معرفی و دانلود کتاب دختری که به اعماق دریا افتاد

عکس جلد کتاب دختری که به اعماق دریا افتاد
قیمت:
۳۴,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب دختری که به اعماق دریا افتاد و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب دختری که به اعماق دریا افتاد و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب دختری که به اعماق دریا افتاد

کتاب دختری که به اعماق دریا افتاد، اثر پرفروش نیویورک‌تایمز و نامزد جایزه‌ی گودریدز، نوشته‌ی اکسی اوه، روایتی دلپذیر و لطیف برگرفته از افسانه‌ی مشهور کره جنوبی را ارائه می‌دهد. با خواندن این اثر به دنیای دختری معمولی می‌روید که برای نجات عشق، خودش را به آب‌های خروشان می‌اندازد و قدم به سرزمین افسانه‌ای خدایان زیر دریا می‌گذارد! این رمان عاشقانه با زبانی ساده و در ژانر فانتزی نوشته شده و از سوی چندین نشریه به عنوان بهترین کتاب سال انتخاب شده است.

درباره‌ی کتاب دختری که به اعماق دریا افتاد

روزی روزگاری بود که هر سال مردم کره جنوبی دختری زیبا را به اعماق دریا می‌انداختند تا عروس خدای خدایان، خدای دریا، باشد و به این ترتیب، خدای دریا سیل‌ها و طوفان‌های رعدآسا را از مردم دور نگه دارد و برکت را از زمین‌های روستاها دریغ نکند. سال‌ها از پی هم می‌گذشت و دختران یکی بعد از دیگری، تقدیم خدای دریا می‌شدند، تا اینکه یک سال دختری بی‌باک به نام مینا، به جای عروس دریا خودش را به آب می‌اندازد. مینا مصرانه به دریای خروشان هجوم می‌برد و در اعماق آن فرو می‌رود. در دنیای شگفت‌انگیزِ زیر دریا، مینا قدم به سرزمین ارواح و خدایان می‌گذارد تا طلسمی را بشکند که سد راه عشق است و از این راه سرزمینش را نجات دهد.

کتاب دختری که به اعماق دریا افتاد (The girl who fell beneath the sea)، به قلم اکسی اوه (Axie Oh)، ماجرای مسیر پر فراز و نشیبی را که مینا پشت سر می‌گذارد، برای ما بازگو می‌کند. این رمان عاشقانه و فانتزی، روایت جدیدی از افسانه‌ی کهنِ عروس دریا ارائه می‌دهد؛ روایتی که در آن نه تنها دختری قربانی نمی‌شود، بلکه در مقابل سرنوشت مقدر عروس دریا می‌‌ایستد. روایتی که اسطوره را به درون اسطوره می‌کشد؛ مینا قدم به دنیای زیر دریا می‌گذارد و افسانه‌هایی را که از مادربزرگش شنیده بود، لحظه به لحظه زندگی می‌کند.

معرفی و دانلود کتاب دختری که به اعماق دریا افتاد

فضاسازی کتاب دختری که به اعماق دریا افتاد دلپذیر و قابل لمس است و به فضای انیمه‌های استودیو جیبلی، به ویژه انیمه‌ی شهر اشباح (Spirited Away) شباهت دارد. کتاب سرشار است از زیبایی و احساسات که با زبانی ساده و لطیف از وفاداری، فداکاری، رابطه‌ی عاطفی با خانواده و سرزمین و همچنین در دست گرفتن سرنوشت خود می‌گوید و به نوجوانان می‌آموزد هرگز تسلیم نشوند، محبت کنند و تعلق خاطر به آدم‌ها را از یاد نبرند.

کتاب دختری که به اعماق دریا افتاد، در ایران توسط نشرهای مختلف روانه‌ی بازار شده است. این نسخه به ترجمه‌ی منصوره خمکده و توسط نشر یوشیتا به انتشار رسیده است.

