معرفی و دانلود کتاب در محاصره احمق‌ها: چهار الگوی رفتاری انسان‌ها

عکس جلد کتاب در محاصره احمق‌ها: چهار الگوی رفتاری انسان‌ها
قیمت:
۶۵۰۰۰ 39000 تومان ۴۰%
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب در محاصره احمق‌ها و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب در محاصره احمق‌ها و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب در محاصره احمق‌ها: چهار الگوی رفتاری انسان‌ها

کتاب در محاصره احمق‌ها پرفروش‌ترین اثر برگزیده‌ی سال کشور سوئد، تا امروز به 42 زبان زنده ترجمه شده است. این کتاب به شما کمک می‌کند تا با تیپ‌های مختلف شخصیتی آشنا شوید و ارتباط بهتری با اطرافیانتان برقرار نمایید. توماس اریکسون برای دسته‌بندی شخصیت‌های مختلف به ابتکار جالبی دست زده و شاخصه‌های مشابه رفتاری افراد را در چهار گروه رنگی تقسیم کرده است. این روش یادگیری مطالب کتاب را ساده می‌کند و نگرش خواننده را متحول می‌گرداند.

درباره کتاب در محاصره احمق‌ها

آیا تا به حال شده است که از حماقت یا بلاهت فرد یا عده‌ای کلافه شوید و از حضور خود در آن محیط برآشوبید؟ شاید رفتار آن‌ها احمقانه به نظر برسد و شما تصور کنید که در محاصره‌ی افرادی قرار گرفته‌اید که در حال تباه کردن زندگی و زمان شما هستند.

گاهی پیش آمدن چنین موقعیتی واقعیت دارد اما در بیشتر مواقع این احساس ناشی از عدم شناخت ما از یکدیگر است که رفتار برخی را در نظر ما احمقانه و عجیب جلوه می‌دهد. در واقع اگر از نوع کلام، رفتار و شخصیت وجودی یک فرد آگاهی داشته باشیم متوجه می‌شویم که احمق‌هایی که ما را محاصره کرده‌اند درواقع اصلاً احمق نیستند، بلکه انسان‌های محترمی هستند که باید درکشان کرد و آن‌ها را ارزشمند شمرد.

شاید شما مدیر باشید یا سرپرستی یک خانواده بر عهده‌ی شما باشد و ممکن است یک زندگی عادی با چند وظیفه مشخص داشته باشید. در هر صورت شما نیاز دارید تا نحوه‌ی ارتباطی خود را بهبود ببخشید و برای پیش‌برد اهدافتان زبان گفت‌وگو با افراد مختلف را بیاموزید. به این ترتیب شما خواسته‌های خود را بهتر مطرح می‌کنید و به نتیجه‌ی مطلوب‌تری دست می‌یابید.

زدن برچسب متکبّر، بی‌اخلاق یا حتی کودن روی فردی که رفتارش با ما فرق دارد یا دادن صفات برگزیده به شخصی که مورد تایید ماست، کاری راحت اما درعین‌حال خطرناک است چرا که جهان امروز نیازمند درک پیچیده‌تری است تا یک انسان را بشناسیم و به ویژگی‌های رفتاری او پی ببریم.

علاوه بر این، شناخت شخصیت‌های مختلف در گرو آگاهی و اطلاع از شخصیت خودمان است. اینکه ما در موقعیت‌های مختلف چه واکنشی خواهیم داشت، نیازمند چه چیزهایی هستیم یا با کمک چه ابزار و رفتاری به رضایت درونی می‌رسیم، گستره‌ی دید و نگرش ما را تغییر می‌دهد و ما را در مسیر بهبود روابط انسانی می‌اندازد.

توماس اریکسون (Thomas Erikson) نویسنده، استاد دانشگاه و مدرس حوزه روابط انسانی و ارتباطات میان فردی است. او با گروه‌بندی افراد در دسته‌های آبی، زرد، سبز و قرمز به شما کمک می‌کند به شناخت درستی از خانواده، همسر، دوستان و همکارانتان برسید و برخورد مناسب با هر فرد را یاد بگیرید.

نویسنده‌ی کتاب در محاصره احمق‌ها (Surrounded by Idiots) معتقد است شخصیت‌ افراد در یک طیف رنگی قرار دارد، برخی به سمت آبی و بعضی دیگر به طرف قرمز تمایل دارند یا شاید بتوان آن‌ها را در دسته‌بندی زرد یا سبز قرار داد. او بیشتر توضیح می‌دهد که رفتار افراد به یک رنگ محدود نمی‌شود و ممکن است ترکیب مختلفی از رنگ‌ها در رفتار آن‌ها مشاهده شود یا به سمت یکی از این چهار رنگ بیشتر میل می‌کنند.

