معرفی و دانلود کتاب صوتی شب مادر

عکس جلد کتاب صوتی شب مادر
قیمت:
۶۶۰۰۰ 46200 تومان ۳۰%
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی شب مادر و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی شب مادر و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی شب مادر

یک کمدی سیاه درخشان با محوریت جنگ و کشتار! کورت ونه گات در کتاب صوتی شب مادر، با نگارش داستانی مهیج که از واقعه‌ای تاریخی دستمایه گرفته، به بشریت درباره‌ی آینده‌ای که پیش روی خود دارد هشدار داده است. در این رمان که نخستین بار در سال 1961 به چاپ رسید، داستان مردی را می‌‌شنوید که به جرم همکاری با نازی‌ها در طول جنگ جهانی دوم، در انتظار اعدام توسط دولت اسرائیل به سر می‌برد...

درباره کتاب صوتی شب مادر:

کورت ونه گات یکی از درخشان‌ترین و از بسیاری جهات، خاص‌ترین نویسندگان آمریکایی در طول سده‌ی بیستم بود. تسلط کامل او به قواعد ژانری به وی این امکان را می‌داد که در داستان‌های خود، بی‌باکانه قواعد و اصولِ ثابت‌‌فرض‌شده را نقض کرده و آثاری یکسره نو خلق کند. به همین جهت است که به هیچ‌وجه نمی‌توان رمان‌های بزرگ او را ذیل ژانر یا ژانرهایی خاص طبقه‌بندی کرد. زیرا آن‌ها به راستی ترکیبی از تقریباً تمام گونه‌های ادبی‌اند.

کتاب صوتی شب مادر (Mother Night) که اولین بار در سال 1962 به چاپ رسید، سومین رمان ونه گات است؛ به زعم بیشتر منتقدان، این اثر در کنار دو کتاب «گهواره گربه» و «سلاخ‌خانه شماره پنج»، از شاهکار‌های ارزنده‌ی نویسنده به شمار می‌رود؛ زیرا تمام آن عناصری که که امروزه از آنها به عنوان اصلی‌ترین مولفه‌های سبکی و محتوایی آثار ونه گات یاد می‌شود، از جمله طنز گزنده، درونمایه‌ی انتقادی، ریتمِ تند، زبان هجوآلود، ترکیب ژانرها، عدمِ قطعیتِ ساختاری و... نخستین بار در این رمان بود که به شکلی عیان مجال بروز پیدا کرد.

ماجراهای کتاب شب مادر حول زندگی شخصیتی به نام هاوارد کمبل جونیور به وقوع می‌پیوندد. او که به دلیل سابقه‌ی همکاری خود با نازی‌ها در دوران جنگ جهانی دوم، اکنون توسط یهودیانِ اسرائیلی به بند کشیده شده و در آستانه‌ی محکومیت قرار دارد، با نوشتن یادداشت‌هایی اعتراف‌گونه به مرور سرگذشت پرماجرای خود می‌پردازد.

او اگرچه اصالتی آلمانی دارد، در کشور آمریکا متولد شده و بالیده است. مهاجرتش به آلمان به سال 1923، یعنی زمانی که نوجوانی بیش نبوده بازمی‌گردد. چند سال بعد که جنگ جهانی دوم آغاز می‌شود، تابعیت آمریکایی کمبل از یاد می‌رود و او به سبب تعلقی که به تعبیر نازی‌ها به «نژاد برتر» دارد، مورد حمایتِ مسئولان حکومتی قرار گرفته و مراحل ترقی شغلی را یکی پس از دیگری طی می‌نماید؛ تا جایی که مسئولیت خطیر تبلیغات رادیویی برای حزب نازی به او محول می‌شود! در این بین او برای مافوق‌های آمریکایی خود نیز به جاسوسی می‌پردازد! با این وصف و با توجه به همه‌ی بی‌احتیاطی‌هایش، چندان عجیب نیست که در نهایت به سرنوشتی چنان شوم دچار گردد...

به طور خلاصه، آنچه در رمان ونه گات در کانون توجه قرار دارد، یکی مسئله‌ی توحش آدمی‌ست که تمدن تا کنون به جای مهار آن تنها به بزک کردنش پرداخته، و دیگری موضوع هویت انسانی است که در جهان مدرن زیر خروارها مکتب و ایدئولوژیِ «ایسم»دار مدفون گشته است. از لحاظ ادبی نیز، اثر ونه گات با روایت قطعه‌قطعه، شخصیت‌‌پردازی اگزجره (غلوشده) و روایتِ تردیدآمیز و مملو از تناقض‌های تعمدی‌اش، نمونه‌ی بارز یک رمان پست مدرن به شمار می‌رود.

