معرفی و دانلود کتاب دختری که باغ را سرسبز کرد

عکس جلد کتاب دختری که باغ را سرسبز کرد
قیمت:
۲۹,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب دختری که باغ را سرسبز کرد و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب دختری که باغ را سرسبز کرد و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب دختری که باغ را سرسبز کرد

کتاب دختری که باغ را سرسبز کرد به نویسندگی کیتی اسمیت میلوی، سرگذشت واقعی دختری یازده‌ساله به‌نام ماریا لوز را به تصویر می‌کشد که با هوش و پشتکار خود و به‌کارگیری شیوه‌های نوین کشاورزی، از نابودی مزرعه‌ی خانوادگی‌شان جلوگیری می‌کند. این کتاب تصویری، دربرگیرنده‌ی آموزه‌های مهمی در باب سخت‌کوشی، باور به خود، کمک به دیگران و مفاهیم اقتصادی و اجتماعی است. این کتاب ذیل مجموعه‌ی «بچه‌های اطراف جهان» منتشر شده و بهترین کتاب کودک سال 2011 نام گرفته است.

درباره‌ی کتاب دختری که باغ را سرسبز کرد

ماریا لوز دوآرته و خانواده‌اش در تپه‌های هندوراس زندگی می‌کنند. آن‌ها صاحب یک زمین کشاورزی هستند که تمام مایحتاج خود را از آن تأمین می‌کنند. پدرِ ماریا به‌جز کار کشاورزی، منبع درآمد دیگری ندارد. امسال، کم‌آبی و حشرات دست به دست همدیگر داده‌اند تا ذرت‌های مزرعه‌ی خانواده‌ی دوآرته خوب قد نکشند. احتمالِ گرسنگی وجود دارد. همچنین اگر مجبور شوند از خریدار غلات که به گرگ صحرا معروف است، بذر قرض کنند، باید دوبرابرِ قرضشان را به او پس دهند و آن‌وقت ممکن است مزرعه‌شان را به گرگ صحرا ببازند. این مسئله‌ای است که ماریا لوز را نگران کرده است.

معرفی و دانلود کتاب دختری که باغ را سرسبز کرد

کتاب دختری که باغ را سرسبز کرد (The Good Garden)، نوشته‌ی کیتی اسمیت میلوی (Katie Smith Milway)، سرگذشت خانواده‌ای را به تصویر می‌کشد که از فقر و گرسنگی به دارایی می‌رسند. تصویرسازی‌های گرم و زنده، این داستانِ آموزشی را به ماجراجویی لذت‌بخشی برای کودکان و نوجوانان تبدیل می‌کند. پدر ماریا به‌دنبال کار راهی کوهستان می‌شود و ماریا باید در غیاب پدر، از مزرعه مراقبت کند. در همان زمان معلم جدیدی به مدرسه‌ی ماریا می‌آید که راهکارهای جدیدی برای کشت محصول سراغ دارد. ماریا با انجام توصیه‌های معلم، مزرعه‌ی خشکِ خانواده را سرسبز و آباد می‌سازد.

کودکان و نوجوانان با خواندن کتاب دختری که باغ را سرسبز کرد، درمی‌یابند که با سخت‌کوشی و پشتکار می‌توانند کارهای ساده، اما مهمی انجام دهند. ماریا دختری یازده‌ساله بود که تسلیم مشکلات و جبر جغرافیایی نشد و با ایمان به خود و تلاش، قدرت لازم برای کمک به خانواده‌ی خود را پیدا کرد. علاوه‌ بر آموزش این قبیل مفاهیم انسانی، کتاب دربردارنده‌ی مفاهیم پیچیده‌تری درباب شیوه‌های کشاورزی پایدار، امنیت غذایی، اقتصاد و عدالت اجتماعی است.

این کتاب مجلدی از مجموعه کتاب بچه‌های اطراف جهان است که توسط نشر ادامه (واحد کودک و نوجوان انتشارات اطراف) منتشر شده و اعمال قهرمانانه‌ی کودکانِ سراسر جهان را در زندگی واقعیشان به تصویر می‌کشد.