این کتاب با سه میلیون نسخه فروش در جهان اولین بار در سال 2014 منتشر شد و ترفندهای ساده‌ای را در مورد زبان بدن، بهبود ارتباطات نوشتاری، توصیه‌هایی در مورد اینکه چه مواقعی باید عقب‌نشینی کرد یا پافشاری نمود و سکوت کردن و صحبت کردن چه زمان‌هایی دارد با شما به اشتراک می‌گذارد و به شما یاد می‌دهد چگونه با هر فردی در دنیای تجارت و زندگی ارتباط مؤثر برقرار کنید.

در نکوداشت کتاب در محاصره احمق‌ها

- راهنمای مفیدی برای برقراری ارتباط با افراد غیرقابل ارتباط... شفاف، پویا و به راحتی قابل درک است. (هفته نامه ناشر)

- خوانندگان، به خصوص کسانی که در محل کار هستند بعد از خواندن کتاب احساس رضایت می‌کنند و از مطالب آن بهره‌مند می‌شوند. علاوه بر این، والدین، مربیان و دانش آموزان به بینش ارزشمندی دست خواهند یافت. (Booklist, Starred Review)

کتاب در محاصره احمق‌ها مناسب چه کسانی است؟

این کتاب به کسانی که برای بهبود روابط اجتماعی خود به دنبال یک کتاب کاربردی هستند تا با زبان ساده نحوه‌ی برقراری ارتباط با شخصیت‌های مختلف را بیاموزند، پیشنهاد می‌شود.

جملات برگزیده‌ی کتاب در محاصره احمق‌ها

- فقط یک ماهی مرده در جهت آب شنا می‌کند.
- بسیاری از آدم‌های واقعاً موفق در جامعه اغلب نسبت به میانگین کلی، شنوندگان بهتری هستند.
- برای تنها بودن باید قوی بود.

در بخشی از کتاب در محاصره احمق‌ها می‌خوانیم

توجه به محور دیگر و ایجاد ترکیب‌هایی براساس تمرکز هر رنگ نیز ممکن است. آبی‌ها و قرمزها هر دو وظیفه‌گرا هستند. بی‌شک علاقۀ قرمزها بیشتر به نتیجه است تا خود فرایند و آبی‌ها هم بیشتر دغدغۀ فرایند را دارند و معمولاً نتیجه را نادیده می‌گیرند، اما دست‌کم هر دو حرف یکدیگر را می‌فهمند. هر دو خود را وقف کار می‌کنند و تنها زمان محدودی را صرف گپ زدن دربارۀ فوتبال یا بازسازی خانه می‌کنند، شاید به‌استثنای وقت ناهار.

آن‌ها یکدیگر را به‌خوبی تکمیل می‌کنند. اگر این را به ماشینی تشبیه کنیم، یک قرمز گاز ماشین است درحالی‌که آبی ترمز آن است. هر دو برای رانندگی موفقیت‌آمیز ضروری هستند. نکته این است که هر دو پدال را هم‌زمان فشار ندهیم.

به‌همین ترتیب در گذاشتن یک سبز در کنار یک زرد منطقی وجود دارد. آهنگ کارشان متفاوت خواهد بود اما هر دو درمورد یکدیگر کنجکاوند. هر دو عقیده دارند آدم‌ها جالب و مهم هستند. درحالی‌که یکی از آن‌ها دوست دارد سخت نگیرد، دیگری دوست دارد خوش بگذراند. آن‌ها به‌راحتی هدف مشابهی پیدا خواهند کرد. فرد سبز به زرد اجازه می‌دهد هرقدر دلش می‌خواهد فضا داشته باشد. یکی صحبت می‌کند و دیگری گوش می‌دهد.

احتمالاً نتیجۀ خوبی می‌دهد. علاوه‌ بر این سبزها در آرام کردن زردهای کمی عصبی که گاهی اوقات نمی‌توانند آرام بمانند، مهارت دارند. البته این احتمال وجود دارد که آن‌ها زمان کافی به خود کار اختصاص ندهند اما اوقات خیلی خوشی را سپری خواهند کرد. اطرافیان آن‌ها ممکن است حس کنند آن‌ها فقط دارند خوش می‌گذرانند و واقعاً کاری نمی‌کنند. چون برای هر دو نه گفتن سخت است، شاید فکر خوبی باشد که پول زیادی را به آن‌ها نسپاریم.

