معرفی و دانلود کتاب در رویای بابل

عکس جلد کتاب در رویای بابل
قیمت:
۶۰۰۰۰ ۳۰,۰۰۰ تومان ۵۰%
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب در رویای بابل و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب در رویای بابل و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب در رویای بابل

ریچارد براتیگان یکی از بزرگ‌ترین نویسندگان آمریکایی در طول سده‌ی بیستم بود. در کتاب در رویای بابل که از جمله رمان‌های مهم وی به شمار می‌رود، مخاطب داستان مفرحِ یک کارآگاه خصوصی خواهید بود که در ازای دریافت مبلغی قابل توجه، انجام مأموریتی عجیب را قبول می‌کند...

درباره کتاب در رویای بابل

کتاب در رویای بابل (Dreaming Of Babylon) یکی از خواندنی‌ترین رمان‌های ریچارد براتیگان، نویسنده‌ی فقید اهل آمریکاست. براتیگان در این اثر شوخ و شنگ که به جرئت یکی از بهترین و برجسته‌ترین دستاوردهای ادبیات پست مدرن به شمار می‌رود، داستان مردی بی‌نوا را روایت کرده که زندگی‌اش میان خیال شیرین و واقعیت تلخ در نوسان است. این مرد بی‌نوا کارآگاهی خصوصی است؛ البته نه از آن کارآگاه‌های خصوصی باابهتی که نظیرشان را در فیلم‌های نوآر آمریکایی می‌بینیم. بلکه یک کارآگاه خصوصی مفلوک و بی‌چیز که از سر نداری حاضر است کاسه‌ی گدایی هم در دست بگیرد!

این جناب کارآگاه از آن دست آدم‌های روان‌پریشی است که تمام مدت در عوالم خیالی خود سیر می‌کنند. باری، داستان او در کتاب پیش رو زمانی شروع می‌شود که گروهی ناشناس، در ازای پرداخت پولی قابل توجه، مأموریتی عجیب و خطرناک را به او محول می‌کنند: دزدیدن جنازه‌ی زنی تازه‌درگذشته از سردخانه‌ی شهر! کارآگاه بیچاره‌ی قصه‌ی ما که از فقر و نداری، شپش به تنش افتاده، این پیشنهاد را قبول می‌کند و به همراه دوستی، مأموریت خویش را آغاز می‌نماید. اما این تازه شروع ماجراهای سرسام‌آور و مفرح اوست!...

کتاب در رویای بابل، چنان‌که گفتیم، یکی از آثار شاخص در کارنامه‌ی ادبی نویسنده است. طنز خاصی که در تمام نوشته‌های براتیگان می‌بینیم، در این کتاب دلنشین‌ترین صورت را به خود گرفته است. خواندن این اثر به خوردن چای و باقلوا در زمستانی سرد می‌مانَد، و یا به نوشیدن قهوه‌ای خوش‌طعم در کافه‌ای گرم و دنج؛ همان‌قدر دلچسب، همان‌قدر سحرانگیز!

معرفی و دانلود کتاب در رویای بابل

کتاب در رویای بابل با ترجمه‌ی خواندنی پیام یزدانجو و از سوی نشر چشمه روانه‌ی بازار شده است. امید که از مطالعه‌اش لذت ببرید.

نکوداشت‌های کتاب در رویای بابل

  • کتاب در رویای بابل اثری بکر و بدیع است. (The Guardian)
  • ریچارد براتیگان مبدع یک ژانر نوین است. (San Francisco Chronicle)
  • عیش و لذتی بی‌کران؛ هم برای ذهن، هم برای جان! (Book Depository)

کتاب در رویای بابل مناسب چه کسانی است؟

علاقه‌مندان به ادبیات پست‌مدرنیستی، دوست‌داران ادبیات آمریکا و طرفداران داستان‌های طنزآمیز، مخاطبین اصلی کتاب در رویای بابل از ریچارد براتیگان به شمار می‌روند.

با ریچارد براتیگان بیشتر آشنا شویم

ریچارد براتیگان (Richard Brautigan)، نویسنده‌ و شاعر پرآوازه‌ی آمریکایی، به سال 1935 در واشنگتن دیده به جهان گشود و در سال 1984 در کالیفرنیا چشم بر دنیا فرو بست. او به نسلی از نویسندگان آمریکایی تعلق داشت که سرسختانه علیه معیارهای خشک ادبی زمانه‌ی خود شوریدند و ادبیاتی یکسره نوین را پایه‌ریزی کردند. از کودکی براتیگان اطلاعات چندانی در دست نیست. تنها همین‌قدر می‌دانیم که او دوران کودکی سختی را پشت سر گذاشته. پدرش پیش از به دنیا آمدن ریچارد خانواده را ترک کرد و تازه مدت‌ها بعد بود که از وجود پسر خود مطلع شد!