افتخارات کتاب دختری که به اعماق دریا افتاد

  • پرفروش‌ترین کتاب نیویورک‌ تایمز
  • نامزد جایزه‌ی گودریدز برای داستان‌های علمی-تخیلی نوجوانان در سال 2022
  • پرفروش‌ترین کتاب ABA
  • پرفروش‌ترین کتاب پابلیشرز ویکلی
  • کتاب منتخب NPR در سال 2022
  • کتاب سال ایندیگو (Indigo) در سال 2022
  • کتاب سال بازفید (Buzzfeed) در سال 2022
  • نامزد جایزه‌ی Garden State در بخش نوجوانان در سال 2023
  • حضور در لیست منتخب ALA Rise در سال 2023

نکوداشت‌های کتاب دختری که به اعماق دریا افتاد

  • برداشتی رویایی از یک افسانه‌ی محلی مخصوصِ طرفداران کی-دراما (درام کره‌ای). (پابلیشرز ویکلی)
  • هر صفحه از این کتاب، یک چیز جدید و معرکه دارد. مشتاق بودم کتاب را بخوانم و بخوانم تا هر چه زودتر از این دنیای شگفت‌انگیز سر دربیاورم. (نیویورک تایمز)
  • بازنویسی زیبا و درخشان از افسانه‌های قدیمی که ای کاش در سنین پایین به دستم می‌رسید. افسانه‌ای لطیف که خواندنش را به کودکان و نوجوانان توصیه می‌کنم. (الیزابت لیم، نویسنده‌ی پرفروش نیویورک تایمز)
  • کتاب دختری که به اعماق دریا افتاد داستانی است خلاقانه، خوش‌ساخت و دلپسند از فداکاری، عشق و سرنوشت. (استفانی گاربر، نویسنده‌ی پرفروش نیویورک تایمز)
  • نثر شاعرانه‌ی اکسی اوه شما را به دنیای شگفت‌انگیز اسطوره‌ها می‌برد، به جایی که خدای اسطوره‌ای زندگی می‌کند و اراده‌ی دختری که می‌خواهد سرنوشتش را تغییر بدهد، قلب شما را می‌رباید. طرفداران استودیو جیبلی (Studio Ghibli) عاشق این داستان جادویی خواهند شد. (June CL Tan، نویسنده)

کتاب دختری که به اعماق دریا افتاد برای چه کسانی مناسب است؟

نوجوانانی که به مطالعه‌ی کتاب‌های فانتزی و عاشقانه علاقه دارند، از این کتاب حسابی لذت خواهند برد. دوستداران فرهنگ کره، درام کره‌ای و اساطیر جهان نیز این کتاب را از دست ندهند.

در بخشی از کتاب دختری که به اعماق دریا افتاد می‌خوانیم

با دو قایق از قصر نیلوفر آبی خارج می‌شویم. در یکی شین، نمگی و من هستیم و در قایق دیگری کِرین و سه خانم جدّی و خشن با لباس‌های قرمز و سفیدِ راهبه‌ها. به نظر می‌رسد از قبل خبر آنچه در قصر نیلوفر آبی رخ داده در سراسر شهر پخش شده است. از کنار قایق‌هایی می‌گذریم که در جهت مخالف ما حرکت می‌کنند. مسافران قایق‌ها با دیدن شین، از او درباره‌ی شایعات می‌پرسند؛ مثلاً آیا او واقعاً با یک دختر انسان ازدواج کرده؟ آن هم نه هرکسی، بلکه عروس خدای دریا!

شین به حرف مردم توجه نمی‌کند؛ چشم‌هایش را می‌بندد و به پهلوی قایق تکیه می‌دهد. درعوض نمگی پارویش را بالا آورده و با خوشحالی فریاد می‌زند: «بالاخره قصر نیلوفر آبی هم صاحب یک بانو شد!» و صدای هورا و شادی بلند می‌شود. هیچ کس به من توجه نمی‌کند. احتمالاً من را با یک خدمتکار اشتباه گرفته‌اند.

