معرفی و دانلود کتاب محاصره شده با رئیس‌های بد

عکس جلد کتاب محاصره شده با رئیس‌های بد
قیمت:
۷۹,۹۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب محاصره شده با رئیس‌های بد و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب محاصره شده با رئیس‌های بد و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب محاصره شده با رئیس‌های بد

پیش به سوی دنیای ناشناخته‌ی مدیران! کتاب محاصره شده با رئیس‌های بد توسط نویسنده‌ی پرفروش، توماس اریکسون، به تألیف درآمده است و بر پایه‌ی تکنیک‌های اثبات‌شده، نقشه‌راهی برای مدیریت و رهبری سازمانی ارائه می‌دهد. این کتاب ویژگی‌های رئیس‌های بد و کارمندان تنبل را برمی‌شمارد، چرایی وجود این خصوصیات را واکاوی می‌کند و رمز مدیریت مدیرانی را که رابطه‌ی خوبی با نیروی انسانی سازمانشان دارند، در اختیار شما قرار می‌دهد.

درباره ی کتاب محاصره شده با رئیس‌های بد

جهان پر از رئیس‌های بد است و ما با رئیس‌های بد محاصره شده‌ایم. شاید جملاتی مانند «همین که هست» زیاد به گوشتان خورده باشد. در تمام سطوح مدیریتی و در هر حوزه‌ای رؤسایی هستند که با تصمیمات اشتباه، تصورات نادرست از توانایی‌های انسان و در نهایت طفره‌رفتن از مسئولیت‌های اخلاقی، خود، کارمندان و سازمانشان را به مشکل می‌اندازند. مدیرانی که بار استرس و اضطراب زیادی به فضای کاری سازمان وارد می‌کنند و نتیجه‌ای به جز فرسودگی شغلی و فرار دائمی کارمندان به بار نمی‌آورند. کتاب محاصره شده با رئیس‌های بد (Surrounded by bad bosses (and lazy employees)) نوشته‌ی توماس اریکسون (Thomas Erikson) درباره‌ی این دسته از رئیس‌ها صحبت می‌کند. چرایی رفتارهای بدشان را مورد بررسی قرار می‌دهد و راز مدیران موفقی را که درک بهتری از نیروی انسانی سازمان دارند، با شما در میان می‌گذارد.

معرفی و دانلود کتاب محاصره شده با رئیس‌های بد

آمارها نشان می‌دهند که در اکثر مواقع کارمندان رئیسِ بدشان را ترک می‌کنند، نه شغلشان را! بنا بر مطالب کتاب محاصره شده با رئیس‌های بد، مدیرانی که با خراب کردن جو محیط کار، مانع عملکرد بهتر کارمندان می‌شوند، به درخواست‌ها و نیازهای آن‌ها توجهی نمی‌کنند و کارمندانشان از روی ترس و اجبار به وظایفشان تن می‌دهند، در درسته‌ی رئیس‌های بد قرار می‌گیرند. در نقطه‌ی مقابل مدیرانی که تفاوت میان روحیه‌ها و شخصیت‌های مختلف را می‌بینند، نقاط قوت و ضعف هر کس را درک کرده و انتظاراتشان را بر اساس آن تنظیم می‌کنند، مدیران خوب محسوب می‌شوند.

کتاب محاصره شده با رئیس‌های بد بخشی از مجموعه‌ی پرفروش محاصره شده با احمق ها (The Surrounded by Idiots) است و خود نیز در فهرست پرفروش‌ترین کتاب‌های سایت آمازون در حوزه‌ی اداره‌ی جلسات و معارفه‌ها قرار دارد. توماس اریکسون این کتاب را با تکیه بر بیست سال تجربه‌ی کاری در زمینه‌ی مدیریت و رهبری سازمان‌ها و برگزاری سمینارهای مختلف برای مدیران شرکت‌های بزرگ دنیا از جمله مایکروسافت، کوکاکولا، ایکیا و غیره به رشته‌ی تحریر درآورده است. او حاصل بیست سال تجربه را به برداشت‌های شخصی خود از تئوری‌ها و مدل‌های رهبری گره زده و آن‌هایی را که برای او ثمربخش بوده‌اند، گردآوری کرده و در اختیار شما قرار داده است.