فهرست مطالب کتاب

پیشگفتار
مقدمه
1: گفت‌وگو براساس معیارهای شنونده صورت می‌گیرد
2: چرا ما به این صورت هستیم؟
3: مقدمه‌ای بر سیستم
4: رفتار قرمز
5: رفتار زرد
6: رفتار سبز
7: رفتار آبی
8: هیچ‌کس کاملاً بی‌نقص نیست
9: یادگیری چیزهای جدید
10: زبان بدن: چرا حرکاتتان اهمیت دارد؟
11: یک مثال واقعی: مهمانی شرکت، چطور کسانی را که ملاقات می‌کنید بشناسید
12: انطباق
13: چگونه خبرهای خیلی بد را اطلاع دهیم
14: چه کسانی با یکدیگر کنار می‌آیند و چطور این اتفاق می‌افتد
15: ارتباطات کتبی
16: چه‌ چیزی کفرمان را درمی‌آورد؟
17: عوامل استرس‌آور و راهزنان انرژی
18: تأملی کوتاه در طول تاریخ
19: صداهایی در دنیای واقعی
20: یک آزمون کوچک سریع برای اینکه بدانید چه آموخته‌اید
21: مثال پایانی از زندگی روزمره
نتیجه‌گیری‌
پاسخ به سؤالات فصل 20

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب در محاصره احمق‌ها: چهار الگوی رفتاری انسان‌ها
نویسنده
مترجمآناهیتا دخیلی
ناشر چاپیانتشارات کتاب کوله پشتی
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات336
زبانفارسی
شابک978-600-461-347-7
موضوع کتابکتاب‌های ارتباطات و روابط عمومی
قیمت نسخه الکترونیک
۶۵۰۰۰ 39000 ت ۴۰%
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب در محاصره احمق‌ها

jess passion
۱۴۰۱/۶/۱۲
کتاب‌های رفتار شناسی از نظر من جذاب ترین‌ها هستن. در حین خوندن کتاب مدام سعی در تطابق دادن شخصیت خودتون و آدم‌های اطرافتون با کد‌های شخصیتی کتاب هستید.
متن کتاب هم مثل کتاب درسی نیست. بیشتر شبیه کلاسیه که استاد گاهی خاطره‌ای یا لطیفه‌ای هم تعریف میکنه و همین قسمت از مطالب، باعث میشه نکته‌ی مد نظر نویسنده رو بهتر متوجه بشید.
M mohamadi
۱۴۰۱/۹/۹
کتاب کاربردی هست که افراد رو بر اساس مجموعه‌ای از ویژگی‌های رفتاری و حتی زبان و نوع نگاه به چهار گروه قرمز، ابی و زرد و سبز تقسیم کرده و درباره‌ی اینکه چه مدل از افراد باهم کنار نمی‌آیند گفتگو کرده و در انتها هم مثالی از زندگی واقعی افراد در کنار هم رو مطرح می‌کنه و حتی به بررسی جنبه‌های شخصیتی افراد از نگاه تاریخی هم می‌پردازد.
دانش
۱۴۰۱/۱۰/۲
بسیار مفید و تاثیر گذار در شناخت رفتارها و شخصیت‌ها و همچنین کتابی کاربردی است
حداقل من پس از مطالعه دید بهتر و قابل درک تری به اطرافیانم داشتم
ضمنا انتظار می‌رفت فایل pdf اشتباهات چاپی و نگارشی کمتری داشته باشد
حانیه هاشمی
۱۴۰۱/۶/۲۴
خیلی باحاله
تحلیل آدم‌های های اطرافت و فهمیدن اینکه چرا رفتار بعضیا یه جوریه رو کاملا میفهمی
و رنگ‌های شخصیت باعث میشه آدما برات قابل پیش‌بینی بشن
Mohamad_f_f_f
۱۴۰۲/۸/۵
کتاب میتونست خیلی بهتر باشه خیلی از ویژگی‌های رفتاری رو نگفت تازه اون ویژگی‌هایی که گفت هم خیلی دقیق نبود من تقریبا از همه رنگ‌ها چند تا ویژگی داشتم
راحله فرامرزی
۱۴۰۲/۱/۲۴
کتاب خوبی بوددسته بندی شخصیت‌ها مثلا من متوجه شدم شخصیتم زردوشخصیت همسرم قرمز وپرتلاش
زهرا کردی
۱۴۰۱/۸/۲۲
چقدر خوب‌توضیح داده شخصیت آدمای مختلف و‌ روش برخورد صحیح
Maziyar
۱۴۰۱/۶/۲۸
کتاب خیلی خوب مفیدی بود پیشنهاد میکنم
حتما بخونید
رحمان سلطانیان دهکردی
۱۴۰۲/۲/۷
تکرار‌های خسته کننده تنها مشکل کتابه!
آیرین شجاعی
۱۴۰۱/۸/۱۵
متن روان ترجمه خوب و مطالب کاربردی دارد
فرحنازخسروی
۱۴۰۱/۷/۲
کتاب عالی و مفیدی بود ⁦👏🏻⁩⁦👏🏻⁩
مشاهده همه نظرات 11

راهنمای مطالعه کتاب در محاصره احمق‌ها

برای دریافت کتاب در محاصره احمق‌ها و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.