معرفی و دانلود کتاب حشاشین

عکس جلد کتاب حشاشین
قیمت:
۱۵۰,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب حشاشین و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب حشاشین و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب حشاشین

تامس گیفورد در کتاب حشاشین روایتگر داستان چندین شخصیت در قسمت‌های مختلف جهان است که سرنوشتشان به یکدیگر گره خورده. پاپ کالیستوس چهارم که در‌حال‌مرگ است و همه در واتیکان، در تکاپوی انتخاب جانشین او هستند. خواهر والنتاین، راهب فرقه‌ی یسوعی که به‌طرز عجیبی در پرینستون به قتل می‌رسد. و برادر والنتاین که می‌خواهد راز قتل خواهرش را برملا کند. رازی که به فرقه‌ای مخوف در زمان جنگ جهانی دوم ارتباط دارد.

درباره‌ی کتاب حشاشین

احتمالاً با دیدن نام کتاب فکر کنید که این اثر درباره‌ی پیروان حسن صباح و حشاشینِ معروف است. اما اشتباه می‌کنید. حشاشینی که در این کتاب حضور دارند، با گروه حسن صباح متفاوتند. بااین‌حال نام حشاشین هنوز هم تداعی‌گر گروه آدم‌کشان مخوفی است که با مصرف مواد مخدر یا همان حشیش، تحت کنترل شخصی بودند که هر چه به آن‌ها دستور می‌داد، انجام می‌دادند. کتاب حشاشین (The Assassini) اثر تامس گیفورد (Thomas Gifford) داستان یک فرقه‌ی مخوف کلیسای یسوعیان است که سال‌ها راز خود را سربه‌مهر نگه داشته و هر کسی را که در پی کشف این راز بوده، به قتل رسانده است. اما حالا شخصی تمام سعی خود را به کار می‌بندد تا داستان پشت پرده‌ی این کلیسا را برملا کند.

داستان کتاب حشاشین در سال 1982 آغاز می‌شود؛ زمانی که کلیسای کاتولیک روم می‌خواهد جانشین پاپ کالیستوس چهارم را انتخاب کند. او که دو بیماری مهلک و کشنده دارد، می‌خواهد که جانشینش را به میل و خواست خود تعیین کند تا مرگی آسوده داشته باشد. شخصیت دیگر کتاب، والنتاین درایسکیل نام دارد. او که دختر هیو درایسکیلِ کبیر است، وارد کلیسای یسوعیان می‌شود؛ اما از آن‌ دسته راهبه‌های مطیع و آرامی نیست که از دستورات دیگران اطاعت کند و هیچ کاری را خلاف نظر کشیش‌های کلیسا انجام ندهد. درست برعکس. او راهبه‌ی نسل جوانی است که با رسوا کردن کلیسا توجه رسانه‌ها را به خود جلب کرده، دو کتاب پرفروش نوشته و شهرت بسیاری در میان مردم عادی به دست آورده است. کلیسا همیشه در مقابل این کارهای خواهر والنتاین کوتاه آمده بود؛ اما وقتی او تحقیقات خود را درباره‌ی موضوعی مرموز آغاز می‌کند، اوضاع عوض می‌شود.

موضوع کتاب جدید والنتاین نقش کلیسای کاتولیک در جنگ جهانی دوم بود. او در زمان تحقیقش با فردی به نام کورتیس لاکهارد آشنا می‌شود که فردی روحانی نیست اما نفوذ زیادی بر کلیسا و پاپ دارد. آن دو عاشق یکدیگر می‌شوند و تصمیم می‌گیرند با هم ازدواج کنند؛ اما مانعی بر سر راه آن‌هاست: عضویت خواهر والنتاین در کلیسا. اما این پایان ماجرا نیست. والنتاین در زمان شروع تحقیقاتش، پا را از گلیم خود فراتر می‌گذارد و به زوایای پنهان کلیسیا پی می‌برد. او می‌خواهد همه چیز را به یک شخص معتمد بگوید؛ اما چه کسی می‌تواند چنین راز مخوفی را نزد خود نگه دارد؟!

معرفی و دانلود کتاب حشاشین

در هر حال کتاب با قتل خواهر والنتاین، کورتیس لاکهارد و یک نفر دیگر ادامه پیدا می‌کند. تامس گیفورد در این‌جا بن درایسکیل را وارد ماجرا می‌کند. او که خودش سابقاً راهبی یسوعی بوده و بعد از خروج از کلیسا، به وکیلی موفق تبدیل می‌شود، سعی می‌کند راز قتل خواهرش و دیگران را کشف کند. او فقط یک عکس پاره‌پاره از زمان جنگ جهانی دوم را پیدا می‌کند که پنج نفر، از جمله دو نامزد جانشینی پاپ، در آن هستند. بن باید از روی این عکس متوجه شود که چه کسی قاتل خواهرش است. او برای کشف این راز سربه‌مهر به مصر، پاریس، ایرلند و رم می‌رود. دیگر شخصیت کلیدی کتاب حشاشین خواهر الیزابت است. او که دوست صمیمی خواهر والنتاین بوده، مانند بن درایسکیل می‌خواهد علت قتل والنتاین را کشف کند. این دو نفر بدون خبر از تلاش‌های همدیگر، کار خود را ادامه می‌دهند تا مسیر آن‌ها در قسمتی از کتاب به هم می‌رسد.