نکوداشت‌های کتاب صوتی شب مادر:

- اثری بزرگ از هنرمندی بزرگ. (Cincinnati Enquirer)
- یکی از سیاه‌ترین کمدی‌ها در تمام‌ دوران‌ها! (Book Depository)
- آثار ونه گات اعتیادآورند! (Commonweal)

کتاب صوتی شب مادر مناسب چه کسانی است؟

علاقه‌مندان به آثار نوآورانه و تجربی و همچنین، دوست‌داران داستان‌هایی با درونمایه‌های سیاسی و تاریخی، بی‌تردید شیفته‌ی کتاب شب مادر خواهند شد.

با کورت ونه گات بیشتر آشنا شویم:

کورت ونه گات (Kurt Vonnegut) به سال 1922، در شهر ایندیاناپولیس، واقع در ایالت ایندیانا متولد شد. او در رشته‌ی بیوشیمی در دانشگاه کورنل به تحصیل پرداخت و پس از دریافت مدرک تحصیلی در ارتش ثبت‌نام کرد و برای نبرد در جنگ جهانی دوم عازم اروپا شد؛ اتفاقی منتهی به اسارت او به دست نیروهای آلمانی در شهر درسدن گشت.

ونه گات در سال 1945 از زندان نازی‌ها آزاد شد و به کشورش آمریکا برگشت و به طور جدی به کار نویسندگی پرداخت. وی در بسیاری از کتاب‌هایش سوژه‌های علمی و تخیلی را با موضوعاتی تاریخی ادغام کرده و سبک خاص و تقلیدناپذیر خود را چون امضایی بر پای تمام داستان‌هایش حک نموده است.

ونه گات در سال 2007 و در سن 85 سالگی از دنیا رفت. از مهم‌ترین آثار او می‌توان به عناوین پیش‌ رو اشاره کرد: «خدا شما را حفظ کند آقای رزواتر، پیانوی خودنواز، شب مادر، سلاخ خانه شماره پنج، صبحانه‌ی قهرمانان، گهواره گربه».

در بخشی از کتاب صوتی شب مادر می‌شنویم:

اما بشنوید از برزخ من در نیویورک. من پانزده سال در این برزخ به سر بردم. در پایان جنگ جهانی دوم آلمان را ترک گفته، ناپدید شدم. و باز در گرین ویچ ویلج سر درآوردم؛ البته ناشناس. در این محله آپارتمان غمباری زیر شیروانی اجاره کردم. با موش‌ها که لای دیوارها جیرجیر می‌کردند و بر دیوارها خنج می‌کشیدند، همخانه بودم.

تا همین یک ماه قبل که برای محاکمه مرا به اسرائیل آوردند، در همان آپارتمان زیر شیروانی زندگی می‌کردم. این آپارتمان پر از موش من یک حسن داشت. پنجره‌ی پشت آن مشرف به یک پارک کوچک خصوصی بود. یک باغ بهشت کوچک که از ادغام حیاط خلوت‌های ساختمان‌ها به وجود آمده بود. خانه‌ها از چهار طرف این پارک را، این باغ بهشت را همچون دیوار در بر گرفته بودند، و آن را از خیابان‌ها جدا می‌کردند.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
31 دقیقه
قسمت اول
32 دقیقه
قسمت دوم
24 دقیقه
قسمت سوم
27 دقیقه
قسمت چهارم
23 دقیقه
قسمت پنجم
25 دقیقه
قسمت ششم
25 دقیقه
قسمت هفتم
35 دقیقه
قسمت هشتم
24 دقیقه
قسمت نهم
25 دقیقه
قسمت دهم
35 دقیقه
قسمت یازدهم
35 دقیقه
قسمت دوازدهم
31 دقیقه
قسمت سیزدهم
25 دقیقه
قسمت چهاردهم
29 دقیقه
قسمت پانزدهم

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی شب مادر
نویسنده
مترجمعلی اصغر بهرامی
راویحسین سامی
ناشر چاپیانتشارات روشنگران و مطالعات زنان
ناشر صوتی واوخوان
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابMP3
مدت۷ ساعت و ۵ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی داستان و رمان خارجی، کتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه صوتی
۶۶۰۰۰ 46200 ت ۳۰%
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی شب مادر

مهسا رایان
۱۴۰۱/۶/۳۰
داستان در مورد زندگی یک جاسوس امریکایی جنگ جهانی است. هم تاریخ است و هم داستان. بسیار جذاب و واقعیست
مشاهده همه نظرات 1

راهنمای مطالعه کتاب صوتی شب مادر

برای دریافت کتاب صوتی شب مادر و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.