معرفی و دانلود کتاب صوتی مردی بدون وطن

عکس جلد کتاب صوتی مردی بدون وطن
قیمت:
۵۸۰۰۰ 29000 تومان ۵۰%
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی مردی بدون وطن و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی مردی بدون وطن و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی مردی بدون وطن

کتاب صوتی مردی بدون وطن بخشی از زندگینامۀ طنزآمیز و خشم‌آلود کورت ونه گات، نویسنده برجسته آمریکایی است که با نگاهی سیاسی کشورش را نقد می‌کند.

کتاب صوتی مردی بدون وطن (A Man Without a Country) مجموعه‌ای از مقالات جذاب و متحیر کننده‌ی کورت ونه گات (Kurt Vonnegut) است که در سال 2005 منتشر شد. آثار او غالباً ترکیبی از طنز سیاه و درون‌مایه‌های علمی‌-تخیلی است که از میان آن‌ها سلاخ‌خانه‌ی شماره‌ی پنج، گهواره‌ی گربه و صبحانه قهرمانان بیشتر مورد توجه قرار گرفت و مخاطبان زیادی پیدا کرد. در این کتاب موضوعاتی هم‌چون اهمیت طنز، مشکلات فناوری مدرن و تفاوت‌های زن‌ها و مردها و از همه مهم‌تر نظرات نویسنده درباره‌ی سیاست و جامعه‌ی امروز آمریکا از نگاهی انسان‌گرایانه آمده است.

ونه گات در ژانویه‌ی 2007 ذکر کرد که کتاب مردی بدون وطن آخرین اثر اوست و دیگر دست به نگارش نمی‌زند، ادعایی که 4 ماه بعد با مرگش آن را ثابت کرد. این اثر آخرین فرصت برای بهره‌مندی از قلم گیرا و منحصر به فرد کرت ونه گوت بود. بصیرت طنزآمیز او هنوز هم پشتوانه آثار بسیاری از نویسندگان است. در سال 1999 آستروئید یا سیارک 25399 را به بزرگداشت او وانه‌گت نامیدند. این نویسنده یکی از پرخواننده‌ترین نویسنده‌های آمریکایی در دهه هفتاد به شمار می‌آید.

کتاب صوتی مردی بدون وطن به‌ صورت یادداشت‌هایی جدا از هم نوشته شده و مانند وصیت‌نامه‌ای ادبی، اجتماعی، سیاسی ونه‌گوت به حساب می‌آید. او فردی به شدت سیاسی است و شیوه‌ی بیان بیشتر آثار او از جمله این کتاب طنزی تلخ است. ونه‌گوت بی‌محابا به همه‌کس و همه‌چیز می‌تازد، تلخ تلخ است و خشمگین و ناامید. ونه‌گوت در این یادداشت‌ها با طنز به انتقاد از سیاست‌مداران جنگ‌طلب می‌پردازد و هم‌چنین به نابودی محیط زیست و از بین بردن ثروت‌های طبیعی زمین به دست ما آدمیان اشاره می‌کند و از خود محور بودن انسان‌های امروزی و بی‌توجهی به آینده کودکان فردا می‌نویسد.

کرت وانه‌گت در شهر ایندیاناپولیس در ایالت ایندیانا چشم به جهان گشود. او در رشته‌ی زیست‌شیمی در دانشگاه کورنل به تحصیل پرداخت و پس از اخذ مدرک در ارتش نام‌نویسی کرد و برای نبرد در جنگ جهانی دوم به اروپا اعزام شد. او خیلی زود به دست نیروهای آلمانی اسیر و در درسدن زندانی شد، در نتیجه شاهد بمباران این شهر توسط بمب‌افکن‌های متفقین بود که بیش از 135 هزار نفر کشته به جا گذاشت. او از معدود بازماندگان این بمباران بود و بعدها این تجربه را در کتاب سلاخ خانه‌ شماره 5 به داستان کشید. در سال 1945 آزاد شد و به آمریکا برگشت و نشان قلب ارغوانی دریافت کرد. کورت ونه گات در سال 2007 و در سن 85 سالگی در نیویورک از دنیا رفت.

در بخش‌هایی از کتاب صوتی مرد بی‌وطن، لطیفه‌های خنده‌داری می‌شنویم:

- ما به خانه خود گند زده‌ایم، این حقیقت باقی عمر کام مرا تلخ خواهد کرد.
- دیشب خواب می‌دیدم دارم پشمک می‌خورم. بیدار که شدم پتو غیبش زده بود!
- من نیز مثل آن دو مردِ بهتر از من یعنی انیشتین و مارک تواین، دیگر اکنون از مردم قطع امید کرده‌ام.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه 1
نمونه 2
1 دقیقه
مقدمه
8 دقیقه
فصل اول
23 دقیقه
فصل دوم
17 دقیقه
فصل سوم
10 دقیقه
فصل چهارم
8 دقیقه
فصل پنجم
11 دقیقه
فصل ششم
18 دقیقه
فصل هفتم
20 دقیقه
فصل هشتم
12 دقیقه
فصل نهم
9 دقیقه
فصل دهم
10 دقیقه
فصل یازدهم
15 دقیقه
فصل دوزادهم
1 دقیقه
مرثیه
5 دقیقه
پس‌گفتاری به جای پیش‌گفتار

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی مردی بدون وطن
نویسنده
مترجمعلی اصغر بهرامی
راویرامین بیرقدار
ناشر چاپینشر چشمه
ناشر صوتی رادیو گوشه
سال انتشار۱۳۹۸
فرمت کتابMP3
مدت۲ ساعت و ۴۸ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی شعر، ادبیات و زندگینامه، کتاب‌های زندگی نامه
قیمت نسخه صوتی
۵۸۰۰۰ 29000 ت ۵۰%
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی مردی بدون وطن

جلیل آهنگرنژاد
۱۴۰۲/۹/۲۲
قبل از آنکه در متن کتاب "مردی بدون وطن" پیاده شوی، شاید فکر کنی که با یک روایت پیچیده‌ی انسانی رانده شده از وطنش روبرو شوی که شاید مثل "سلاخ خانه شماره ۵" با بشقاب پرنده‌ای گرفتار ترالفارمادور شده باشد و یا در اوج جنگ جهانی دوم از داغ وطن آوازهای سوزناکی سربدهد و با ایده‌ای ناسیونالیستی به آرزوهای بزرگ وطن دلخواهش بیندیشد! اما هیچ خبری از اینها نیست. وقتی با چنین عینکی به سراغ این کتاب بروی، دست خالی برمی گردی. مثل من که با دستهای خالی برگشتم....
محمدحسن پوراقا
۱۴۰۱/۱۱/۱۹
زیاد جالب نبود یعنی سروته نداشت نکات ریز اموزنده داره و منو زیاد جذب نکرد
شهریار ناصح
۱۴۰۲/۵/۱۶
طنز فوق‌العاده‌ای در انتقاد به سیاست‌های آمریکاست
شیما ابراهیمی
۱۴۰۲/۳/۸
کتاب جالبی بود، نکته‌هایی که شنیدنش خالی از لطف نبود.
morteza adib
۱۳۹۸/۹/۱۳
کتابی عالی و صدایی جذاب و فوق العاده
. Matinof
۱۴۰۱/۲/۲۲
می شود گفت کتاب خوبی بود.
سعید رحیمی
۱۳۹۸/۵/۲۳
خیلی خیلی جذاب بود
مشاهده همه نظرات 7

راهنمای مطالعه کتاب صوتی مردی بدون وطن

برای دریافت کتاب صوتی مردی بدون وطن و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.