معرفی و دانلود کتاب دختری که به اعماق دریا سقوط کرد

برای دانلود قانونی کتاب دختری که به اعماق دریا سقوط کرد و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب دختری که به اعماق دریا سقوط کرد و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب دختری که به اعماق دریا سقوط کرد

اکسی اوه در کتاب دختری که به اعماق دریا سقوط کرد به بازسازی یک افسانه‌ی زیبا و قدیمی کره‌ای پرداخته است. قهرمان داستان، مینا، دختری‌ست که برای نجات جان اهالی روستای خود به اعماق آب‌های خروشان رفته و به شهر خدای دریا وارد می‌شود. ژانر این رمان لطیف و عاشقانه، فانتزی‌ست و از سوی چندین نشریه‌ی مطرح، عنوان بهترین کتاب سال را به خود اختصاص داده است.

درباره‌ی کتاب دختری که به اعماق دریا سقوط کرد

اکسی اوه (Axie Oh) در کتاب دختری که به اعماق دریا سقوط کرد (The Girl Who Fell Beneath the Sea) یک افسانه‌ی کهن از کشور خود را بازگو کرده است؛ «داستان شیم چئونگ». قصه از جایی آغاز می‌شود که سرزمین مینا، قهرمان داستان، گرفتار طوفان‌هایی مرگبار و ویرانگر شده. سیل تمام روستاها را با خود می‌برد، در‌حالی‌که جنگ‌هایی خونین بر سر منابع معدود باقی‌مانده به راه افتاده است. مردم روستا معتقدند «خدای دریا» که زمانی محافظشان بوده، حالا بر آن‌ها خشم گرفته و به مرگ و ناامیدی نفرینشان کرده است. به این ترتیب و در تلاش برای دلجویی از خدای دریا، هر سال یک دوشیزه‌ی زیبا را به دریا می‌اندازند تا به‌عنوان عروس خدای دریا، به او خدمت کند، به این امید که روزی «عروس واقعی» انتخاب شود و به رنجشان پایان دهد.

معرفی و دانلود کتاب دختری که به اعماق دریا سقوط کرد

اکسی اوه در ادامه‌ی کتاب روایت می‌کند که بسیاری باور داشتند شیم چئونگ، زیباترین دختر دهکده، و معشوق جون، برادر بزرگ‌تر مینا، ممکن است همان عروس واقعی و افسانه‌ای باشد. اما در شبی که قرار است چئونگ قربانی شود، جون علی‌رغم اینکه می‌داند دخالت کردن حکم اعدام دارد، به‌دنبال معشوقه‌اش به دریا می‌رود. اینجاست که قهرمان داستان، یعنی مینا، برای نجات جان برادرش وارد عمل شده و به‌جای چئونگ خود را به آب می‌اندازد. مینا حالا به شهری جادویی از خدایان کوچک‌تر و جانوران افسانه‌ای رفته و به‌دنبال خدای دریا می‌گردد، اما او را در خوابی جادویی می‌یابد. مینا با کمک یک مرد جوان مرموز به نام شین، و همچنین گروهی متشکل از شیاطین، خدایان و ارواح، تصمیم می‌گیرد تا خدای دریا را بیدار کند و یک‌بار و برای همیشه به طوفان‌های مرگ‌بار پایان دهد. اما متأسفانه مینا زمان زیادی ندارد، چراکه یک انسان نمی‌تواند برای مدتی طولانی در سرزمین ارواح زندگی کند. و کسانی هم هستند که هر کاری می‌کنند تا خدای دریا را از خواب بیدار نکنند…

اکسی اوه کتاب دختری که به اعماق دریا سقوط کرد را در سی‌وشش فصل به رشته‌ی تحریر درآورده و داستانی درباره‌ی عشق و فداکاری خلق کرده که بی‌شک هر خواننده‌ای را به خود جذب خواهد کرد. انتشارات دانش‌آفرین این کتاب زیبا را با ترجمه‌ی شیما کرمی و الهام صیفی‌کار منتشر و روانه‌ی بازار کتاب کرده است.

جوایز و افتخارات کتاب دختری که به اعماق دریا سقوط کرد

  • نامزد دریافت جایزه‌ی گودریدز برای عنوان بهترین کتاب فانتزیِ Young Adults
  • کسب عنوان بهترین کتاب به انتخاب نشریه‌ی New York Public Library در سال 2022
  • قرار گرفتن در فهرست پرفروش‌ترین کتاب‌های پابلیشرز ویکلی
  • قرار گرفتن در فهرست پرفروش‌ترین کتاب‌های نیویورک تایمز
  • کسب عنوان بهترین کتاب یانگ ادالتِ Indigo و Buzzfeed رد سال 2022
  • قرار گرفتن در فهرست پرفروش‌ترین کتاب‌های ای. بی. ای
  • کسب عنوان بهترین کتاب NPR -در سال 2022
  • کتاب سال ایندیگو (Indigo) در سال 2022
  • نامزد جایزه‌ی Garden State در بخش نوجوانان در سال 2023

