معرفی و دانلود کتاب سوشیانت: موعود آخر زمان زرتشت

عکس جلد کتاب سوشیانت: موعود آخر زمان زرتشت
قیمت:
۱۶,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب سوشیانت و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب سوشیانت و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب سوشیانت: موعود آخر زمان زرتشت

آخرت‌گرایی و ایمان به منجی از بخش‌های اصلی و البته جذاب ادیان گوناگون به شمار می‌رود. کتاب سوشیانت، به قلم علی اصغر مصطفوی حاصل جست‌وجو پیرامون منجی دین زرتشتی در اوستا و آثار به‌جا‌مانده از این دین است. کتاب حاضر شما را با گوشه‌ای از باورهای دینی ایرانیان باستان و هستی‌شناسی از دیدگاه ایشان آشنا می‌کند.

درباره‌ی کتاب سوشیانت

هر نقطه از تاریخ که با ظهور پیامبری، دینی شکل گرفته، پیروان آن دین دیر یا زود به این نتیجه رسیده‌اند که برای ترسیم جهان آرمانی خود به یک نجات‌بخش و رهایی‌دهنده نیاز دارند؛ نجات‌بخشی که با نزدیک شدن به پایان جهان، ظهور کرده و علاوه بر اجرای عدالت، دنیا را از نیکی و نیک‌خواهی پر کند. علی‌اصغر مصطفوی در کتاب سوشیانت به سراغ منجی دین زرتشتی رفته و با بهره‌گیری از متون دینی و ادبی سعی دارد شخصیت این نجات‌دهنده را برای ما ترسیم کند.

بلایای طبیعی، بیماری، مرگ و... اگرچه تلخ و دردناک هستند اما باید بپذیریم که بخش جدای‌ناپذیر جهان ما را تشکیل می‌دهند. در گذشته، انسان‌ها برای عبور از خطرات و مصائب زندگی با چشم دوختن به آینده، نوید روزهای بهتر را به خود می‌دادند. پیروان ادیان مختلف نیز هنگامی که خصومت اهالی سایر ادیان یا کشته شدن عزیزان خود را در جنگ‌های مذهبی می‌دیدند، به خود وعده‌ی روزهایی را می‌دادند که با ظهور منجی از تمامی رنج‌ها رها خواهند شد. پس می‌بینیم که اعتقاد به یک رهایی‌بخش و نجات‌دهنده، نه به آموزه‌های ادیان مختلف، بلکه به ذات و ماهیت انسان‌ها برمی‌گردد. علی مصطفوی با بازسازی شخصیت سوشیانت می‌کوشد تا ویژگی‌های منجی زرتشتیان را برای ما روشن کند. یقیناً مشخصه‌هایی که پیروان دین زرتشت برای نجات‌دهنده‌ی خود در نظر داشتند، بازتابی از آرمان‌ها و ارزش‌های دینی ایشان بوده است.

اگرچه تمرکز کتاب حاضر بر پیروان دین زرتشتی است اما نویسنده در پایان کتاب، فصلی را برای آشنایی با منجی‌های سایر ادیان نیز اختصاص داده است. دین اسلام، یهودیت و مسیحیت در این بخش مورد بررسی قرار گرفته‌اند.

کتاب سوشیانت علاوه بر آنکه شما را به عالم شعر و ادبیات می‌برد، گوشه‌ای از دنیای اسطوره‌ای گذشتگان را نیز برای شما روشن می‌کند. علی‌اصغر مصطفوی با بررسی منجی‌گرایی و فرجام‌شناسی در دین زرتشتی می‌کوشد تا لایه‌های پنهان جامعه‌شناختی و باورهای اجتماعی پیروان این دین را به شما نشان بدهد. باتوجه به اینکه اهالی این دین، در حقیقت ایرانیان باستان بوده‌اند، مطالعه‌ی این کتاب تصویر دقیق‌تری از گذشتگانمان برای ما به نمایش می‌گذارد.

کتاب حاضر را انتشارات امید سخن روانه‌ی بازار کتاب کرده است.

کتاب سوشیانت برای چه کسانی مناسب است؟

اگر به دین‌پژوهشی و آشنایی با ادیان مختلف علاقمند هستید، کتاب سوشیانت فرصت خوبی را برای شناخت دین زرتشتی در اختیارتان قرار می‌دهد. همچنین دانشجویان رشته‌ی ادیان و عرفان با مطالعه‌ی این کتاب، اطلاعات سودمندی درباره‌ی منجی‌گرایی در دین زرتشی به دست می‌آورند.

با علی اصغر مصطفوی بیشتر آشنا شویم

علی اصغر مصطفوی نویسنده، تاریخ‌دان و پژوهشگر ایرانی است که از برجسته‌ترین اسطوره‌شناسان و محققان ایران‌ باستان به شمار می‌رود. از آثار ارزشمند او می‌توان به کتاب‌های «زن ایرانی در آیینه اساطیر»، «اسطوره قربانی»، «اندیشه در ایران زمین» و «حقوق مدنی و آیین دادرسی در ایران باستان» اشاره کرد.

