معرفی و دانلود کتاب درمانگر

عکس جلد کتاب درمانگر
قیمت:
۴۹,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب درمانگر و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب درمانگر و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب درمانگر

کتاب درمانگر رمانی جذاب و پرکشش در ژانر جنایی - روانشناختی به قلم نویسنده‌ی پرفروش انگلیسی، بی. ای. پاریس است. این کتاب داستان یک زوج به نام‌های آلیس و لئو را روایت می‌کند که به تازگی به یک خانه‌ی زیبا واقع در حومه‌ی شهر لندن نقل مکان کرده‌اند. همه چیز خوب پیش می‌رود تا اینکه آلیس متوجه صحبت‌های مشکوکی در مورد خانه‌ی جدیدشان می‌شود و همین مسئله پای او را به شبکه‌ای از رازهای هولناک باز می‌کند. گفتنی است که این اثر از عناوین پرفروش آمازون و ساندی تایمز به شمار می‌رود.

درباره‌ی کتاب درمانگر

رازهایت را با یک نفر در میان بگذار! حتی اگر خودت درمانگر و محرم رازهای دیگران باشی! این پیامی است که در تمام کتاب درمانگر (The Therapist) اثر نویسنده‌ی معروف رمان‌های جنایی، بی. ای. پاریس (B A Paris)، خودنمایی می‌کند. این کتاب که در فهرست پرفروش‌ترین کتاب‌های جنایی سایت آمازون قرار دارد، داستان جنایی رازآلودی را روایت می‌کند که در حومه‌ی شهر لندن و در فضایی خانوادگی می‌گذرد و با زندگی تازه‌ی یک زوج جوان گره خورده است.

آلیس و لئو زوج جوانی هستند که در یک مجتمع مسکونی واقع در یکی از محله‌های زیبا و آرام حومه‌ی شهر لندن ساکن شده‌اند. خانه‌شان همان چیزی است که آرزویش را داشتند. این دو نفر به تازگی زندگی مشترکشان را شروع کرده‌اند و آلیس که تا به حال در لندن سکونت نداشته، اشتیاق زیادی برای پیدا کردن دوستانی تازه در خود می‌بیند. همین اشتیاق او را به برقراری ارتباط با همسایه‌ها وا می‌دارد. آلیس طی همین معاشرت‌ها به چیزهای مشکوکی در صحبت‌های همسایه‌ها برمی‌خورد. مدت زیادی نمی‌گذرد که فضای آرام خانه را ابرهای دلهره می‌پوشاند. او احساس می‌کند خانه‌شان ایرادی دارد که همسایه‌ها به خاطرش از آن‌ها فاصله می‌گیرند. اما هر چه تلاش می‌کند، کسی حاضر نمی‌شود از راز خانه پرده بردارد.

در نهایت، دست و پا زدن‌های آلیس او را به درون شبکه‌ای پیچیده از رازها و دروغ‌ها می‌کشاند که بیرون آمدن از آن دیگر ممکن نیست. آلیس در نتیجه‌ی این تلاش‌ها در می‌یابد که یک سر ماجرا به ساکن قبلیِ این خانه باز می‌گردد. ساکن قبلی، دختری درمانگر به نام نینا بوده. آلیس در ادامه، به طرز خستگی‌ناپذیری تلاش می‌کند به سرگذشت تاریک نینا پی ببرد. او مدام به گفت‌وگو با همسایه‌هایی می‌پردازد که به هیچ کدامشان اعتمادی ندارد، و سعی می‌کند با کنار هم گذاشتن صحبت‌های آنها، تکه‌های این پازل شوم را کامل کند.