نکوداشت‌های کتاب دختری که به اعماق دریا سقوط کرد

  • داستانی هوشمندانه، خلاقانه و بسیار زیبا درباره‌ی فداکاری، عشق و سرنوشت. (استفانی گاربر، نویسنده‌ی پرفروش ساندی تایمز)
  • داستان این کتاب شما را به سفری جذاب در جادویی‌ترین قلمروها می‌برد. شخصیت‌های اکسی اوه تمام قلب من را به تسخیر خود درآوردند. (کلویی گونگ، نویسنده)
  • این کتاب مرا به گریه انداخت؛ نه از غم و اندوه، بلکه از میزان احساسات زیادی که در من برانگیخت. این کتاب با به تصویر کشیدن قلمرو روحی که ریشه در اسطوره‌های کره‌ای دارد مرا مجذوب خود کرد و با قدرت عشق و خانواده در داستانش مرا تحت‌تأثیر قرار داد. (شیران جی ژائو، نویسنده‌ی پرفروش نیویورک تایمز)
  • داستانی که روح را لمس می‌کند با شخصیت‌هایی که قلبی بزرگ دارند و محیطی واقعاً غریب. کتاب دختری که به اعماق دریا سقوط کرد، فانتزی خالص را به خوانندگان ارائه می‌دهد. چیزی که حالا بیش از هر زمان دیگری به آن نیاز داریم. (Culturefly)
  • یک کتاب شگفت‌انگیز و جادویی! (BuzzFeed)
  • دنیایی در اعماق دریا، گروهی متشکل از شیاطین و ارواح، و دختری جوان که مایل به انجام هر کاری برای نجات جان برادرش است. دستور‌العملی برای تهیه‌ی یک فانتزی عالی جدید! (Mr B’s Bookseller’s Dozen)
  • آماده باشید تا به دنیایی از خدایان، ارواح، پیچش‌های شگفت‌انگیز و سرنوشت‌های در هم آمیخته بروید. دختری که به اعماق دریا سقوط کرد یک افسانه‌ی نفس‌گیر با قهرمانی شجاع در دل آن است. (تریسی چی، نویسنده پرفروش نیویورک تایمز)

کتاب دختری که به اعماق دریا سقوط کرد برای چه کسانی مناسب است؟

اگر به رمان‌های فانتزی و تخیلی با درونمایه‌ی عاشقانه علاقه دارید، این کتاب برای شماست!

در بخشی از کتاب دختری که به اعماق دریا سقوط کرد می‌خوانیم

مادربزرگم اغلب داستان‌هایی در مورد قلمرو روح برایم تعریف ‌می‌کرد، مکانی بین بهشت و ز‌مین که پر از انواع موجودات شگفت‌انگیز است، خدایان و ارواح و موجودات افسانه‌ای. مادربزرگم ‌می‌گفت کسی که عادت داشت این قصه‌ها را برایش تعریف کند، مادربزرگ خودش بود. با این وجود، همه‌ی قصه‌گوها مادربزرگ‌ها نیستند، بلکه مادربزرگ‌ها قصه‌گو هستند.

من و مادربزرگم درحالی‌که هر کدام یک طرف حصیر بامبوی تاشده را در دست داشتیم، پیاده‌روی کوتاهی از ‌میان مزارع برنج ‌می‌کردیم و به ساحل ‌می‌رسیدیم. حصیر را روی ماسه‌های سنگریزه پهن ‌می‌کردیم و درحالی‌که کنار هم نشسته بودیم، دست‌هایمان را در هم گره کرده، انگشتان پایمان را در آب خنک فرو ‌می‌کردیم.

به یاد دارم که دریا صبح زود چطور به ‌نظر ‌می‌رسید. خورشید از فراز افق بیرون ‌می‌آمد و مسیر طلایی را بر روی آب روشن ‌می‌کرد. هوای شور مثل بوسه‌های نمکی روی صورت‌هایمان ‌می‌نشست. به مادربزرگم نزدیک‌تر می‌شدم و در گرمای همیشگی‌اش آرام ‌می‌گرفتم.

او همیشه ابتدا با داستان‌ها شروع ‌می‌کرد، آن‌هایی که آغاز و پایان داشتند، اما همان‌طور که رنگ‌های نارنجی و بنفش صبح زود جایشان را به آبی روشن بعدازظهر ‌می‌دادند، با صدایش که شبیه ملودی آرامش‌بخشی بود، شروع ‌می‌کرد از این‌در و آن‌در حرف‌ زدن.

«قلمرو روح جایی پهناور و جادوئیه، اما شگفت‌انگیزتر از همه، شهر خدای‌دریاست. بعضیا ‌می‌گن خدای‌دریا یه مرد خیلی پیره. بعضیا ‌می‌گن که اون مردیه که توی دوران اوج خودشه، قدبلند مثل درخت با ریشی سیاه مثل زغال. و دیگران باور دارن که ممکنه اژدها باشه، ساخته‌‌شده از باد و آب. اما خدای‌دریا به هر شکلی که باشه، خدایان و ارواح قلمرو از اون اطاعت ‌می‌کنن، چون اون خدای خدایان و فرمانروای همه‌ی اوناست».

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب دختری که به اعماق دریا سقوط کرد
نویسنده
مترجمالهام صیفی کار، شیما کرمی
ناشر چاپیانتشارات دانش آفرین
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات304
زبانفارسی
شابک978-622-5667-19-8
موضوع کتابکتاب داستان و رمان نوجوان، کتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب دختری که به اعماق دریا سقوط کرد

برای دریافت کتاب دختری که به اعماق دریا سقوط کرد و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.