معرفی و دانلود کتاب در چاه تاریکی‌ها

عکس جلد کتاب در چاه تاریکی‌ها
قیمت:
۴۹,۵۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب در چاه تاریکی‌ها و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب در چاه تاریکی‌ها و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب در چاه تاریکی‌ها

کتاب در چاه تاریکی‌ها به قلم گابریلا آله مان، داستانی درباره‌ی پوسو ولز، منطقه‌ای مرموز است که آدم‌های زیادی در آن ناپدید شده‌اند. در پیِ مفقود شدنِ یک نامزد انتخابات ریاست جمهوری، روزنامه‌نگاری به نام گنسالو باراس مأمور می‌شود تا در باب پرونده‌های مرتبط با این موضوع تحقیق کند. او در این مسیر جنایات زیادی را در دنیایِ زیرینِ شهر کشف می‌کند. این رمانِ معمایی عنوان بهترین کتاب سال را از سوی BBC کسب کرده است.

درباره‌ی کتاب در چاه تاریکی‌ها

پوسو ولز منطقه‌ای بیغوله و فراموش‌شده در نزدیکی اقیانوس اطلس است که کمتر کسی آن را روی نقشه پیدا می‌کند. این شهر کوچک در زمان انتخابات ریاست جمهوری به مرکزی برای تبلیغات و جمع‌آوری رأی تبدیل می‌شود. سازندگان برنامه‌های تلویزیونی به همراه نامزدهای انتخاباتی و بادیگاردهایشان در منطقه حضور پیدا می‌کنند تا رأی مردم آنجا را در ازای برطرف کردن نیازهایشان بخرند. داستانِ کتاب در چاه تاریکی‌ها (Poso Wells) در بسترِ پوسو ولزِ زمان انتخابات روایت می‌شود. گابریلا آله مان (Gabriela Alemán) در این رمانِ تریلر و جنایی، با ایجاد فضایی مرموز، پرده از فساد سیاستمداران و نجیب‌زادگان برمی‌دارد.

پوسو ولز یک ویژگی غریب و مرموز دارد؛ اشیا و آدم‌ها در آن ناپدید می‌شوند. تابه‌حال زنان زیادی غیب شده‌اند و مشخص نشده که چه بلایی بر سرشان آمده. حالا نوبت یکی از مهمان‌های جدیدِ شهر است تا به سرنوشتِ شومِ آدم‌های پوسو ولز دچار شود. در روز کمپین تبلیغاتی، حادثه‌ی انفجار کابل برق، سبب برق‌گرفتگی نامزد انتخاباتی و اطرافیانش می‌شود. همگی آن‌ها می‌میرند، جز یک بازمانده که حالا می‌تواند جانشین نامزد شود. اما او هم به‌طور غیرقابل‌توضیحی ناپدید می‌شود.

معرفی و دانلود کتاب در چاه تاریکی‌ها

روزنامه‌نگارِ داستانِ در چاه تاریکی‌ها، گُنسالو باراس، در جست‌وجوی سرنخ‌هایی برای نوشتن مقاله‌اش درباب پنجاه زنِ ناپدیدشده است. تمام این ماجراها در گرهِ کوری از پرونده‌های نصفه‌ونیمه‌ی حقوقی و قصور مقامات قضایی به دست فراموشی سپرده شده‌اند. اما حالا با ناپدید شدن شخصِ مهمِ کشور، تمام قضایا دوباره قابل بررسی است. گزارشِ باراس حالا فقط مربوط به زنان مفقودالاثر نمی‌شود، بلکه به آینده‌ی کشور ربط دارد. نیروهای ارتش ردی از مردِ گم‌شده نمی‌یابند، اما گنسالو باراس به تحقیقات خود ادامه می‌دهد و درعین‌حال مقاله‌اش راجع‌به زنان مفقودشده را نیز فراموش نمی‌کند. گُنسالو باراس، در سفر به دنیای تاریکِ فساد و جرم و جنایت، پیوندی میان ناپدید شدن مرد و مفقود شدن زنان پیدا می‌کند و به سرمنشأ تمام این حوادث می‌رسد.

کتاب در چاه تاریکی‌ها یک طنز سیاسی و البته یک تریلر جنایی است. گابریلا آله مان با لحن گزنده‌ی خود، خوانندگان را به گذرگاه‌های تاریک پوسو ولز می‌کشاند و درنهایت داستانش را در فرودی غیرقابل پیش‌بینی به انتها می‌رساند.

نشر خوب کتاب در چاه تاریکی‌ها را با ترجمه‌ی مریم رئیسی به چاپ رسانده است.

