معرفی و دانلود کتاب در طلب زرتشت

عکس جلد کتاب در طلب زرتشت
قیمت:
۶۰۰۰۰ 30000 تومان ۵۰%
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب در طلب زرتشت و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب در طلب زرتشت و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب در طلب زرتشت

کتاب در طلب زرتشت اثری خواندنی از پل کریواچک، مورخ نامدار اهل انگلستان، است. کریواچک در این کتاب تاریخی ظهور دین زرتشتی را بررسی نموده، و ضمن این کار، نگاهی نیز به تأثیر الهیات زرتشتی بر ادیان ابراهیمی (یهودیت، مسیحیت و اسلام) انداخته است.

درباره کتاب در طلب زرتشت

دین زرتشتی به عنوان آیینی باستانی، امروزه به سبب پیروان اندک‌ترِ خود در مقایسه با پیروان سایر ادیان، در سایه‌ی ادیان ابراهیمی، یعنی یهودیت، مسیحیت و اسلام، پنهان شده و تا حدودی از یادرفته به نظر می‌رسد. با این حال، واقعیت تاریخی به ما می‌گوید که سنت زرتشتی چنان تأثیر نیرومندی بر ادیان توحیدیِ پس از خود داشته که تصور شکل و شمایل کنونی این ادیان، بدون این تأثیر، آشکارا محال است.

زرتشت یکی از مهم‌ترین شخصیت‌ها در تمام تاریخ بشری است. او که الهی‌دانی رادیکال با پیامی منحصربه‌فرد بود، برای نخستین بار بانی شکلی از یکتاپرستی در خاورمیانه شد. جهان در نگاه زرتشت به زمین نبردی می‌مانست که در یک سوی آن نیروهای بدخصالِ اهریمن بودند، و در سوی دیگرش، یاران نیک‌کردار و پاک‌سرشتِ اهورا مزدا. تمام تاریخ در نظر زرتشت، صحنه‌ی جدال بی‌امان شرّ و نیکی می‌باشد. جدالی که نتیجه‌ی آن تا واپسین روز حیات رقم نمی‌خورد.

زرتشت نخستین بیان نظام‌مندِ الهیاتی در باب موعودگرایی را رواج داد. اهمیت جایگاه تاریخی او در این واقعیت نهفته است که آموزه‌هایش بر طیف وسیعی از مردمانِ ساکن ایرانِ آن زمان تأثیر گذاشتند و قلوبِ بسیاری را جذب خود نمودند. به نحوی که اندک‌زمانی پس از وفات زرتشت، آیین او بدل به دین رسمی ملت ایران شد. پل کریواچک در کتاب در طلب زرتشت (In search of Zarathustra) به بررسی آن دسته از واقعیات تاریخی پرداخته که سیمای زرتشت را، نه در مقام فردی قدیس و الهی، بلکه در مقام انسانی عادی، پیش چشم ما روشن می‌سازند. هدف نگارنده‌ی کتاب در طلب زرتشت این بوده که سرگذشت بنیانگذار دینی را روایت کند که تأثیر آموزه‌ها و آیین‌هایش بر ادیان پس از خود، شگرف و نیرومند بوده است؛ دینی که در طول هزاره‌ها دوام آورده و حتی در زمانه‌ی کنونی، پیروان بسیاری دارد.

سخن کوتاه: با مطالعه‌ی کتاب در طلب زرتشت ضمن آشنایی با فرازوفرودهای تاریخی دین زرتشتی، با جنبه‌های مهم الهیاتی و آیینیِ این دین نیز آشنا خواهید شد.

کتاب در طلب زرتشت به قلم علی اصغر بهرامی به زبان فارسی ترجمه شده و از سوی نشر چشمه در اختیار مخاطبین علاقه‌مند قرار گرفته است.

نکوداشت‌های کتاب در طلب زرتشت

  • مطالب شگفت‌انگیز پل کریواچک در کتاب در طلب زرتشت دیدگاه منحصربه‌فردی در باب تأثیر آیین زرتشتی بر ادیان غربی (یهودیت، اسلام و مسیحیت) ارائه می‌کند. این اثر، بهترین و دقیق‌ترین بررسی در باب دین زرتشتی در زبان انگلیسی است. (پابلیشرز ویکلی)

  • پل کریواچک تحقیقی بدیع و خواندنی در باب آیین زرتشتی به مخاطبین خود هدیه نموده است. (بوک‌لیست)

کتاب در طلب زرتشت مناسب چه کسانی است؟

علاقه‌مندان به رشته‌های الهیات و تاریخ باستان، دو دسته از مخاطبین اصلی پل کریواچک در کتاب در طلب زرتشت بوده‌اند.

با پل کریواچک بیشتر آشنا شویم

پل کریواچک (Paul Kriwaczek) به سال 1937 در شهر وین دیده به جهان گشود و در سال 2011 در لندن چشم بر جهان فرو بست. او مورخ، نویسنده و تهیه‌کننده‌ی تلویزیونی اهل انگلستان بود. پل کریواچک در سال 1939 به همراه خانواده از دست ارتش آلمان نازی به بریتانیا گریخت. او در همین کشور درس خواند و وارد حیطه‌ی تاریخ‌نگاری شد. کریواچک در سال 1970 به بی بی سی پیوست و حدود بیست و پنج سال در آنجا فعالیت کرد.