درباره‌ی مجموعه‌ی بچه‌های اطراف جهان

انتشارات اطراف به‌منظور آشنایی کودکان و نوجوانان با دیگر بچه‌ها در سراسر جهان و شناخت موقعیت اجتماعی آن‌ها، مجموعه‌ی بچه‌های اطراف جهان را منتشر کرده است. این مجموعه، داستان واقعی زندگی شش بچه‌ی معمولی با ویژگی‌های قهرمانانه را در شش جلد به تصویر کشیده است. مخاطبان با خواندن این داستان‌ها با مفاهیمی مثل مراقبت از محیط‌زیست، نوع‌دوستی، کمک به حیوانات، کارآفرینی و کمک به اقتصاد خانواده آشنا می‌شوند.

کتاب‌های «پسری که فیل را بزرگ کرد»، «دختری که مزرعه را نجات داد»، «پسری که با برگ موز فوتبال راه انداخت»، «پسری که صدای خرس‌ها شد» و «پسری که خانه‌ی بی‌دود ساخت» جلدهای دیگر این مجموعه هستند.

جوایز و افتخارات کتاب دختری که باغ را سرسبز کرد

  • بهترین کتاب کودک سال 2011؛
  • نامزد جایزه‌ی تاج کودکان (Children's Crown)؛
  • کتاب برگزیده‌ی مجله‌ی Smithsonian در سال 2010؛
  • برنده‌ی جایزه‌ی Skipping Stones Honor در سال 2011؛
  • نامزد نهایی جایزه‌ی Alberta Children’s Choice Rocky Mountain در سال 2012.

نکوداشت‌های کتاب دختری که باغ را سرسبز کرد

  • امنیت غذایی و کشاورزی پایدار مباحثِ آموزنده‌ی مهمی هستند که در این کتاب مطرح می‌شوند. (Booklist)

  • ترکیب داستانی نسبتاً پیچیده با طراحی‌های جذاب، پیوند مخاطب را با اثر حفظ می‌کند. (Kirkus Reviews)

  • داستان در ظاهر درباره‌ی شیوه‌های کشاورزی پایدار است، اما عمیق‌تر که شویم نویسنده راجع‌به عدالت اجتماعی و اقتصاد خودبسنده حرف می‌زند. (School Library Journal)

کتاب دختری که باغ را سرسبز کرد برای چه کسانی مناسب است؟

کودکان 8 تا 12 ساله مخاطبان این کتاب هستند.

در بخشی از کتاب دختری که باغ را سرسبز کرد می‌خوانیم

باد موهای ماریا لوز را در راه مدرسه پریشان می‌کند. فصل خشک‌سالی رسیده. هوا غبار دارد و ابرهای کمی در آسمان هستند. وقتی راه می‌رود به پدرش در کوهستان فکر می‌کند. الان سه ماه است که رفته. یعنی او هم الان دارد به همین ابرها نگاه می‌کند؟

مدرسه‌ی روستا فقط یک اتاق برای همه‌ی هشتاد دانش‌آموزش دارد. شلوغ است و تاریک. ماریا لوز روی نیمکتی، بغل دست دوستش، آلفردو گونزالس سر می‌خورد. امسال قرار است دانش‌آموزان با یک معلم جدید غافلگیر شوند. معلم به آن‌ها می‌گوید اسمش دُن پدرو مورالس است. قدش خیلی بلندتر از ماریا لوز نیست، اما فکرهای بزرگی دارد.

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب دختری که باغ را سرسبز کرد
نویسنده
مترجمالهام خشه چی
ناشر چاپینشر اطراف
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات41
زبانفارسی
شابک978-622-98786-2-0
موضوع کتابکتاب داستان کودک
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب دختری که باغ را سرسبز کرد

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب دختری که باغ را سرسبز کرد

برای دریافت کتاب دختری که باغ را سرسبز کرد و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.