معرفی و دانلود کتاب درمانگر

کتاب درمانگر در چهل و چهار فصل نوشته شده است و داستان میان گذشته و حال رفت و آمد می‌کند. زاویه‌ی دید اول شخص مفرد است و داستان از زبان دو شخصیت روایت می‌شود. فضای کتاب نیز به یک فیلم نوآر خانوادگی شباهت دارد که ماجرایش در محله‌ای آرام و حومه‌ای اتفاق می‌افتد. همانطور که گفتیم، آلیس پیش از این ساکن لندن نبوده است. شروع زندگی مشترک با همسرش در یک شهر غریبه، اضطراب‌ها و تنش‌هایی را در وضعیت روحی او به وجود آورده است که نویسنده با ظرافت تمام آن را با گذشته‌ی تاریک خانه‌ی جدیدشان پیوند می‌زند.

کتاب درمانگر مجموعه‌ای در هم پیچیده از هیجان، رازهای تاریک، دروغ‌های مصلحتی و تنش‌های عصبی ناشی از احساس ناامنی است. همه‌ی اینها در کنار چرخش‌ها و گره‌های قدرتمندی که نویسنده به داستان می‌افزاید، جذابیت فوق‌العاده‌ای به رمان بخشیده است. بی. اِی. پاریس در این کتاب نیز مانند دیگر آثارش آنقدر ذهن شما را درگیر می‌کند که همانند شخصیت اول داستان، در گرداب بی‌اعتمادی و تعلیق گرفتار می‌شوید و با پایان‌بندی غیرمنتظره‌ی آن حیرت می‌کنید.

این کتاب که برای اولین بار در سال 2021 به انتشار رسید، با ترجمه‌ی ساده و جذاب اطلسی خرامانی به فارسی برگردانده و به همت انتشارات کوله پشتی روانه‌ی بازار کتاب ایران شده است.

نکوداشت‌های کتاب درمانگر

  • داستانی هیجان‌انگیز و پر از هیجان، خیانت و رازهای تاریکی که در پس پرده‌ی زندگیِ به ظاهر بی‌نقص حومه‌نشینان لندن پنهان شده است. (تی. ام. لوگان، نویسنده‌ی پرفروش)
  • بی. ای. پاریس ملکه‌ی داستان‌های جناییِ روانشناختی است و کتاب درمانگر شما را ناامید نمی‌کند. (My Weekly)
  • کتاب درمانگر تریلری با پیچش‌های روایی معرکه و پایان غافلگیرکننده و دور از انتظار است. (Heat)
  • این کتاب، رمان جنایی فوق‌العاده‌ای است. پس‌زمینه‌ی کامل، جنایت مبهم و مظنونان بی‌شمار این کتاب را پر از هیجان می‌کند. من عاشق این کتابم. (کیز فیر، نویسنده‌ی پرفروش)

کتاب درمانگر برای چه کسانی مناسب است؟

مطالعه‌ی این کتاب به دوست‌داران رمان‌های جنایی و روانشناسانه و علاقه‌مندان داستان‌های رازآلود پیشنهاد می‌شود.

در بخشی از کتاب درمانگر می‌خوانیم

چهارزانو کف آشپزخانه نشسته‌ا‌م و به صدای درونی‌ا‌ی که چندی پیش با قاطعیت به من گفت از این خانه خوشم نمی‌آید فکر می‌کنم. حقیقت ندارد؛ نه کاملاً. چیزهایی در این خانه هستند که واقعاً دوستشان دارم؛ مثل اتاق کارم. این اتاق دیوارهایی به رنگ صورتی بسیار روشن دارد؛ رنگی که فکر نمی‌کردم از آن خوشم بیاید و خلافش به من ثابت شد. حمام و دست‌شویی‌ا‌ی اختصاصی دارد؛ چون ابتدا به‌منظور اتاق‌خواب طراحی شده. میزی که زمانی از آن پدرم بود در مقابل پنجره قرار دارد و گوشه‌ا‌ی، مبلی تختخواب‌شو گذاشته‌ا‌م که از آپارتمان قبلی لئو به اینجا آورده‌ایم. آشپزخانه را هم دوست دارم، سنگ‌های روی کابینت از مرمری بسیار روشن هستند و خود کابینت‌ها کاملاً سفیدند. خب، حداقل زمانی‌که قدری به آشپزخانه زندگی و رنگ ببخشم، عاشقش خواهم شد. درحال‌حاضر بیش از آنچه برای من دل‌نشین باشد، تمیز و بیمارستان‌گونه است. همه‌چیز در تقارن کامل قرار دارد و وسایل در پس کابینت‌هایی که هوشمندانه طراحی شده‌اند، مخفی هستند؛ بنابراین می‌شود گفت از خانه متنفر نیستم، تنها از جوی که بر آن حاکم است خوشم نمی‌آ‌ید.

