معرفی و دانلود کتاب در جستجوی روشنایی: داستان زندگی‌ام در نزدیکی مرگ حتمی چطور دگرگون شد

عکس جلد کتاب در جستجوی روشنایی: داستان زندگی‌ام در نزدیکی مرگ حتمی چطور دگرگون شد
قیمت:
26000 تومان - 3.49€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب در جستجوی روشنایی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب در جستجوی روشنایی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب در جستجوی روشنایی: داستان زندگی‌ام در نزدیکی مرگ حتمی چطور دگرگون شد

کتاب در جستجوی روشنایی، یکی از آثار پرفروش به انتخاب نشریه نیویورک‌تایمز، مجموعه خاطرات صادقانه، تأثیرگذار و در نهایت الهام‌بخش یوجین اوکلی است که در فاصله سه ماه و نیم میان تشخیص پزشکی برای ابتلا به سرطان مغز و مرگ در سپتامبر 2005 به نگارش درآورد. لحن امیدبخش او به ما یادآوری می‌کند که باید لحظه‌های شکننده و گذرای زندگی را غنیمت بشماریم.

درباره کتاب در جستجوی روشنایی:

به درستی که مرگ هم نمی‌تواند بعضی افراد را از پای درآورد. یوجین اوکلی زمانی که متوجه شد تا چند ماه دیگر بیشتر زنده نیست، به شکلی زندگی خود را تغییر داد که انگار دوباره از نو متولد شده باشد. او تا آخرین لحظه بهترین احساسات را تجربه کرد و اثری از خود به جای گذاشت که روح او را تا ابد در این جهان جاودانه ساخت.

یوجین اوکلی (Eugene O'Kelly) به مدت شش سال بنیانگذار و مدیرعامل یکی از شرکت‌های حسابرسی بزرگ در آمریکا به نام KPMG بود. وقتی در سن 53 سالگی خبر تومور مغز مرگبار را از بیمارستان دریافت کرد، تصمیم گرفت که از شغلش کناره‌گیری کند و بقیه عمرش را با دوستان و عزیزانش بگذارند.

تجربه‌های او درباره پذیرش مرگ و خاطرات آخرین‌ روزهایش را مدتی پس از درگذشت به شکل کتاب منتشر کردند. همسرش کارین اوکلی عنوانش را در جستجوی روشنایی (chasing daylight) گذاشت و فصل پایانی را نیز با دست خودش تکمیل کرد.

این زندگینامه مختصر در میان جوایز دیگر، برندۀ لوح بهترین کتاب انگیزشی کسب‌وکار از سوی نشریۀ فاینانشال تایمز نیز شد.

نکوداشت‌ کتاب در جستجوی روشنایی:

- کلماتی برای زندگی کردن! (کری هانون، USA Today)

- داستانی سرشار از حقیقت‌های فراگیر انسان که با صدایی صمیمی و روشن با ما در میان گذاشته می‌شوند. (ژانت مالین، ستون‌نویس در نشریه نیویورک‌تایمز)

- یکی از حیرت‌آورترین کتاب‌های موجود دربارۀ درس‌های زندگی که با قلمی گیرا و اثرگذار نوشته شده است. (نشریه اکونومیست)

- یک خاطره صادقانه و قابل تامل... اوکلی درس‌های زیادی دارد که به ما یاد می‌دهد چگونه زندگی کنیم. (استیو پاورز، هیوستون کرونیکل)

- یکی از غیرمنتظره‌ترین و تأثیرگذارترین کتاب‌هایی که احتمالاً امسال خواهید خواند. (ادوارد ناووتکا، اخبار بلومبرگ)

کتاب در جستجوی روشنایی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم:

خواندن اثر درخشان پیش‌رو را به همه کسانی که مایوس و افسرده می‌شوند اما برای داشتن یک زندگی بهتر به دنبال امیدی سرشار و لذتی مدام از لحظاتشان هستند، پیشنهاد می‌کنیم.

در بخشی از کتاب در جستجوی روشنایی می‌خوانیم:

می دانستم امید وجود دارد و بسیار نزدیک به من است فقط باید آن را کشف می‌کردم. به یاد می‌آوردم هنگامی که دوست خوبم بیل یک عمل جراحی بای‌پس قلب داشت. پس از سه روز که از عمل او گذشت پزشکان به او گفتند که می‌توانی بیست و پنج قدم راه بروی. بیل آن روز صبح بیست و پنج قدم راه رفت. سپس او پرسید آیا می‌تواند آن روز بیست و پنج قدم دیگر هم راه برود؟ و به زودی او از یک سوی سرسرا تا سوی دیگرش را چهار بار در یک روز می‌پیمود.

در یکی از گشت‌و‌گذارهایش زیر چشمی به اتاق دیگر نگاه کرد که در آن بیماران قلبی دیگر به آرامی خوابیده بودند، درحالی‌که به دست‌هایشان سرم وصل بود. "وای آن‌ها حالشان خیلی از من بدتر است". او به پرستاران گفت. "نه در واقع شما حالتان از آن‌ها بسیار بدتر بوده، اما آن‌ها خودشان را به عنوان کسی که حملۀ قلبی داشته است باور کرده‌اند درحالی‌که شما سعی کردی بهتر شوی".

این همان روحیه‌ای بود که من به آن احتیاج داشتم، اما در ابتدا به روحیۀ دیگری احتیاج داشتم.

در یکشنبه کارین و من به کلیسایی رفتیم که در خیابان جیمز بود. طی آن سال‌ها، ما اغلب به آن جا برای راز و نیاز می‌رفتیم. اگرچه نه به اندازه‌ای که برنامۀ کاریم اجازه می‌داد. این کار به من یک حس نیاز به آرامش در آن جا را می‌داد. گاهی اوقات که من باید دربارۀ یک موضوع کاری تصمیم می‌گرفتم و آن سخت بود به کلیسا می‌رفتم تا بتوانم به عنوان یک رهبر خوب عمل کنم.

فهرست مطالب کتاب

موهبت    
حرف آخر    
موضوع مرگ سخت است    
بهترین مرگ ممکن    
خداحافظی خوب    
گذار    
در جستجوی روشنایی روز    

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب در جستجوی روشنایی: داستان زندگی‌ام در نزدیکی مرگ حتمی چطور دگرگون شد
نویسنده
مترجممژگان جلاوتی
ناشر چاپیانتشارات راوشید
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات92
زبانفارسی
شابک978-622-7458-88-6
موضوع کتابکتاب موفقیت و خودسازی
قیمت نسخه الکترونیک
26000 ت - 3.49 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب در جستجوی روشنایی

ایرج پسندیده
۱۴۰۳/۱/۲
کتابی است که به ما میفهماند باید همیشه منتظر هر اتفاقی رو داشته باشیم
مهنوش کرم پناه
۱۴۰۲/۲/۳
هنوز کتاب رو نخوندم ولی تعریفشو از همکارم شنیدم
مشاهده همه نظرات 2

راهنمای مطالعه کتاب در جستجوی روشنایی

برای دریافت کتاب در جستجوی روشنایی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.