از میان آثار او می‌توان به عناوینی چون «بابیلون» و «در طلب زرتشت» اشاره کرد.

در بخشی از کتاب در طلب زرتشت می‌خوانیم

در دامنه‌ی کوه‌های پیرنه در جنوب فرانسه، که فاصله‌ی چندانی هم با مرز اسپانیا ندارد، ویرانه‌های دژ مون‌سگور مثل یک نوک پستان سنگی که از بالای خرسنگ غول‌آسایی ناگهان بالا بزند رشد می‌کند؛ مثل پستان بی‌حیایی هزار و دویست متر پُر از پرتگاه بر فراز دهکده‌ای قد کشیده که روزگاری مورد حمایت همان قلعه یا دژ قرار داشت؛ در ضمن بگویم که یک‌سوم جمعیت جنوب فرانسه روزگاری متحد همین پیروان فراری بوده‌اند. و در پای همین خرسنگ بود که بعد از ده ماه محاصره، پادگان دژ مجبور به تسلیم شد، و همین جا بود که چیزی حدود دویست و بیست تن از ریش‌سفیدان قوم را در خرمن عظیم و مشتعل آتش انداختند و بوی گند و تند سوختنِ گوشت همه‌ی دره را برداشته بود. هر چند این‌جا واپسین سنگر مستحکمی نبود که به دست کلیسای کاتولیک سقوط می‌کرد، گرفتن مون‌سگور در سال 1244 میلادی ناقوس مرگ پایان کار بدعت کبیر در مغرب بود. اما صد سال دیگر هم کار داشت تا تفتیش عقاید آن را به‌کلی ریشه‌کن کند، اما تسخیر این دژ آخرین اقدام بود در فرآیندی که به جنگ صلیبی آلبیگایی مشهور شده است، برگرفته از شهر آلبی که یکی از مراکز معتبر بدعت بود. جنگ پنجاه‌ساله‌ی هراس‌انگیزی که پاپ اینوسان سوم آغازگرش بود نه‌تنها درخشان‌ترین تمدن اروپای غربی را به‌کلی از بین برد که امروزه به «آسیب اضافی» معروف شده است بلکه زندگی کسانی را که زنده گذاشت به فقر و فلاکت کشاند. انتقام وحشتناکی که از کاتاری‌ها کشیدند مجازات کسانی بود که ایده‌ی ثنویت را وارد مسیحیت می‌کردند؛ یعنی دو قدرت حاکم وجود دارد که یکی نیک است و دیگری شر.

امروزه می‌توان این عقیده را میراث آموزه‌ی کهن زرتشت خواند. از دیدگاه کلیسای قرون‌وسطا این عقیده صرفاً یک بدعت شیطانی بود. من در ماه ژانویه، که آخرین ماه محاصره‌ی دژ بود، به قصد زیارت، سفری به مون‌سگور کردم؛ در این ماه قلعه‌ بی‌تردید در فلاکت‌بارترین وضع خود بوده است. پای این مینی‌کوه که ایستادم، به نظر رسید از این‌جا تا دژ فراز آن راه بسیاربسیار زیادی است، و پیش خود فکر کردم در این فصل سال آن‌قدر سخت است که نمی‌شود تا بالای آن صعود کرد.

فهرست مطالب کتاب

1. اعتقادی برای امروز
جاده‌ی زرین سمرقند
بزرگ‌ترین گردهماییِ تاریخ
ملاها قدغن کردند
2. فیلسوف واقعی
تولستوی سانتی‌مانتالیش است
رویدادی در تاریخ ادبیات
زرتشت از کنار من گذشت
3. بدعت کبیر
شهدای عشق مسیحیت؟
محاصره‌ها، قتل‌ و جنایت‌ها، خرابی‌ و ویرانی
 «آسیا در لنداشتراسه شروع می‌شود»
4. دین نور
نقشِ رستم
در یک گله‌ی بیگانه
مانی زنده است!
5. رمزوراز میترا
و نره‌گاو چُرت می‌زند
از لُندینیوم اوگوستا تا پون ایلیوس
6. پایان زمان
فتح اسکندر
دانیال نبی
فرقه‌ی بحرالمیّت
7. به لطف اهورامزدا
خاندان کوروش
فتح بابل
خاندان داریوش
بهشت، دوزخ و شیطان
8. نخستین پیامبر
نوروز
دین یک چیز زنده است
عاشورا
گفتار نیک، پندار نیک، کردار نیک
از سرودنامه‌ی زرتشت
نمایه
نمایه‌ی اسامی خاص و اساطیر
نمایه‌ی موضوعی
نمایه‌ی آثار

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب در طلب زرتشت
نویسنده
مترجمعلی اصغر بهرامی
ناشر چاپینشر چشمه
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات268
زبانفارسی
شابک978-622-01-0012-6
موضوع کتابکتاب‌های ادیان، کتاب‌های تاریخ ایران
قیمت نسخه الکترونیک
۶۰۰۰۰ 30000 ت ۵۰%
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب در طلب زرتشت

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب در طلب زرتشت

برای دریافت کتاب در طلب زرتشت و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.