اندکی با حقایق تاریخی دارند. شهرهایی که مغولان در آن سکنی داشته‌اند مانند کاشغر، شانادو، تورفان و... در گذشته وجود داشته‌اند و نویسنده این شهرها را با جزئیاتی مثال‌زدنی توصیف کرده است؛ به‌طوری‌که خواننده فکر می‌کند خود فالکنر به آن‌ شهرها رفته و تمام بناها و مکان‌های دیدنی را با چشم خود دیده.

یکی دیگر از نکاتی که در داستان دختر مغول جلب توجه می‌کند، به تصویر کشیدن وضعیت ادیان مختلف در آن دوران است. دین مسیحیت در این کتاب نقش اصلی را دارد؛ اما اوضاع اسلام و شمنیسم نیز در کنار مسیحیت، توصیف شده‌اند. کالین فالکنر برای نوشتن این رمان تاریخی، آداب، رسوم، فرهنگ، آیین و دین مردم مغول را به‌دقت مورد مطالعه قرار داده است.

جواد سید اشرف که در ترجمه‌ی رمان‌های تاریخی تبحری مثال‌زدنی دارد، کتاب دختر مغول را با همکاری انتشارات ققنوس، از زبان آلمانی به زبان فارسی برگردانده است.

نکوداشت‌های کتاب دختر مغول

  • کالین فالکنر در کتاب دختر مغول، تصویری متعادل و پرجزئیات از جغرافیا،‌ فرهنگ و مردم مغول در قرن سیزدهم میلادی به دست می‌دهد. (هلنا پی. شریدر، نویسنده)
  • کالین فالکنر در این کتاب تاریخی خود، فضایی هنرمندانه و شخصیت‌هایی به‌شدت واقعی خلق کرده است. (دیلی تلگراف)
  • داستانی جادویی. (دیلی میل)
  • کتاب دختر مغول قطعاً راه خود را به قفسه‌ی کتاب‌های عاشقان داستان‌های هیجان‌انگیز پیدا می‌کند. (دیلی پست لیورپول)

کتاب دختر مغول برای چه کسانی مناسب است؟

اگر می‌خواهید با خواندن یک کتاب، به سفری در دل تاریخ مغول بروید، رمان دختر مغول را بخوانید. کالین فالکنر این رمان تاریخی و عاشقانه را برای کسانی نوشته که به دنبال ماجراجویی هستند.

در بخشی از کتاب دختر مغول می‌خوانیم

ویلهلم تازه همین چند روز پیش به سرزمین مقدس آمده و در همین مدت کوتاه شدیدا به خشم آمده بود. عکا جزئى از کشور صلیبى اورشلیم محسوب مى‌شد و بنابراین ویلهلم امیدوار بود و انتظار داشت با دارالمؤمنینى نمونه و مردمى پرهیزکار روبه‌رو شود. اما بدبختانه نجیب‌زادگان و شوالیه‌هایى که حراست از این مکان مقدس به آنان سپرده شده بود از اعراب هم ولنگارتر زندگى مى‌کردند.

او همین چند روز پیش با یک کشتى پارویى ونیزى به عکا رسیده بود. در حالى که کنارِ ناخداى کشتى روى عرشه ایستاده و به برج و باروى شهر، که گویى از درون دریا سر برآورده بود، مى‌نگریست مثل یک کشیش دوره‌گرد جوان دچار غلیانِ احساسات شده بود. او اکنون به فلسطین، یا به قولِ فرانک‌ها به «اوت‌رومه» یعنى «سرزمین آن سوى دریا»، رسیده بود. به دیدار زادگاه مبارک سرور خود عیسى مسیح نایل شده بود؛ به سرزمین مقدس، به بعثتگاه پیامبرانِ خدا، به محل نزول عهد قدیم، به مکانِ نگارش ِ اناجیل اربعه و به نزدیکى شهرهاى مقدس ناصریه، اورشلیم و بیت‌اللحم رسیده بود.