از نمگی که دارد سعی می‌کند قایق را از یک مسیر تنگ از میان کانال آب رد کند، می‌پرسم: «همیشه مردم شهر به امور خاندان‌ها علاقه نشون می‌دن؟»

پس از اینکه دوباره در مسیر مستقیم قرار می‌گیریم، نمگی پاسخ می‌دهد: «از اون‌جا که توی شهر اشباح همه‌ی روزها مثل همه، کوچک‌ترین تغییری باعث هیجان مردم می‌شه؛ به همین دلیل، رسیدن عروس خدای دریا یه اتفاق مهمه و مردم دوست دارن ورودش رو جشن بگیرن.»

قبلاً وقتی با ماسک، دای و میکی در شهر قدم می‌زدم، به نظر می‌رسید که شهر در حال و هوای جشن است؛ با حضور تمام مردم در خیابان‌ها، فانوس‌های روشن زیاد، غذا و آتش‌بازی؛ حتی در قصر نیلوفر آبی هم ضیافتی برپا بود. برعکس خانه؛ یعنی به خاطر همین است که خدایان ما را فراموش کرده‌اند؟ آن‌ها به سختی‌های دنیای انسان‌ها اهمیت نمی‌دهند؛ زیرا در سرزمین اشباح هیچ عواقبی را متحمل نمی‌شود؟ و در مورد خود اشباح چطور، آیا آن‌ها به یاد نمی‌آورند که انسان بودن چگونه است؟ آیا آن‌ها برای عزیزانی که پشت سر گذاشته‌اند نگران نیستند؟ یا همان‌طور که نمگی اشاره کرد، خاطرات آن‌ها با گذشت زمان در سرزمین اشباح، دورتر و مبهم می‌شوند؟

بیرون چای‌خانه‌ی بزرگی که بر فراز کانال آب ساخته شده است، جمعیتی جمع شده‌اند و همدیگر را کنار می‌زنند تا بتوانند به داخل قایق ما نگاه بیندازند. مطمئن نیستم؛ اما فکر می‌کنم پسری با موهای پرپشت را می‌بینم که نوزادی به پشت خود بسته و از میان جمعیت خود را بالا می‌کشد.

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب دختری که به اعماق دریا افتاد
نویسنده
مترجممنصوره خمکده
ناشر چاپیانتشارات یوشیتا
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات240
زبانفارسی
شابک978-622-5911-53-6
موضوع کتابکتاب داستان و رمان نوجوان، کتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب دختری که به اعماق دریا افتاد

حسنپور
۱۴۰۳/۱/۱۹
یه کتاب فانتزی معمولی بود. از نظر من داستان خیلی قوی نداشت؛ اون قدرا هم که ازش تعریف میکردن تعریفی نبود. اما کتاب بدی هم نبودم در کل ارزش یک بار خوندن رو داره.
Hana
۱۴۰۲/۱۲/۵
خوب بود اما بعضی قسمت‌ها خوب ترجمه نشده بود
میتونست بهتر هم باشه
اما در کل خوب بود
نجمه هوشیار
۱۴۰۳/۱/۲۵
بی نظییییر بود دلم میخواد باور کنم بعد مرک همچین سرنوشتی در انتظار هممونه... همینقدر شیرین
نرگس مرادی
۱۴۰۳/۱/۲
داستان زیبایی بود و خیلی پسندیدم و اولین داستان فانتزی بود که دوسش داشتم
یلدا
۱۴۰۲/۱۲/۱۰
بهتون پیشنهاد میکنم
آرتین رحمانی
۱۴۰۲/۱۲/۱۷
عالی تر از عالی بود
مشاهده همه نظرات 6

راهنمای مطالعه کتاب دختری که به اعماق دریا افتاد

برای دریافت کتاب دختری که به اعماق دریا افتاد و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.