ریچارد براتیگان بیست‌ساله بود که به علت حمله به ایستگاه پلیس بازداشت شد، و پس از آن‌که از سوی پزشکان، مبتلا به نوعی جنون پارانوئیک تشخیص داده شد، برای شوک‌درمانی روانه‌ی بیمارستانی روانی در سانفرانسیکو شد. در سال 1956، براتیگان بیست و یک‌ساله با شاعران و نویسندگان نسل بیت آشنا شد. این نسل از ادیبان آمریکایی، که از میانشان می‌توان به چهره‌هایی نظیر جک کراوک و رابرت کریلی اشاره کرد، سبک زندگی خاص و منحصربه‌فردی داشتند، که به سبک زندگی بی‌خانمان‌ها و کولی‌ها شبیه بود؛ سبک زندگی‌ای طغیان‌گرانه که در آثار ادبی‌شان نیز جلوه‌ای تمام‌عیار داشت. باری، نویسندگان نسل بیت تأثیر بسیاری در گرایش براتیگان به شعر و ادبیات داستانی داشتند. براتیگان بعدها خود به یکی از بزرگ‌ترین نویسندگان همین نسل بدل شد.

اصلی‌ترین اثر براتیگان و عامل شهرت او در مقام نویسنده، داستانی‌ست با عنوان «صید قزل‌آلا در آمریکا». این اثر که رمانی پست‌مدرن است، از اپیزودهای کوتاه و به‌ظاهر بی‌ربطی تشکیل شده که در کنار هم کلیتی یکپارچه را می‌سازند. براتیگان با رمان صید قزل‌آلا در آمریکا به شهرتی افسانه‌ای دست پیدا کرد. البته او پیش از این اثر چند مجموعه شعر خواندنی از خود به چاپ رسانده بود. منتها با صید قزل‌آلا در آمریکا بود که در قامت نویسنده‌ای صاحب سبک و جدی عرض اندام کرد.

ریچارد براتیگان زندگی شخصی پرافت‌وخیزی داشت. او در طول حیات نه‌چندان طولانی خود، به شهرها و کشورهای بسیاری سفر کرد و در شغل‌های گوناگونی مشغول به کار شد. جنونی که پزشکان در او تشخیص داده بودند، سرانجام در تاریخ 25 اکتبر 1984 به شکلی برگشت‌ناپذیر بروز پیدا کرد؛ در این تاریخ، براتیگان با اسلحه‌ به شقیقه‌ی خود شلیک کرد.

از آثار مشهور او، جز کتاب صید قزل‌آلا در آمریکا، می‌توان به عناوین پیش رو اشاره کرد: «بارش کلاه مکزیکی: یک رمان ژاپنی»، «لطفاً این کتاب را بکارید»، «پادشاهی دوم»، «اتوبوس پیر و چند داستان دیگر»، «در رویای بابل»، «در قند هندوانه» و «ژنرال متفقین، اهل بیگ سور».

در بخشی از کتاب در رویای بابل می‌خوانیم

ظرف چند ساعت مى‌توانستم با گام‌هاى استوار به ملاقات مشترى‌ام بروم. هنوز نمى‌دانستم چه درخواستى از من دارد که براى انجام‌اش باید اسلحه داشته باشم. آه، خب، گدا را چه به چانه زدن. من واقعا به پول احتیاج داشتم. قصد داشتم پنجاه دلار بابت هزینه‌هاى جارى بگیرم. این مى‌توانست شرایط‌ام را به‌شکل چشم‌گیرى عوض کند. مى‌توانستم چند دلارش را خرج زن صاحب‌خانه کنم تا دست از سرم بردارد. فکر نمى‌کردم داستانى که درباره‌ى چاه‌هاى نفت رد آیلند سر هم کرده بودم خیلى دوام بیاورد. فکر آن وقتى بودم که به آپارتمان‌ام بر مى‌گردم و زنک مثل مادر فولادزره صداش را به سرش مى‌کشد. مدتى وقت داشتم که باید یک‌جورى تلف مى‌کردم، براى همین راهى خیابانِ منتهى به میدان پورتسموث شدم، روى نیمکتى نزدیک مجسمه‌ى تقدیمى به رابرت لوئیس استیونسون نشستم.