سکاندار سکان را چرخاند. بادبان‌ها از باد تهى شد و ملاحان خود را براى پهلو گرفتن در اسکله آماده کردند. کشتى آهسته به بندرگاه نزدیک شد؛ امواج کف‌آلود دریا بر دیوارهاى قلعه عکا تازیانه مى‌زد. اما در آن سوى خاکریزها و برج‌هاى عبوس قلعه مسیحیان، مناره‌ها و گنبدهاى مساجدِ مسلمانان به چشم مى‌خورد و به هر تازه‌واردى یادآورى مى‌کرد که در این‌جا دین خدا در محاصره دشمنان است. البته مساجد مسلمین را از سال‌ها پیش به کلیسیا تبدیل کرده بودند، اما میان مسلمانان و زوّار مسیحى مانعى جز یک دیوارِ ضخیم وجود نداشت. از زمانِ سقوط اورشلیم، عکا براى همه مسیحیان یک نماد و یک نشانه بود: عکا دژِ خداپرستان در قلب سرزمین‌هاى کفار بود. و ویلهلم آمده بود تا دین خدا را نجات دهد.

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب دختر مغول
نویسنده
مترجمجواد سید اشرف
ناشر چاپیانتشارات ققنوس
سال انتشار۱۳۹۹
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات584
زبانفارسی
شابک978-964-311-265-3
موضوع کتابکتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب دختر مغول

مژگان پاک
۱۴۰۳/۱/۱۴
وای چه رمان زیبا و جذابی بود!! ۸۰۰ سال پیش!! چقدر عبرت آموز، و اینکه مغولها چه موجودات وحشی و سرسخت و بی رحمی بودند و هستند.. چنگیز و تیمور و هولاگو چه بلاهایی به سر کل مردم جهان از جمله ایرانیا آوردن و چه جنایاتی کردن‌.. چه شکنجه هایییی، مو بر تن آدم سیخ میشه،،. و ویلهلم،، اون کشیش متعصب و خشک و و مقدس کور دل بی رحم که از همه‌ی دنیا ایراد میگرفت و به بقیه فخر میفروخت. و ایمان همه رو زیر سوال میبرد در حالیکه خودش بدترین بلا رو سر دختر خاقان آورد و باعث مرگ بسیار تاسف آور یک دختر بیگناه و بچه‌اش و یک افسر جنگ شد، از این افراد متعصب سیاه دل متنفرم و همین الان هم این افراد تو این دنیا فراوونن. و خدایی که همیشه فقط ناظره. همین. کاش اقلا میفهمیدم عاقبت خولتون و ژوسران چی شد. چقدر دنیا عجیبه. با اینکه بیشتر مردم همه یکتا پرست هستن ولی فقط دین خودشونو برتر میدونن و بقیه رو کافر و قرن هاست کلی انسان بیگناه سر همین تعصب هاکشته شدن و دارن کشته میشن باز. واقعا جای تاسفه که تو همین قرن ۲۱ هم با ۸۰۰ سال پیش یا ۲۰۰۰ سال پیش تفاوتی نداریم. ما انسانها بظاهر متمدن هستیم ولی در اصل همه خودمونو متکبر و بر حق‌ترین میدونیم و انسان عبرت ناپذیره... فکر کنم بعدها همین قوبیلای قاان ایران رو تصرف کرد اگر اشتباه نکنم تاریخ رو. رمانش هم زیبا بود هم غمناک 🌷
محدثه کاظمی
۱۴۰۳/۱/۴
خدای من این کتاب یک شاهکار یک اثرهنری که در شنزارهای خود داستان مدفون شده و جادوگرها نزاشتند تا به جهان معرفی بشه من میتونم بگم یک کتاب خوانم و بعد از مدتها کتابی را خوندم که باهاش تونستم سفر کنم من به خولتون اجازه میدم وحشی صدام بزنه و فقط باید این کتاب رابخونی تا بفهمی چرا واقعا ما وحشی هستیم
مشاهده همه نظرات 2

راهنمای مطالعه کتاب دختر مغول

برای دریافت کتاب دختر مغول و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.