معرفی و دانلود کتاب پسری که با برگ موز فوتبال راه انداخت

عکس جلد کتاب پسری که با برگ موز فوتبال راه انداخت
قیمت:
۲۹,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب پسری که با برگ موز فوتبال راه انداخت و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب پسری که با برگ موز فوتبال راه انداخت و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب پسری که با برگ موز فوتبال راه انداخت

کتاب پسری که با برگ موز فوتبال راه انداخت نوشته‌ی کیتی اسمیت میلوی، داستانی واقعی از پسرکی آواره را روایت می‌کند. دئو پسری اهل کشور بروندی در قاره‌ی آفریقا بود که در جریان وقوع جنگ به همراه خانواده‌ از وطن خود گریخت و در جریان این مهاجرت اجباری، خانواده‌اش را گم کرد. او پس از گذراندنِ چند ماهِ طاقت‌فرسا در جنگل‌ها، به کمپ آوارگان رسید. در آنجا مشغول به سرگرمی‌ای شد که میل به زندگی را دوباره در وجودش زنده کرد. این کتاب ذیل مجموعه‌ی «بچه‌های اطراف جهان» به چاپ رسیده و افتخارات زیادی کسب کرده است.

درباره‌ی کتاب پسری که با برگ موز فوتبال راه انداخت

پسری نوجوان به‌نام دئو، اهل آفریقای شرقی در جریان فرار از خانه و کشورش، از خانواده‌اش جدا افتاده است. او به‌تنهایی در کمپ پناهندگان لوکول در کشور تانزانیا زندگی می‌کند. با کمبود منابع در کمپ، پسران نوجوان، دسته‌هایی تشکیل داده‌اند تا آنچه را نیاز دارند، با قلدری از دیگر بچه‌ها بگیرند. رهبر یکی از این دسته‌ها به‌نام رمی، توپی را که دئو با برگ‌های موز برای خود ساخته، از او می‌گیرد. سپس یکی از روزها، مردی به‌عنوان مربی داوطلب، همه‌ی بچه‌ها را جمع می‌کند تا فوتبال بازی کنند. اگرچه دئو عاشق فوتبال است، اما در ابتدا با دیدن رمی در زمین، مطمئن نیست که به آن‌ها ملحق شود. اما وقتی دئو با سایر پسرها به زمینِ بازی می‌روند، همه‌چیز شروع به تغییر می‌کند. شادی مشترکشان در یک بازی جمعی، منجر به ایجاد احساس تعلق در آن‌ها، و در رمی می‌شود. حالا بچه‌هایی که زمانی از هم می‌ترسیدند با هم می‌خندند و دیگر هیچ‌کس احساس تنهایی نمی‌کند.

معرفی و دانلود کتاب پسری که با برگ موز فوتبال راه انداخت

کتاب پسری که با برگ موز فوتبال راه انداخت (The Banana-Leaf Ball) نوشته‌ی کیتی اسمیت میلوی (Katie Smith Milway)، براساس یک داستان واقعی، ماجرای الهام‌بخشی را به تصویر می‌کشد که نشان می‌دهد چگونه می‌توان یک موقعیت ناامیدکننده را با یافتن اشتراکات بین‌فردی از طریق بازی بهبود بخشید. این نقطه‌ی شروعی عالی برای بحث درمورد مسائل عدالت اجتماعی پیرامون تعداد فزاینده‌ی پناهندگان در سراسر جهان است. تصویرگری خوبِ کتاب، تجربه‌ی پناهندگان را برای کودکان به‌شکلی زنده مجسم می‌کند. کودکان و نوجوانان با خواندن این داستان از موقعیت‌های دشواری که با شرایط خودشان فاصله‌ی زیادی دارد، آشنا می‌شوند و درمی‌یابند امید و زندگی در هر شرایطی وجود خواهد داشت، پس نباید ناامید شوند، بلکه باید دست به تغییر شرایط موجود بزنند. علاوه‌بر این، داستان پسری که با برگ موز فوتبال راه انداخت، اهمیت ورزش را در شکل دادن به رفتارهای اجتماعی بررسی می‌کند.

در پایانِ کتاب تصاویری مستند از دئوی واقعی وجود دارد که در زندگی واقعی بنجامین نام دارد. شرحی از سرگذشت او آمده که نشان می‌دهد پسری که کودکی‌اش را در کمپ پناهندگان و در تنهایی گذراند، اکنون به مربیِ فوتبال کودکان تبدیل شده و این امکان را در اختیار بچه‌ها می‌گذارد که به‌جای ترس و نگرانی، همدلی و کار گروهی را در زمین بازی تجربه کنند.