توى پارک، یک عالم چینى در رفت و آمد بودند. مدتى مشغول تماشاشان شدم. آدم‌هاى جالبى بودند. خیلى پرنشاط. مى‌دانم هیچ‌وقت کسى به آن‌ها گفته بود که شکل ژاپنی‌ها هستند و الان اصلاً وقت مناسبى براى شکل ژاپنی‌ها بودن نیست، یا نه. البته این دیگر هیچ ربطى به من نداشت، چون من دوران جنگ‌ام را سپرى کرده بودم، خودم این‌طور فکر مى‌کردم، روى نیمکت پارکى در سان فرانسیسکو نشسته بودم و دنیا را به حال خودش رها کرده بودم. من یک هفت‌تیر پر توى جیب و یک مشترى منتظر داشتم که مى‌خواست در ازاى خدمات‌ام به من پول بدهد. دنیا آن‌قدرها هم جاى بدى نبود، براى همین شروع کردم به فکر کردن درباره‌ى بابل. چرا که نه؟ تا دو ساعتِ دیگر هیچ کارى نداشتم بکنم. ضررى نداشت. فقط باید خیلى مواظب رؤیاى بابل باشم. نباید اجازه دهم بر من مسلط شود. من باید بر آن مسلط باشم. این کارى است که باید بکنم. به بابل نشان مى‌دهم رئیسْ کیست.

فهرست مطالب کتاب

خبر خوب، خبر بد
بابل
اکلاهما
مه کاکتوسى
دوست دختر من
گروهبان رینک
دادسرا
آدولف هیتلر
خردل
بلا لوگوسى
1934
بلونده
 «خصوصى»
کالیبر 38
نامه‌ى سر صبح
رئیس
دروازه‌ى بابل
پرزیدنت روزولت
ساعت شنى بابلى
بخت‌النصر
بازى‌هاى بیسبال فصل 596 پیش از میلاد
هتل گوشه‌ى اول
کابویى در بابل
ترى و دزدان دریایى
مینگ بى‌رحم
شعبده‌باز
بارسلون
بریگاد آبراهام لینکلن
عاشق عمو سام
اریکه‌ى اتوبوسى
طبل‌هاى فو مانچو
گور جمعه‌ها
اسمیت
لُب‌بردارى
شیرفروش‌ها
روز من
سرودهاى کریسمس
جوراب‌شناسى با شهرت جهانى
خداحافظ، چاه‌هاى نفت رد آیلند
عکس‌هاى قشنگ
پدرو و پنج هنرمند رمانتیک‌اش
اسمیت اسمیت
بوقلمون بریان با مخلفات
سیندرلاى خطوط هوایى
اسمیت اسمیت در جدال با سایه‌هاى روبوتى
روزنامه‌ى صبح
کلاس شامپانى با ذائقه‌ى آبجو
زلزله در کارگاه سندان‌سازى
کارآگاهان خصوصى سان فرانسیسکو
تمرین براى آینده
سى. کارد، مأمور مخفى خصوصى
فصل 1 / اسمیت اسمیت در جدال با سایه‌هاى روبوتى
هفت‌تیرکش تر و فرز
مرده‌دزدها
پول سرد بى‌احساس
زمان دواى همه‌ى دردها است
شوى جک بنى
تحفه‌هاى اوکلندى
برادران وارنر
قطار سریع‌السیر بابل اریون
همقطارها در بلوا
امروز، روز خوش‌شانسى من
صحراى آفریقا
ترقه‌ترکانى ادگار آلن پویى
سگى براى شکار مرده‌ها
وقت رقص
مرد کور
نازنین
آب‌گوشت
عقاب تنها
خانه‌ى باحال
لاشه‌ى پانصد دلارى
شب همیشه تاریک‌تر است
«کباب اصل لوئیزیانا»ى لب‌خندى
در گورستان ادامه خواهیم داد
غافل‌گیرى
خداحافظ 10000 دلار
نیمه‌شب تاریک
بخت‌یارى

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب در رویای بابل
نویسنده
مترجمپیام یزدانجو
ناشر چاپینشر چشمه
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات240
زبانفارسی
شابک978-964-362-387-6
موضوع کتابکتاب‌های طنز، کتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه الکترونیک
۶۰۰۰۰ ۳۰,۰۰۰ ت ۵۰%
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب در رویای بابل

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب در رویای بابل

برای دریافت کتاب در رویای بابل و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.