جوایز و افتخارات کتاب در چاه تاریکی‌ها

  • منتخب Indies Introduce در سال 2018
  • بهترین کتاب داستانی به انتخاب Powell's Books در سال 2018
  • مهیج‌ترین کتابِ سال 2018 به انتخاب BBC

نکوداشت‌های کتاب در چاه تاریکی‌ها

  • کتاب‌های گابریلا آله مان کنایه‌آمیز، جسور و خشن هستند. در چاه تاریکی‌ها مثل هر کتاب خوبِ دیگری در طبقه‌بندی خاصی نمی‌گنجد؛ می‌تواند یک رمان علمی، طنز یا سیاسی باشد. چیزی که مشهود است بازتاب واقعیت نابِ آمریکای لاتین معاصر در این رمان است. (سامانتا شوبلین)
  • قلم گابریلا آله مان درخشان، جسور، بازیگوش و درعین‌حال بسیار تاریک و تلخ است. کتابی واقعاً فراموش‌نشدنی. (الخاندرو زامبرا)
  • این داستان نه‌تنها فساد تاجران و باندهای جنایتکار را محکوم می‌کند، بلکه خشونت علیه زنان را به نقد جدی می‌کشد. (نیویورکر)
  • در چاه تاریکی‌ها تلفیقی از رئالیسم جادویی و ژانر علمی-تخیلی و یک تمثیل اجتماعی خنده‌دار و گزنده است. این کتاب یک داستان هشداردهنده‌ی قرن بیست‌ویکمی از طمع بشریت به حساب می‌آید. (ماریا آگوئی کارتر)

کتاب در چاه تاریکی‌ها برای چه کسانی مناسب است؟

اگر به رمان‌های جنایی و معمایی با مایه‌ی طنز سیاسی علاقه‌مندید، این کتاب به شما پیشنهاد می‌شود.

در بخشی از کتاب در چاه تاریکی‌ها می‌خوانیم

سالن آلتابیستا، در طبقه‌ی زیر همکف هتل دان کارلتون، پر از خبرنگار بود. در فضای کوچک اتاق، تعداد کمی صندلی قرار داشت که تمامشان را عکاسان و فیلم‌برداران پر کرده بودند. دوربین‌ها همه روی میز طویلی زوم شده بود که رویش رومیزی سفید آهارداری پهن کرده بودند. پشت میز، بینوئسا کنار پنج رباینده‌ی سابقش نشسته بود. ریش مردان نابینا را کوتاه کرده بودند. موهای پرپشت و بلند و سفیدشان را هم به عقب شانه زده و با ژل فراوان پوشانده بودند. کت‌هایی به‌رنگ آبی آسمانی تنشان بود. بینوئسا هم خودش را توی کت‌وشلوار آبی ‌تیره‌ای جا داده بود که دست‌کم یک سایز برایش کوچک بود. با آن موهای حنایی‌رنگش شبیه سوسیس تولیدی قصابی‌های به‌دردنخور شده بود. کراواتی زردرنگ با نقطه‌های بنفش داشت و به آنچه در اطرافش می‌گذشت بی‌علاقه به نظر می‌رسید.

البته تنفسش کمی نامنظم بود و حتی گاهی احساس نفس‌تنگی می‌کرد. به‌محض آزاد شدن، مستقیم او را از فرودگاه به مصاحبه‌ی مطبوعاتی آورده بودند. به‌غیر از تمام معضلاتی که پیش آمده بود، ارتفاع کیتو از سطح دریا هم برایش مشکل‌ساز شده بود. از لحظه‌ای که بینوئسا از آن زندان زیرزمینی بیرون آمد و نیمه‌شب همراه رباینده‌هایش توی تاکسی نشست تا وارد اقامتگاه محصورش در سامبروندون شوند، کلی اتفاق غیرمنتظره رخ داده بود.

فهرست مطالب کتاب

بخش اول: تعاونی پوسو ولز
1. نامزد
2. روزنامه‌های قدیمی
3. گودال
4. زخم
5. تا ابد منتظرت می‌مانم
6. اوراله پینچه وِی
7. مجلس ختم
8. مهمیز
بخش دوم: آماسوناس و ناسیونِس اونیداس
9. مصاحبه‌ی مطبوعاتی
10. دامگاه
11. ته جام تهی
بخش سوم: جنگل ابر
12. کیش‌ومات
13. دادستان
14. مردم خودمختار
15. بدون تو...
درباره‌ی نویسنده

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب در چاه تاریکی‌ها
نویسنده
مترجممریم رئیسی
ناشر چاپینشر خوب
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات152
زبانفارسی
شابک978-622-7543-41-4
موضوع کتابکتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب در چاه تاریکی‌ها

محمد محسن زاده
۱۴۰۳/۲/۸
این کتاب وصف این روزهای ایران میتونه باش چراکه هر کسی میاد فقط میخواد دروغ بگه و چپاول کنه
مشاهده همه نظرات 1

راهنمای مطالعه کتاب در چاه تاریکی‌ها

برای دریافت کتاب در چاه تاریکی‌ها و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.