شاید مشکل این است که خانه جو مشخصی ندارد، چراکه تنها پنج سال از زمان ساختش می‌گذرد. در مقابل، خانۀ روستایی من، جایی که در آن به دنیا آمده، بزرگ شده و تنها تا چند هفتۀ پیش در آن زندگی می‌کردم قدمتی دویست‌ساله دارد. از اینکه توانستم نگهش دارم بسیار خوشحالم. کاری را که لئو پیشنهاد داده بود انجام دادم و آن را به مدت شش ماه به زوجی دوست‌داشتنی از منچستر اجاره‌ دادم که می‌خواستند زندگی در دهکده را تجربه کنند.

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب درمانگر
نویسنده
مترجماطلسی خرامانی
ناشر چاپیانتشارات کتاب کوله پشتی
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات344
زبانفارسی
شابک978-600-461-535-8
موضوع کتابکتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب درمانگر

M
۱۴۰۳/۱/۱
آلیس و لئو زوجی هستن ازدواج نکردن و خونه هاشون توی ۲ تا منطقه متفاوته ولی تصمیم دارن با هم زندگی کنن پس لئو خونشو می‌فروشه و داخل مجتمعی به اسم سیرکل یه خونه می‌خره تا با هم توش زندگی کنن. ولی رفتار همسایه‌ها با آلیس عجیبه و آلیس بعد از مدتی متوجه میشه لئو راز‌هایی رو راجب خونه جدیدشون ازش پنهون و کرده اتفاقات عجیبی توی این خونه اتفاق می‌افته.
کتاب دو تا راوی داره که اولی آلیسه و بیشتر کتاب از دید اون روایت میشه و دومی یه راوی ناشناسه. رمان قشنگیه و کاملا غیرقابل پیش بینی از همون اول کتاب با افراد زیادی آشنا می‌شیم مثل اهالی سیرکل و لئو و آلیس و دوستای اونا و تقریبا در طول کتاب به افراد مختلفی شک میکنیم و حس میکنیم قاتل داستانمون اونه ولی وقتی کتاب باز جلوتر میره، مظنون جدیدی پیدا می‌کنیم که بنظرمون مشکوک تره. درکل کتاب قشنگ و سرگرم کننده ایه و لااقل اتفاقات مختلف کتاب برای من قابل حدس نبودن.
Debora
۱۴۰۲/۱۲/۲۳
کتاب فوق العاده بی نظیری بود طوری که سه روزه تمومش کردم. کارهای این نویسنده رو اغلب نمیتونید تا تموم نکنید زمین بگذارید. تقریبا همه چیز بی نقصه. موضوع، شخصیت پردازی، غافلگیری‌های به موقع و قابل پیش بینی نبودن. همه جای کتاب پر بود از معما که با ذهنتون حسابی بازی میکنه. در طول داستان خصوصا در آخر شما به تمام سوالهایی که براتون پیش میاد پاسخ داده میشه. فقط دو نکته برای من پاسخ داده نشد اگر کسی کتاب رو خونده و میتونه کمکم کنه ممنون میشم. اول این که وقتی آلیس به جمع خانم های همسایه گفت اولیور خواهر داشته چرا بعد کسی ازش نپرسید چرا اون این فکرو کرده؟ دوم چرا وقتی آلیس این همه سرنخ به لئو میده. لئو یک بار به خودش زحمت نمیده خونه و شرایط آلیس رو چک کنه. مگر نمیگه خیلی عاشقشه. پس چرا یکبار نیومد و اون همه نکته که آلیس گفت رو تو ذهن هر مخاطبی جا میفته که آلیس در یک خطر جدی هست. خصوصا با چیزی که همسایه به آلیس درباره روزهای آخر قتل خواهر آلیس باز هیچ کس خصوصا لئو نباید بیاد و به اون سر بزنه؟ اگر این دو نکته هم برایش پاسخ منطقی مثل همه چیزهای پیچیده دیگه کتاب که یک پاسخ درست و منطقی براش وجود داشت می بود فکر کنم باید به این کتاب نمره ۱۰۰ رو کامل میدادم. اما از نکات دقیقی که نویسنده با روشی کاملا حرفه‌ای و جذاب فقط به چیزهایی می پردازه که اطلاعاتش برای خواننده واقعا ضروریه خوشم میاد. بسیار هوشمندانه و به جا همه چیز کنار هم قرار داشت. هر‌ازگاهی چنین کتاب هایی فکر ادم رو برای مدتی حسابی به خودش مشغول نگه میداره که این رو دوست دارم.
اسرا عبائی
۱۴۰۳/۱/۱۵
این تریلر جنایی آلیس را دنبال می‌کند که در حال تحقیق درباره قتلی است که در خانه‌ای رخ داده است که به تازگی به آن نقل مکان کرده است. حالا چرخش در انتها برای من غیرمنتظره بود، اما بیت whodunit کند است و شما نسبتاً مطمئن هستید که قاتل باید کی باشد (حتی اگر صرفاً برخلاف قهرمان داستان باشد) آلیس در سوء ظن خود بسیار خسته کننده است. و همچنین در لیست مشکوک او (هشدار اسپویلر!!! همه هستند). وقتی تحقیقاتش در حال پیشرفت بود، خیلی از او عصبانی می‌شدم. من از آن لذت می‌بردم اگر آلیس می‌توانست به جای فردی ساده لوح (غیرقابل باور) که به او نشان داده می‌شد، کمی واقع بینانه تر باشد. 2 نفر این را مفید یافتند.
سعید رشیدان
۱۴۰۳/۱/۱۹
کتاب بدی نبود، البته معتقدم به پشت درهای بسته از همین نویسنده نمیرسید، اما خط داستانی خوب بود... فقط شخصیت پردازی خوب نبود به نظرم، ما فقط میدونیم راوی در گذشته خواهر و والدینش رو از دست داده، اما جا داشت بهتر واکاوی بشه. و اینکه یه جاهایی واقعا آلیس اعصاب خردکن میشه، به زمین و زمان شک داره، همه رو از خودش میرنجونه که البته به نظرم نقطه قوت داستانه و تا اواخر داستان شاید نفهمین قاتل کیه... کلا خانم paris نویسنده تریلرهای جنایی موفقیه و من از خوندن کتابش لذت بردم. امیدوارم صوتی کتاب هم موجود بشه.. تشکر از کتابراه
Arcane Vi
۱۴۰۲/۱۲/۲۳
از کتابراه میخوام گزینه اسپویل رو به بخش کامنت‌ها اضافه کنه تا هر کس میخواد داستان رو اسپویل کنه این گزینه رو بزنه و پیامش مخفی بشه, من میام توی بخش کامنت ها تا متوجه بشم کتابی که میخوام بخرم خوبه یا نه اما خیلی ها داستان رو اسپویل کردن
Hannah Zm
۱۴۰۳/۱/۲۰
داستان به شدت کشش داشت و باید بگم تا اواخرش به هزار نفر مشکوک شدم و تهش خوب.. خیلی منطقی به پایان رسید. منظورم اینه که انتظار یه داستان جنایی‌ و رمز الودی که تهش به طرز عجیبی غافلگیرتون میکنه رو نداشته باشید. داستان به صورت منطقی پیش میره و اگه ذهنتون اون قدر درگیر جزئیات نشه میتونید به راحتی قاتل رو پیدا کنید