تامس گیفورد برای نوشتن رمان حشاشین، 9 سال تحقیق می‌کند و در این راه افراد زیادی مانع او می‌شوند؛ اما او راه خود را ادامه می‌دهد. وی قصد داشته با نگارش کتاب خود واقعیت‌های جامعه‌ی مذهبی را به تصویر بکشد و در این میان، وقایع تلخ و تکان‌دهنده‌ای را نیز روایت کند. یکی از ترفندهای نویسنده برای واقعی‌تر کردن فضای داستان حشاشین، شروع کردن بعضی از فصل‌های کتاب با عبارت «بن درایسکیل می‌گوید» است. به این صورت مخاطب احساس می‌کند که خود بن در حال روایت داستان است و بیشتر در فضاسازی کتاب غرق می‌شود. همچنین افراد دیگری نیز راوی داستان هستند؛ از جمله قاتلی که در پشت تمام این قتل‌هاست!

اگر می‌خواهید بدانید راز درون کلیسا چیست، کتاب حشاشین را با ترجمه‌ی جواد سید اشرف بخوانید. انتشارات ققنوس این رمان جذاب از تامس گیفورد را چاپ و روانه‌ی بازار کرده است.

نکوداشت‌های کتاب حشاشین

  • تامس گیفورد یک رمان هیجان‌انگیز کلاسیک را به نگارش درآورده است. (پابلیشرز ویکلی)
  • طرح داستان استادانه، تعلیقات عالی و روایت جذاب تامس گیفورد باعث می‌شوند که رضایت شما از کتاب حشاشین 100 درصد باشد! (راس توماس، نویسنده و فیلمنامه‌نویس)
  • رمانی فوق‌العاده با سبک باورپذیر و شخصیت‌پردازی عالی. (نلسون دمیل، نویسنده)

کتاب حشاشین برای چه کسانی مناسب است؟

کسانی که به رمان‌های تاریخی، هیجان‌انگیز و جنایی علاقه دارند، قطعاً جذب روایت تامس گیفورد در کتاب حشاشین خواهند شد.

در بخشی از کتاب حشاشین می‌خوانیم

خوب، من آن یسوعى‌اى که پدرم انتظار داشت، نشدم ایفاى نقشِ پدر بن درایسکیلِ جوان، فرزند ارشدِ هیو درایسکیلِ کبیر، که باید در مراسمِ خیریه چاپلوسانه دورِ و بر بانوان پیر و ثروتمند مى‌پلکید تا جیب آن‌ها را خالى کند، با جوانانِ شرور و گمراهِ محل بسکتبال بازى مى‌کرد تا از آن‌ها، خُدّامى خوب و مؤمن براى کلیسیا بسازد، براى خواندنِ دعاى آخر در گوش فلان دائم‌الخمرِ آواره بر بستر مرگ او حاضر مى‌شد، با کودکان رقص دسته جمعىِ جشن درو را تمرین مى‌کرد و در مراسمِ دعاى شب کریسمس با صداى بلند مؤمنین را به خواندن سرود ترغیب مى‌نمود، از عهده من ساخته نبود. این کارها به درد من نمى‌خورد. نه. من همه این چیزها را به کنارى گذاشتم، سبحه دعایم را به گوشه‌اى انداختم، تازیانه مخصوصِ توبه را به میخِ دیوار آویختم، خرقه خشنِ فرقه را از تن به در آوردم و از برادران همفرقه‌ام جدا شدم.

اکنون بیست سال است که به کلیسیاى کاتولیک پا نگذاشته‌ام، البته به استثناى یک مورد: براى اداى احترام به خواهرم والنتاین که پرچمى را که من بر زمین انداخته بودم به دست گرفت و راهبه فرقه یسوعیون شد. اما خواهر وال یکى از آن راهبه‌هاى ناآرام و غیر متعارفِ نسل جوان بود که رسانه‌ها آن همه مطالب مختلف در مورد آن‌ها مى‌گویند و مى‌نویسند. راهبه‌هایى که همیشه از راه‌هاى مختلف گرد و خاک و هیاهوى فراوان به پا مى‌کنند، مشکل مى‌آفرینند، دردسر ایجاد مى‌کنند و جانِ کلیسیا را به لب مى‌آورند. وال کار را به جایى رسانده بود که حتى نشریاتى مانند تایم، نیوزویک و پیپل عکس او را روى جلد خود چاپ کرده بودند. پدرم بارها در کمال خشم و نومیدى اذعان کرده بود که فرزندى عاصى و شورشى به کلیسیاى کاتولیک تقدیم کرده است. و خواهرم معمولاً از واکنش پدر پیرمان در برابر «ماجراجویى‌هاى» وال به خنده مى‌افتادیم، على‌الخصوص که وال موضع مرا به خوبى مى‌شناخت.

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب حشاشین
نویسنده
مترجمجواد سید اشرف
ناشر چاپیانتشارات ققنوس
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات912
زبانفارسی
شابک978-964-311-188-5
موضوع کتابکتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب حشاشین

مژگان پاک
۱۴۰۲/۱۱/۱۰
واقعا کتاب تاریخی و زیبایی بود در عین حال آگاهی از سو استفاده‌ی ادیان برای پیشبرد اموزشون و جنایت‌ها واقعا جای تاسف و تعجب داشت و خصلت طماع و خوخواهی آدمیزاد رو نشون میداد، بیشتر کتاب خشک و تاریخیه ولی کسانی که عاشق کشف رموز تاریخ هستن حتما مطالعه‌اش کنن
مشاهده همه نظرات 1

راهنمای مطالعه کتاب حشاشین

برای دریافت کتاب حشاشین و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.