روش دیسک که در کتاب‌های دیگر مجموعه‌ی محاصره شده با احمق‌ها معرفی و به کار گرفته شد، در کتاب محاصره شده با رئیس‌های بد نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد. توماس اریکسون در این کتاب همان سیستم تحلیل رفتاریِ چهار رنگ را برای زیر و رو کردن محیط کاری پیشنهاد می‌کند و تکنیک‌هایی را در اختیارتان می‌گذارد که برای درک بهتر دیگران کاربرد دارند. این سیستم افراد را به چهار دسته‌ی قرمز، زرد، آبی و سبز تقسیم می‌کند و ویژگی‌ها و تفاوت‌های هر دسته را ارائه می‌دهد تا با استفاده از آن، شخصیت‌های مختلف را بهتر درک کنید و ارتباط مؤثرتری با آن‌ها داشته باشید.

ساختار کتاب محاصره شده با رئیس‌های بد به دو بخش تقسیم شده است و سی و یک فصل دارد. بخش اول به معرفی مدیران می‌پردازد و درباره‌ی مشکلات و سختی‌های کار در محیط‌های که زیر دست مدیرانِ بد اداره می‌شود، می‌گوید. همچنین به کارمندان و کارکنان دیگر برای مواجه شدن با چنین مدیرانی پیشنهادهای مفیدی ارائه می‌دهد. این بخش اساساً برای مدیران نوشته نشده است، اما اگر افرادی در مقام مدیریت و ریاست یک شرکت یا سازمان، قصد بهبود عملکرد خود را داشته باشد، می‌توانند از این بخش کتاب استفاده کند.

معرفی و دانلود کتاب محاصره شده با رئیس‌های بد

کتاب محاصره شده با رئیس‌های بد، به صحبت کردن درباره‌ی مدیران و بیان وظایف آن‌ها محدود نمی‌ماند و به سراغ کارمندان نیز می‌رود. بخش دوم این اثر از کارمندان تنبل می‌گوید. کارمندان تنبل کسانی هستند که از زیر کار در می‌روند و به وظایفشان عمل نمی‌کنند؛ اما همین کارمندان نیز لزوماً به دلیل بی‌مسئولیتی در وظایفشان کم‌کاری نمی‌کنند. نویسنده در این قسمت دلایل طفره‌رفتن کارمندان و کم‌کاری ایشان را می‌کاود و راهکارهایی را برای بالا بردن انگیزه‌های آن‌ها ارائه می‌کند.

اگر به دنبال آشنایی با تیپ‌های شخصیتی کارمندان و مدیران مختلف و درک بهتر آن‌ها هستید، می‌خواهید بدانید در سرشان چه می‌گذرد و چه احساساتی در پس پرده‌ی رفتارها و کارهایشان پنهان است، کتاب محاصره شده با رئیس‌های بد را بخوانید تا مهارت برقراری ارتباط با آن‌ها را کسب کنید. این کتاب توسط نگار صابرآرا به فارسی برگردانده و به همت انتشارات نسل نواندیش ذیل مجموعه کتاب‌های روانشناسی روانه‌ی بازار کتاب ایران شده است.

در نکوداشت کتاب محاصره شده با رئیس‌های بد

  • کتاب محاصره شده با رئیس‌های بد بسیار انگیزه‌بخش است. توجه دوجانبه به مدیر و کارمند، این کتاب را از باقی مجموعه متمایز می‌کند. (Publishers Weekly)

کتاب محاصره شده با رئیس‌های بد برای چه کسانی مناسب است؟

مطالعه‌ی این کتاب به کارمندان و مدیران رده‌های مختلف سازمانی کمک می‌کند که درک بیشتر و همکاری بهتری با یکدیگر داشته باشند.

در بخشی از کتاب محاصره شده با رئیس‌های بد می‌خوانیم

بیشترین عامل ایجادکننده‌ی استرس در محیط کار، احساس ناکافی بودن است. اگر طی هفته‌ی کاری پرمشغله و سنگین نودوهفت کار را انجام داده باشید و هنوز سه کار باقی مانده باشد، چه احساسی خواهید داشت؟

آیا بابت کارهای انجام‌شده خود را تشویق می‌کنید یا بابت کارهای اندکی که باقی مانده خود را سرزنش می‌کنید؟ اگر مثل اکثر آدم‌ها باشید، جواب را می‌دانید: همان چند کار باقی مانده مغزتان را می‌خورد و آرامشتان را به‌هم می‌زند. حتی آخر هفته، با فکر کردن به این کارها جذاب می‌شود! حتماً دلیلی داشته که همۀ کارها انجام نشده است؛ اما استرس همیشه و همه‌جا با ماست. درحالی‌که زمان کافی برای به اتمام رساندن همه‌ی کارها وجود نداشته است.

به‌هرحال، موضوع همیشه داشتن زمان کافی نیست. گاهی مشکل اولویت‌بندی شماست یا اینکه شما از آن دسته از افراد هستید که هیچ‌وقت کارشان را کامل انجام نمی‌دهند. گاهی هم تقاضاهایی که از خودتان دارید منطقی نیستند.