این کتاب را انتشارات ادامه (واحد کودک و نوجوان انتشارات اطراف) با ترجمه‌ی بتول فیروزان منتشر کرده است.

درباره‌ی مجموعه‌ی بچه‌های اطراف جهان

انتشارات اطراف به‌منظور آشنایی کودکان و نوجوانان با دیگر بچه‌ها در سراسر جهان و شناخت موقعیت اجتماعی آن‌ها، مجموعه‌ی بچه‌های اطراف جهان را منتشر کرده است. این مجموعه، داستان واقعی زندگی شش بچه‌ی معمولی با ویژگی‌های قهرمانانه را در شش جلد به تصویر کشیده است که هرکدام به‌نحوی جهان خود و انسان‌های پیرامونشان را متحول کرده‌اند. مخاطبان با خواندن این داستان‌ها با مفاهیمی مثل مراقبت از محیط زیست، نوع‌دوستی، کمک به حیوانات، کارآفرینی و کمک به اقتصاد خانواده آشنا می‌شوند.

کتاب‌های «پسری که فیل را بزرگ کرد»، «دختری که مزرعه را نجات داد»، «دختری که باغ را سرسبز کرد»، «پسری که صدای خرس‌ها شد» و «پسری که خانه‌ی بی‌دود ساخت» جلدهای دیگر این مجموعه هستند.

جوایز و افتخارات کتاب پسری که با برگ موز فوتبال راه انداخت

  • نامزد جایزه‌ی Rocky Mountain؛
  • برنده‌ی جایزه‌ی Skipping Stones Honor Awards؛
  • منتخب انجمن صنفی کتاب‌خانه‌ی جوان (Junior Library Guild Selections).

نکوداشت‌های کتاب پسری که با برگ موز فوتبال راه انداخت

  • داستانی تکان‌دهنده درباره‌ی اینکه چطور یک بازی می‌تواند زندگی را سرشار از نشاط کند. (Booklist)

  • تأثیر بازی و قدرت آن در ایجاد روابط انسانی عمیق، درس مهمی است که این کتاب به ما می‌دهد. (Kirkus Reviews)

  • این کتاب منبع اطلاعاتی خوبی درباره‌ی بحران‌های پناهندگان در اختیار می‌گذارد و نشان می‌دهد که بازی سازمان‌یافته و هدفمند، چطور در موقعیت‌های سخت و تاریک، نجات‌دهنده است. (-School Library Journal)

کتاب پسری که با برگ موز فوتبال راه انداخت برای چه کسانی مناسب است؟

این کتاب به کودکان 8 تا 12 ساله پیشنهاد می‌شود.

در بخشی از کتاب پسری که با برگ موز فوتبال راه انداخت می‌خوانیم

تیم دئو با یک گل برنده‌ی بازی شد. بازی که تمام شد، همه نفس‌نفس می‌زدند و خسته و خوشحال بودند. رمی دوباره گردن دئو را فشار داد، البته این‌بار آرام‌تر. گفت: «برنده شدیم.»

بچه‌های تیم پیراهن‌پوش‌ها دست در دستِ هم آواز پیروزی می‌خواندند و بالا و پایین می‌پریدند و می‌خندیدند. بچه‌های تیم بی‌پیراهن‌ها هم به شوخی می‌گفتند آن گل شانسی بوده و بازی بعدی را آن‌ها می‌برند. مربی گفت: «بازی خوبی بود. اِجو، فردا ترکیب تیم‌ها را تغییر می‌دهیم.»

به سمت کلبه‌ها که برمی‌گشتند، رمی گفت قبل از اینکه برادرانش را در جنگ از دست بدهد، با آن‌ها فوتبال بازی می‌کرده است. این حرفِ رمی دئو را یاد خانواده‌اش انداخت.

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب پسری که با برگ موز فوتبال راه انداخت
نویسنده
مترجمبتول فیروزان
ناشر چاپینشر اطراف
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات41
زبانفارسی
شابک978-622-98786-3-7
موضوع کتابکتاب داستان کودک
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب پسری که با برگ موز فوتبال راه انداخت

برای دریافت کتاب پسری که با برگ موز فوتبال راه انداخت و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.