در بخشی از کتاب سوشیانت می‌خوانیم

کشور پاک و بی‌آلایش همان است که پیغمبر ایران آن را کشور ایزدی یا وهوخشتر خوانده و آن را سرزمین شهریاری مینوی اهورامزدا گفته است. این بر عهده مردمان است که این کشور ایزدی را از آسیب اهریمنی رهانیده، بیارایند و با کار و کوشش خویش – خود را درخور درآمدن به چنین سرزمینی سازند. میان زندگانی جهان و عالم خاکی و آلوده و زندگی مینوی و ایزدی و پاک – فقط یک پرده هایل است و آن هم ناپاکی است که ناشی از جهل و نادانی و نابخردی است.

باید با افزایش شعور و پروردن نیروی خردورزی این پرده از هم بگسلد تا جهان پاک مینوی اهورایی نمودار گردد. این است که در کتاب‌های دینی راجع به فرشوکرت یا جهان نو و تازه آراسته شده – می‌خوانیم که در سرانجام، فلزات و کوه‌ها گداخته خواهد شد و رودی از آتش که مظهر و نماد پاکی است روان خواهد گردید و زمین را از آلایشی اهریمنی شسته، پاک و تابناک خواهد ساخت. به عبارت دیگر، دل‌های سخت نرم خواهد گردید و انقلابی مینوی چون رودی پاک در درون آدمیان جاری خواهد گردید و پلیدی‌ها و حسدها و رشک‌ها و دروغ و نیرنگ‌ها را که کرده‌های اهریمن است، خواهد شست و گیتی را از هر آلودگی پاک خواهد ساخت.

سرزمینی که در سرانجام جای رستاخیز و پل چینوت و بهشت‌برین یا کشور ایزدی مینویِ جاودانی خواهد بود – همین کره خاکی است و جایی قرار داده نشده که ندانیم کجاست و بیرون از اندیشه‌ی ما باشد. بهشت – چنانکه در ادیان ابتدائی پنداشته شده - نه در آسمان است و نه در زیر زمین که در همین جهان است. آن چنانکه در کتاب‌های دیگر دینی آمده که: «بهشت هفت است و در زیر یکدیگر و از همه برتر فردوس اعلاست و هر بهشتی را نامی است.

فهرست مطالب کتاب

فصل اول: سوشیانت
FRASKART فرشوکرت
یادداشت‌های فصل اول
فصل دوم: سوشیانت در اوستا
معنی و مفهوم سوشیانت در اوستا
یادداشت‌های فصل دوم
فصل سوم: سوشیانت در کتاب دینکرد
یادداشت‌های فصل سوم
فصل چهارم: سوشیانت در کتاب بندهش
یادداشت‌های فصل چهارم
فصل پنجم: سوشیانت و خرداد روز
یادداشت‌های فصل پنجم
فصل ششم: ردپای سوشیانت در زند بهمن یشت
بند نهم از زند بهمن یشت
یادداشت‌های فصل ششم
فصل هفتم: سوشیانت در مکاشفات جاماسپ دانا
یادداشت‌های فصل هفتم
فصل هشتم: پیش‌آهنگان سوشیانت
یادداشت‌های فصل هشتم
فصل نهم: پشوتن
یادداشت‌های فصل نهم
فصل دهم: گرشاسپ، پهلوانی جاوید
یادداشت‌های فصل دهم
فصل یازدهم: انوشک گُجستک: ضحاک
یادداشت‌های فصل یازدهم
فصل دوازدهم: پهلوانان بی‌مرگ
یادداشت‌های فصل دوازدهم
فصل سیزدهم: سوشیانت در کتاب صد در بُندهش
فصل چهاردهم: سرزمین موعودها
یادداشت‌های فصل چهاردهم
فصل پانزدهم: واپسین گفتار
جهان آخرت و نوسازی گیتی از دیدگاه ادیان توحیدی
آخرالزمان و پایان گیتی در نگاه یهود
دوران پیش از اسارت
دروان بعد از اسارت
فرجام شناسی یهودی در کتاب‌های بین العهدین
فرجام شناسی و آخرت‌گرایی و ظهور نجات‌بخش در آیین مسیح
آخرت باوری و موعودگرایی در اسلام (تشیع)
بهشت
جهنم = دوزخ
پیش‌آهنگان مهدی (عج)
فهرست منابع

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب سوشیانت: موعود آخر زمان زرتشت
نویسنده
ناشر چاپیانتشارات امید سخن
سال انتشار۱۳۹۹
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات305
زبانفارسی
شابک978-622-7224-04-7
موضوع کتابکتاب‌های ادیان
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب سوشیانت

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب سوشیانت

برای دریافت کتاب سوشیانت و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.