شهرزاد قیطاسوند
۱۴۰۲/۱۲/۱۵
یکى از بهترین و هیجان انگیزترین کتاب هایى بود که اخیراً خوندم، از لحظه اول میخکوب میشى تا آخر داستان، پایان خیلى منطقى و درستى داشت و مثل بعضى نویسنده‌ها الکى کتاب رو به پایان نرسانده بود، خلاصه که اگر طرفدار ژانر جنایى، معمایى هستید حتما این کتاب رو بخونید.
mona tamimi
۱۴۰۳/۱/۲۲
فوق العاده است این کتاب. پر از هیجان و نفس گیر. تا لحظه اخر ذهن منحرف میشه و نمیدونی قاتل کیه و در لحظه اخر که فکرشم نمیکنی قاتل پیدا میشه. یکی از بهترین رمان‌های جنایی بود که خوندم و انقد خوبه که نمیشه این کتاب رو زمین گذاشت
هنگامه محمدی
۱۴۰۲/۱۲/۱۳
دوستش داشتم. بعد مدت ها یک کتاب رو دو روزه تموم‌کردم. نه که بگم جزو بهترین‌هایی بود که خوندم؛ ولی سرگرم کننده بود و مثل خیلی کتاب هایی که این چند وقت خوندم یک قرن طول نکشید تا تمومش کنم. داستانش کشش خوبی داشت.
الهام. ت
۱۴۰۳/۱/۱۷
یک شبه خوندمش به حدی هیجان و معما و استرس و سردرگمی رو سر خواننده آوار میشه که ذهنش هر لحظه به یک سمت و سو کشیده میشه به معنی واقعی کلمه با شخصیت اصلی داستان سردرگم میشه می‌ترسه امیدوار و ناامید میشه عالی عالی عالی
رویا +
۱۴۰۲/۱۲/۲۷
کتاب جالبیه. ترجیح می‌دادم نسخه صوتی را گوش بدم اما انتشارات معتبر و به تبع آن کتابراه در تولید کتابهای صوتی جدید در ژانتر جنایی بسیار ضعیف عمل می‌کنن. در هر حال بهتره خودتان بخوانید تا اسپویل نشه ارزش خواندن داره.
N re
۱۴۰۲/۱۲/۱۲
با آدرس‌هایی که در طول داستان می داد حدسهای زیادی درباره عامل اصلی قتل زدم و مدام ذهنم از سمت یک شخص به شخص بعدی در حرکت بود
اما خ.ب میشه گفت اولین حدسی که زدم درست در از آب در امد قابل پیش بینی بود و غافلگیری خاصی نداشت
النازازاد
۱۴۰۳/۱/۱۷
خیلی تعریف ازش شنیده بودم رفتم سراغش، جذاب بود، ولی من تونستم حدس بزنم، البته شاید چون جنایی زیاد میخونم، آیا آدمها رو میشه از ظاهرشون قضاوت کرد؟ خیر این کتاب بهت ثابت میکنه که نمیشه.
Soha Shahrasebi
۱۴۰۳/۱/۳۰
در حیطه روانشناسی جالب بود. دوست داری همون لحظه تموم کنی کتاب رو تا بفهمی قاتل کیه….. ولی نقش پارتنر یا همسر شخصیت اصلی زیاد پر رنگ و ساپورت کننده نیست برای راوی و این یکم عجیبه
Mery
۱۴۰۳/۱/۲۵
کتابیه که واقعا دل کندن ازش سخته، با اینکه موضوع جنایی و معمایی داشت و من زیاد علاقه‌ای به کتاب‌های جنایی ندارم اما این کتاب عالی بود و جزء کتاب‌هایی که به دیگران معرفی می‌کنم.
مشاهده همه نظرات 37

راهنمای مطالعه کتاب درمانگر

برای دریافت کتاب درمانگر و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.