اگر بدشانس باشید، رئیستان کل آخر هفته مدام برایتان ایمیل می‌فرستد (البته که کسی مجبورتان نکرده در روزهای تعطیل به ایمیل‌ها پاسخ بدهید). این ابزار دیجیتالی و تکنولوژی کارها را آسان‌تر نکرده، بلکه مشکلات و اضطراب‌های ما را افزایش داده است. فرانسوی‌ها اولین کسانی بودن که به ارسال ایمیل توسط مدیرانشان در خارج از ساعات کاری اعتراض کرده و آن را ممنوع کردند. شاید بقیۀ کشورها هم از همین اصل پیروی کنند.

فهرست مطالب کتاب

پیشگفتار مترجم
نوشته‌ای از نویسنده کتاب
معرفی: چرا باید این کتاب را مطالعه کنم؟
بخش اول: محاصره‌شده با رئیس‌های بد
1. رهبری بد و عواقب ترسناک آن
2. چرا به‌جای انتخاب کردن کارفرمایتان، رئیستان را انتخاب نکنید
3. رهبری فرآیندی ارتباطی است
4. چطور رفتار رئیس خود را درک و پیش‌بینی کنید
5. رایج‌ترین ترکیب رنگ‌ها و چگونگی شناسایی کردن آن‌ها
6. چرا گاهی در محل کار استرس می‌گیرید؟
7. چرا به یک مدیر قرمز نیاز دارید
8. چرا باید آرزوی یک مدیر زرد را داشته باشید
9. چرا یک رئیس سبز بهترین گزینه است
10. چرا رؤسای آبی راه‌حل نهایی برای حل مشکلات‌اند
11. چرا این کار را می‌کنم؟ رازهایی درباره‌ی دلیل اقداماتمان که رنگ‌ها فاششان نمی‌کنند
12. مشخصات نویسنده و آنچه می‌توانید از آن بیاموزید
13. تفاوت بین رنگ‌ها و نیروهای محرک
14. تفاوت بین شخصیت و رفتارهایتان
15. چگونه به‌طور مؤثر با رنگ رئیس خود سازگار شوید؟
16. تکه‌های مفقودشده‌ی پازل‌: وقتی که نیروی محرک و رنگ‌ها کافی نیستند
17. محاصره‌شده با رؤسای اضافی
بخش دوم: محاصره‌شده با کارمندان تنبل
18. چرا به انجام رساندن کارها برای کارمندانتان دشوار است‌؟
19. چطور رنگ کارمندانتان را تشخیص بدهید
20. چگونه در کارمندان خود انگیزه ایجاد کنید؛ با تشویق یا به ضرب تازیانه؟!
21. رهبر یا متخصص؟ به‌عنوان رئیس کدام‌یک از این‌ها هستید؟
22. اگر رئیس قرمز کارآمدی هستید
23. اگر رئیس زرد الهام‌بخش هستید
24. اگر یک رئیس سبز حامی هستید
25. اگر رئیسی تحلیلگر و واقع‌گرای آبی هستید
26. بهترین راه قرار دادن افراد در کنار هم برای تشکیل گروه
27. کمک به تیمتان برای تبدیل آن‌ها به مشارکت‌کنندگانی فعال
28. وقتی همه درمورد مسئله‌ای موافقت می‌کنند، اما همچنان هیچ‌کس کاری نمی‌کند
29. تنبل‌های واقعی از کجا می‌آیند؟
30. بازخورد دادن، دشوارترین قسمت کار!
31. چرا «چرا» مهم‌ترین سؤال است؟
کلام آخر: آدم‌ها بیشتر اوقات رئیسشان را ترک می‌کنند، نه شغلشان را
منابع

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب محاصره شده با رئیس‌های بد
نویسنده
مترجمنگار صابرآرا
ناشر چاپیانتشارات نسل نواندیش
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات344
زبانفارسی
شابک978-622-220-834-9
موضوع کتابکتاب‌های مدیریت و رهبری
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب محاصره شده با رئیس‌های بد

یعقوب صالحی زاده
۱۴۰۲/۱۲/۷
محتوای جدید و از منابع قبلی که در این زمینه نوشته شده خیلی کامل تر هست، بنده در این زمینه بهتر از این منبع مشاهده نکردم
علی جعفری
۱۴۰۳/۱/۱۵
خیلی عالی بود استفاده کردم و تست ریسک رو دادم تا بدونم چی کاره هستم
مشاهده همه نظرات 2

راهنمای مطالعه کتاب محاصره شده با رئیس‌های بد

برای دریافت کتاب محاصره شده با رئیس‌های بد و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.